Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:16

Ja maar zij kunnen gewoon super ziek worden en de zorg overbelasten. Leuk dat je dan test maar het grootste deel van de ziekenhuis opnames komt uit deze groepen mensen voort.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:19

Spenk schreef:
Ja maar zij kunnen gewoon super ziek worden en de zorg overbelasten. Leuk dat je dan test maar het grootste deel van de ziekenhuis opnames komt uit deze groepen mensen voort.

Ook daar kan je als nog prima een leeftijdscategorie aanhangen. Iemand van 33 die niet gevaccineerd wil worden gaat niet ineens de zorg overbelasten.

Je houdt altijd dat mensen niet gevaccineerd willen worden. Dat percentage mag van mij zeker ook nog wel wat minderen maar een extremere tweedeling creëren gaat daar niet aan bij dragen.
Ik snap best wel dat als jij als niet gevaccineerde afgerekend wordt als wappie. Je dan je daar ook maar aansluit. Daar word je ingeval niet afgerekend op niet vaccineren.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 15-10-21 08:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:22

Spenk schreef:
996981 schreef:
Nee, de conclusie is vooral dat de communicatie heel, heel matig is. Er wordt niet onderbouwt waarom bepaalde keuzes op een bepaald moment worden gemaakt en er worden heel regelmatig héél discutabele keuzes gemaakt. Zelfs tegen (onderzoeks)adviezen en de WHO in. Daardoor is er onder de gemiddelde Nederlander weinig begrip voor het beleid.

Onder de gemiddelde niet gevaccineerde en niet willende Nederlander zul je bedoelen.

Ook genoeg wel gevaccineerde Nederlanders die twijfels hebben bij diverse maatregelen hoor

Mjelleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:23

Spenk schreef:
Maar deze mensen dragen ook op geen enkele wijze meer bij aan het voorkomen van druk op de zorg. Het vaccin is veilig op enorme schaal gebruikt dus betere data kan je eigenlijk niet krijgen. Het voorkomt voor 80/90% ic opname. Én toch "willikniet" dan mogen mensen zichzelf geen corona ontkennner vinden. Bijdragen aan de oplossing doen ze ook allerminst.

Ietsje hoger, 97%. Zonder vaccinatie heb je 33x zoveel kans om op de IC terecht te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:31

lenaa_tje schreef:
Spenk schreef:

Ook daar kan je als nog prima een leeftijdscategorie aanhangen. Iemand van 33 die niet gevaccineerd wil worden gaat niet ineens de zorg overbelasten.

Je houdt altijd dat mensen niet gevaccineerd willen worden. Dat percentage mag van mij zeker ook nog wel wat minderen maar een extremere tweedeling creëren gaat daar niet aan bij dragen.
Ik snap best wel dat als jij als niet gevaccineerde afgerekend wordt als wappie. Je dan je daar ook maar aansluit. Daar word je ingeval niet afgerekend op niet vaccineren.

En dat is precies wat ik bedoel. De dagen dat alleen ouderen in ziekenhuizen komen zij al lang en breed voorbij. Ook die 33 jarige heeft 33 keer zoveel kans om in het ziekenhuis te komen tov een gevaccineerde.

Je weet dat van te voren niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:35

Dat is vanaf het begin af aan al zo. De kans op er niet extreem ziek van worden is ook aanwezig. En daarbij ook groter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:39

En zo blijven we hier inzitten.... Kunnen we straks in de winter weer in de maatregelen... Ik denk dat een groot deel van de gevaccineerden dan eens in opstand komt en er wel klaar mee is dat een groep de rest van het land in "gijzeling" houdt door niks te willen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:45

Spenk schreef:
Maar deze mensen dragen ook op geen enkele wijze meer bij aan het voorkomen van druk op de zorg. Het vaccin is veilig op enorme schaal gebruikt dus betere data kan je eigenlijk niet krijgen. Het voorkomt voor 80/90% ic opname. Én toch "willikniet" dan mogen mensen zichzelf geen corona ontkennner vinden. Bijdragen aan de oplossing doen ze ook allerminst.

Pardon? Je hebt niet door hoezeer de besmettingen, óók onder gevaccineerden stijgen?

Als niet gevaccineerde laat ik me testen voor ik ergens naar binnen ga. De kans dat ik dat ik op dat moment besmet ben ik dus nihil. Als gevaccineerde wéét je dat niet.

Bijdragen aan de oplossing is proberen te zorgen dat je niet besmet raakt en zeker dat je anderen niet besmet. Daarom ben ik bij iedere snotneus tot nu toe gestest. Niet gevaccineerd betekent niet automatisch schijt aan alles

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:50

Spenk schreef:
En zo blijven we hier inzitten.... Kunnen we straks in de winter weer in de maatregelen... Ik denk dat een groot deel van de gevaccineerden dan eens in opstand komt en er wel klaar mee is dat een groep de rest van het land in "gijzeling" houdt door niks te willen

Er is ook best een heel groot deel gevaccineerden die gewoon vind dat een ander zelf moet kunnen bepalen wat hij/zij doet zolang die zich maar aan de maatregelen houden.

Vertel eens, hoe zie je zo'n 'opstand' voor je? Vind het nogal een uitspraak...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:52

996981 schreef:
Spenk schreef:

Pardon? Je hebt niet door hoezeer de besmettingen, óók onder gevaccineerden stijgen?

Als niet gevaccineerde laat ik me testen voor ik ergens naar binnen ga. De kans dat ik dat ik op dat moment besmet ben ik dus nihil. Als gevaccineerde wéét je dat niet.

Bijdragen aan de oplossing is proberen te zorgen dat je niet besmet raakt en zeker dat je anderen niet besmet. Daarom ben ik bij iedere snotneus tot nu toe gestest. Niet gevaccineerd betekent niet automatisch schijt aan alles

Nou dit inderdaad. Ik ben wel gevaccineerd maar ik leef echt niet in angst omdat er een aantal mensen bewust niet vaccineert maar er wel aan bijdraagt om besmetting te voorkomen door te testen (met en zonder klachten)

Dit is gewoon een andere groep mensen die bewust alle regels willen loslaten, vinden dat Corona niet bestaat en bewust met klachten mensen in gevaar brengen. En je kunt dit vast nog verder uitbreiden

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:53

Spenk schreef:
996981 schreef:
Nee, de conclusie is vooral dat de communicatie heel, heel matig is. Er wordt niet onderbouwt waarom bepaalde keuzes op een bepaald moment worden gemaakt en er worden heel regelmatig héél discutabele keuzes gemaakt. Zelfs tegen (onderzoeks)adviezen en de WHO in. Daardoor is er onder de gemiddelde Nederlander weinig begrip voor het beleid.

Onder de gemiddelde niet gevaccineerde en niet willende Nederlander zul je bedoelen.

Als gevaccineerde ben ik het ook niet altijd eens met het beleid en bijvoorbeeld communicatie kan echt veel beter op sommige punten. Maar daarom wordt er ook geëvalueerd.

En met schoppen omdat je de keuzes niet begrijpt, komen we sowieso deze crisis niet uit.

Daarnaast: schoenmaker houd je bij je leest. De gemiddelde Nederlander kán die keuzes ook niet helemaal begrijpen, simpelweg doordat zij geen viroloog, epidemioloog, jurist, econoom etc zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:57

ruitje schreef:
Spenk schreef:

Er is ook best een heel groot deel gevaccineerden die gewoon vind dat een ander zelf moet kunnen bepalen wat hij/zij doet zolang die zich maar aan de maatregelen houden.

Vertel eens, hoe zie je zo'n 'opstand' voor je? Vind het nogal een uitspraak...

Nogal een uitspraak? En de demonstraties van de tegenhangers vindt je wel normaal? Dat lijkt me niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 08:59

996981 schreef:
Spenk schreef:

Het stijgen van de besmettingen is logisch en begroot! Maar het stijgen van de ziekenhuis cijfers dat moet niet doorzetten. En hoe je het wend of keert er liggen veeeeel meer ongevaccineerden dan gevaccineerden.

Als mensen enkel besmet met lichte klachten zouden zijn is er minder paniek natuurlijk.

Maar vertel eens hoe zie jij de oplossing dan voor je? De ziekenhuis cijfers stijgen alweer en ze verwachten weer een piek die de zorg niet aankan.

Het is mooi jij wel test! Maar dat doen genoeg ook niet

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:01

Opnieuw.. dat is gewoon een andere groep mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:02

lenaa_tje schreef:

Ja maar die groep is behoorlijk groot! En dat is het probleem. Ze maken zich toch wel behoorlijk zorgen dat het straks weer helemaal mis gaat in de ziekenhuizen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:04

Spenk schreef:
996981 schreef:

Het stijgen van de besmettingen is logisch en begroot! Maar het stijgen van de ziekenhuis cijfers dat moet niet doorzetten. En hoe je het wend of keert er liggen veeeeel meer ongevaccineerden dan gevaccineerden.

Als mensen enkel besmet met lichte klachten zouden zijn is er minder paniek natuurlijk.

Maar vertel eens hoe zie jij de oplossing dan voor je? De ziekenhuis cijfers stijgen alweer en ze verwachten weer een piek die de zorg niet aankan.

Het is mooi jij wel test! Maar dat doen genoeg ook niet

Er is niet een oplossing die dé oplossing is. Testen bij klachten is nog altijd het meest veilig. Maar de meeste gevaccineerden vinden dat zij dat niet hoeven, want ze zijn niet voor niks gevaccineerd.

Zolang er ook gevaccineerden in het ziekenhuis belanden kun je niet enkel ongevaccineerden de schuld geven. Ik snap sowieso niet hoezo iemand de schuld moet hebben

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:05

Spenk schreef:
lenaa_tje schreef:

Ja maar die groep is behoorlijk groot! En dat is het probleem. Ze maken zich toch wel behoorlijk zorgen dat het straks weer helemaal mis gaat in de ziekenhuizen.

Nou dat betwijfel ik. Of ze zich zorgen maak. Die groep is voornamelijk overtuigd van het eigen lichaam dat het wel oplost.
Ik maak mij zorgen over de groep die zich aansluit bij de andere groep omdat ze gewoon afgebrand worden omdat ze niet gevaccineerd zijn.
Dat vind ik zorgelijk daarom stijgt die groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:06

Ik bedoel de ziekenhuizen die maken zich zorgen :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:09

Als de mensen die niet willen vaccineren, zich wel aan de regels houden, zouden ze ook niet an masse in het ziekenhuis terecht komen, toch?
Dus ergens gaat daar iets anders dan gedacht..

Ik denk zelf dat gevaccineerden (wat een fijne namecalling) niet supersnel in opstand zullen komen, dat hebben deze schaapjes nog niet echt gedaan. Zolang zij gewoon hun ding kunnen blijven doen, zoals nu, zal het ze allemaal een zorg zijn.
Als er weer maatregelen getroffen worden, dan zou het best wel kunnen dat zij gaan demonstreren of anderszinds iets gaan doen.

De acties van een aantal anti-vaxxers van de laatste maanden vind ik zelf echt ongekend en asociaal. Toch denk ik dat dat bij 'dat soort mensen' hoort en dat 'de andere groep' (maar verder geen tweedeling hoor) dat niet zo erg zal gaan doen.

Ik merk zelf dat ik steeds minder (eigenlijk geen) begrip meer heb en geen contact meer wil met de paar 'wappies' in mijn omgeving. Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik persoonlijk zal niet op de barricades gaan, maar dan wens ik ook geen ongevraagde adviezen, waarschuwingen en meningen meer van die anti-vaxxers.. ik merk dat ik daar echt wel geirriteerd door raak. Dus wat dat betreft zou er een vlam in een pan kunnen schieten.. En dat zou echt niet gaaf zijn...

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:14

Spenk schreef:

Hier sluit ik me bij aan.

En ook bij Cer: ik begin al dat gemekker van de niet vaxxers zat te worden.

Altijd testen? Dus je ziet helemaal niemand, behalve bij iets waarvoor je test?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:21

Spenk schreef:
En dat is precies wat ik bedoel. De dagen dat alleen ouderen in ziekenhuizen komen zij al lang en breed voorbij. Ook die 33 jarige heeft 33 keer zoveel kans om in het ziekenhuis te komen tov een gevaccineerde.

Je weet dat van te voren niet.

De kans gaat daarmee van 0,3% naar 0,01% voor een dertiger. Dat is het probleem niet. De grootste groep is de ongevaccineerde 75plusser.
Laatst bijgewerkt door veerledec op 15-10-21 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:22

Ik word sowieso van al het gemekker en gezeur over corona :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:22

Tiggs schreef:
Spenk schreef:

Hier sluit ik me bij aan.

En ook bij Cer: ik begin al dat gemekker van de niet vaxxers zat te worden.

Altijd testen? Dus je ziet helemaal niemand, behalve bij iets waarvoor je test?

Waarom zou ik dat doen? De kans dat je een ander besmet zonder klachten is immers nihil toch? Daarom hoef je ook niet te testen als je gevaccineerd bent. Dan ben je immers vaak asymptotisch besmet

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:23

Dagahra schreef:
Ik word sowieso van al het gemekker en gezeur over corona :+

Post dat niet in een topic over Corona :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 09:26

Wanneer het testen zo goed en veilig en de beste manier zou zijn hadden we nooit die duizenden mensen dood of in het ziekenhuis gehad. Vorig jaar was al bekend dat hooguit 50 % met klachten ging testen. Dus testen is absoluut niet de weg uit de pandemie. Of je moet het zoals China doen, hele bevolking binnen twee weken testen terwijl er een totale lockdown is.
Wat betreft ziekenhuisopnames, de grootste groep is de 40 tot 65 jarige op dit moment.