Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:10

Loretta schreef:
Needje schreef:
Yesss sportscholen dicht want blijkbaar is gezond doen gevaarlijk.
Maar laten we de brave vaccinerende mensen gaan belonen met fastfood!
Nieuwe slogan:
Word een dikkie, haal een prikkie *\o/*

[ [url=m/qOmhZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is toch bizar. Mensen omkopen met korting om zich te vaccineren. Werkt de GGD ook nog mee aan deze gekkigheid?

Omkopen? Dit is toch gewoon een reclame van de McDonalds die inhaakt op het prikken, niet een reclame van de GGD?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:11

Echwel schreef:
Nee Purny, je komt in de schuldsanering omdat je zelf schulden hebt gemaakt, die mag de rest van Nederland dus voor jou inlossen...
Daarbij krijgen ze van bewindvoerder echt extra's mocht het nodig zijn, maar veel roken en drinken idd, dat kost veel geld...

En iedereen in bijstand krijgt van rijk en gemeente bijdrage in de energiekosten

Sorry hoor maar in de schuldsanering komen is niet altijd je eigen schuld.
Wat denk je van de mensen die door corona hun baan zijn kwijtgeraakt? Die daardoor hun rekeningen niet konden betalen want die uitgaven zoals huur enz waren gebaseerd op het moment dat ze nog een baan hadden?
Mensen die ziek zijn geworden en daardoor terug zijn gevallen in hun loon?
Of in het ergste geval, slachtoffer zijn van de toeslagenaffaire?

Dus nee het is niet altijd een eigen schuld dikke bult reden.

Mijn vader is jaren geleden ziek geworden. Toen mijn ouders met het probleem naar de woningbouw gingen kregen ze te horen dat ze dit hadden zien aankomen. Dus ik wordt van jouw opmerking met dat het eigen schuld is boos.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:13

Echwel schreef:
Nee Purny, je komt in de schuldsanering omdat je zelf schulden hebt gemaakt, die mag de rest van Nederland dus voor jou inlossen...
Daarbij krijgen ze van bewindvoerder echt extra's mocht het nodig zijn, maar veel roken en drinken idd, dat kost veel geld...

En iedereen in bijstand krijgt van rijk en gemeente bijdrage in de energiekosten

Zou je dit ook even willen zeggen tegen de slachtoffers van de toeslagen affaire. Een mensen met Wajong/WIA, etc die door hun aandoening hele hoge zorgkosten hebben. Sorry, maar dit is zo kort door de bocht! Om over de kwaliteit van bewindvoerders en hoe sommige omgaan met hun klanten nog maar niet te spreken.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:14

IMANDRA schreef:
Omkopen? Dit is toch gewoon een reclame van de McDonalds die inhaakt op het prikken, niet een reclame van de GGD?

Staat toch duidelijk dat dat na de prik geldig is. Dus je moet toch kunnen aantonen dat je net geprikt bent.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:20

Needje schreef:
Yesss sportscholen dicht want blijkbaar is gezond doen gevaarlijk.
Maar laten we de brave vaccinerende mensen gaan belonen met fastfood!
Nieuwe slogan:
Word een dikkie, haal een prikkie *\o/*

Is inderdaad behoorlijk stuitend.

Serieus, het toont triest helder aan dat de commerciële belangen bij óngezond voer liggen.
Rookwaar en alcohol zijn niet anders.
Voeg dat bij de belangen van de megamachtige farma en :)*

´Beter´ dik en verplicht gevaccineerd dan gewoon gezond leven met een afdoende werkend afweersysteem.

´Ja maar, nú ...´ Nú is die achterlijke reclame.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:23

Loretta schreef:
IMANDRA schreef:

Staat toch duidelijk dat dat na de prik geldig is. Dus je moet toch kunnen aantonen dat je net geprikt bent.

Dan is het toch niet per definitie vanuit de GGD?
Kan net zo goed een marketingstunt van McDonalds zijn. Logo van de GGD zie ik er immers niet opstaan.

Waarom er dan gelijk over omkopen moet worden gepraat...

@HC: Commerciële belangen van McDonalds ja. Niet van GGD/overheid. En waarom zeg je "beter dik"? Want NIEMAND zegt dat.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:24

Laatst bijgewerkt door Swah op 10-01-22 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:25

Loretta schreef:
IMANDRA schreef:

Dat is nou marketing.. Je hoeft die burger en de prik natuurlijk niet te halen he :+

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:28

Ik zeg nergens dat dit vanuit de GGD kwam he. :D Ik begrijp wel dat de Mac hier gebruik van maakt.
Maar dan kan ik het nog wel tenenkrommend vinden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:29

Dat is inderdaad marktwerking. Dankzij dezelfde marktwerking zijn er zoveel mensen te dik.
MC Donalds verkoopt hoofdzakelijk troep.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:30

Overigens werd er in de USU wel degelijk vanuit de overheid hamburgers weggegeven aan mensen die zich lieten vaccineren. Slechte zaak!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:32

Echwel schreef:
Neonlight schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht, sommige schulden zijn inderdaad door eigen toedoen, maar ook enorm veel mensen die in de schulden zijn gekomen waar ze zelf niets aan konden doen.

Door ex-partner enz, maar daar weet je dan toch vanaf..

Want hoe kom je anders in de schulden in een land als Nederland, waar je geld kunt krijgen zonder te werken

Geloof dat er hierboven al genoeg voorbeelden zijn genoemd, ziekte, toeslagenaffaire, werkeloos raken en met lasten zitten gebaseerd op een salaris (ja, en dan kun je wel je huis verkopen en goedkoper gaan wonen, nu is andere woonruimte vinden al niet eenvoudig, 8 jaar geleden stonden tussenwoningen voor 40000-50000 euro onder water....)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:35

IMANDRA schreef:

idd. :j
Vind hem wel grappig bedacht.
En als het dadelijk weer open gaat zal dat vast met qr code en heeft de Mac wat graag dat je je prikkie haalt.
Want dan kun je daar binnen eten.

prompter

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:39

Stijging in de ziekenhuisbezetting, eens kijken hoever dat wel of niet doorzet (bron: NOS)

1535 coronapatiënten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen zijn 115 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 21 nieuwe patiënten bij.

In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 1535 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1479), van wie 405 op de IC (gisteren: 406), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Momenteel liggen er 9 patiënten in Duitsland op de IC.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:41

IMANDRA schreef:
Loretta schreef:

Is toch bizar. Mensen omkopen met korting om zich te vaccineren. Werkt de GGD ook nog mee aan deze gekkigheid?

:= ik denk dat de Mac zonder bewijs van dat prikkie die hamburger ook wel mee geeft

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:43

Loretta schreef:
Dat is inderdaad marktwerking. Dankzij dezelfde marktwerking zijn er zoveel mensen te dik.
MC Donalds verkoopt hoofdzakelijk troep.

En vrijwel niemand die dat niet met je eens is ;).
Maar het is geen omkoping om de prik te halen vanuit overheid/GGD. Dus dit zegt ook 0,0 over een eventuele motivatie van "mennie" wat HC graag roept over de overheid..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:44

Ik vind het ook een grappige reclame!

En die 26.81 die hier genoemd werd daar moet je ook nog van wonen, eten etc. :D

En 5 dagen per week een mondkapje is als ik elke treinreis (1,5 uur) een nieuwe zou pakken toch maar even 20 euro per week voor mondkapjes. Is 80 euro per maand. En dan moet je nog aparte voor naar de supermarkt, winkel etc.

80 euro per maand ga ik er in ieder geval niet aan uitgeven. :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:47

Australische rechter geeft Djokovic gelijk.

Nu afwachten of de regering van Oz een legale zijstap om hem alsnog te verbieden of een aangepaste ´marketing´aanpak adopteert.
Zonder goed verhaal waar toch vaccineren als belangrijkste uitkomt is een dermate hoog profiel persoon niet gewenst in de wereldpers.
Stel je voor hij wint de Oz open na het inzetten van politie tegen hem als ongevaccineerde illegale immigrant.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:49

MarlindeRooz schreef:
Ik vind het ook een grappige reclame!

En die 26.81 die hier genoemd werd daar moet je ook nog van wonen, eten etc. :D

En 5 dagen per week een mondkapje is als ik elke treinreis (1,5 uur) een nieuwe zou pakken toch maar even 20 euro per week voor mondkapjes. Is 80 euro per maand. En dan moet je nog aparte voor naar de supermarkt, winkel etc.

80 euro per maand ga ik er in ieder geval niet aan uitgeven. :D

Was er geen initiatief om zelftesten vanuit de overheid te sturen?
Zoiets zouden ze ook kunnen doen voor mondkapjes. Gratis X per week aan te vragen bij het gemeentehuis (net als met die gele plastic zakken voor afval).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:53

prompter schreef:
Stijging in de ziekenhuisbezetting, eens kijken hoever dat wel of niet doorzet (bron: NOS)

1535 coronapatiënten in het ziekenhuis
In de ziekenhuizen zijn 115 nieuwe coronapatiënten opgenomen op de verpleegafdeling. Op de IC's kwamen er 21 nieuwe patiënten bij.

In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 1535 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1479), van wie 405 op de IC (gisteren: 406), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS). Momenteel liggen er 9 patiënten in Duitsland op de IC.

115 opnames is nog steeds onder gemiddelde (was 135 afgelopen week) en 21 op IC is gemiddelde (was 21 afgelopen week). Dat het iets toegenomen is nu heeft meer te maken dat er minder ontslagen zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:57

Neonlight schreef:
Ik heb jaren altijd mondkapjes tijdens werk gedragen, ook veel inspannend werk daarbij verricht in 22 graden met extra pak aan inclusief hoofdkap en bril (geen enkel plekje lichaam was onbedekt eigenlijk, cleanroom) en er nooit last van ondervonden. Als je constant in je hoofd houdt hoe zwaar zo'n mondkapje is dan maak je het jezelf moeilijk en zwaar.

Wat betreft mondkapjes en vergoedingen, als je ze voor je werk verplicht moet dragen moet de werkgever ze beschikbaar stellen of vergoeden, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... s-het-werk.

Ik ondervind er wel degelijk hinder van. De omstandigheden zijn hier ook gewoon niet echt op aangepast. Huizen die lekker 24 graden zijn en zo´n lekkere droge lucht. Er zijn cliënten bij waar het nog veel warmer is omdat ze een houtkachel hebben die ze lekker aan hebben. Nadat een cliënt gedoucht is met mondkapje op in een dampende badkamer om die uit te doen. Ramen die niet open mogen. Alle cliënten op elkaar aangesloten dus geen pauzes waarin het mondkapje af mag, op de reisminuten tussen cliënten na.

Het verschil is misschien ook nog eens dat jij gekozen hebt voor dat werk met die voorwaarden. En arbotechnisch zullen de werkomstandigheden daar ook wel meer op aangepast zijn. Ik sta voor een minimumloontje waarbij de druk die ze op je leggen steeds hoger wordt. En ik heb er niet voor gekozen om met een mondkapje te werken. Dat werd ineens verplicht binnen dit werk, maar arbeidsomstandigheden werden niet aangepast.
Misschien is het meer frustratie hierover dan dat ik tegen mezelf zeg hoe zwaar en lastig het is. Want ik probeer het steeds, maar ik voel me na een lange werkdag ´s avonds echt ziekig en kan dit echt linken naar het werken met een mondkapje.
Voor mij zijn het genoeg redenen om op zoek te gaan naar ander werk, hoe jammer ik dit ook vind om dan afscheid van sommige clienten te moeten nemen.

Daarnaast vind ik dat het een vrijwillig iets moet blijven. Ik heb mij niet voor niets laten vaccineren en boosteren. Als ik me vervolgens nog steeds aan alle maatregelen moet blijven houden, dan denk ik niet d
dat ik die booster hierna nog ga blijven halen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:01

DuoPenotti schreef:
IMANDRA schreef:

En als het dadelijk weer open gaat zal dat vast met qr code en heeft de Mac wat graag dat je je prikkie haalt.

Het punt is dat overgewicht een epidemie is, een letterlijk overgewichtige risicofactor en dít nú gewoon de draak steken is hiermee.
De overheid geeft wel groot geld uit om de jeugd via een boef te motiveren voor vaccineren en dít laten ze gewoon gaan?
Het spijt me voor Imandra maar dit onderstreept mijn mening hierover. Zonder tegengeluid van overheidswege is het defacto ondersteunen ongezond voer, de vet-epidemie. Bepaald geen integrale risico-reductie.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:01

Mijn moeder heeft corona gekregen van een asymptotisch persoon die ze moest verzorgen MET handschoenen en mondkapje. Dus ja het kan makkelijk gaan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:06

Huertecilla schreef:
DuoPenotti schreef:

Het punt is dat overgewicht een epidemie is, een letterlijk overgewichtige risicofactor en dít nú gewoon de draak steken is hiermee.
De overheid geeft wel groot geld uit om de jeugd via een boef te motiveren voor vaccineren en dít laten ze gewoon gaan?
Het spijt me voor Imandra maar dit onderstreept mijn mening hierover. Zonder tegengeluid van overheidswege is het defacto ondersteunen ongezond voer, de vet-epidemie. Bepaald geen integrale risico-reductie.

Wat verwacht je van de overheid? Dat ze McDonalds gaan censureren? Verbieden :+
Je snapt dat dit gewoon twee héle verschillende situaties zijn? Overheid doet best wat om gezond leven te promoten. Dat mag meer vind ik, maar het is gewoon een complex onderwerp. Maar ongezonde dingen verbieden gaat wel heel ver, vind je niet? Of alle reclames van voedsel wat als "ongezond" bestempeld kan worden verbieden. En waar trek je dan ook de grens? Wat is gezond, wat is ongezond? Want McDonalds is niet inherent slecht. Het wordt pas slecht als je er te veel van eet. 1x in het kwartaal een keer een burger met frietjes van de Mac is het probleem niet. Dus alles verbieden is wel een hele rigoreuze maatregel in deze.

Maar ik snap dat deze dingen erkennen jouw punt onderuit haalt en je dat liever niet doet ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 16:14

IMANDRA schreef:
Wat verwacht je van de overheid? Dat ze McDonalds gaan censureren?

Euh, ja.

Is dat zo vreemd?
Ze sluiten de horeca, verplichten/verbieden van alles, inclusief sportscholen, vaccineren hte grut en dan is het risico verhogen ongezonde vreten ineens een heilige }:0
Het is wél een heel triest voorbeeld van hoe zwaar de juridiche kracht van een dergelijke multinationaal weegt.
Ik bedoel jij geeft zelf toe dat overgwicht een epidemie is, dat het een zwaarwichtige risicofactor is, dat McDonalsvoed niet gezond is, maar daar reclame voor maken moet kunnen.
En dan blijf je met drige ogen beweren dat dwang op vaccineren goed is.

We verschillen wederom fundamenteel van mening.