Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:56

silvericathy schreef:
Weet iemand hier trouwens waarom het zo lang duurt voordat het bij anderen mensen op de rekening staat?
als ik iets naar mijn vader overmaak, of mijn vader naar mij toe dan is dat binnen 5 minuten op de ander zijn rekening... vind het altijd beetje een vreemd verhaal dat mensen 2 dagen later eens mailen dat het geld is aangekomen.

Jij en je vader de zelfde bank en de andere persoon niet?

Als ik maandag na een bepaalde tijd geld overmaak naar bijv. Mijn vriend dan staat het er ook pas woensdag op.. Zo vreemd vind ik dat niet := Irritant, ja dat wel!

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:34

Ik merk het zelf als ik het loon van mijn man overmaak van zakelijk naar prive, maar da zijn wel 2 verschillende banken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:38

Zaterdag doet de post niks met de pakketjes, die worden pas maandag behandeld en vanaf dinsdag bezorgd, dus vanuit België kan dat gemakkelijk een dag of twee, drie langer duren :j

Geld overmaken blijft een gokje, alleen bij ING rekeningen onderling staat het er direct op, verder kan er inderdaad gemakkelijk eens een dag ( of meer ) tussen zitten !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:51

Rabo onderling ook direct :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 09:56

Dat is eigenlijk ook wel logisch, maar ik heb zelf ING, dus alleen daarmee de snelle ervaringen :D

barrymuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:27

Geld overmaken ligt ook vaak aan het tijdstip.
Banken onderling is vaak direct.
Maar als ik van Rabobank naar ING overmaak voor 13:00 u. staat het die zelfde avond er nog op.
Maar als je nog een oud Postbanknummer hebt dan is het meestal een dag langer ook al is dat ook ing worden.
En de ene bank verwerk de inkomende boeking sneller dan de andere.
Ik moet zeggen Rabobank, ING en ABN gaat eigenlijk altijd wel vlug :j
Zelfs geld dat ik naar Duitsland over maak voor 13:00 u staat de zelfde dag nog op de rekening.
Krijg er vaak reactie op dat het nog sneller was dan een binnenlands transactie.
En vrijdag overmaken betekend dat het pas maandag geboekt wordt.
Dat is met PayPal fijn dan is het meteen geregeld in 1 minuut.
Laatst bijgewerkt door barrymuis op 14-08-13 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:40

inderdaad , ik begrijp het ''systeem'' nu ook eindelijk :D

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 10:55

Ik heb even een paar bladzijdes mee gelezen en wil graag mijn vraag hier stellen als dat mag.
Helaas kan ik geen details hier neerzetten ivm eventuele meelezers, voor de mensen die de details willen weten om een beter inzicht te krijgen kunnen een pb sturen (sorry alvast voor de omslachtige manier Y;( )

Wij zijn naar een verkoopster geweest op, ik neem aan, toch haar eigen huisadres en hebben daar het gene gezien wat we willen kopen. We hebben een aanbetaling gedaan, omdat we er een goed gevoel bij hadden. Zij zou contact met ons opnemen, ze heeft ons huisadres, emailadres en telefoonnummer
Diezelfde dag heb ik haar nog een mailtje gestuurd, maar dat is inmiddels een week geleden en heb daar nog steeds geen antwoordt op gekregen. Ik heb haar na 3 dagen een mailtje gestuurd of ze mijn eerdere mail wel had gehad. Ook geen antwoordt op dus.

Ik krijg er een heel naar gevoel van en heb het idee dat we het gene wat we aanbetaald hebben nooit afgeleverd gaan krijgen

Ze biedt nog meer dingen aan op mp dus een vriendin van mij heeft daar op gereageerd en kreeg binnen een half uur reactie, dus de mail leest ze wel degelijk.

De advertentie waar wij op hadden gereageerd is, was diezelfde dag dat wij zijn wezen kijken aangepast en 2 dagen laten verwijderd. Dus dat wijst ook aan dat ze wel degelijk online komt en dus mijn mails wel gelezen moet hebben, maar er dus voor kiest om mij niet te antwoorden.

Mijn man begint er ondertussen ook wel een apart gevoel over te krijgen, maar we kunnen voorlopig niks tot de afgesproken afleverdatum (dat is 25 augustus). Maar ik geloof er dus echt niet meer in dat ze nog contact met ons opneemt daarover en dat we dus gewoon ons geld (100 euro) als aanbetaling kwijt zijn.

Ik snap dat het zonder de details nogal een warrig verhaal is wellicht, maar hoop dat jullie me wellicht toch jullie meningen hierover kunnen geven.
Heeft ze het gewoon druk en reageert ze daarom niet of hebben we hier toch te maken met een oplichtster (ook al hebben we dus een huisadres en zal mijn man het er zeker te weten dus niet bij laten zitten) ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:02

Hmm niet netjes inderdaad om nergens op te reageren van haar, zeker als er dus wel duidelijk de mail wordt gelezen en bijgehouden!

Wellicht kan de vriendin een afspraak maken om ook iets te bezichtigen en kom je 'toevallig' mee. Ik weet alleen natuurlijk niet hoe ver weg het is maar het zou het proberen waard zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:02

Nou mijn verkoper beweerd na het zien dat zij die laarzen niet in die staat heeft verzonden.
Ja tuurlijk, post.nl maakt de plastic tas (wat een manier trouwens om lederen laarzen in te verzenden) open en stopt er een paar afgetrapte is.......
En het ergste is, is tevens een bokker, die eerder in topics zielig liep te doen dat ze was opgelicht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:04

Bah Kiki, dat is wel een beetje achterbaks om het zo maar even te zeggen. Laarzen worden inderdaad niet spontaan vies, PostNL heeft niet nog een balkje met 'verzending onderdompelen in modderbad'..

Ik zou voorstellen om de laarzen terug te sturen en het geld terug te krijgen, dan kan zij ze aan de volgende verkopen.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:06

Dat zou kunnen, maar vindt mijn man op dit moment nog niet nodig.
In principe moeten we daar de 25ste naar toe dus en zou zij voor die tijd contact met ons opnemen over hoe en wat.
Aangezien het de 25ste nog niet is, heeft ze in principe natuurlijk nog niks misdaan. Ik vind het alleen zo apart dat ze dus nergens op reageert.
Het is hier zo'n 40 min met de auto vandaan en mochten we voor de 25ste niks meer gehoord hebben, gaan we zeker daar verhaal halen

Mijn vraag is dus eigenlijk meer of ik nou spoken zie of dat meer mensen hier een raar gevoel bij krijgen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:09

nouja dat ze nergens op reageert, snap ik inderdaad dat je daar even een heel vervelend onderbuikgevoel van krijgt. Aan de andere kant als je daar ineens voor de deur staat, zal zij het inderdaad gooien op 'maar ik heb me aan de regels gehouden, want het was de 25e nog niet'. Maar het is toch ook wel best fijn om contact te houden tussendoor, zeker als je leest hoeveel mensen opgelicht worden tegenwoordig..

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:11

chelle_dora schreef:
Bah Kiki, dat is wel een beetje achterbaks om het zo maar even te zeggen. Laarzen worden inderdaad niet spontaan vies, PostNL heeft niet nog een balkje met 'verzending onderdompelen in modderbad'..

Ik zou voorstellen om de laarzen terug te sturen en het geld terug te krijgen, dan kan zij ze aan de volgende verkopen.

Kijk als ze nu alleen vies waren, had ik daar nog overheen kunnen stappen, maar goed in beide laarzen zit gewoon een scheur.
Maar goed ik heb haar tot morgen de tijd te geven om met een nette oplossing te komen, doet ze dit niet? Dan gaan we aangifte doen, want dit is gewoon pure oplichting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:12

Snap ik. Vies kan je idd nog schoonmaken maar met scheuren e.d. houdt het snel op.
Vind het schappelijk dat je haar de tijd nog hebt gegeven, ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:13

kiki1976 schreef:
Nou mijn verkoper beweerd na het zien dat zij die laarzen niet in die staat heeft verzonden.
Ja tuurlijk, post.nl maakt de plastic tas (wat een manier trouwens om lederen laarzen in te verzenden) open en stopt er een paar afgetrapte is.......
En het ergste is, is tevens een bokker, die eerder in topics zielig liep te doen dat ze was opgelicht

Nou dit is echt heel erg, wat een lef om zo te reageren, geen aanrader dus om iets van te kopen.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:17

Ik zat net weer even op mp te neuzen bij haar en zag dat ze opeens weer een stuk of 4 nieuwe advertenties geplaatst heeft.
Ik heb nou via 1 van die advertenties een mail gestuurd in de hoop dat ze nu wel even een reactie terug geeft.

Zo niet heb ik toch erg sterk de neiging om er langs te gaan eerdaags, in de hoop dat we dan in ieder geval die 100 euro nog terug krijgen.

kiki, niet netjes van die laarzen zeg
Vies is 1 ding, maar als er gewoon scheuren in zitten wordt het wel een ander verhaal
Erg onbeschoft

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:19

Die foto's liegen er inderdaad niet om, zou ook zwaar teleurgesteld ( of beter gezegd: woest ! ) zijn als ik zoiets zou ontvangen :n

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:22

Wat een vreselijke verhalen weer. Milka, idd, dat wordt echt langsgaan en confronteren. Als ze gewoon reageert op andere dingen en advertenties plaatst...

En dat met die laarzen, pff.. dat kan toch echt niet.

Ik heb wel een goede ervaring erbij... Wat boeken te koop, reactie op en zijn gister opgehaald :j.
Nu de rest nog ;).

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:22

Shirley schreef:
Die foto's liegen er inderdaad niet om, zou ook zwaar teleurgesteld ( of beter gezegd: woest ! ) zijn als ik zoiets zou ontvangen :n

Waar staan de foto's? Ben ook wel benieuwd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:25

Kitty1985 schreef:
Shirley schreef:

nergens, die heeft ze van mij gehad

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:35

Shirley schreef:
Zaterdag doet de post niks met de pakketjes, die worden pas maandag behandeld en vanaf dinsdag bezorgd, dus vanuit België kan dat gemakkelijk een dag of twee, drie langer duren :j

Geld overmaken blijft een gokje, alleen bij ING rekeningen onderling staat het er direct op, verder kan er inderdaad gemakkelijk eens een dag ( of meer ) tussen zitten !

Mevrouw woont sinds 1,5 maand in NL en is het dus in NL op de bus gedaan :)

Daarbij reageert ze ook al weer niet op mails en dergelijke.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:37

kiki1976 schreef:
Kitty1985 schreef:

nergens, die heeft ze van mij gehad

Ik dacht al, kijk ik nou zo scheel....

Zou ik ze ook mogen zien?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:38

ik ben ook benieuwd.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:41

Milka, je mag mij best een PB sturen als je je verhaal kwijtwilt :(:)