legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 15:16

Ik heb twee hardboard platen die ik voor grote puzzels tegen elkaar aan kan schuiven, met aan 3 kanten een randje van plinten eromheen geplakt zodat de stukjes er niet af schuiven
en aan de zijkanten gebruik ik tape zodat ze niet van elkaar af schuiven tijdens het puzzelen.

Als ik hem dan op wil bergen haal ik de puzzelstukjes op de middenlijn los van elkaar en kan de platen dan op elkaar leggen en onder ze bank schuiven bijvoorbeeld. Mijne waren groot genoeg voor 3000 stukjes maar voor 4000 is misschien grotere dunne houten platen beter voor wat meer stevigheid ook.

nevica

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:02

Voor degene die puzzels van 500 stukjes zocht, nu liggen er veel bij de kruidvat. :j

Hier weer 2 van Disney gemaakt

Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-24 19:16

Komt even onder meelees steen vandaan kruipen maar ohhhh die van Micky en Minnie nevica is echt fantastisch!!!! Die van snow white heb ik ook al gelegd, ik blijf die TK Disney puzzels echt geweldig vinden.

Hier hopelijk binnenkort ook weer aan de puzzel en wat actiever mee kletsen. Heb nog veel leuks liggen om te leggen <<)

Ik heb deze week de wasgij? Mystery adventskalender binnen gekregen. Ik kan niet wachten totdat het 1dec is.

Afbeelding
Afbeelding

Jan van Haasteren heeft er ook een, ziet er ook leuk uit.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 15:49

Bedankt voor de tip van de Kruidvat Nevica.
Ik ben vanmiddag geweest. Lag er nog 1 van Jan van Haasteren van 500 stukjes die heb ik meegenomen en ik heb van 1000 stukjes van Disney Ariel meegenomen.
Post mijn puzzels hier nooit, lees af en toe wel mee. Misschien toch maar eens doen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 14:04

Afbeelding
Net klaar komt uit een doos met 4 puzzels en thema the farmers round

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-24 19:10

Cursebreaker, ja TK koop ik echt alles van hoor. :o Die Mickey & Minnie mag je wel hebben hoor.

Leuke puzzel Gea99!

Ik ga vanavond ook weer beginnen aan eentje denk ik. Ik ben wel even toe aan rustig zitten met een podcast aan. :')

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 11:58

Afbeelding
Nieuwe puzzel gescoord bij de Aldi *\%/*

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 13:34

Even schopje, bij de kruidvat hebben ze weer heel veel leuke puzzels! Ik heb op de site een van Disney besteld en hier in de stad deze gevonden. <3
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 11:18

Kruitp onder de meeleessteen vandaan.

Bij de action hier lagen Wasgij? puzzels voor 7,50 per stuk maar. Van 1000 stukjes. Van de Original reeks en de Destiny reeks. Geen idee of ze elders ook misschien nog Mystery hebben, dat ga ik eens in de gaten houden. Ze hadden ook nog andere 1000 stukjes puzzels voor dezelfde prijs.

De Ravensburger Escape Puzzels hierboven zien er tof uit nevica. Ik heb er ook eentje van die escape puzzel reeks van ze, al kwam ik daar niet echt mee vooruit. Ik moet die nog eens opnieuw proberen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:12

Ik heb een paar weken terug een original retro gekocht bij de action, maar schijnen regelmatig uitverkocht te zijn. Ik heb verhalen gelezen dat er mensen zijn die de hele voorraad meenemen om vervolgens op de markt te verkopen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 13:05

Ik negeer de rode lettertjes even mooi, want hoop het topic weer wat nieuw leven in te blazen hihi.

Hoe is het met iedereen? Fijne Feestdagen! [&] {:)

Hier lagen 2 nieuwe puzzels onder de boom - deze had ik zelf gekocht maanden terug met 1+1 actie en kan ze dan binnenkort eindelijk gaan leggen haha. Ik heb de Jan van Haasteren ‘De Volkstuintjes’ & Wasgij? Mystery ‘the final hurdle Retro’ nu erbij.

Afbeelding

Om in de Kerstsfeer te blijven, ben ik momenteel bezig met de Kerst puzzel van Wasgij van vorig jaar, in de grote map. Zoals gewoonlijk komt Sansa me weer ‘goed’ helpen. :roll:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb dit jaar ook voor het eerst een legpuzzel advent gemaakt, van Wasgij in dit geval. Daar mocht ik elke dag in december 4 kleine scenes mee leggen en dat was echt ontzettend leuk! Volgend jaar komt er dus zeker weten weer eentje, en dan die van Jan van Haasteren denk ik. Even voor het idee:

Afbeelding
Afbeelding

De kleine scenes sluiten dan aan bij de grote afbeelding binnenin de doos.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jullie nog wat leuks gelegd recent?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 13:48

Wat leuk dat je het omhoog schopt cursebreaker! The final hurdle vond ik zelf heel leuk, die andere heb ik ook wel eens gemaakt! Fijn dat Sansa je helpt. _O- Zo'n advent is ook echt heel schattig. <3

Ik ga niet heel snel meer, echt heel druk dus eigenlijk alleen nog aan het puzzelen in de weekenden. Heb nog een flinke stapel thuis liggen en tot nu toe ook 5 van de kerstman gekregen dus heb nog genoeg te doen haha.

Ik heb sinds mijn laatste post dit nog gelegd, het is allemaal Schmidt. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:02

Wat heb je toch weer prachtige puzzels gelegd nevica. Die Thomas Kinkade blijven toch echt zo waanzinnig he. Jammer genoeg heb ik de regel hier dat er pas een nieuwe in komt, wanneer ik de laatste nieuwe heb gelegd en moet nu dus eerst Pocahontas nog leggen voor ik een nieuwe Kinkade koop haha. Maar als ik je foto’s zie wil ik het liefst gaan shoppen, lol. Die Halloween van M&M ook, nahhhh zo leuk! En die van Cinderella’s bruiloft: WAUW! Ik heb die andere waar ze dansen, maar oehhh die wil ik ook echt nog eens wat je daar hebt. En wat leuk dat je weer 5 nieuwe hebt gekregen, welke?

Ik dacht; gezellig een middagje puzzelen. M’n man en zoon gaan naar schoonfamilie (die zagen we kerst avond ook) maar ik ben echt te ziek momenteel dus blijf vandaag gewoon lekker thuis. Nou, die rust duurde lang… Not. Springt me die kat hier op de doos per ongeluk, die klapt omhoog en de stukjes vliegen echt overal naartoe. Toevallig had ik ook nog onder de bank een bak staan met de 2e puzzel uit deze doos en uiteraard zijn er ook een hoop stukjes in die bak gevallen dus ik weet niet meer welke van welke puzzel zijn nu. Ik was er zoooo klaar mee om die oliebol te moeten uitzoeken, dat ik gewoon alles opgeruimd heb. Ik heb nu de Jan van Haasteren Volkstuintje gepakt boven en ga aan een nieuwe puzzel beginnen. Maar het zit me nog steeds hoog, vind het zo irritant wat er gebeurd is :') Hopelijk heb ik ook alle stukjes nu die overal en nergens naartoe zijn gevlogen want ze vlogen echt door de lucht heen ook. Maar ik kan niet meer nu, heb een kwartier over de grond gekropen onder de tafel met m’n zaklampje en vind het goed geweest haha. Word extra opletten als Sansa weer eens in de buurt komt van die doos in het vervolg want hier hoef ik nooit meer een herhaling van :')

Ze zat zelf erna ook echt te kijken van WTF happened :')
Afbeelding

Maar nu even rust terug vinden en beginnen met deze:
Afbeelding

*Vanochtend is me ook al een bord kapot gevallen van m’n nieuwe borden set waar ik zo zo zooo blij mee was dat ik ‘m eindelijk heb en dan gebeurd me dat na 1x gebruiken (gisteren met kerst diner). Heb echt m’n dag niet vandaag hoor. Misschien moet ik maar gewoon bankhangen en naar de tv staren en niks anders meer doen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:33

Met de JvH heb ik gelukkig geen issues gehad so far haha. Gisteren nog lekker opgeschoten.
Vandaag erg duizelig weer, dus is nog even afwachten of en hoeveel ik gelegd krijg en anders is morgen weer een dag :j

Hij is wel echt heel erg leuk <3
Afbeelding

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:47

Oh zo leuk. En zoveel prachtige puzzels <3

Nevica hoeveel heb je er inmiddels? :P
Ze zijn zo mooi!

Hier zo weinig tijd om te puzzelen helaas. En heb nog zooooveel liggen haha.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:58

Ik heb ook nog een stapel liggen waar ik aan moet beginnen. Misschien vanavond weer eentje beginnen :)

Die wasgijs zijn eigenlijk ook wel echt heel leuk!

Nevica, wat een geweldige puzzels. Die van Rapunzel is ook echt heel leuk. Thomas Kinkade allemaal?
Ik heb laatst de Lion King van hem gelegd. Zo leuk die Disney puzzels!

Ohhh, niet een heel fijne hulp die Sansa dus := Wel herkenbaar, is hier ook al eens gebeurd. Kwam later toch nog een paar stukjes in hoeken en gaten tegen :o

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 13:54

Ohh zo jammer Saul, zeker als er nog zoveel ligt haha. Hopelijk komt er snel weer wat meer puzzel tijd voor je.

Tancreda4, Oh je kent de ellende dus zie ik hahaha. Ik ben gisteren sowieso nog 3 stukjes tegen gekomen; 1tje lag nat gekauwd in de bench van m’n hond en 2 anderen lagen nog los random in de woonkamer. Ik ben echt bang dat ik die puzzel nooit meer compleet ga krijgen hahaha. Benieuwd wat je volgende/nieuwe puzzel gaat zijn als je zou starten nog vandaag - veel plezier!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 19:44

Ik ga aan Pocahontas beginnen. Maar omg, deze ziet er zo moeilijk uit :=

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:20

Leuk dat er weer leven is hier en vooral dat er zulke mooie puzzels voorbij komen.

Ik heb met kerst ook twee nieuwe puzzels gekregen. :D

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 15:00

cursebreaker, ja die Kinkade blijven echt wel de mooiste imo. <3 En die van jou van JVH is ook weer heel leuk, mijn oma heeft er eentje met honden gekregen die ik zelfs nog niet heb gemaakt dus die word weer doorgeschoven haha. :D

saul, ik heb ze lang niet allemaal meer hoor haha! Sommige schuif ik door, sommige verkoop ik en de echte favorieten liggen op mijn kledingkast en op nog wat random plekken in het huis. :+

Tancreda4, ja alles in mijn laatste post is Kinkade! :D

Mandyy, benieuwd welke jij hebt gekregen!

Ik zal later even een foto maken welke ik heb gehad. :) Leuk dat hier weer leven is. <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:39

Mandyy
Oeh leuk, welke heb je gekregen?

nevica
Ja, Kinkade blijft idd echt prachtig he. En die van je oma met honden klinkt leuk, benieuwd hoe die uitziet. En jaa leuk dat het topic weer actief begint te worden, ik had het stiekem ook wel echt een beetje gemist hoor. En benieuwd naar je foto(s).

Hier vandaag niks meer gedaan en ik twijfel of ik met Pocahontas door wil gaan. Ik wil graag puzzelen, maar even niet Te complex en ik vind deze wel pittig nu. Denk dat ik morgen misschien een nieuwe ga starten, want er komen 2 nieuwe puzzels m’n kant op. Ze waren 1+1 bij Bol momenteel, dus heb ze gisteren besteld hihi:

Afbeelding

Ik heb uit deze serie die van Alice in Wonderland al gelegd en die vond ik echt heel leuk, dus misschien dat ik 1 van die 2 dan morgen ga starten en Pocahontas ga opruimen.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 00:08

Die van Pocahontas ziet er idd erg moeilijk uit.
Die van frozen ziet er leuk uit!
Ik had vandaag al een jan van Haasteren kerst, op de tafel willen doen, geloof dat het morgen wordt.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 09:39

1+1 zijn ze nog leuk om te kopen. Ze zien er leuk uit!

Ik zal ook nog even een foto maken van de puzzels die ik gekregen heb.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:18

+1 laat zich idd goed doen. Heb nu 14,89 betaald voor beiden samen.
En benieuwd naar je nieuwe puzzels idd.

Gea99
Een Kerst puzzel van JvH klinkt leuk zeg, heb je een foto of titel van de puzzel? Dan kan ik ‘m anders eens opzoeken.

Hier kwamen ze net binnen. Ik denk dat het the little mermaid word waar ik aan ga beginnen vandaag. Pocahontas ga ik toch even opruimen weer en bewaren voor de toekomst. Is me even wat te complex momenteel door slechte concentratie/cognitieve klachten. Maar vind ze echt heel leuk allebei. De Alice in Wonderland editie heb ik ook met veel plezier gelegd en ik wil tzt ook de 101 dalmatiërs nog graag hebben.

Afbeelding
Afbeelding

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 18:32

De kerstkriebels 500 stukjes ben ik vanmiddag aan begonnen.
En de andere heet Kerstmis 1000 stukjes wil ik hierna maken.
Dacht heb een week vakantie, maar met de kerstdagen vliegt de week voorbij

Afbeelding

Afbeelding