Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 07:08

xPabloBokt schreef:
Heeft er hier iemand ervaring met de dekenwasservice van Epplejeck? Ik wil mijn dekje graag laten wassen :)

Ja heb ik vorig jaar laten doen bij de EJ..
Prima service en netjes schoon.

rien10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:51

Waarom kopen mensen die in een Tiny House willen wonen niet gewoon een stacaravan?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 16:01

Stacaravans zijn zelden ontworpen voor permanent gebruik, laat staan op duurzaam permanent gebruik. Ze zijn vaak slecht geïsoleerd en hebben weinig geïntegreerde opslag. Daarnaast zijn het vaak platte daken, terwijl juist het puntje relatief veel ruimte en opslag biedt. Ook zijn veel tiny houses op wielen, en degene die dat niet zijn hebben meestal een wat afwijkende bouw.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 11:47

Heeft iemand een idee of het mogelijk is aan de hand van beurscijfers etc te voorspellen of je beter vandaag of bv maandag kan tanken? Ik heb er namelijk totaal geen kijk op en kan het in principe uitstellen tot maandag, maar wil weten wat gunstiger is :) (gezien het al duur genoeg is)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:35

Wat, waar, hoe een feest vieren in de winter, voor 30 mensen waaronder mensen die slecht ter been zijn? Iemand ideeën? In eigen huis is geen optie.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:47

Onlangs een mooi maar breekbaar item besteld voor mijn kerstdorp en dit wordt afgeleverd door DPD. Heeft de bezorger het over een 2 meter hoge schutting gegooid. Had op verzoek van DPD nog aangegeven dat het in de garage mocht.
Wonder boven wonder is het nog heel, maar wat als het in stukken was aangekomen, was dit dan voor mijn eigen rekening gekomen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 12:49

thequeensmum schreef:
Onlangs een mooi maar breekbaar item besteld voor mijn kerstdorp en dit wordt afgeleverd door DPD. Heeft de bezorger het over een 2 meter hoge schutting gegooid. Had op verzoek van DPD nog aangegeven dat het in de garage mocht.
Wonder boven wonder is het nog heel, maar wat als het in stukken was aangekomen, was dit dan voor mijn eigen rekening gekomen?

Op zo'n moment kan het super nuttig zijn om een filmpje te maken van de ' unboxing'
Telefoon in de hand of iemand even vragen om te filmen terwijl je de doos open maakt.
Alles heel? Filmpje lekker verwijderen, niks aan de hand.
Wel stuk? Dan heb je meteen keihard bewijs dat het kapot is aangekomen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:00

Dat is een goeie, heb ik niet aan gedacht.
Gelukkig was dit nog heel, maar ga dat een volgende keer zeker zo aanpakken

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 13:38

rien10 schreef:
Waarom kopen mensen die in een Tiny House willen wonen niet gewoon een stacaravan?

Ik heb beide opties bekeken. Een stacaravan op de termijn ga ik niet handelen vanwege de slechte isolatie, de imo onlogische indeling, de kamertjes van maatje waar je nét niks mee kan. Een fatsoenlijk bed past net niet, een fatsoenlijke kast ook niet en een normale tafel ook niet. Etc, etc. Kamperen voor het leven dus, en dat trekt me niet. Je kunt vaak ook niet even een plank of hoog kastje ophangen, daar zijn de muren niet naar.

En in mijn specifieke geval waren de transportkosten van de zotte.

Dus: tinyhouse containermodel voor mij.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 15:56

Op veel plaatsen waar een stacaravan mag staan mag je ook niet permanent wonen, ik ben ook op zoek naar huis, maar heb een tuin al eis, en voorderest hoeft het niet groot, dus een vakantiehuisje zou al genoeg zijn. Maar daar mag je weer niet permanent in wonen, terwijl bijvoorbeeld asielzoekers het wel zo goed als permanent bewonen

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 19:15

Ik vraag me af, als er een festival is vlakbij je huis en je ramen klappen eruit door de muziek/bas, moet dat festival dat dan betalen? Onze ramen hebben het zwaar :+

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 10:57

Nikass schreef:
Wat, waar, hoe een feest vieren in de winter, voor 30 mensen waaronder mensen die slecht ter been zijn? Iemand ideeën? In eigen huis is geen optie.

Cafè afhuren, zaaltje, schuur van iemand en dan leuk aankleden, Dorpshuis

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:01

Ik ben binnenkort jarig en ik heb een verlanglijstje echter de winkel waar je dat kan kopen is de week voor mijn verjaardag dicht. Is het dan raar om je verlanglijstje door te sturen zodat ze het nu kunnen kopen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:54

RanjaRietje schreef:
Nikass schreef:

Maar wat dóen dan? Alleen zitten, eten?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 11:58

Nikass schreef:
RanjaRietje schreef:

Maar wat dóen dan? Alleen zitten, eten?

Ja dat doe je thuis waarschijnlijk ook toch

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:00

RanjaRietje schreef:
Nikass schreef:

Maar wat dóen dan? Alleen zitten, eten?[/quote]
Spelletjes? Quiz?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 12:02

Lopend buffet is hier altijd wel een succes.
Eventueel een soort pubquiz idee erbij.

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:28

Zijn het mensen die elkaar al lang kennen?
Dan kun je foto's van vroeger verzamelen en die op de tafels leggen. Meteen gespreksstof met verhalen van vroeger.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:28

Sjoelbak neerzetten, tafelvoetbal, dartbord, zo’n draad met stokje en als je dan de draad aanraakt hoor je “drrrrzzzzzttttt”.
Eventueel een springkussen buiten voor de kleintjes. (Al die spullen kun je huren) Of mega bellenblaas (bubblelab)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:36

Mizora schreef:
Stacaravans zijn zelden ontworpen voor permanent gebruik, laat staan op duurzaam permanent gebruik. Ze zijn vaak slecht geïsoleerd en hebben weinig geïntegreerde opslag. Daarnaast zijn het vaak platte daken, terwijl juist het puntje relatief veel ruimte en opslag biedt. Ook zijn veel tiny houses op wielen, en degene die dat niet zijn hebben meestal een wat afwijkende bouw.

Mijn stacaravan heeft ook wielen hoor :+ , 4 zelfs :)).

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 15:15

Ah dank voor wat doe ideeën :)
Ik bedoelde er ook niets mee Belle Boef, ja klopt doe je thuis ook :D maar beetje te statisch dacht ik ;)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:57

Omdat Google verschillende antwoorden laat zien.. Kan ik nu doperwten uit de vriezer halen, koken en dan gepureerd weer opnieuw invriezen als babyhapje?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 16:59

Nikass, misschien is dit ook wel een optie: https://www.google.nl/search?q=oudholla ... nt=gws-wiz . Ik weet natuurlijk niet in welke omgeving je zit en ze zijn waarschijnlijk niet allemaal geschikt om met 30 personen te gaan doen, maar wie weet zie je er iets bij je in de buurt tussen staan dat wel kan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 17:06

Froukje schreef:
Omdat Google verschillende antwoorden laat zien.. Kan ik nu doperwten uit de vriezer halen, koken en dan gepureerd weer opnieuw invriezen als babyhapje?

Kan het? Ja, uiteraard. (Flauw. I know). Ik zou het niet doen. Nog even en er zijn verse erwtjes. Veel koken, pureren en invriezen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:49

Froukje schreef:

Ja hoor, doe ik ook!