Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:00

Haha tnx allemaal, soms besef ik even hoe groot het daarboven is. Best bizar :) oooooooit zullen mensen ze dus niet meer zien...

Dat tape is denk ik net zoals bij mensen. Medical taping. Dat ondersteunt sommige bewegingen en helpt spieren en /of houding

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 13:05

_Elke schreef:
oooooooit zullen mensen ze dus niet meer zien...

We nemen nu soms waar dat sterren "sterven", met name het type dat eindigt met een supernova valt op en is zelfs waar te nemen in andere sterrenstelsels dan het onze (dat wil zeggen waarnemen met specialitische apparatuur).
Maar het gros van de sterren die we zien met het blote oog schijnt nog steeds als de diersoort mens allang verdwenen is (tenminste als we als diersoort een gemiddelde levensduur zouden hebben, dit is natuurlijk niet zeker).

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:44

Dit is misschien niet echt iets wat ik me afvraag, maar wel heb opgemerkt.

In het verhaal assepoester, gaat om klokslag 12 uur alles weg wat door magie gemaakt is.
Maar de glazen muiltjes zijn ook door magie gemaakt door de fee, maar die blijven wel bestaan. Waarom?

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:49

Wat is een serafijn?

Ik heb gegoogeld maar ik snap er nog steeds niks van.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:54

een engel.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:25

Bestaat er een app waar je zelf tijd kan instellen? Oke, dit is niet duidelijk probeer het uit te leggen...

Voorbeeld voor longeren, het is vervelend als je steeds op je mobiel voor de tijd moet kijken.
Bestaat er een app waar je zelf ene training progamma in kan stellen die om de zoveel minuten die je zelf instelt ene piep af geeft waardoor je weet wat je moet doen.
Bijv:
na 5 min piep, na 3 min piep, na 1 min piep en zo verder?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:27

stopwatch?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:31

Wekker?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:35

Bedoel dat je het in kan stellen zoon reeds achter elkaar. Niet die 1 keer afgaat en dat je hem dan weer moet instellen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:39

dat kan met je eigen wekker op je telefoon toch? gewoon meerdere alarmen instellen. Dat kan iig bij samsung

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:40

Onhandig wan dan moet ik elke keer die wekker uitzetten. Wil gewoon dat t achter elkaar afgaat en dat t je meerdere progamma's kan instellen zodat je die dag kan kiezen.

Haha bestaat dus niet denk ik

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:45

Je kan ook gewoon muziek voor jezelf opzetten en dat je dan bij zoveel nummers wisselt van actie?

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:48

Daar zijn zeker apps voor, dan moet je even in de fitness / interval hoek zoeken.
Voorbeelden (iphone) zijn Workout timer, Interval timer, en Seconds.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:51

Je kunt een interval trainings app downloaden? Bv runkeeper of eve of endomondo of een horloge van polar? Met de horloges van polar kun je echt heel erg veel. Met de wat duurdere kun je sowieso interval training doen.

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 14:20

_sharonnn schreef:
Zit Roger niet in het alfabet van het leger? Alpha, Bravo, Charlie enzovoort..

http://www.goeievraag.nl/wetenschap/taa ... roger-that

Nee Roger zit niet in het navo/nato alfabet Romeo staat voor de R. Roger betekend begrepen, vroeger stond roger inderdaad in het US alfabet, later overgegaan naar Nato/Navo en stond de R(odger) voor recieved

(weet niet of er al een antwoord op is gegeven overigens)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:09

Waarom groeten we op wedstrijd in de dressuur ná de proef en bij het springen vóór de 'proef'? (M.u.v. de Z+ dressuurklasses natuurlijk)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:14

Groeten voor de proef was voorheen in elke dresssuurklasse verplicht.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:36

Free2 schreef:
Waarom groeten we op wedstrijd in de dressuur ná de proef en bij het springen vóór de 'proef'? (M.u.v. de Z+ dressuurklasses natuurlijk)

Even een heel flauw antwoord, maar misschien wel gewoon omdat bij het springen meer mensen het eind niet halen?? :+

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:36

Sommige doen het ook voor het parcours om daardoor meer stijlpunten te krijgen ;)

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:42

_Elke schreef:
Sommige doen het ook voor het parcours om daardoor meer stijlpunten te krijgen ;)

Huh, het groeten is toch verplicht voor iedereen bij het springen? Waarom zou je er dan meer stijlpunten van krijgen?

Lienie_F schreef:
Free2 schreef:

Even een heel flauw antwoord, maar misschien wel gewoon omdat bij het springen meer mensen het eind niet halen?? :+

Hahahaha zou kunnen maar ik denk niet dat ze dat zo bedacht hebben :)

Sammie schreef:
Groeten voor de proef was voorheen in elke dresssuurklasse verplicht.

Oké, dat is wel een logische reden idd. Maar was het dan ook zo dat je voor en na het parcours ook moest groeten?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 19:49

Free2 schreef:

Heeft dat er niet mee te maken dt je met springm vaak al voor de vorige klaar is de bak in mag on te 'verkennen' ? Lijkt me lastig als je dan net lekker in je ritme zit en je moet weer stoppen om te groeten

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 20:42

saddledancer schreef:
Free2 schreef:

Heeft dat er niet mee te maken dt je met springm vaak al voor de vorige klaar is de bak in mag on te 'verkennen' ? Lijkt me lastig als je dan net lekker in je ritme zit en je moet weer stoppen om te groeten

Dat wat jij zegt is hoe het nu gaat: Als degene vóór je bezig is mag jij de ring in om daar alvast wat te draven of te stappen. Als de ander klaar is ga je richting het juryhok, je groet en begint met het parcours. Maar het gaat mij erom waarom we niet ná het parcours groeten :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:04

Nee hoor groeten is niet verplicht bij het springen. Ik heb vaak zat gehad dat de bel al ging en ik nog moest groeten. Ik doe meestal even een knikje zodat ze weten dat ik er klaar voor ben.

Vaak als je 'opgeeft' dus vroegtijdig stopt dan groet je wel af bij het springen. Om aan te geven dat je vrijwillig de baan verlaat.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:12

Persoonlijk denk ik dat het niet groeten vervallen is om sneller te zijn, waardoor er meer ruiters kunnen starten. Of het klopt weet ik niet.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 23:41

_Elke schreef:
Nee hoor groeten is niet verplicht bij het springen. Ik heb vaak zat gehad dat de bel al ging en ik nog moest groeten. Ik doe meestal even een knikje zodat ze weten dat ik er klaar voor ben.

Vaak als je 'opgeeft' dus vroegtijdig stopt dan groet je wel af bij het springen. Om aan te geven dat je vrijwillig de baan verlaat.

Klopt, heb het nooit aangeleerd daarbij heb ik ooit een keer gezien dat een meisje als laatste startte, E-pony namelijk, was tot dan toe foutloos en de enige foutloze waarna ze de laatste hindernis vergat en dus ook ging groeten aan het eind. Daardoor was ze uitgesloten en liep ze haar prijs mis indien de laatste goed ging. Harde les.

Ik vroeg mij af hoeveel tijd er gemiddeld verstrijkt als je knippert. :')