Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:38

Goedemorgen is toch gewoon zoiets als hallo of hoi? Ik stuur elke dag mails naar klanten, collega’s enz met als aanhef goedemorgen. Hij zegt toch niet al na 1 date dat ie van je houd en nooit meer zonder je kan? Hij is enthousiast, heeft het leuk gehad en stuurt een appje?

Zo wordt daten wel heel ingewikkeld..

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:41

Ik verbaas me er wel een beetje over dat je nu niet weet wat je moet terug sturen. Het is niet dat je moet gaan zeggen dat hij onwijs stinkt of dat hij zoent als een wasmachine :') dat zijn zaken waarbij je iemand kunt kwetsen door eerlijk te zijn. Volgens mij is zeggen dat je goedemorgenberichtjes nog te vroeg vindt niet iets dat de gemiddelde mens zal kwetsen.

Dus gewoon eerlijk zeggen wat je hier ook typt. Ik weet dat je het lief bedoelt, maar voor mij is het te snel. Ik voel me er akward door. Als we elkaar beter kennen vind ik het wel leuk om die berichten te krijgen.

Overigens vind ik het zelf wel leuk als iemand met wie ik date dat stuurt. Het geeft aan dat hij op dat moment aan je denkt. En dat vind ik fijn als iemand een potentiële partner kan worden

listiglistje

Berichten: 14430
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 06:54

capopjekop schreef:
Ik verbaas me er wel een beetje over dat je nu niet weet wat je moet terug sturen. Het is niet dat je moet gaan zeggen dat hij onwijs stinkt of dat hij zoent als een wasmachine :') dat zijn zaken waarbij je iemand kunt kwetsen door eerlijk te zijn. Volgens mij is zeggen dat je goedemorgenberichtjes nog te vroeg vindt niet iets dat de gemiddelde mens zal kwetsen.

Dus gewoon eerlijk zeggen wat je hier ook typt. Ik weet dat je het lief bedoelt, maar voor mij is het te snel. Ik voel me er akward door. Als we elkaar beter kennen vind ik het wel leuk om die berichten te krijgen.


Overigens vind ik het zelf wel leuk als iemand met wie ik date dat stuurt. Het geeft aan dat hij op dat moment aan je denkt. En dat vind ik fijn als iemand een potentiële partner kan worden

Ik zou dan al gelijk op iemand afknappen en een zeikdoos vinden als ik zoiets terug krijg als antwoord op een vriendelijk bedoeld iets :')

Zeg gewoon goedemorgen terug, is toch gewoon lief bedoeld en fatsoenlijk... tjezus what's the big deal :o

Inderdaad zo wordt daten wel heel ingewikkeld

charootje
Berichten: 410
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:26

listiglistje schreef:
capopjekop schreef:
Ik verbaas me er wel een beetje over dat je nu niet weet wat je moet terug sturen. Het is niet dat je moet gaan zeggen dat hij onwijs stinkt of dat hij zoent als een wasmachine :') dat zijn zaken waarbij je iemand kunt kwetsen door eerlijk te zijn. Volgens mij is zeggen dat je goedemorgenberichtjes nog te vroeg vindt niet iets dat de gemiddelde mens zal kwetsen.

Dus gewoon eerlijk zeggen wat je hier ook typt. Ik weet dat je het lief bedoelt, maar voor mij is het te snel. Ik voel me er akward door. Als we elkaar beter kennen vind ik het wel leuk om die berichten te krijgen.


Overigens vind ik het zelf wel leuk als iemand met wie ik date dat stuurt. Het geeft aan dat hij op dat moment aan je denkt. En dat vind ik fijn als iemand een potentiële partner kan worden

Ik zou dan al gelijk op iemand afknappen en een zeikdoos vinden als ik zoiets terug krijg als antwoord op een vriendelijk bedoeld iets :')

Zeg gewoon goedemorgen terug, is toch gewoon lief bedoeld en fatsoenlijk... tjezus what's the big deal :o

Inderdaad zo wordt daten wel heel ingewikkeld


Ik zou ook gewoon Goedemorgen terugsturen, zie het als een positief iets..

En zoals gezegd al, zo word alles wel heel ingewikkeld en kan linksom of rechtsom nooit goed zijn

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:27

Er wordt wel heel aanvallend gereageerd zeg.. ik doe er gewoon lang over om me op m'n gemak bij iemand te voelen, en na 1 date heb ik dat gevoel zeker nog niet, dat kost mij gewoon allemaal wat meer tijd.. ik weet dus oprecht gewoon even niet wat te doen als ik zo'n berichtje krijg. Maar bedankt. Er zitten wel een paar goede tips bij

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:56

Ik snap je wel hoor, ik walg daar ook van :') het is idd heel lief bedoeld maar nog ff niet zegmaar. Maar je kunt het ook grappend zeggen he, weet niet hoe jullie met elkaar communiceren maar ik zou zoiets zeggen van hee joh dat zei je gister ook al :P

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 07:57

Nou, ik snap dat zeker wel! Het is toch wat anders wanneer je in een gesprek zit, en je aangeeft zo te gaan slapen dat je dan een welterusten zegt.
Maar nu al telkens een goedemorgen/welterusten? Neehoor. Feit is dat je je er niet lekker bij voelt dus dat zegt genoeg.

Zelf zou ik er niks op terugzeggen wanneer het out of the blue komt. Maar dat ben ik.

capopjekop

Berichten: 30742
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:12

Fearn schreef:
Er wordt wel heel aanvallend gereageerd zeg.. ik doe er gewoon lang over om me op m'n gemak bij iemand te voelen, en na 1 date heb ik dat gevoel zeker nog niet, dat kost mij gewoon allemaal wat meer tijd.. ik weet dus oprecht gewoon even niet wat te doen als ik zo'n berichtje krijg. Maar bedankt. Er zitten wel een paar goede tips bij


Maar als je bij zoiets kleins het al moeilijk vind om je grens aan te geven kun je het dan wel goed bij andere zaken? Dit bedoel ik niet banketstaaf, maar als je dat sowieso moeilijk vind is het mss wel fijn om daar wat hulp bij te zoeken.

Ik vind je overigens geen zeikerd. Iedereen is anders en als het ongemakkelijk voelt mag je dat zeker benoemen. Als iemand daar geen begrip voor heeft zegt dat ook dat iemand niet de juiste persoon voor je is.

pien_2010

Berichten: 44037
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:16

Eens, ik vind je ook geen zeikerd.
Wel vind ik het normale omgangsvormen. Als wij hier een etentje voor vrienden hebben gegeven is het altijd de andere dag via de app: " Goedemorgen, bedankt voor de heerlijke en gezellige avond". Of zo iets en dan in het Frans.
Dus de man heeft een leuke avond gehad.
Als dat ook voor jou zo is geweest kun je dit gewoon beantwoorden met "Goedemorgen, ik vond het een leuke avond" of zoiets.

fleurtjeuh
Berichten: 10487
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:24

Persoonlijk zou ik de slaap lekker\welterusten berichten geen probleem vinden als er een gesprek loopt. Met een tussenpoos van anderhalf a 2 uur is dan wel een beetje een grens.
En alleen goedemorgen zonder dat er gesprek uit voort komt, zou ik ook een beetje gek vinden.
Al zou het maar een 'heb je lekker geslapen' of 'heb je nog leuke dingen op de planning vandaag' zijn ofzo. Iets dat interesse toont. Gewoon 'goedemorgen' en verder niks, voelt voor mij alsof hij tig mensen bij langs gaat en allemaal het zelfde wenst ofzo, t voelt zo kaal

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 08:29

Nee oke maar ik was denk ik juist bang om wel zo over te komen. Ik heb al met een paar andere dingen m'n grens aangegeven bv dat fysiek contact gewoon wat langer duurt bij mij voordat ik dat wil en dat ik ook niet constant wil/kan appen dus dat diegene niet boos moet worden als ik wat langer niet reageer. Maar ik had het gevoel dat ik nu al zoveel vraag dat zoiets als goedemorgen/welterusten ik daar eigenlijk niet ook nog iets van kan zeggen.

Ik heb gewoon oprecht in alle opzichten veel tijd en ruimte nodig. Ook met vriendschappen. Ik voel me erg ongemakkelijk bij om dingen tegen mijn zin in te doen

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:24

Dan vind je hem niet leuk genoeg. Als je echt verliefd was geweest dan had je kriebels in je buik gevoeld als hij je een goedemorgen berichtje had gestuurd. Als het weerstand opwekt dan vind je hem niet echt leuk. Ik zou dan al genoeg weten voor mezelf en er niet mee doorgaan.

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:40

Suzanne F. schreef:
Dan vind je hem niet leuk genoeg. Als je echt verliefd was geweest dan had je kriebels in je buik gevoeld als hij je een goedemorgen berichtje had gestuurd. Als het weerstand opwekt dan vind je hem niet echt leuk. Ik zou dan al genoeg weten voor mezelf en er niet mee doorgaan.


Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Sowieso vind ik het woord verliefd na 1 date wel erg heftig. Ik ben nog nooit na 1 date verliefd geweest. Ik kan dat pas als ik iemand beter leer kennen.

Suzanne F.

Berichten: 49663
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 09:55

Oké verliefd is dan een groot woord, maar je vindt hem blijkbaar niet leuk genoeg. Want anders had je het echt wel leuk gevonden als hij jou ‘s ochtends een berichtje stuurde.

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 16:46

Ik ga met Suzanne mee, als je een directe klik voelt is zoiets simpels als een goedemorgen of welterusten juist heel leuk. Ik snap best dat je veel dingen tijd nodig hebben, maar dit stelt echt niets voor. Dit is gewoon leuk. Of niet, maar dan weet je ook genoeg. Eerlijk zijn en niet aan het lijntje houden, de man heeft interesse en toont dat op een vriendelijke manier. Anders wordt daten wel heel ingewikkeld.

Temeraire

Berichten: 3543
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 17:24

Fearn schreef:
Suzanne F. schreef:
Dan vind je hem niet leuk genoeg. Als je echt verliefd was geweest dan had je kriebels in je buik gevoeld als hij je een goedemorgen berichtje had gestuurd. Als het weerstand opwekt dan vind je hem niet echt leuk. Ik zou dan al genoeg weten voor mezelf en er niet mee doorgaan.


Sorry, maar hier ben ik het niet mee eens. Sowieso vind ik het woord verliefd na 1 date wel erg heftig. Ik ben nog nooit na 1 date verliefd geweest. Ik kan dat pas als ik iemand beter leer kennen.


Dat heb ik precies hetzelfde. Dat heb ik na 1 date echt standaard niet.
En van goedemorgen/welterusten appjes word ik ook ongemakkelijk als je elkaar nog nauwelijks kent. Had ook ooit iemand die er voor de 1e date al mee begon. Vast lief bedoeld maar op mij komt het apart over.
Qua grenzen aangeven, als je dat al voor meerdere dingen hebt gedaan dan kan je het hierbij misschien laten, afhankelijk van hoe belangrijk je het vindt.

Hier trouwens al een tijd geen dates meer gehad en niet meer actief online, maar zit wel te denken weer eens te beginnen, lees daarom even mee.
Eerlijk gezegd bevalt de rust me uitstekend :')

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 18:04

Nouja, aan de verschillende reacties te lezen is iedereen gewoon heel anders in daten. De één voelt misschien aan het begin gelijk wel/niet een klik; ik heb dat eveneens niet zo. Wel dat je merkt dat je leuk kan praten ofzo en dat de sfeer leuk is. Maar ik moet eerst een beetje vertrouwen met iemand opbouwen en dan pas kunnen er kriebels ontstaan. En ook dan pas vind ik welterusten enzo wensen comfortabel.

Hoewel ik sowieso niet heel erg iemand van woorden ben maar meer van daden. Ik zeg niet heel gauw letterlijk in woorden tegen iemand hoe ik over ze denk maar ik laat het wel zien door bv iets voor ze te doen, er voor ze te zijn op belangrijke momenten etc.

Ik denk zo lang je daar met elkaar over kunt communiceren (wat je van elkaar verwacht) is het ook goed toch?

Nouja, en mijn vraag van hoe moet ik erop reageren als iemand toch welterusten enz zegt, was meer dat ik het niet rot wil laten overkomen als in dat ik geen interesse in diegene heb, maar meer dat ik dus gewoon (nog) niet eraan toe ben.

CarinaR

Berichten: 11955
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 07:20

Ik heb geen moeite met goede morgen of welterusten, maar komt denk doordat ik het zelf ook doe/zeg.
Het is voor mij gewoon iets normaals zonder bijbedoelingen

Zonnetje81
Berichten: 18799
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 10:58

Fearn schreef:
Nouja, aan de verschillende reacties te lezen is iedereen gewoon heel anders in daten. De één voelt misschien aan het begin gelijk wel/niet een klik; ik heb dat eveneens niet zo. Wel dat je merkt dat je leuk kan praten ofzo en dat de sfeer leuk is. Maar ik moet eerst een beetje vertrouwen met iemand opbouwen en dan pas kunnen er kriebels ontstaan. En ook dan pas vind ik welterusten enzo wensen comfortabel.

Hoewel ik sowieso niet heel erg iemand van woorden ben maar meer van daden. Ik zeg niet heel gauw letterlijk in woorden tegen iemand hoe ik over ze denk maar ik laat het wel zien door bv iets voor ze te doen, er voor ze te zijn op belangrijke momenten etc.

Ik denk zo lang je daar met elkaar over kunt communiceren (wat je van elkaar verwacht) is het ook goed toch?

Nouja, en mijn vraag van hoe moet ik erop reageren als iemand toch welterusten enz zegt, was meer dat ik het niet rot wil laten overkomen als in dat ik geen interesse in diegene heb, maar meer dat ik dus gewoon (nog) niet eraan toe ben.


Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? Negeren is geen optie lijkt me.

xMyrth

Berichten: 2818
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 12:07

Oooh ik herken dit zo :=

Ik heb een tijdje met iemand gedate en die stuurde ELKE ochtend Goedemorgen!
En hoewel er niks verkeerd aan is, werd ik er helemaal kriebelig van. Ik kon er niks mee... :') Brrr..

Nu heb ik 5 jaar een relatie. Hij heeft soms slaapdiensten en dan moet ik 's ochtends vroeg gaan werken (of andersom) dus dan lopen we elkaar net mis. Dan appt hij bijvoorbeeld: Goedemorgen! Werk ze! <3
En dan wordt ik juist helemaal blij :o

Dus ik kan me wel voorstellen dat het ook persoonsafhankelijk is. Bij de één word je er blij van, bij de ander wil je gillend wegrennen }:0

Fearn

Berichten: 4785
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 13:24

Uiteindelijk heeft hij het nog maar 1x gezegd, dus het valt mee :) ik had daar niet op gereageerd, maar toen appten we de volgende dag gewoon weer verder. Maar mocht het me wel echt gaan storen dan zeg ik het wel gewoon.

Haha xMyrth, ja kan me voorstellen dat dat wat heftig is elke ochtend. Mijn ochtend is trouwens ook niet "goed" tot nadat ik koffie heb gehad :') (maar eveneens moet ook voor die tijd niet iemand met mij praten, ben écht geen ochtendmens haha)

Zonnetje81
Berichten: 18799
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 14:24

Dus je hebt hem een dag genegeerd zoals ik dat zou ervaren.

Steenbok12
Berichten: 7862
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 19:55

_Mir schreef:
Een vriend van mij wil graag een leuke dame leren kennen. Zijn hier nog dames uit omgeving Brabant? :)

Haha nu ben ik wel niewschierig, weet hij dat je hem erop hebt gezet hier. Naam, leeftijd, woonplaats, foto? Haha.
Ik woon in Brabant.
Mijn eerste week in mijn nieuwe huis nu! Zou morgen gaan borrelen maar die afgezegd. Eerst even uitrusten en rustig aan voor ik weer korte nachten enzo in ga met borrelen en dansen. Maar kijk er wel naar uit weer wat te ondernemen en leuke dingen te doen.

hwn
Berichten: 4820
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-24 20:20

MayoNeighs schreef:
Ik heb even een zijweg genomen naar de gevaarlijke straat zonder einde; een oogje op een collega. :') Gelukkig heb ik mijn ontslag gegeven, dus moest er iets van komen dan is het niet eens zo verkeerd. :Y) Want op mijn vorig werk; been there, done that, never again.


Hier nooit erg succesvol geweest op Tinder, Meetic,... omdat ik gewoon niet aangetrokken word tot foto's, en ik gewoon te happy single ben om een relatie aan te gaan.

Maar nu de zomer er toch af en toe lijkt aan te komen, begint het toch wel wat te kriebelen, de hormoontjes worden blijkbaar wakker (soms denk ik dat ik een merrie ben, enkel hengstig in de zomer :D ). Op mijn ene werk heb ik een nieuwe collega die wel eens durft plagen of zelfs wat flirterig doet, en me nogal snel eens aanraakt als hij met me praat (en heb nog niet gezien dat hij dat bij anderen ook doet, maar er werken niet veel vrouwen in zijn buurt, behalve zijn chef). Geen relatiemateriaal (maar dat zoek ik ook niet) maar hij is niet lelijk, al 15 jaar bodybuilder (en ik vind gespierde mannen wel mooi) en ook single, en ik denk "maar" 10 à 15 jaar jonger dan ik (ik word 50), dus voor FWB in theorie wel een optie. En is ook niet verboden op het werk, op mijn ander werk zijn relaties met collega's of onderaannemers reden tot ontslag.

charootje
Berichten: 410
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:43

Is er hier iemand weleens naar het klimbos in Amsterdam geweest?

We proberen af en toe wat aktiefs te plannen als date, maar de standaard uitjes zijn al wel gepasseerd, zoals karten, paintballen ect..