Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb me ook veilig gevoeld behalve in de winkels. Dat was een heuse cultuurshock. VreselijkCitaat:Ik heb niet het gevoel me niet veilig te voelen in Nederland.
Ja Nederland bezoeken is een druk programma en weinig vakantie gevoel bij. Mijn bloeddruk is keurig en zelfs laag te noemen na het bezoek aan de jongste kleinkinderenCitaat:En kan goed begrijpen, Pien, dat je je (klein)kinderen enorm gemist hebt de afgelopen 1,5 jaar, dat t bij jou meer om het bezoeken van je dierbaren ging dan perse het vakantiegevoel.
pien_2010 schreef:Het verschil zijn de regels. Mondkapje doen niets is de opvatting in Nederland. Frankrijk is er juist heel streng op en overal binnen maar ook op markten enz buiten en sommige steden buiten moet je ze dragen. Nederland heeft in mijn ogen grote fout gemaakt door alles los te laten. Frankrijk doet dat totaal anders. Het gaat veel verder dan verschil in opvatting.
Als in Frankrijk mensen de regels aan hun laars lappen lopen ze risico op een bekeuring want er wordt gehandhaafd. In Nederland krijg je een gesprek met de politie.
Ik verzin dit niet. Ik heb met kinderen (50 ++) hierover gesproken waaronder een arts. HUN kritiek op een aantal inhoudelijke zaken was niet mals. Het blijkt ook. De cijfers gisteren in Nederland waren echt hoog. Dit komt echt niet alleen door feestende jongeren die daar ook toestemming voor hadden! Er zullen best wel regio's zijn waar het anders gaat, maar waar wij waren: Brabant, Utrecht, Amersfoort niet hoor.
Echwel schreef:Ik heb de reisapp van de rijksoverheid gedownload
Kun je je favoriete landen aanklikken en dan weet je het
MarliesV schreef:Weet iemand waar je betrouwbare info kan krijgen over welke mondkapjes verplicht/toegestaan zijn per land?
De meeste info is prima te vinden via de ANWB maar deze specifieke info heb ik nog niet gezien.
Wij hopen nog steeds op Toscane en Corsica voor eind augustus/begin september maar houden rekening met annuleren en in NL blijven.
Zijn wel beide gevaccineerd volledig, maar wil me wel veilig voelen. Anders blijven we lekker thuis.
MarliesV schreef:Echwel schreef:Ik heb de reisapp van de rijksoverheid gedownload
Kun je je favoriete landen aanklikken en dan weet je het
Ah kijk, thanks! Nuttige tip.
Ik ben zo niet thuis in dat soort dingen![]()
Relaxed, joh ff lief doen, doe je Boktnaam eer aan.
Ik zie geen afgeven iig in die post. Puur een observatie.
Pien kan er ook niets aan doen dat wij er mee zitten he.
Citaat:Ik vind het gewoon een negatieve zeikpost, niet meer, niet minder