Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 15:06

Ik vind de lange plank het mooiste.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 20:50

Ik zou vooral gaan voor wat je mooi vind. Als ik de foto’s zo zie zijn die treden ook niet nieuw meer. Wanneer alles dan gedaan is komt uiteindelijk alsnog die trap aan de beurt. Tenminste dat is hoe het bij mij zal gaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 23:18

Ik heb ook een vraag.
In ons nieuwe huis ligt een tegelvloer. Niet mooi. We denken erover om er een pvc vloer overheen te laten leggen. Met name omdat ons dat budgettechnisch het meest handig lijkt.
Ik denk dat een click pvc handiger is over een tegelvloer? En heeft iemand tips voor een zo'n natuurlijk mogelijke houtlook pvc vloer? Ik vind ze toch al gauw nep lijken namelijk..

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-25 23:54

Jennyj01 schreef:
Ik zou vooral gaan voor wat je mooi vind. Als ik de foto’s zo zie zijn die treden ook niet nieuw meer. Wanneer alles dan gedaan is komt uiteindelijk alsnog die trap aan de beurt. Tenminste dat is hoe het bij mij zal gaan.

Ik denk dat er nog plastic op de treden geplakt zit?

Ik zou ook voor de lange plank gaan :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 08:40

Ik zou juist niet voor de lange plank gaan. Dat vind ik een beetje...we wilden hetzelfde maar is nèt niet hetzelfde. Dat zou mij gaan storen. Dan kun je in mijn ogen beter iets kiezen waarvan gewoon duidelijk is dat het niet de bedoeling was dat het hetzelfde hout was. Ik vind de 2e van links het mooiste erbij.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:08

Blijft de trap zoals deze is of komt daar nog een loper oid op? Ik zou boven kiezen wat je mooi vindt en een mooie overgang laten maken (bijv. een platte natuurstenen dorpel) zodat je niet 2 houtsoorten direct op elkaar ziet.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 09:10

Afbeelding
Majabeestje schreef:
Ik heb ook een vraag.
In ons nieuwe huis ligt een tegelvloer. Niet mooi. We denken erover om er een pvc vloer overheen te laten leggen. Met name omdat ons dat budgettechnisch het meest handig lijkt.
Ik denk dat een click pvc handiger is over een tegelvloer? En heeft iemand tips voor een zo'n natuurlijk mogelijke houtlook pvc vloer? Ik vind ze toch al gauw nep lijken namelijk..

Wij hebben een plak pvc vloer over onze tegelvloer laten leggen. Er moet sowieso geëgaliseerd worden ivm de voegen van de vloer en dan was een plak een stuk dunner dan click... Wij hebben de Ambiant | VtWonen Wide Board | warm naturel Lange plank | dryback.

sniesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 14:53

De foto ging niet lekker... ik heb een filmpje waar je de vloer beter kan zien;

Nikki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 21:22

Misschien een hele random vraag, maar hoe ziet bij jullie het trappengat naar zolder eruit?

Wij gaan twee dakkapellen over de breedte plaatsen en ik twijfel of ik de spijlers aan de korte kant wil vervangen door een muur om meer rust te krijgen.
Ik zou graag een ombouw incl wastafel voor de wasmachine en droger.

Afbeelding
Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 13:32

sniesie schreef:
De foto ging niet lekker... ik heb een filmpje waar je de vloer beter kan zien;

[ Video ]

Thanks! Mooie vloer!
Toch plak pvc dus, hmm. Zal het ook eens bespreken met verschillende vloerenverkopers.
Het mooiste vind ik echt hout. Ook omdat het een oud huis is en ik dat het beste vind passen.
Maar: onderhoud én duur..

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-25 15:06

Hier werd ook plak pvc geadviseerd door de vloerenlegger. Dat ligt het mooist. Zelfs beter dan tegels, omdat de voegen niet vuil worden. Wij hebben nu massief hout, maar daar ben ik niet blij mee. Vooral vanwege het onderhoud idd.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:26

Hier ook plak pvc. Meest onderhoudsvriendelijk. Gaat zeker niet schuiven. Geen voegen met vuil.
We hebben kleine kinderen. Wilde iets dat hufterproof is, waar schade aan geen ramp is en met paar jaar er uit kan voor bijv echt hout of een nieuwe pvc vloer.

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:46

Ik heb overal in huis massief hout, heb het 12 jaar terug laten behandelen, maar daarna nooit meer onderhoud gehad. Zelfs met 2 kleine kinderen zijn de vloeren nog in goede staat. Aanschaf kan ik niks van zeggen, want het lag er al toen wij er kwamen wonen.