Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:03

eilleen333 schreef:
Stel: je hebt tien jaar gewerkt en je moet eruit. Dan krijg je 10 maanden WW toch?
Als je dan twee jaar ergens werkt en je contract wordt niet verlengd, hoe lang krijg je dan ww?

Hier is de rekentool: https://www.uwv.nl/particulieren/systee ... ?id=383712

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:04

Citaat:
Kom ik er ook niet mee uit Haha . Ik kies denk ik Amsterdam zuid denk dat daar meer treinen gaan als er nog meer uitvalt.

Ik zou Amsterdam Zuid nemen inderdaad, dan ben je er ook eerder volgens mij. Je kan de reisplanner app van NS gebruiken, die werkt goed :).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:11

Alaskan schreef:
Citaat:
Kom ik er ook niet mee uit Haha . Ik kies denk ik Amsterdam zuid denk dat daar meer treinen gaan als er nog meer uitvalt.

Ik zou Amsterdam Zuid nemen inderdaad, dan ben je er ook eerder volgens mij. Je kan de reisplanner app van NS gebruiken, die werkt goed :).

Deze slimmerd is geloof ik Erbens anders uitgestapt dus ik ben nu helemaal de weg kwijt.

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:18

Citaat:
Deze slimmerd is geloof ik Erbens anders uitgestapt dus ik ben nu helemaal de weg kwijt.

Haha ojee, ik zou het even aan een medewerker vragen. Goed op de bordjes letten en in die app staan alle sporen/tijden/vertragingen meestal heel duidelijk aangegeven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:20

Alaskan schreef:
Citaat:

Haha ojee, ik zou het even aan een medewerker vragen. Goed op de bordjes letten en in die app staan alle sporen/tijden/vertragingen meestal heel duidelijk aangegeven.

Medewerker heeft mij de trein naar Dordrecht gewezen maar de directe verbinding was ook al weer uitgevallen..
ben benieuwd of ik nog wat van mijn studiedag mee krijg. Daar betaal je dan 160 euro voor over de kosten van de ns niet gesproken

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:51

c_alsemgeest schreef:
98xsophiex98 schreef:
Kan de Noordzee bevriezen?

in 1963 was de noordzee een stuk bij de kust bevroren... mijn moeder heeft het er nog weleens over :+
Als je googled zie je foto's ervan.

Gedeeltelijk is natuurlijk altijd mogelijk. Lang genoeg genoeg kou, wind uit de goede hoek (of juist het ontbreken daarvan), lokale stromingen die relatief koud water aan de oppervlakte brengen/houden...

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:57

ja precies... de hele noordzee is denk ik wel een echte ijstijd voor nodig... en dat hoop ik niet want ik ben een koukleum :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:15

Iemand die mij niet als vriend heeft toegevoegd op fb heeft 'volgen' aangezet. Kan ik dat volgen van die ene persoon uitzetten?
Ik heb mijn fb op zich volledig openbaar staan, maar ik vind niet dat deze persoon mijn nieuwtjes in zijn overzicht hoeft te zien. Dan wordt ie maar gewoon vrienden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:24

oomens schreef:
98xsophiex98 schreef:
Kan de Noordzee bevriezen?

Waarschijnlijk een hele domme vraag :+

Hij bestaat uit water, dus theoretisch wel. Praktisch zal het niet gebeuren zolang er nog een enorme kachel in zit in de vorm van de Golfstroom.

En er zijn aanwijzingen dat er momenteel met de "uitknop" van die kachel wordt geklooid...
Kan ik hier in IJsland mijn paarden inruilen tegen een roedel huskies.... :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:49

germie schreef:
Iemand die mij niet als vriend heeft toegevoegd op fb heeft 'volgen' aangezet. Kan ik dat volgen van die ene persoon uitzetten?
Ik heb mijn fb op zich volledig openbaar staan, maar ik vind niet dat deze persoon mijn nieuwtjes in zijn overzicht hoeft te zien. Dan wordt ie maar gewoon vrienden.

Nope, je kan wel die persoon blokkeren of je profiel verbergen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:51

hoe kan je eigenlijk zien dat mensen je volgen? :?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:59

c_alsemgeest schreef:

Je onverwacht omdraaien :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:03

germie schreef:

Weet niet hoe jong/oud/computerfanaaterig deze persoon is... Maar het zal me niets verbazen als iemand dit per ongeluk doet in een poging tot vrienden worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:03

Cowboy55 schreef:
c_alsemgeest schreef:

_O-

Als antwoord, als je op vrienden klikt staan daar meerdere optie's bij;

Eigenlijk is het zo dat mensen die je volgen je ooit een vriendschapsverzoek hebben gestuurd die jij hebt afgewezen (tenminste, 90% van mijn volgers heb ik hun vriendschapsverzoek van afgewezen en van 80% daarvan weet ik dat de uitnodiging per ongeluk was want dat heb ik gevraagd ;) )

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:07

Die functie kan dus ook uit... Want ik krijg alleen te zien wie ik volg...
En dan staat er bij dat ik mezelf ook kan laten volgen, als ik daar toestemming voor geef.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:08

Ja dat klopt, net zoals je uit kan zetten dat mensen je kunnen vinden als ze in de zoekbalk op jou naam zoeken e.d.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:25

Shanna schreef:
germie schreef:

Nope, je kan wel die persoon blokkeren of je profiel verbergen.

en dat doe je dan voor iedereen dat verbergen. Iedereen die geen vriend is.
Ik heb de persoon nu een uitnodiging gestuurd als vriend en gevraagd in een pb wat hij van me wil. Het vriendschapsverzoek is geaccepteerd, en als het blijkt dat het niet interessant is kan ik weer ontvrienden en dan is volgen volgens mij automatisch weg.
Ik heb mijn profiel wegens promotie van mijn duikhobby en de paardensport openbaar staan. Dus men mag mij gewoon volgen. Er staat niets op over politieke discussies, relaties, geloof enz.
Dus op zich mag iedereen het inzien, maar in dit geval is het iemand waar ik geen 'klant' ben en opzettelijk een concurrent uitkies omdat ik daar betere verhalen over hoor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:45

Cowboy55 schreef:
c_alsemgeest schreef:

_O- _O- _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:25

Ik begrijp inmiddels dat de kater die mijn motorkap heeft besproeid, dit ook doet met mijn schuur en voordeur... :') Voordeur niet zo heel erg, dat ruik ik maar heel erg af en toe. Maar ik kwam net in de schuur en allemachtig wat een meur :') Hoe kan ik dit tegengaan?

Schuur wordt komend voorjaar trouwens opnieuw in een beits gezet denk ik. Weet niet of dat ook helpt...

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:48

Janine1990 schreef:
Ik begrijp inmiddels dat de kater die mijn motorkap heeft besproeid, dit ook doet met mijn schuur en voordeur... :') Voordeur niet zo heel erg, dat ruik ik maar heel erg af en toe. Maar ik kwam net in de schuur en allemachtig wat een meur :') Hoe kan ik dit tegengaan?

Schuur wordt komend voorjaar trouwens opnieuw in een beits gezet denk ik. Weet niet of dat ook helpt...

Er is een spray te koop, Urine-Off heet dat. Werkt goed tegen de penetrante geur :)

Edit: https://www.medpets.nl/urineoff+kat/?lpc=478-464-499

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:09

Mijn moeder moet altijd overal doorheen praten, dus ik kon het niet horen.

Voor welk land komt die half naakte kerel met dat stro rokje uit op de olympische spelen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:10

Tonga :D :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:12

Macs schreef:

Helemaal te gek!!!

En waarom heeft China tig departementen? Hoezo doet Hong Kong los mee?!

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:15

eilleen333 schreef:
Macs schreef:

Helemaal te gek!!!

En waarom heeft China tig departementen? Hoezo doet Hong Kong los mee?!

En is singapore een land?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:16

Ja dat is gewoon geneuzel :=
Maaar waaauw Korea onder 1 naam? :wow: