Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Nogal een uitspraak? En de demonstraties van de tegenhangers vindt je wel normaal? Dat lijkt me niet anders.
Cer schreef:Dat is volgens mij ook zo, als je geen echte klachten hebt (dat je het virus de omgeving in strooit) is de kans om iemand te besmetten niet heel groot. ik weet niet wat de virusload bij uitademen is bij iemand die wel besmet is maar geen klachten heeft.
Bij een gevaccineerd iemand is dat, dacht ik, minder.
Ik vraag me af hoe de ongevaccineerden die nu in het ziekenhuis liggen, eraan gekomen zijn. Niet door afstand te houden / te testen .. Denk ik maar dat weet ik niet zeker...
996981 schreef:Nee, de conclusie is vooral dat de communicatie heel, heel matig is. Er wordt niet onderbouwt waarom bepaalde keuzes op een bepaald moment worden gemaakt en er worden heel regelmatig héél discutabele keuzes gemaakt. Zelfs tegen (onderzoeks)adviezen en de WHO in. Daardoor is er onder de gemiddelde Nederlander weinig begrip voor het beleid.
ruitje schreef:Spenk schreef:Nogal een uitspraak? En de demonstraties van de tegenhangers vindt je wel normaal? Dat lijkt me niet anders.
Dat zeg ik niet? Houd eens op met mij woorden in de mond leggen? Ik begrijp dus hieruit dat jij denkt dat gevaccineerden gaan demonstreren?
Ik zie dat niet gebeuren eigenlijk en zo wel dan niet in die mate dat ik het kan kwalificeren als een opstand. Is het nu vanaf de andere kant ook niet.
Electra63 schreef:996981 schreef:Nee, de conclusie is vooral dat de communicatie heel, heel matig is. Er wordt niet onderbouwt waarom bepaalde keuzes op een bepaald moment worden gemaakt en er worden heel regelmatig héél discutabele keuzes gemaakt. Zelfs tegen (onderzoeks)adviezen en de WHO in. Daardoor is er onder de gemiddelde Nederlander weinig begrip voor het beleid.
Gisterenavond laat was er nog een kort interview met iemand van het onderzoeksteam.
Klopt dat Nederland (te laat, met name) de adviezen vd WHO op volgde. Als voorbeeld gaf hij dat Nederland veel te laat de mondkapjes-plicht invoerde.
En ik denk, dat als Nederland wel eerder die mondkapjesplicht had ingevoerd, er nog meer kritiek was geweest.
Het nut van mondkapjes is nog steeds onderwerp van discussie.
Maar dat er fouten zijn gemaakt, begrijp ik wel.
De eerste keer een pandemie van deze grootte, wereldwijd.
Veel tegenstand van burgers en politici.
Logistiek alles regelen.
Rekening moeten houden met financiële gevolgen voor burgers en bedrijven.
Spenk schreef:ruitje schreef:
Dat zeg ik niet? Houd eens op met mij woorden in de mond leggen? Ik begrijp dus hieruit dat jij denkt dat gevaccineerden gaan demonstreren?
Ik zie dat niet gebeuren eigenlijk en zo wel dan niet in die mate dat ik het kan kwalificeren als een opstand. Is het nu vanaf de andere kant ook niet.
Jij legt anderen ook heel de tijd woorden in de mond met dat je het nogal uitspraken vindt.
Ik denk dat als we straks weer veel strengere maatregelen gaan krijgen die een rechtstreeks gevolg zijn van onvoldoende vaccinatie graad dat er best wat gevaccineerden het nu ook eens zat zijn ja.
996981 schreef:IMANDRA, jouw laatste reactie in een discussie met mij was “sure”. Nooit geef je op fatsoenlijke wijze ook maar een beetje toe dat jij misschien niet altijd gelijk hebt. Laat staan dat iemand anders gelijk heeft
En dan verwacht je dat ik weer netjes met je in gesprek ga?
“Sure”.
996981 schreef:IMANDRA schreef:Mwah vind je voorbeelden niet hetzelfde eigenlijk. Zeker vanwege het mogelijke verschil in overwegingen. Bij jouw voorbeelden kunnen dat twee verschillende visies zijn, terwijl in het stukje van NPS het gaat over een en dezelfde visie.
Als je zo heftig tegen de overheidsmaatregelen bent, daar heel moeilijk over gaat doen en wel overheidsmaatregelen in de vorm van steun accepteert... Is een beetje een idee van 'ik pick and choose waar ik in geloof en waar ik achter sta' of zo.
Sowieso is fatsoen ook wel iets anders en ongeacht of het hypocriet is of niet, vind ik wat WakuWaku nu heeft gedaan heel asociaal.
Gelukkig mogen we zelf bepalen waar we in geloven, in welke mate en hoever we bereidt zijn te gaan. Dat is precies wat ik probeerde te zeggen dus dat heb je goed begrepen
996981 schreef:Pardon? Je hebt niet door hoezeer de besmettingen, óók onder gevaccineerden stijgen?
Als niet gevaccineerde laat ik me testen voor ik ergens naar binnen ga. De kans dat ik dat ik op dat moment besmet ben ik dus nihil. Als gevaccineerde wéét je dat niet.
996981 schreef:Daarbij gaat het me niet om de daadwerkelijke maatregelen, maar vooral om de communicatie erover en onderbouwing ervan. Daar schort het in mijn ogen echt aan
996981 schreef:Spenk schreef:
Jij legt anderen ook heel de tijd woorden in de mond met dat je het nogal uitspraken vindt.
Ik denk dat als we straks weer veel strengere maatregelen gaan krijgen die een rechtstreeks gevolg zijn van onvoldoende vaccinatie graad dat er best wat gevaccineerden het nu ook eens zat zijn ja.
Dat is niet iemand woorden in de mond leggen hoorzij geeft aan de zij het nogal een uitspraak vindt. Daar heeft ze alle recht toe en het heeft niks te doen met iemand woorden in de mond leggen.
Jij bent degene die snel conclusies trekt over iemands meningen, ideeën en gedragingen, aan de hand van heel weinig informatie.
Electra63 schreef:[/quote]996981 schreef:Daarbij gaat het me niet om de daadwerkelijke maatregelen, maar vooral om de communicatie erover en onderbouwing ervan. Daar schort het in mijn ogen echt aan
Die onderbouwing is er genoeg.
Kijk naar de Technische briefings, interviews met OMT of debatten in de Tweede Kamer.
Spenk schreef:Jij legt anderen ook heel de tijd woorden in de mond met dat je het nogal uitspraken vindt.
Cer schreef:Nou, ik vind dat voor de gewone 'man/vrouw' de communcatie/informatie echt wel te kort schoot hoor.. dat heb ik al eerder aangegeven..
De overheid gaat er wel een beetje vanuit 'we zeggen dit en doe het maar gewoon', zonder uitleg of iets. Onwaarheden worden niet echt onderuit gehaald en over het vaccin wordt, imo, alleen gezegd 'ja het is veilig'.. maar er wordt niet heel veel tijd besteed (vroeger had je postbus 51, geen idee of het nog bestaat) aan uitleg.
Bij een ramp (in een ander land!) wordt er op TV een heel avondvullend programma gemaakt. Maar er kan geen zendtijd gekocht worden om een paar grote informatieve programmas uit te zenden?
Alleen de commerciele zenders besteden er in praatprogramma's andacht aan, waarbij iedere idioot uitgenodigd wordt om wat te zeggen![]()
De communcatie kon/kan echt beter...
ruitje schreef:Spenk schreef:Jij legt anderen ook heel de tijd woorden in de mond met dat je het nogal uitspraken vindt.
Hoe is zeggen dat ik iets een uitspraak vind jou woorden in de mond leggen.
Zijn strengere maatregelen een rechtstreeks gevolg van onvoldoende vaccinatiegraad?
Cer schreef:Even voor de nuance.. ik denk ook dat vaccineren de enige uitweg is. Maar of dat daadwerkelijk zo is, dat weet ik niet.
Maar ik denk van wel
Edit: vaccineren óf mensen uit het ziekenhuis houden.. want daar gaat het mis.
Als de zorg het aankan, dan moeten mensen maar zien wat ze met die prik doen, maar tot dusver lopen de cijfers in het ziekenhuis weer op en dat schijnt niet goed te zijn. Vaccineren is denk ik de enige oplossing om de zorg bewerkbaar te houden. Dat, of stoppen met behandelen.... (maar dat laatste is ook weer zo wat..)
Fitzroy schreef:Stoppen met behandelen van niet-gevaccineerden (niet om medische redenen). Of iig een beperkt aantal bedden.