Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje00

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 08:31

Bij mij zeggen ze altijd: “laat legitimeren maar. We weten inmiddels wel dat jij het bent”. Ik kom er ook vaak zat :o.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:24

Ik heb mij ook nog nooit hoeven legitimeren met ophalen van pakketjes. Gisteren weer twee Vinted pakketjes opgehaald. :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:41

Ik kom regelmatig op 3 punten, 2 vragen nooit wat, die 3e altijd.
Laatst had ik niets mee, maar was al 2x eerder die week geweest, met wat moeite kreeg ik het toch mee, terwijl ze me bij de deur al begroette met mijn naam.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:16

Nayan schreef:
Ik moet mij eigenlijk altijd legitimeren, bij verschillende punten, maar volgens mij hoeft de legitimatie niet per se met de naam op het pakketje te kloppen? Mijn moeder heeft ook wel eens pakketten voor mij opgehaald. (Geen idee wat dan nog het nut van legitimeren is overigens...)

Soms wel hoor op Vinted gebruikte ik mn getrouwde naam en op id staat alleen eigen naam kreeg t bijna niet mee.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:58

Smallheal schreef:
Nayan schreef:
Ik moet mij eigenlijk altijd legitimeren, bij verschillende punten, maar volgens mij hoeft de legitimatie niet per se met de naam op het pakketje te kloppen? Mijn moeder heeft ook wel eens pakketten voor mij opgehaald. (Geen idee wat dan nog het nut van legitimeren is overigens...)

Soms wel hoor op Vinted gebruikte ik mn getrouwde naam en op id staat alleen eigen naam kreeg t bijna niet mee.

Ik heb dit pas ook gehad, maar toen mocht ik me wel legitimeren met de id kaart van mijn dochter van 6 maanden…. Ik zie in het legitimeren ook volstrekte willekeur bij de verschillende afhaalpunten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:31

Sjips. Nu heb ik een probleem met een koper.... heb er lederen barefoot Koel4Kids schoenen op gezet.
Onze jongen heeft deze echt maar een paar weken alleen maar naar school gedragen, een maand ofzo. Het is deels suède dus daarop zie je na een paar uur dragen al gebruikssporen.

Waren 90 euro, heb ze verkocht voor 43 euro. Goede foto's geplaats. Er op gezet als staat "heel goed" en dat ze een paar weken gebruikt zijn. En nu klachten dat er gebruikssporen te zien zijn.... ja dat is toch logisch met dit materiaal....?

Ik wil nog best akkoord gaan met terugsturen maar ik wil er eigenlijk geen kosten voor maken.
Vind dat koper dat terugsturen maar moet betalen.

Wat zouden jullie hierin redelijk vinden...?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:20

Alja schreef:
caro29 schreef:
Hahaha jazeker. Ik zwaai met mijn pasje en zeg mijn nummer. Momenteel moet ik dus verplicht maar homerr in mijn wijk maar heb liever dhl in angelslo. Prima daar.

Oh ik vind ze zo irritant daar..
Ook al kom je er elke dag en weet je je nummer uit je hoofd dat je het nog niet mee krijgt zonder pas.

Ik heb standaard rijbewijs bij mij dus geen probleem

@pmarena in de reactie zetten dat het duidelijk in de advertentie stond. Ik zou het vinted laten oplossen

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:16

Als je geen gebruikerssporen wil moet je nieuw kopen. Wel een van de redenen dat ik al snel “goed” selecteer voor schoenen.
Ik hoop dat Vinted jouw kant kiest, pmarena.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:13

De laatste tijd heb ik steeds mensen die gewoon echt 0 willen onderhandelen in de prijs.

Hebben er meer daar last van?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:33

pmarena schreef:
Sjips. Nu heb ik een probleem met een koper.... heb er lederen barefoot Koel4Kids schoenen op gezet.
Onze jongen heeft deze echt maar een paar weken alleen maar naar school gedragen, een maand ofzo. Het is deels suède dus daarop zie je na een paar uur dragen al gebruikssporen.

Waren 90 euro, heb ze verkocht voor 43 euro. Goede foto's geplaats. Er op gezet als staat "heel goed" en dat ze een paar weken gebruikt zijn. En nu klachten dat er gebruikssporen te zien zijn.... ja dat is toch logisch met dit materiaal....?

Ik wil nog best akkoord gaan met terugsturen maar ik wil er eigenlijk geen kosten voor maken.
Vind dat koper dat terugsturen maar moet betalen.

Wat zouden jullie hierin redelijk vinden...?

Ze zijn toch gewoon heel goed, niet versleten aan de zool, voor minder dan e helft vd nieuwwaarde. Als ze zonder gebruikerssporen had gewild had ze nieuw zonder kaartje moeten kiezen.

Ik zou haar niet tegemoet komen, laat Vinted het maar oplossen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:16

Ja ik denk dat ik voor de zekerheid ook maar gewoon "goed" zal kiezen voortaan, dat is wel een goed idee inderdaad. Ze heeft overigens (nog?) geen geschil aangemaakt hoor, en we zijn gewoon vriendelijk in gesprek. Maar even kijken hoe het verder gaat :=

Ze zit er vooral mee dat er een donker waasje over sommige stukjes suède ligt. Ze wil gaan proberen dat af te wassen... ik heb aangegeven dat ik betwijfel of dat lukt want volgens mij heb je op (deels) suède (kinder)schoenen al snel dat soort waasjes.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:34

En als ze dat gaat doen, dan word jij sowieso in je gelijk gesteld en hoef je het niet meer terug te nemen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:37

Ach ik ben de beroerdste niet, wil ze best terugnemen en opnieuw verkopen. Zolang het mij maar geen geld kost in dit geval :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:46

Maar neem aan dat je ze dan wel hetzelfde terug wil? Dan zou ik het wassen een beetje spannend vinden :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 07:52

Tja dat zien we dan wel weer, ik heb gevraagd of ze ze terug wil sturen. Zij geeft aan dat ze twijfelt of ze voorzichtig zal proberen de grijzige stukjes te wassen en schoenen helemaal in te sprayen. Ik geef aan dat ik erg betwijfel of je die typische grijzige waasjes er überhaupt af kan wassen. Dat ik me er persoonlijk niet aan stoor als dat gebeurt, omdat ik dat suède wel echt heel fijn soepel materiaal vind, zeker voor barefoot-schoenen. En dat grijzige bij ons altijd na een paar keer dragen ontstaat.

Haar laatste reactie begin van de avond was dat het inderdaad wel heel fijn materiaal is / hele leuke schoenen zijn en ze er super comfortabel uitzien. De bal ligt nu bij haar vind ik, om te besluiten / overleggen wat ze verder wil gaan doen. Kans bestaat dat het hier bij blijft en ze ze gewoon houdt. Daar duim ik dan maar voor :=

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:25

pmarena schreef:
Tja dat zien we dan wel weer, ik heb gevraagd of ze ze terug wil sturen. Zij geeft aan dat ze twijfelt of ze voorzichtig zal proberen de grijzige stukjes te wassen en schoenen helemaal in te sprayen. Ik geef aan dat ik erg betwijfel of je die typische grijzige waasjes er überhaupt af kan wassen. Dat ik me er persoonlijk niet aan stoor als dat gebeurt, omdat ik dat suède wel echt heel fijn soepel materiaal vind, zeker voor barefoot-schoenen. En dat grijzige bij ons altijd na een paar keer dragen ontstaat.

Haar laatste reactie begin van de avond was dat het inderdaad wel heel fijn materiaal is / hele leuke schoenen zijn en ze er super comfortabel uitzien. De bal ligt nu bij haar vind ik, om te besluiten / overleggen wat ze verder wil gaan doen. Kans bestaat dat het hier bij blijft en ze ze gewoon houdt. Daar duim ik dan maar voor :=

Er bestaan voor Suede van die schoonmaak blokjes die kun je er over heen wrijven om het schoon te maken. Wellicht kun je dat als tip geven

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:27

Ik zou idd die blokjes proberen, met wassen ga je het juist veel erger maken en dan krijg jij straks schoenen terug die er een stuk slechter aan toe zijn.

Dus of ze moet ze terug sturen zonder iets te doen, of ze houden en zelf maar kijken wat ze probeert.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 08:56

Nouja ik ga sowieso geen akkoord geven voor het terugnemen van schoenen waar mee geprutst is, dat is haar eigen risico. Daarom is het nu afwachten wat ze verder wil afspreken. Het gesprek eindigde met dat ze twijfelde. Ik hoor het wel als ze een besluit genomen heeft. Ik heb gevraagd of ze terug wilde sturen en verder nergens toestemming voor gegeven.

Voor mij is het natuurlijk ook fijner als ze besluit ze te willen houden, dan dat ze maar meteen terugstuurt. Dus ik ga niet al teveel suggesties doen verder, het is aan haar :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:32

Ik heb voor het eerst een kledingstuk gekocht op Vinted. Een sweater van één van m'n favoriete bands. Heel blij mee, maar moet toch even door die mentale barrière heen dat 'ie al wel gedragen is. Denk dat ik hem eerst 3x was voor ik hem aantrek :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:21

Ashleytjuhh schreef:
De laatste tijd heb ik steeds mensen die gewoon echt 0 willen onderhandelen in de prijs.

Ik ben zo iemand, geen zin om te zakken dat doe ik na half jaar wel.
Wil korting koop je maar meer :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 13:41

tita schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Maar het wel stom vinden dat iemand anders niet akkoord gaat met jouw bod... :')

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:02

Ashleytjuhh schreef:

Citaat:

Maar het wel stom vinden dat iemand anders niet akkoord gaat met jouw bod... :')

Ligt eraan ….soms wel soms niet
Maar mijn kleding is in uitstekende staat…. Echt vreselijk goed zelfs de slechte merken zien er fantastisch uit

Als ik iemand kan vinden net als mij met goede en goedkope prijzen met zulke mooie schone merkkleding zou ik alleen maar daar shoppen <3 :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:40

Als ik nieuwe kleren in de winkel koop hebben vaak ook meerdere mensen het al gepast dus ik zou mij daar niet zo druk over maken Westhof.

Ik was altijd gelijk vinted kleren met mijn eigen wasmiddel en wasparfum dan ruiken ze gelijk als mijn eigen kleren

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:48

Westhof schreef:
Ik heb voor het eerst een kledingstuk gekocht op Vinted. Een sweater van één van m'n favoriete bands. Heel blij mee, maar moet toch even door die mentale barrière heen dat 'ie al wel gedragen is. Denk dat ik hem eerst 3x was voor ik hem aantrek :')

Je moet maar eens een paar docu' s googelen over kledingproductie in Bangladesh, Turkije etc.
Dan zie je dat ze nieuwe kleding met allerlei gif bespuiten zodat er zeker geen ongedierte/motten in kruipen voor container dicht gaat voor transport.

Moraal van het verhaal: 'nieuwe' kleding moet je eigenlijk zeker altijd wassen!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 15:10

tita schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Maar het blijft handel natuurlijk.
zelfs als je meer wilt kopen 0% korting.

Nou dan niet denk ik dan heb het niet persee nodig :')