Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:56

Volgens mij was het vroeger gebruikelijk om de woonplaats erbij te vermelden. Ik krijg ook vaak rekeningnummers toegestuurd 't.n.v. X te Y'. Misschien iets van vroeger.

Ik heb momenteel vooral verkopers die niet reageren. Ook als ik een berichtje stuur dat ik iets voor de vraagprijs wil hebben. Nouja, graag of niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:58

Inderdaad, je moest voorheen de woonplaats erbij vermelden!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:58

Tegenwoordig hoef je de woonplaats inderdaad niet meer te vermelden maar een paar jaar terug nog wel.

Ik vind dat altijd ook leuk om te zien dat mensen je pakketje ontvangen hebben. Tegenwoordig gebeurt dat eigenlijk nooit meer. Snap dat niet. Ik vergeet het ook wel eens direct te doen, maar ik probeer altijd wel wat te sturen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:59

:j Ik vind een berichtje ook een kleine moeite! al helemaal als je er best veel moeite voor hebt moeten doen iets dusdanig in te pakken om heel aan te laten komen :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:01

Oooooh vandaar... :+
Ja, een echte newbie ben ik :')

Inderdaad heel erg leuk om te horen! Ik bewaar ook altijd de track and trace code, om mezelf maar in te dekken als het ware.
Ik ben ook iemand die altijd een berichtje toestuurt bij ontvangst.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:05

Ik stuur ook altijd iets. Krijg het ook meestal wel te horen als het bij de koper is aangekomen. Voor mijn idee is de koop anders niet afgerond :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:17

Kirsha schreef:
Ik stuur ook altijd iets. Krijg het ook meestal wel te horen als het bij de koper is aangekomen. Voor mijn idee is de koop anders niet afgerond :+

Nou, zo ervaar ik dat dus inderdaad ook!!

Reageren jullie ook? Ik bedank ze meestal voor het berichtje en wens ze veel plezier met het artikel. Ook om te laten weten dat zo'n berichtje enorm gewaardeerd wordt. Stukje opvoeding van de koper :P :P

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:28

t&t code zeker bewaren totdat artikel binnen is!

ik stuur ook een berichtje terug als iemand reageert dat het ontvangen is.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:48

Ik reageer ook ja. De advertentie laat ik staan tot het pakket is aangekomen, want het wil nog weleens voorkomen dat kopers zeggen dat iets niet klopt of kapot is of dat de advertentie niet klopte en dan heb ik de advertentie in ieder geval nog.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:51

:j Ik ook!
En ik sprak een tijdje terug iemand die ook advertenties op MP heeft. Zij draait een kopie uit van de advertentie en voegt die toe bij het pakketje! Ook helemaal geen slecht idee :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:52

Kirsha schreef:
Ik reageer ook ja. De advertentie laat ik staan tot het pakket is aangekomen, want het wil nog weleens voorkomen dat kopers zeggen dat iets niet klopt of kapot is of dat de advertentie niet klopte en dan heb ik de advertentie in ieder geval nog.

Hmmm, daar zit inderdaad ook wel wat in... Ik verwijder ze zodra ik het geld heb ontvangen.... Denk dat ik er printscreens van ga maken :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 11:59

Ik verwijder ook zodra ik het geld heb.stuur zelf ook altijd een berichtje als ik iets heb ontvangen maar dat is lang niet meer normaal :)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:00

Ik verwijder pas als zowel ik het geld heb en degene het product heeft. Lijkt me wel zo netjes omdat dan voor beiden de verkoop pas "rond" is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:01

Ik heb eens iemand gehad die me een complete omschrijving mailde met hoe ik iets moest verpakken...... En uiteindelijk neemt ze dan niet even de moeite om te laten weten dat het goed is aangekomen }:0

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:03

Kentaro schreef:
Ik heb eens iemand gehad die me een complete omschrijving mailde met hoe ik iets moest verpakken...... En uiteindelijk neemt ze dan niet even de moeite om te laten weten dat het goed is aangekomen }:0

Pfffff... dat is inderdaad stom zeg...

Laatst verkocht ik mijn grafische rekenmachine met toebehoren. Die man vroeg ook of ik de toebehoren apart wilde verpakken. Dus dat heb ik toen gedaan. Maar wel keurig een berichtje dat hij het goed had ontvangen!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 12:39

Ik heb de laatste tijd echt heel vaak dat ik dus geen reactie krijg. Nou zie ik op zich wel dat het aangekomen is, maar voor mij voelt het dus ook niet af. Ik heb laatst zelfs iemand een mailtje gestuurd of het goed aangekomen was (wat ik natuurlijk al lang wel gezien had) en daar zelfs geen reactie op ontvangen.
Ik laat overigens altijd de advertentie staan tot ik bevestiging heb dat het aangekomen is. Vind ik wel zo fijn: krijg je inderdaad geen discussie over wat er wel/niet opstaat etc.

Edit: ik heb een hele tijd geleden parfum verkocht. Netjes aangegeven dat hij half vol zat. Zelfs met foto erbij hoe vol hij zat. Ging om een parfum met nieuwwaarde van 40/50 euro. Had er excl verzenden geloof ik 4/5 euro voor gekregen. Kreeg ik allerlei gelazer dat ik een oplichter was want hij zat niet vol (duuuh.. voor die prijs). Het mooie was dat ik dat zelfs in de mail nog aan haar geschreven had. Daarnaar verwezen. Toen ging haar 'vriend' me mailen. Ja da's prima, ik de mails nogmaals doorgestuurd en de advertentielink met de foto's gestuurd. Dat ze me een advocaat in moesten schakelen want dat ik er daarmee klaar mee was. Nooit meer wat gehoord. Maar ik was wel superblij dat ik de advertentie nog netjes had!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:25

Pearlx schreef:
Ik verwijder pas als zowel ik het geld heb en degene het product heeft. Lijkt me wel zo netjes omdat dan voor beiden de verkoop pas "rond" is.

Zo doe ik het ook.
Zet de ad op gereserveerd totdat alles is afgerond en dan sluit ik pas de ad.

Geen reacties krijgen is echt zó irritant.
Gister nog: ik reageer op een ad, met de vraag wat de prijs is, want dat stond er niet bij.
Kijk ik later weer naar die ad, staat er een prijs bij, maar geen reactie.
Dus ik weer een mail met de vraag voor een telefoonnummer zodat we iets af kunnen spreken, geen reactie.
Wil je nu iets verkopen of niet..? :?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:31

Misschien moet je even naar de advertentie kijken en staat het nu opeens daar! :+ :')

[quote="MarvanTom]Gister nog: ik reageer op een ad, met de vraag wat de prijs is, want dat stond er niet bij.
Kijk ik later weer naar die ad, staat er een prijs bij, maar geen reactie.
Dus ik weer een mail met de vraag voor een telefoonnummer zodat we iets af kunnen spreken, geen reactie.
Wil je nu iets verkopen of niet..? :?[/quote]

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:46

Kentaro schreef:
Misschien moet je even naar de advertentie kijken en staat het nu opeens daar! :+ :')

[

Ik heb naar je geluisterd en gelijk gekeken, maar nee, geen telnr. toegevoegd...
Ik had het een mop gevonden als het telnr. ook opeens was toegevoegd! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:30

ElizeVdS schreef:
Tegenwoordig hoef je de woonplaats inderdaad niet meer te vermelden maar een paar jaar terug nog wel.

Ik moet bij mijn bank bij een overschrijving nog steeds aangeven wat de woonplaats van de ontvanger is :Y)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:33

Ik niet meer hoor :n

Vogelkooi op marktplaats gegooid, incl staander.. ben benieuwd of ik nog reacties krijg :+ Ding staat al minimaal een halfjaar boven, nemen ook geen nieuwe vogel meer. Zonde want het is een hartstikke mooi ding :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:37

MarvanTom, ik vind het nog een soort van moedig van je dat je blijft proberen om in contact te komen met die aanbieder....... :')

renee, via een overschrijvingskaart of via internetbankieren?

celiien, wij hebben er eerder een kooi met onderstel op gehad en daar waren best wat reacties op!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:38

Dan ben ik heel erg benieuwd :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:56

Kentaro schreef:
renee, via een overschrijvingskaart of via internetbankieren?

Neeeeee, wel gewoon via internet. Zo ouderwets is het nu ook weer niet :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:01

:+ dacht dan ligt het vast daar aan.... :D