Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Spenk schreef:Ja maar zij kunnen gewoon super ziek worden en de zorg overbelasten. Leuk dat je dan test maar het grootste deel van de ziekenhuis opnames komt uit deze groepen mensen voort.
Spenk schreef:996981 schreef:Nee, de conclusie is vooral dat de communicatie heel, heel matig is. Er wordt niet onderbouwt waarom bepaalde keuzes op een bepaald moment worden gemaakt en er worden heel regelmatig héél discutabele keuzes gemaakt. Zelfs tegen (onderzoeks)adviezen en de WHO in. Daardoor is er onder de gemiddelde Nederlander weinig begrip voor het beleid.
Onder de gemiddelde niet gevaccineerde en niet willende Nederlander zul je bedoelen.
Spenk schreef:Maar deze mensen dragen ook op geen enkele wijze meer bij aan het voorkomen van druk op de zorg. Het vaccin is veilig op enorme schaal gebruikt dus betere data kan je eigenlijk niet krijgen. Het voorkomt voor 80/90% ic opname. Én toch "willikniet" dan mogen mensen zichzelf geen corona ontkennner vinden. Bijdragen aan de oplossing doen ze ook allerminst.
lenaa_tje schreef:Spenk schreef:Ja maar zij kunnen gewoon super ziek worden en de zorg overbelasten. Leuk dat je dan test maar het grootste deel van de ziekenhuis opnames komt uit deze groepen mensen voort.
Ook daar kan je als nog prima een leeftijdscategorie aanhangen. Iemand van 33 die niet gevaccineerd wil worden gaat niet ineens de zorg overbelasten.
Je houdt altijd dat mensen niet gevaccineerd willen worden. Dat percentage mag van mij zeker ook nog wel wat minderen maar een extremere tweedeling creëren gaat daar niet aan bij dragen.
Ik snap best wel dat als jij als niet gevaccineerde afgerekend wordt als wappie. Je dan je daar ook maar aansluit. Daar word je ingeval niet afgerekend op niet vaccineren.
Spenk schreef:Maar deze mensen dragen ook op geen enkele wijze meer bij aan het voorkomen van druk op de zorg. Het vaccin is veilig op enorme schaal gebruikt dus betere data kan je eigenlijk niet krijgen. Het voorkomt voor 80/90% ic opname. Én toch "willikniet" dan mogen mensen zichzelf geen corona ontkennner vinden. Bijdragen aan de oplossing doen ze ook allerminst.
Spenk schreef:En zo blijven we hier inzitten.... Kunnen we straks in de winter weer in de maatregelen... Ik denk dat een groot deel van de gevaccineerden dan eens in opstand komt en er wel klaar mee is dat een groep de rest van het land in "gijzeling" houdt door niks te willen
996981 schreef:Spenk schreef:Maar deze mensen dragen ook op geen enkele wijze meer bij aan het voorkomen van druk op de zorg. Het vaccin is veilig op enorme schaal gebruikt dus betere data kan je eigenlijk niet krijgen. Het voorkomt voor 80/90% ic opname. Én toch "willikniet" dan mogen mensen zichzelf geen corona ontkennner vinden. Bijdragen aan de oplossing doen ze ook allerminst.
Pardon? Je hebt niet door hoezeer de besmettingen, óók onder gevaccineerden stijgen?
Als niet gevaccineerde laat ik me testen voor ik ergens naar binnen ga. De kans dat ik dat ik op dat moment besmet ben ik dus nihil. Als gevaccineerde wéét je dat niet.
Bijdragen aan de oplossing is proberen te zorgen dat je niet besmet raakt en zeker dat je anderen niet besmet. Daarom ben ik bij iedere snotneus tot nu toe gestest. Niet gevaccineerd betekent niet automatisch schijt aan alles
Spenk schreef:996981 schreef:Nee, de conclusie is vooral dat de communicatie heel, heel matig is. Er wordt niet onderbouwt waarom bepaalde keuzes op een bepaald moment worden gemaakt en er worden heel regelmatig héél discutabele keuzes gemaakt. Zelfs tegen (onderzoeks)adviezen en de WHO in. Daardoor is er onder de gemiddelde Nederlander weinig begrip voor het beleid.
Onder de gemiddelde niet gevaccineerde en niet willende Nederlander zul je bedoelen.
ruitje schreef:Spenk schreef:En zo blijven we hier inzitten.... Kunnen we straks in de winter weer in de maatregelen... Ik denk dat een groot deel van de gevaccineerden dan eens in opstand komt en er wel klaar mee is dat een groep de rest van het land in "gijzeling" houdt door niks te willen
Er is ook best een heel groot deel gevaccineerden die gewoon vind dat een ander zelf moet kunnen bepalen wat hij/zij doet zolang die zich maar aan de maatregelen houden.
Vertel eens, hoe zie je zo'n 'opstand' voor je? Vind het nogal een uitspraak...
996981 schreef:Spenk schreef:Maar deze mensen dragen ook op geen enkele wijze meer bij aan het voorkomen van druk op de zorg. Het vaccin is veilig op enorme schaal gebruikt dus betere data kan je eigenlijk niet krijgen. Het voorkomt voor 80/90% ic opname. Én toch "willikniet" dan mogen mensen zichzelf geen corona ontkennner vinden. Bijdragen aan de oplossing doen ze ook allerminst.
Pardon? Je hebt niet door hoezeer de besmettingen, óók onder gevaccineerden stijgen?
Als niet gevaccineerde laat ik me testen voor ik ergens naar binnen ga. De kans dat ik dat ik op dat moment besmet ben ik dus nihil. Als gevaccineerde wéét je dat niet.
Bijdragen aan de oplossing is proberen te zorgen dat je niet besmet raakt en zeker dat je anderen niet besmet. Daarom ben ik bij iedere snotneus tot nu toe gestest. Niet gevaccineerd betekent niet automatisch schijt aan alles
Spenk schreef:996981 schreef:
Het stijgen van de besmettingen is logisch en begroot! Maar het stijgen van de ziekenhuis cijfers dat moet niet doorzetten. En hoe je het wend of keert er liggen veeeeel meer ongevaccineerden dan gevaccineerden.
Als mensen enkel besmet met lichte klachten zouden zijn is er minder paniek natuurlijk.
Maar vertel eens hoe zie jij de oplossing dan voor je? De ziekenhuis cijfers stijgen alweer en ze verwachten weer een piek die de zorg niet aankan.
Het is mooi jij wel test! Maar dat doen genoeg ook niet
Spenk schreef:lenaa_tje schreef:Opnieuw.. dat is gewoon een andere groep mensen
Ja maar die groep is behoorlijk groot! En dat is het probleem. Ze maken zich toch wel behoorlijk zorgen dat het straks weer helemaal mis gaat in de ziekenhuizen.
Spenk schreef:En dat is precies wat ik bedoel. De dagen dat alleen ouderen in ziekenhuizen komen zij al lang en breed voorbij. Ook die 33 jarige heeft 33 keer zoveel kans om in het ziekenhuis te komen tov een gevaccineerde.
Je weet dat van te voren niet.
Tiggs schreef:Spenk schreef:Maar deze mensen dragen ook op geen enkele wijze meer bij aan het voorkomen van druk op de zorg. Het vaccin is veilig op enorme schaal gebruikt dus betere data kan je eigenlijk niet krijgen. Het voorkomt voor 80/90% ic opname. Én toch "willikniet" dan mogen mensen zichzelf geen corona ontkennner vinden. Bijdragen aan de oplossing doen ze ook allerminst.
Hier sluit ik me bij aan.
En ook bij Cer: ik begin al dat gemekker van de niet vaxxers zat te worden.
Altijd testen? Dus je ziet helemaal niemand, behalve bij iets waarvoor je test?