Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:34

BigBen schreef:
Sheran schreef:
Ze zouden ffp2 wel mogen vergoeden, steeds mondkapjes kopen is niet goedkoop en voor veel mensen vast niet goed te doen. Zeker als je bijvoorbeeld op je werk met veel mensen in aanraking komt.

Waarom ?
Waarom zou je voor alles vergoed moeten worden ?
Mensen mogen zelf ook een inspanning doen.
En trouwens, wat je nu vergoed krijgt betaal je straks via belastingen terug :+ .

Waarom? Omdat er mensen zijn met een laag inkomen die de maskers niet zelf KUNNEN betalen, bijvoorbeeld. Omdat het kopen van maskers betekent dat er minder geld is voor eten, en dus met honger naar bed.
En ik denk dat Sheran (en ik trouwens ook) vindt dat we dat soort scenario's niet moeten willen, dus ook al betalen "we" die vergoeding dan uiteindelijk met z'n allen, het betekent wel dat we dat wat meer naar draagkracht verdelen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:39

Met honger naar bed, omwille van een ffp2 masker van pakweg 2 euro ? Dat is toch wel zeer extreem, of niet ? Maar goed, voor dat soort situaties kun je natuurlijk wel oplossingen bedenken.
Laatst bijgewerkt door BigBen op 10-01-22 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:41

BigBen schreef:
Met honger naar bed, omwille van een ffp2 masker van pakweg 2 euro ? Dat is toch wel zeer extreem, of niet ? Maar goed, voor dat situaties kun je natuurlijk wel oplossingen bedenken.

Wat fijn dat jij in een situatie zit waarbij dit een ver van je bed show is :)

Dat is het helaas niet voor iedereen

Matheno

BigBen schreef:
Met honger naar bed, omwille van een ffp2 masker van pakweg 2 euro ? Dat is toch wel zeer extreem, of niet ? Maar goed, voor dat situaties kun je natuurlijk wel oplossingen bedenken.

Er zijn mensen die van 30 euro per week moeten rondkomen.
Hartstikke leuk voor je dat jij het ruimer hebt, maar enig empathisch vermogen zou hier wel op zijn plaats zijn.

purny

Overigens wil de overheid dit. De overheid verplicht dit.
Dan mogen ze ons wel tegemoet komen

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:44

BigBen schreef:

Los van empathie, gaat het natuurlijk ook niet om eenmalig een masker he. Als je iedere dag voor 2 of 3 personen een nieuw masker moet hebben tikt het behoorlijk aan. En dan is 1 masker per dag eigenlijk nog zuinig, wanneer je het overal behalve in je eigen huis zou moeten dragen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:44

Nou ik koop gewoon 1 of 2 fpp maskers en die doe ik dan iedere keer weer op.
Ik ga zeker niet iedere keer een nieuw masker ol zetten. En mensen die helemaal geen geld hebben doen dat zeker niet.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:49

Ik heb jaren altijd mondkapjes tijdens werk gedragen, ook veel inspannend werk daarbij verricht in 22 graden met extra pak aan inclusief hoofdkap en bril (geen enkel plekje lichaam was onbedekt eigenlijk, cleanroom) en er nooit last van ondervonden. Als je constant in je hoofd houdt hoe zwaar zo'n mondkapje is dan maak je het jezelf moeilijk en zwaar.

Wat betreft mondkapjes en vergoedingen, als je ze voor je werk verplicht moet dragen moet de werkgever ze beschikbaar stellen of vergoeden, zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... s-het-werk.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:50

Pas nog een Duits onderzoek gelezen, FFP2 kun je meerdere keren kortdurend gebruiken zonder dat de werkzaamheid verloren gaat. Sorry, even geen bron bij de hand. Maar er worden voorlopig helemaal geen FFP2's verplicht, maar de blauwe IRII worden aanbevolen, en die heb ik pas bij de Action gekocht voor een paar cent per stuk. Uiteraard ook een aanslag als je weinig inkomen hebt, maar zeker geen Euro per stuk zoals mijn FFP2's (de "koffiefilters")

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:52

Yesss sportscholen dicht want blijkbaar is gezond doen gevaarlijk.
Maar laten we de brave vaccinerende mensen gaan belonen met fastfood!
Nieuwe slogan:
Word een dikkie, haal een prikkie *\o/*

Afbeelding

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:53

prompter schreef:
Pas nog een Duits onderzoek gelezen, FFP2 kun je meerdere keren kortdurend gebruiken zonder dat de werkzaamheid verloren gaat. Sorry, even geen bron bij de hand. Maar er worden voorlopig helemaal geen FFP2's verplicht, maar de blauwe IRII worden aanbevolen, en die heb ik pas bij de Action gekocht voor een paar cent per stuk. Uiteraard ook een aanslag als je weinig inkomen hebt, maar zeker geen Euro per stuk zoals mijn FFP2's (de "koffiefilters")

Toch verwacht ik wel dat veel mensen ze heel erg vaak gaan her ebruiken.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:54

Needje schreef:
Nieuwe slogan:

[ [url=m/qOmhZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:55

Matheno schreef:
BigBen schreef:
Met honger naar bed, omwille van een ffp2 masker van pakweg 2 euro ? Dat is toch wel zeer extreem, of niet ? Maar goed, voor dat soort situaties kun je natuurlijk wel oplossingen bedenken.

Er zijn mensen die van 30 euro per week moeten rondkomen.
Hartstikke leuk voor je dat jij het ruimer hebt, maar enig empathisch vermogen zou hier wel op zijn plaats zijn.

Man.
Het laagste sociaal minimum (een alleenstaande van 18 jaar) in NL is 26.41 euro.
Per dag, wel te verstaan.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:56

Needje schreef:
Nieuwe slogan:

[ [url=m/qOmhZ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is toch bizar. Mensen omkopen met korting om zich te vaccineren. Werkt de GGD ook nog mee aan deze gekkigheid?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:56

Loretta schreef:
Nou ik koop gewoon 1 of 2 fpp maskers en die doe ik dan iedere keer weer op.
Ik ga zeker niet iedere keer een nieuw masker ol zetten. En mensen die helemaal geen geld hebben doen dat zeker niet.

Hier ook hoor, ik doe ze alleen op in het ov en als ik soms in de winkel kom.
Ik gooi ze na een week weg

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:57

purny schreef:

Wil toch even inbreken in dit topic. Het is een advies van het OMT. En het advies om ook buiten een chirurgisch mondkapje te dragen is gewoon echt bijzonder. Want bij het OMT zouden ze inmiddels toch ook moeten weten dat er buiten nauwelijks besmettingen plaats vinden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:59

@Bigben: sommige mensen zitten in de schuld sanering en moeten idd van 30 euro per week rondkomen.

Dan kan het minimumloon wel rond dat bedrag liggen maar helaas zitten er veel mensen in de schuldsanering.

En dat worden er de komende jaren alleen maar meer

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 14:59

Het is er toch nog niet definitief doorheen?
Daarbij als je daardoor 2 euro per week met honger naar bed moet doe je echt iets heel fout, misschien minder roken en drinken dan..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:00

SusanH schreef:
purny schreef:

Wil toch even inbreken in dit topic. Het is een advies van het OMT. En het advies om ook buiten een chirurgisch mondkapje te dragen is gewoon echt bijzonder. Want bij het OMT zouden ze inmiddels toch ook moeten weten dat er buiten nauwelijks besmettingen plaats vinden.

En als het kabinet dit overneemt dan verplicht het kabinet dit.

Het gaat toch ook om drukke buitenplekken zoals markten en demonstraties

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:01

Echwel schreef:
Daarbij als je daardoor 2 euro per week met honger naar bed moet doe je echt iets heel fout, misschien minder roken en drinken dan..

Wat kortzichtig

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:05

Echwel schreef:

Vergis je njet hoeveel armoede er in Nederland is. Daarbij is de energie ontzettend duur, maar ook de boodschappen zijn enorm in prijs gestegen. Voor die prijsstijgingen waren er al mensen in de problemen. Dan is elke euro extra onkosten er 1 te veel. Het is toch weer een heel brood minder dat je kopen kunt.

Misschien dat de voedselbanken op de een of andere manier aan die maskers kunnen komen.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 10-01-22 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:05

Nee Purny, je komt in de schuldsanering omdat je zelf schulden hebt gemaakt, die mag de rest van Nederland dus voor jou inlossen...
Daarbij krijgen ze van bewindvoerder echt extra's mocht het nodig zijn, maar veel roken en drinken idd, dat kost veel geld...

En iedereen in bijstand krijgt van rijk en gemeente bijdrage in de energiekosten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:07

Dat is wel erg kort door de bocht, sommige schulden zijn inderdaad door eigen toedoen, maar ook enorm veel mensen die in de schulden zijn gekomen waar ze zelf niets aan konden doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:07

Citaat:
Ik kijk nu naar Scheefgroei met Jeroen Pauw.
Dat gaat over de wereld over 50 jaar.
Over kunstmatige baarmoeders, robotdieren en allerlei technische ontwikkelingen.
Je komt dan niet eens meer in een winkel.

Hier ook gekeken, zeer interessant.

En over de mondkapjes dragen buiten op drukke plaatsen, dat is hier allang verplicht.

Tevens zijn er boodschappen van gemeenschappelijk nut vanuit de overheid op de radio waarin wordt opgeroepen voor vaccineren daar 80% vd mensen op de IC ongevaccineerde mensen zijn.
Later op het journaal hoorde ik dat er echt veel nieuwe prikken gezet zijn voor de 1ste keer en dat men dat linkt aan de uitspraken van Macron.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 15:09

Neonlight schreef:
Dat is wel erg kort door de bocht, sommige schulden zijn inderdaad door eigen toedoen, maar ook enorm veel mensen die in de schulden zijn gekomen waar ze zelf niets aan konden doen.

Door ex-partner enz, maar daar weet je dan toch vanaf..

Want hoe kom je anders in de schulden in een land als Nederland, waar je geld kunt krijgen zonder te werken