Vind dat meer een dierennaam, voor een mens niet zo 'geschikt'. Leuk voor een klein, schattig meisje, maar als ze een volwassen vrouw is, denk ik niet dat veel mensen haar serieus nemen.
Vind verkleinnamen niet leuk. Dat worden ook ooit grote mensen en dan is Guus voor een vrouw niet mooi. Stel je voor dat de minister presidente zo heet. Guusje/Loesje/Geertje etc.
Voor de tweeling hadden we de jongensnaam meteen, [naam]. Voor een meisje viel niet mee. We keken veel aftitelingen van films voor inspiratie. We zaten een film te kijken en in de aftiteling kwam [naam] van Doesburgh voorbij.
Bracha vind ik ook mooi! Hoor je niet vaak dus dat maakt het juist leuk. Ik zou het zelf echt niet weten qua kindernamen nu. Vind Sven voor een jongentje wel heel mooi. Maar dan zou ik voor een meisje een passende naam willen en op meisjesgebied vind ik heel andere dingen mooi. Beetje kak zoals Merle-Sophie of Lisa-Esmee, maar hoef dan weer geen Roderick.
Ja grappig dat je toch soms neigt naar die oude namen zoals Emma, Sanne etc. Of oud, maar bekend. Ik vind marelie nog steeds er leuk! Die kwam hier ook voorbij.
Bracha, spreek je dat uit als braga? Mijn zusje wilde haar dochtertje ook zo noemen, uiteindelijk is ze voor de naam Vlinder gegaan. Ik vind die naam op papier mooier dan als je hem uitspreekt. Maar dat heb ik met heel veel namen.
Ik zou de naam Vlinder nooit gebruiken alleen al omdat ze het vaak over vlindertjes hebben bij overleden kindjes .
Ben sowieso niet voor de dieren en attributen. Merel en Mees zijn zo ingeburgerd, of een Lotus of Jasmijn. Maar Vlinder of Spijker kan ik niet aan wennen. Dat is voor mij net als Tijger en Moertje bij wijze van .
Of wolf. Ik zou vlinder ook nooit doen om die reden maar zo heeft iedereen zijn eigen associatie. Ik zeg altijd maar; zie jij je kind over 30 jaar met die naam een zaal toespreken?
Vlinder is een liedje van Rowwen Heze over/voor een jongetje dat verdwenen is op kamp op de hei. Is heel gevoelig en voor mij ook reden 1 om niet te kiezen voor die naam