Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Re: Waxmeltverzamelaarsgektetopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:24

Nee, deze juist helemaal niet -O- , moet 'm altijd een handje helpen met folie. Blijven altijd wat randjes over zeg maar. Maar zodra die half gesmolten zijn, doet-ie het verder echt als een malle :)).
Geurverspreiding is (normaal gesproken) inderdaad erg goed! Nu ruikt mn neus alleen nog steeds niks. Maar was door mn vieze geurtjes heen, dus ging proberen of ik al iets rook :=. Heel lichtjes :)).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:35

Rare vraag, maar iemand die Kilimanjaro stars verkoopt? Tart, votive, jar, indien je het niet lekker vind? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:35

Hier Deck the halls van WME, nog niet echt super enthousiast, niet helemaal mijn geur denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:43

Nou, de egyptian musk op zijn kop gezet en nu ruikt hij heerlijk! Weet weer waarom ik verliefd was op deze geur! Vind hem wel nog altijd net niet sterk genoeg, dus we gaan het bij tarts houden bij deze :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:44

DeMolenhoek schreef:
Rare vraag, maar iemand die Kilimanjaro stars verkoopt? Tart, votive, jar, indien je het niet lekker vind? :)

Ik heb 1 nieuwe tart ervan liggen, hoeft niet weg, mag wel op zich want vind YC toch minder fijn dan sommige andere merken. Maar jij zei laatst dat opsturen naar België te duur was dus weet niet of je dat nu niet zou vinden? Is Kilimanjaro stars niet meer gewoon in de winkel te koop dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 23:45

Ooh jawel hoor, maar dacht, moest iemand een jar hebben die heeft gebrand maar toch niet is wat het moet zijn etc. Doe je veel YC weg Alwiene?

Ik heb nu overigens een PostNL punt ontdekt op 20 kilometer van mijn deur, net 500 meter Nederland in waardoor ik alles nu goedkoop kan laten verzenden, dus als ik echt iets wil is dat een optie, heb het alsnog liever thuis geleverd maar ach :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:36

Ik heb een jar Kilimanjaro Stars, maar die gaat niet weg.
Je kunt beter zelf een nieuwe jar kopen, want gebrande jars gaan ook nog voor een hoop centen weg en met de verzendkosten naar BE is hij waarschijnlijk duurder dan wanneer je een nieuwe koopt :')

Gister Moonlight tart gebrand.
Vond hem wel ok, maar net een tikje te bloemig.
Niet zo mijn ding...

En als ik een keer zin en tijd heb wil ik best al mijn tarts op de foto zetten, maar denk dat dat voorlopig nog niet gaat gebeuren :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 11:23

DnT schreef:
Gister Moonlight tart gebrand.
Vond hem wel ok, maar net een tikje te bloemig.
Niet zo mijn ding...

Ik hoor er eigenlijk niet veel soeps over, die nieuwe geuren van YC :(

Yv_ schreef:
Nee, deze juist helemaal niet -O- , moet 'm altijd een handje helpen met folie. Blijven altijd wat randjes over zeg maar. Maar zodra die half gesmolten zijn, doet-ie het verder echt als een malle :)).
Geurverspreiding is (normaal gesproken) inderdaad erg goed! Nu ruikt mn neus alleen nog steeds niks. Maar was door mn vieze geurtjes heen, dus ging proberen of ik al iets rook :=. Heel lichtjes :)).

Echt? Oh wat gek, mijn Cozy Cabin jar poolt geweldig goed.
Bij YC verschilt het ook zo, Midnight Jasmin poolt super, Fireside Treats rampzalig.

Ik heb een cadeau van een vriendin gehad <3
Goose Creek Summer Sherbet en Pure Cane Sugar. Die Summer Sherbet ruikt echt naar sorbetijs! Heel 's zomers dus voorlopig zal ik het nog niet branden.

Oja, en mijn Bridgewater jar bevalt kwalitatief uitermate teleurstellend. Poolt voor geen meter, zelfs niet na 12 branduren, de lont staat scheef en valt helemaal uit elkaar waardoor je een fikgeur krijgt. Ik ga een klacht sturen naar Bridgewater, vind het echt niet kunnen. Voor 25 euro mag je wel meer verwachten toch?!

Na 12 branduren:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:33

Jeetje zeg... Zou echt niet mogen. Hoop dat je een compensatie krijgt!

Hier pink lemonade in de brander van GC, wat een zalige geur! Helaas blijkt hij uit het assortiment te zijn :(

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:34

Oh jeetje -O-

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 12:02

Ik heb nog een tip gekregen de lont naar het midden te duwen als de wax zacht is. Ik heb alleen pas morgen weer een paar uur de tijd een kaars te branden. Dat probeer ik nog wel dan, ik heb hier in ieder geval foto's van gemaakt.
Nu moet ik eigenlijk ook de Vanilla Cream proberen. Sweet Grace & Free Spirit poolen niet in ieder geval.

Sweet Grace ga ik in de folie zetten. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:24

Nou, ze leveren de laatste sneller vanuit Nederland dan vanuit België. Woensdag is mijn brievenpuspakketje al op de post gedaan door ILC, dat het er donderdag nog niet was, dat snap ik, vrijdag had ik het toch al verwacht en vandaag moest het er zeker zijn! Maar nee hoor. Dag later besteld bij Pure soap en dat zou morgen al moeten toe komen.

Vanaf nu ga ik de brievenpost laten voor wat het is denk ik, vond het wel handig maar telkens een week moeten wachten en dan een pakketje krijgen waarvan de tarts toch kapot zijn, nee dank je.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:26

Hey tipje.

Die voorgewaxte lontjes kun je op alie ook heel goedkoop scoren. Als een deel van de was gesmolten is. Kun je met een sate prikker, zo,n lange een gat erin prikken tot onder en dan kun je een extra lontje erbij zetten dan heb je best wel een goede kans dat hij in zijn geheel poolt. En is eenmalig een werkje en werkt bij alle kaarsen. Moet je alleen het lontvoetje eraf trekken. en je steekt hem in het gat en aansteken maar.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:12

Top! En je weet het, de kaars gaat er ook nog op komen :)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:13

Sorry dat ik zo kom binnen vallen maar ik heb een site waar ze melts verkopen die ik nog niet had gezien :)
dawmont.com :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:24

DeMolenhoek schreef:
Top! En je weet het, de kaars gaat er ook nog op komen :)

Die met twee lontjes is al getest voor een deel maar die wacht met het beschrijven van de kaars tot hij met houten lont-en getest is omdat dat de uitvoering zou zijn zoals ik hem hoop neer te zetten.

Wat ik kan zeggen wat zij heeft laten weten is dat de geurverspreiding en poolen geweldig is haar worden.
De lonten zou zij niet voor kiezen en zouden ook niet mijn eigen keuze zijn. Vandaar ook dat ik hoop dat houten lont of lonten werken.
Ze rook de kaars de volgende middag nog. Maar ze heeft hem pas 1 keer aangehad dus wie weet veranderd het nog. Over de lonten is ze dus minder positief maar over de was/korrelmix juist bijzonder positief. Wat ze minder positief vond aan de lonten en wat anders is met hout. Tijdens de eerste keer smelten gaan de korrels harder smelten dan de was waardoor 1 lontje een klein beetje verder gezakt was dan de ander waardoor ze er eentje uit had gedaan om die ander net zo ver te laten zakken, ik zou zelf die ander inknippen en ze samen aanzetten maar een voordeel aan deze manier is weer dat de kaars langer mee gaat en eenmaal gepoolt maakt het niet uit een of twee lontjes aan. De houten lonten blijven gewoon volledig recht op staan dus dat is dan geen issheu meer. Maar omdat de kaars nu perfect poolt en de geurverspreiding erg lekker is hoop ik wel dat dat behouden blijft bij hout dus wordt nog wel even spannend. Ze wist dat ik zelf erg sceptisch was over de lonten en dit bevestigd mijn gevoel hierbij. Ik lees diverse meningen over houten lonten o.a meer roet, dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling we gaan het dus zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:27

Ja, maar die lonten gingen in de tinnetjes ook al niet echt lekker hé? Ben echt benieuwd :)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:30

DeMolenhoek schreef:
Ja, maar die lonten gingen in de tinnetjes ook al niet echt lekker hé? Ben echt benieuwd :)

In tinnetjes is het wel heel anders hoor niet te vergelijken.
Het zijn lonten die eigenlijk voor grote kaarsen geschikt zijn ;)
Het is niet te vergelijken met hoe ze in de tinnetjes gingen ;)
Heel de tinnetjes bleven mij voor problemen zorgen dus dat vind ik geen toevoeging.

Maar ik vind ze ook in de kaars niet voor perfectie zorgen. Maar wel voor hele goede geurverspreiding.
Ze gaf ook aan dat de geurverspreiding haar opzicht perfect is en beter dan menig merk.
Maar ik heb haar gevraagt om sceptisch te kijken naar de lonten en dat de kaars niet met lonten zou komen danks de fijne geurverspreiding en wilde haar laten zien waarom dat was zeg maar. Maar ook waarom dat zo,n dilemma was i.v.m de geurverspreiding dat moet je echt ruiken wil je het snappen. En de tinnetjes bleven gewoon te ver achter ook op geurvesppreiding in niks vind ik ze staan voor de kwaliteit. De kaarsen zijn heel anders ook kleintjes.

Waar vrienden en kennissen er natuurlijk helemaal weg van zijn ben ik dat niet i.v.m gebruikers gemak. Het is best frusterend als je iets hebt wat kwa basis echt zoveel toe kan voegen wat echt goed geur afgeeft en nog goed poolt ook. Maar de lonten vergen nog wat werk en helaas is dit niet te behalen met voorgewaxte lont. Mocht het hout niks zijn voor mij dan zou ik nog kunnen overdenken om zelf lonten voor te waxen maar dat is echt een karwei.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 11-01-16 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:31

Ben echt benieuwd! En het excuus voor mij om nog wat te bestellen ook :P

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 13:43

Kleinere glazen potjes kunnen trouwens wel 2 voorgewaxte lontjes dat werkt echt gewoon heel goed ;)
Alleen de vlammetjes geven niet genoeg warmte af om een grote kaars van ecosoja helemaal goed te verwarmen zonder hulp waardoor poolen zal zijn. Dus de voorgewaxte lontjes valllen altijd af bij grote kaarsen voor mij. Anders krijg je het zelfde effect als bij de kaars van bcc en zelfs met 2 of 3 lontjes lukt het niet goed. En deze twee lontjes zorgen dus voor het perfect poolen. Ik ben daarmee echt dichbij perfectie wat betreft de basis dan kan ik altijd nog verder mij gaan richten op de uitwerking van een logo etc.. In de toekomst wie weet.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 15:22

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:39

Ik vind het er hartstikke goed uitzien.
En de foto is ook niks mis mee. Ik denk dat ze het wel leuk vind om er een linkje van te krijgen altijd leuk om te lezen over je eigen producten.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 15:41

Zakjes gevonden!!

Ziet er goed uit Lisitano

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 16:21

Lisitano, doe je oude ava eens terug >;)
Nu weet ik niet meer wie je bent :')

Je blog ziet er leuk uit!