Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:14

Zit ik op de kast? Nee hoor. Dan komt mijn bericht anders over dan bedoeld denk ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:20

Ja want kakmensen die snoeven klinkt een beetje alsof het zeer doet.

Ik koop gewoon elke 2 jaar een leren hoes, niet uit China en niet voor 2 tientjes en na 2 jaar verkoop ik hem met m'n telefoon.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:45

Aangezien we toch even door gaan met deze discussie: Ik net zo, alleen gaat die van mij al 4 jaar mee. En die kostte iets van 15 euro, geen 25. Ik snap best dat niet iedereen kapitalen over heeft voor een snuisterijtje, maar een beetje nadenken bij wat je koopt en wat voor impact het op het milieu heeft, lijkt me niet verkeerd.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:58

Jongens (en meisjes) die discussie heeft geen nut zolang bedrijven niet bereid zijn om werk na behoren te betalen.
En je moet niet eens naar kinderarbeid en Ali,Wish enz kijken... hier in Europa is het ook niet beter... als je de documentaire van de keuringsdienst van waarde qua Tomaten bekijkt bvb...
Of ook in NL in de bouw, enz, enz, enz...

Dus zolang consumenten het goedkoper en goedkoper willen hebben, zolang betalen producenten niet, wijken uit naar mindere lonen ,mindere regels - dus gaan naar t buitenland - zolang verandert simpelweg niets...

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:07

Tsja waar denk je dat de GSM in NL hun hoesjes kopen... Ali. Ik ga gewoon niet belachelijk veel geld betalen in NL wat elders hetzelfde is maar veel goedkoper. Daarentegen komt mijn inrichting van Marktplaats en uit de Kringloop, behalve het bed en de TV.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:08

Maar als de bedrijven het werk naar behoren betalen, word het product duurder en dat willen we niet betalen.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:12

Kunnen we gewoon ontopic blijven?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:12

hahahatsjoe schreef:
Tsja waar denk je dat de GSM in NL hun hoesjes kopen... Ali. Ik ga gewoon niet belachelijk veel geld betalen in NL wat elders hetzelfde is maar veel goedkoper. Daarentegen komt mijn inrichting van Marktplaats en uit de Kringloop, behalve het bed en de TV.

Hangt ervanaf, als je hoesje in Europa is geproduceerd komt het niet van Ali.

Maar goed, slavernij en onderdrukking komt ook hier voor,, helaas. En ik snap best dat als je een wat kleinere portemonnee hebt je andere keuzes maakt dan iemand die meer te besteden heeft.

Maar sommige mensen willen ook echt voor een dubbeltje op de eerste rij zitten en dat die eerste rij dan gemaakt is door zielige kindjes boeit ze niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:14

hahahatsjoe schreef:

Dat denk ik toch niet, de hoesjes komen vast en zeker uit china, maar niet via ali. Hoewel er bedrijven zijn die dit wel doen, de dropshippers. Maar wat denk jij dat er met de maakindustrie in Nederland of Europa gebeurd als wij alles in China laten produceren. Dan kan je bijvoorbeeld wel zeggen dat dat niet jouw probleem is , maar daar krijgen wij allemaal mee te maken.
En dit is niet op jou als persoon gericht, maar op iedereen die zich aangesproken voelt, even ter informatie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:28

Ik stel voor dat we een "bitchen op ali express en de snoeverige rijke mensen die daar niet kopen, maar ook op de arme mensen die daar wel kopen" topic maken, en hier verder gaan over marktplaats?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:40

Helemaal met je eens Vjesta
Echt dat mijn opmerking zoveel losmaakt, zegt wel iets denk ik dan :+

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:41

Wat zegt het dan, Duopenotti?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:42

Prima hoor, dan ga ik nu in alle rust brunchen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:50

MarcoBorsato schreef:
Prima hoor, dan ga ik nu in alle rust brunchen.

Eet smakelijk!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:51

Smakelijk eten :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:12

Eetsmakelijk!

Mijn Marktplaatsbetaalverzoek-geld was na mijn vraag in dit topic heel snel bij de ontvanger en inmidels heb ik mijn aankoop ook al in huis en in gebruik. Dus dat is erg fijn. Kan ik gewoon weer lekker meelezen met jullie aan-/verkoopperikelen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:57

Ik had een verkoopster die perse met PostNL wilde versturen. Prima, dat werkt niet zo goed voor mij als DHL, maar als je iets bijzonders verkoopt wil ik best flexibel zijn :j .

Dus ik had m'n aankoop prijs €17,50, plus €6,75 verzendkosten gedaan, en dus €24,25 overgemaakt. Zie ik daarna een berichtje "ja, de totaalprijs is €25,- want €17,50 plus €7,5 verzendkosten". Ik heb maar heel blond gedaan en gezegd dat ik het al overgemaakt had omdat op de site van PostNL stond dat de kosten €6,75 waren. Krijg ik terug "oh ja, oeps, mijn fout".

Uhhu... tuurlijk... :roll:

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:08

Dat kan ik me ergens wel voorstellen, want online frankeren is inderdaad € 6,75, maar in de tarievenfolder staat als eerste € 7,25 en dan online frankeren €6,75. Ik had laatst ook iemand die nog nooit online frankeren gedaan, was een heel gedoe om het verstuurd te krijgen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:11

nynke55 schreef:
Dat kan ik me ergens wel voorstellen, want online frankeren is inderdaad € 6,75, maar in de tarievenfolder staat als eerste € 7,25 en dan online frankeren €6,75. Ik had laatst ook iemand die nog nooit online frankeren gedaan, was een heel gedoe om het verstuurd te krijgen.

Als je het opzoekt op de website staat het vrij duidelijk aangegeven (vind ik). Ik heb ook niet zo veel zin om extra te betalen omdat iemand anders technisch niet handig is :o . Maar ik had haar best willen helpen met hoe je online moet frankeren als ze dat nog nooit zou hebben gedaan

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:15

Toevallig moest ik in het begin van het jaar wat prijzen van post nl weten en daarom tarieven post nl gegoogled en dan kom je dus bij die tarievenfolder uit. Pas toen ik inderdaad het pakje wilde versturen zag ik dat het €6,75 was. Maar inderdaad, ik zou dat ook niet betalen en degene er op wijzen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:59

nynke55 schreef:
hahahatsjoe schreef:

Dat denk ik toch niet, de hoesjes komen vast en zeker uit china, maar niet via ali. Hoewel er bedrijven zijn die dit wel doen, de dropshippers. Maar wat denk jij dat er met de maakindustrie in Nederland of Europa gebeurd als wij alles in China laten produceren. Dan kan je bijvoorbeeld wel zeggen dat dat niet jouw probleem is , maar daar krijgen wij allemaal mee te maken.
En dit is niet op jou als persoon gericht, maar op iedereen die zich aangesproken voelt, even ter informatie.

Ik voel me niet aangesproken :D. Denk alleen maar aan elektrische auto's en arme kindertjes in kobaltmijnen. Dan is plantenhangers knopen fijner werk. Maar wie zegt dat kindertjes dat doen ? Enzovoort.

Had weer een goede ervaring. Lamp te koop voor 75 Euro. Vaaslamp uit de jaren 60, meneer wilde op de fiets komen. Ik woon een kwartiertje van de stad en moest tante van 92 naar de kapper brengen dus ik bericht die man dat ik hem wel kan komen brengen als hij dat wil. Zegt ie dan betaal ik je 90 Euro. Ik dacht ja tuurlijk. Maar tante bij de kapper gedumpt, ik kom daar, geen gezeur en ik krijg gewoon 90 Euro en een leuk gesprek. Deze lampen worden nieuw nog veel duurder verkocht, dat weet ik, maar ik heb liever een liefhebber dan nog meer geld.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:00

Vjestagirl schreef:
Ik stel voor dat we een "bitchen op ali express en de snoeverige rijke mensen die daar niet kopen, maar ook op de arme mensen die daar wel kopen" topic maken, en hier verder gaan over marktplaats?

Graag. Maar juist snoeverig rijke mensen kopen daar dus wel, waarom denk je dat ze zo rijk zijn ? En ja, ervaring, met mensen uit mijn omgeving die veel geld hebben.

Ook nog een paar geweldige sixties bloempotten gescoord voor 12 Euro. Binnen 5 minuten deal gedaan en ze verstuurt vandaag.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:08

Moderatoropmerking:
Zoals al werd voorgesteld, verzoek ik jullie ontopic verder te gaan. Mocht er behoefte zijn aan een discussietopic over Aliexpress of producten uit China, dan kan daar een nieuw topic voor geopend worden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:29

Hier weer een top ervaring. Dinsdag 20 leesboeken gekocht voor een hele mooie prijs en gelijk betaald, gisteren zijn ze verstuurd en vandaag zijn ze er al.
Allebei een 5 sterren beoordeling verder en twee tevreden MP gebruikers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:49

Er kwam net iemand kijken naar een droogkast. Man heeft hem nog getest, heb hem helpen inladen. 3 sterren. Tsss...