Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:09

Emita herkenbaar hoor. Ik houd mijn hart vast voor onze dansschool die inderdaad dezelfde maatregelen heeft (alleen nog wat minder paren per groep)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:12

De hond uitlaten lijkt me toch een noodzakelijke verplaatsing. :)

Voor mij is vakantie even weg uit de eigen routine. Desnoods idd 3 km verderop.

Verder wacht ik vanavond af. Voldoende eten in huis voor een week of drie a vier. En afhankelijk van de maatregelen graaf ik mezelf alleen of met zijn tweeen op een locatie in. Enige uitje is dan de honden laten scharrelen. Enige dat nog moet is de camper naar de garage om de hoek voor een nieuw dakluik, die is lek en de nieuwe is al besteld. Kan dat niet dan gaat daar een zeiltje overheen om de boel droog te houden.

Wat ik alleen wel sneu vind voor de horeca. Ze zijn nu boos op de overheid. Maar ze moeten boos zijn op sommige collega bedrijven met poep aan de regels en een deel van hun klanten die het ook verpesten. Kleine groep verpest het gruwelijk voor de rest

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:14

Hond uitlaten hoeft niet op 5 km vanuit huis, dat is dan ook al een ‘onnodige’ verplaatsing.
Zo streng is het nooit geweest en dat verwacht in dus ook niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:15

Ik heb goddank de luxe bos binnen de km. Binnen die straal kan ik veel rondjes maken. Maar ik ken voldoende mensen (bv grote stad) die geen uitlaat mogelijkheid hebben voor de deur. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:18

Ik wordt toch wel verdrietig van de berichten die ik vanochtend las. Horeca helemaal dicht.. Eerst was het tot 18:00 en nu helemaal, omdat dat makkelijker te reguleren is voor de handhaving. Ik werk in de horeca en vind het heel jammer -O-
Hoop dat het offer wel zin heeft. En niet dat het virus elke keer weer oplaait als er dingen opengaan want daar begint het nu wel op te lijken? Voelt zo uitzichtloos dit allemaal.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:20

lenaa_tje schreef:
Hond uitlaten hoeft niet op 5 km vanuit huis, dat is dan ook al een ‘onnodige’ verplaatsing.

Ik verwacht het ook niet, maar het zou misschien voor een maand niet verkeerd zijn... Iedereen op zn eigen plek blijven.. ?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:20

Cer schreef:
Ook met de moralistische berichten uit andere landen (ja ontsmettingsmiddel, ja afstand, ja mondkapjes, kijk hun eens goed bezig) waar de besmettingen óók stijgen... Hoe dan

Voor Frankrijk kan ik je het wel vertellen. Ze doen alles behalve de afstand (1 meter is het hier en men houdt zich daar echt niet aan). De mensen zijn gewoon heel erg gemakkelijk. Ze doen alleen waar ze niet aan onderuit kunnen zoals desinfecteren van de handen (geen keuze vaak) en het dragen van een mondkapje. Daarbij wil ik de mensen niet de kost geven die hun mondkapje niet goed dragen (dus neus vrij) of helemaal naar beneden etc. Frankrijk is niet zo gedisciplineerd land hoor ondanks al die maatregelen. Dus ik zie de lock down alweer aankomen. Mijn berichten zijn niet moralistisch bedoeld. Ik beschrijf gewoon de stand van zaken hier in dit land.

Ik begrijp Purny wel met de verre reizen. Ik begrijp Marlinde Roos ook. En ik begrijp ook mijn kleinkinderen. Ik heb op dit moment twee kleinkinderen (ben zo trots op die meiden hoe ze er mee omgaan) die hebben én geen eindexamen feest gehad en ook geen introductie op de universiteit. Meer als→ dat het niet tof is, maar er ergere dingen zijn , hoor ik niet van ze. Maar ze gaven wel aan het heel erg jammer te vinden wat het is een fase in hun leven, die wel totaal anders gaat als bij anderen. Zij gaan dus niet naar studentenfeestjes, zij houden zich wel aan de isolatie en zoals J vertelde→ die tijd van 1ste jaars zijn, of eindexamen gehaald hebben→ is wel 1x in het leven.

En dat is ook zo. Heel veel mensen zin met dit soort dingetjes geraakt. Voor iedereen staat het leven toch in min of meerdere mate op On hold. Mijn man begreep het 1ste uur tijdens uit eten gaan bij vrienden, niet eens meer de conversatie. Hij was een half jaar niet meer uit geweest bij Franse mensen. Allemaal geen drama, allemaal luxe dingetjes, maar het is er wel.

Zo zijn er ook heel veel mensen waaronder ik, die dus de kleinkinderen die dit jaar geboren zijn in NEderland maar 1x gezien heb, net als mijn andere kleinkind. Het is allemaal te riskant. Hoe je dat ook went of keert, we worden er niet depressief van of minder gelukkig→ dat sta ik gewoon niet toe, maar het is wel heel verdrietig dat de leukste tijd van die kleintjes nu aan mij voorbij gaat, want mijn dochter gaat echt niet zover reizen hier naar toe als ze dat überhaupt al een keer gaat doen.

Die intermenselijke dingen zoals daar draait het leven om en die zijn zo belangrijk. Dat zijn allemaal verdrietjes. En natuurlijk niet te vergelijken met mensen die dierbaren hebben verloren, die failliet gegaan zijn en behoorlijk geraakt zijn. NIemand in dit topic verliest dat uit het oog. Maar die andere dingen zijn er wel.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:22

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik verwacht het ook niet, maar het zou misschien voor een maand niet verkeerd zijn... Iedereen op zn eigen plek blijven.. ?

Hierin verschillen we misschien van mening maar dat lijkt mij gewoon niet nodig. Gezonde buitenlucht doet ook nog veel met de weerstand en psychische gezondheid van mensen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:24

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:

Wij mochten maar 1 km cirkel rond het huis met papier op zak en paspoort. Dat is echt zwaar hoor en ik vond het onnodig. Want de tuinders bedrijven mochten wel in de tuinen werken en plantsoenen, en ik zelf mocht niet alleen naar de gîte om alleen de hele dag te werken in de tuin. Dus het is ook een regel die niet echt effectief is en ik denk dat Nederlanders die niet nodig hebben want die kunnen best discipline opbrengen. Ik vrees dat wellicht dat voor de Fransen wat anders ligt en we weer de isoleer in gaan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:26

Als ik weer thuis kom te zitten ga ik elke dag even wandelen. Al is het maar om even thuis weg te zijn.
@pien: En dan lopen er nog mensen hier te miepen dat ze beroofd worden van hun vrijheid...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:29

purny schreef:
Ik ben dan denk ik ook wel verwend aangezien ik alleen verre reizen maak...

O dat zou ik juist niks vinden. Heerlijk vakantie in eigen land :j paard mee en lekker genieten.

Ik vind de maatregelen zoals nu is uitgelekt voor ons geen verschil maken. Wij komen nu ook al op weinig andere plekken dan werk (ik dan, man werkt thuis), school en paarden. Af en toe een boodschapje. Alleen op visite af en toe bij mijn ouders en zus. Wat ik wel mis is uitjes in het vooruitzicht die de boel leuk houden. Ik had me best verheugd op Horse Event. Vorig jaar samen met dochter geweest en dat was zo leuk. Begrijpelijk dat het niet door gaat. Maar dat soort dingen zijn leuk om naar toe te leven, mee te maken en na te genieten. Dat soort dingen is al vanaf maart weg gevallen voor de meesten. En nu komt het winter seizoen er weer aan met die lange donkere dagen. Ik ben iig blij dat we nog lekker op vakantie hebben kunnen gaan van de zomer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:32

purny schreef:
Ik ben er dan 1 nachtje in eigen stad weggeweest, maar had niet het vakantiegevoel. Misschien als ik langer was geweest of in een vakantiepark wel.
Ik wil altijd veel zien in een andere omgeving

Had je dat gevoel wel gehad als je 1 nacht naar Turkije was geweest? In je eigen stad is ook nog enorm in je eigen bubbel. Nederland is best groter dan dat. Zeker als je in de randstad woont kan de Veluwe of het platteland al zoveel lekkerder gevoel geven, helemaal als je er meerdere dagen zit. Iig dat is gelukkig bij mij wel het gevoel. En dam had ik m'n eigen paard ook nog eens mee, dus dagelijkse verzorgingsritme veranderde niet. En toch ene heerlijk vakantie gevoel gehad gelukkig!

Emita

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:37

Ik lees in meerdere topics over sport. Kan iemand mij de bron geven dat ze alleen de wedstrijden willen stilleggen? Want ik zie serieus alleen maar dat alle groepssporten boven de 18 gewoon helemaal stil gelegd worden.. dus óók de trainingen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:39

Nou, ik sluit me aan bij Purny. In Nederland krijg ik ook niet echt het vakantiegevoel. Ik vind het sowieso fijn om een andere taal te horen, ander eten te krijgen en andere gewoontes van de mensen mee te maken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:39

Tancreda4 schreef:
purny schreef:
Ik ben er dan 1 nachtje in eigen stad weggeweest, maar had niet het vakantiegevoel. Misschien als ik langer was geweest of in een vakantiepark wel.
Ik wil altijd veel zien in een andere omgeving

Had je dat gevoel wel gehad als je 1 nacht naar Turkije was geweest?

Geen idee eigenlijk...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:41

SusanH schreef:
O boze mensen aan de telefoon bij een hotel. Wat erg. Alsof uit eten het aller aller belangrijkste is. Gisteravond bij nieuwsuur een covid verpleegafdeling. Verpleegkundige vertelde dat mensen boos worden als je ze belt dat familielid naar een ander ziekenhuis wordt verplaatst. Ze heeft zelfs meegemaakt dat een familielid werd opgehaald. Is later wel weer terug gebracht omdat het niet ging. Ik snap dat boos worden niet. Het heeft geen zin. We zitten allemaal in dezelfde oliebol. Niemand kiest hiervoor. We moeten elkaar helpen om er doorheen te komen.

Ik werkte in Maart nog in een hotel. Ik was aan het werk toen de eerste sluiting van de Horeca werd aangekondigd. Dit was toen om 6 uur ofzo? Tussen 18:03 en 18:20 heb ik 8 boze gasten aan de telefoon gehad die wilden weten of wij ook dichtgingen. :+

Wat betreft boze mensen omdat hun familielid verplaatst wordt; ik las op de NOS dat er zelfs verpleegkundigen in hun gezicht waren gespuugd. Als je zulk gedrag vertoont mag van mij je familielid met bed en al de deur uit worden gerold en succes ermee.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:42

Fitzroy schreef:
Nou, ik sluit me aan bij Purny. In Nederland krijg ik ook niet echt het vakantiegevoel. Ik vind het sowieso fijn om een andere taal te horen, ander eten te krijgen en andere gewoontes van de mensen mee te maken.

Helaas dit jaar geen NY, volgend jaar maar weer

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:43

__Sannne schreef:
SusanH schreef:
O boze mensen aan de telefoon bij een hotel. Wat erg. Alsof uit eten het aller aller belangrijkste is. Gisteravond bij nieuwsuur een covid verpleegafdeling. Verpleegkundige vertelde dat mensen boos worden als je ze belt dat familielid naar een ander ziekenhuis wordt verplaatst. Ze heeft zelfs meegemaakt dat een familielid werd opgehaald. Is later wel weer terug gebracht omdat het niet ging. Ik snap dat boos worden niet. Het heeft geen zin. We zitten allemaal in dezelfde oliebol. Niemand kiest hiervoor. We moeten elkaar helpen om er doorheen te komen.

Ik werkte in Maart nog in een hotel. Ik was aan het werk toen de eerste sluiting van de Horeca werd aangekondigd. Dit was toen om 6 uur ofzo? Tussen 18:03 en 18:20 heb ik 8 boze gasten aan de telefoon gehad die wilden weten of wij ook dichtgingen. :+

Wat betreft boze mensen omdat hun familielid verplaatst wordt; ik las op de NOS dat er zelfs verpleegkundigen in hun gezicht waren gespuugd. Als je zulk gedrag vertoont mag van mij je familielid met bed en al de deur uit worden gerold en succes ermee.

Zo hoorde ik gister dat ze zelfs weer naar huis zijn gegaan. Patient stond ook weer bij het ziekenhuis toen het niet meer ging

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:47

purny schreef:
Loretta schreef:

Na de formatie als de VVD weer de grootste is krijgen al die groepen die jij noemt de rekening voor het redden van KLM en
Schiphol.

die mensen die bij KLM werken hebben zelf ook een grote opoffering gedaan hoor.

Het personeel dat het werk doet heeft een opoffering gedan ja. Inderdaad, de mensen van de werkvloer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:49

Ja klopt purny. En patient zou ik nooit op straat zetten. Wel de familie niet meer informeren door team wat er werkt. Kunnen die zich richten op de directe zorg. Kunnen ze voor dat klusje niet apart mensen aannemen die daarin geschoold worden om om te gaan met dit soort lastige gesprekken? Sowieso de planning, begreep dat IC medewerkers buiten kantooruren zelf moeten leuren met patienten. Dat kan niet de bedoeling zijn, dat zou centraal geregeld worden. Blijkbaar geldt dat alleen tussen 9.00 en 17.00 :+ . Belachelijk dat een intensivist zich daar mee bezig moet houden. Kost uren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:50

Volgend jaar NY? Dat is wel heel optimistisch :)

Begrijp me trouwens niet verkeerd.. ik ben meer voor 'denk zelf een beetje na', maar als ik zie hoe af en toe gereageerd wordt op mensen die zich niet 'aan de (en dan ook nog zelfbedachte) regels' houden, dan denk ik "moeten we dan gewoon lekker iedereen een maand opsluiten" en kijken wat er dan gebeurt. Want stel je voor dat je toch naar je vriend gaat, of bij elkaar in een park zit (weten we nog, van de zomer, ach en wee, er zaten groepen buiten in een park) of als theater met 1000 zitplekken wil blijven draaien (met 1/3e bezetting) ..

Ik denk nog steeds dat er best veel mogelijk is als mensen na blijven denken. EN dat het best belangrijk is om precies te weten waar de besmettingen vandaan komen, en hoe dat werkt. Want anders blijven mensen (onterecht) naar elkaar wijzen.. dat helpt ook niet voor de saamhorigheid denk ik..
Viruswaanzin zit al dagen bij elkaar gezellig buiten in een grote groep, lopen hutje mutje bij elkaar. En families mogen elkaar niet zien? Kom nou.. dat is toch niet te verkopen?
Als de hoge cijfers in Den Haag bijv door de demonstraties komen, dan is er een punt om ergens iets mee te doen..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:51

purny schreef:

Bedoel je nu te zeggen dat als jouw familie zich misdraagt dat ze jou daarvoor het ziekenhuis uit mogen trappen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:54

Loretta schreef:
purny schreef:

Bedoel je nu te zeggen dat als jouw familie zich misdraagt dat ze jou daarvoor het ziekenhuis uit mogen trappen.

Ik weet niet hoe het komt maar ik heb dat dus niet geschreven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:55

__Sannne schreef:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:56

Sizzle schreef:
Ik kwam afgelopen zaterdag best een hoop nederlandse auto‘s tegen bij de Zwitserse snelweg richting zuid. Ik hoopte vooral die die niet Italie gaan besmetten dat ook al weer aardig stijgend is en inmiddels ook weer redelijk strikte regels heeft.

Nederland staat op de zwarte lijst van Italië; geen recente pcr, geen toegang.