Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:33

Loretta schreef:
bigone schreef:
Twee of drie weken alles in lockdown, mensen waarvan het inkomen wegvalt ( zzp. Horeca campings sportclubs kantines ). ondersteunen en dan is er genoeg draagvlak voor zulke drastische maatregelen . In plaats van bvb weer miljarden naar Schiphol .

Na de formatie als de VVD weer de grootste is krijgen al die groepen die jij noemt de rekening voor het redden van KLM en
Schiphol.

die mensen die bij KLM werken hebben zelf ook een grote opoffering gedaan hoor.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:36

Echt hou toch op over die relatie.. wat onaardig om even op MarlindeRooz te gaan zitten zeg..
Er zijn mensen die van alles en nog wat kunnen, gezellig met hun gezin in een groot huis wonen, mogen sporten (want sportscholen open), naar hun kerkgemeenschap mogen, Maar heee er is hier iemand die aangeeft dat ze haar vriend gaat missen, wat ik HEEL goed kan snappen, en dan is het 'ja er zijn mensen die... bla bla bla'... ja er zijn mensen die zijn miljonair en er zijn mensen die wonen in een krottenwijk, er zijn altijd mensen die iets anders hebben. Mogen mensen even aangeven dat ze iets niet leuk vinden? En die treinen rijden heus wel... ik zou gewoon even aankijken hoe het gaat MR.. :j

Zolang ze niet kunnen aangeven waar die klusters zitten, vind ik alle maatregelen halftam hoor..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:52

O boze mensen aan de telefoon bij een hotel. Wat erg. Alsof uit eten het aller aller belangrijkste is. Gisteravond bij nieuwsuur een covid verpleegafdeling. Verpleegkundige vertelde dat mensen boos worden als je ze belt dat familielid naar een ander ziekenhuis wordt verplaatst. Ze heeft zelfs meegemaakt dat een familielid werd opgehaald. Is later wel weer terug gebracht omdat het niet ging. Ik snap dat boos worden niet. Het heeft geen zin. We zitten allemaal in dezelfde oliebol. Niemand kiest hiervoor. We moeten elkaar helpen om er doorheen te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:52

Cer schreef:
Echt hou toch op over die relatie.. wat onaardig om even op MarlindeRooz te gaan zitten zeg..
Er zijn mensen die van alles en nog wat kunnen, gezellig met hun gezin in een groot huis wonen, mogen sporten (want sportscholen open), naar hun kerkgemeenschap mogen, Maar heee er is hier iemand die aangeeft dat ze haar vriend gaat missen, wat ik HEEL goed kan snappen, en dan is het 'ja er zijn mensen die... bla bla bla'... ja er zijn mensen die zijn miljonair en er zijn mensen die wonen in een krottenwijk, er zijn altijd mensen die iets anders hebben. Mogen mensen even aangeven dat ze iets niet leuk vinden? En die treinen rijden heus wel... ik zou gewoon even aankijken hoe het gaat MR.. :j

Dit dus.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:57

SusanH schreef:
O boze mensen aan de telefoon bij een hotel. Wat erg. Alsof uit eten het aller aller belangrijkste is. Gisteravond bij nieuwsuur een covid verpleegafdeling. Verpleegkundige vertelde dat mensen boos worden als je ze belt dat familielid naar een ander ziekenhuis wordt verplaatst. Ze heeft zelfs meegemaakt dat een familielid werd opgehaald. Is later wel weer terug gebracht omdat het niet ging. Ik snap dat boos worden niet. Het heeft geen zin. We zitten allemaal in dezelfde oliebol. Niemand kiest hiervoor. We moeten elkaar helpen om er doorheen te komen.

Het HMC heeft zelfs beveiliging moeten inzetten omdat familie met advocaten aankwamen en agressief werden.

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:00

Ik ben heel benieuwd wat voor soort mensen dat zijn.... Wat ik hoor van beviende mensen die bijv in een ZH in de stad werken, is dat het vnl mensen zijn die met veel familieleden op bezoek willen komen... Of het type wat met geld denkt dat ze alles kunnen maken..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:01

Ik ken zulke mensen zelf gelukkig niet. Maar wat ontzettend erg. Je zal er maar bijna dagelijks mee te maken krijgen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:02

Citaat:
De Nederlandse samenleving in een notendop. Want oh wat hebben we het zwaar gehad nu we niet 5x per jaar op vakantie konden maar slechts 2x. "We verdienen het nu wel na al die maanden". Mind blowing.
.

De "Nederlanse" samenleving? Ik woon hier ook... ik ben niet op vakantie geweest hoor ;-)
hoe zit dat precies met dat generaliseren...?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:04

MarlindeRooz schreef:
Tja helaas kan ik niet daar heen (gaan mijn hamsters dood) en hierheen kan ook niet ivm studie. :+

Breng je hamsters anders maar naar mij. Je komt toch langs Arnhem als je naar Nijmegen gaat :Y)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:19

safina schreef:
Toch denk ik dat het op vakantie gaan en wekenlang geen persconferenties geven geen goed signaal was.

Dit. En de bruiloft van Grapperhaus ... hoe verzwak je de draagkracht onder de bevolking voor de maatregelen ..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:32

safina schreef:
Toch denk ik dat het op vakantie gaan en wekenlang geen persconferenties geven geen goed signaal was.

Ik denk wel dat het een goed signaal was, iedereen heeft af en toe en break nodig. Er komen zoveel burn outs voor en Bruno Bruins was ook gebroken. Hoe ga je een land goed kunnen sturen als je jezelf niet meer op de been kunt houden?

Maar vakantie in een ander land dat was misschien niet zo handig, ik heb geen idee waar ze heen waren. En de bruiloft van grapperhaus vond ik ook niet handig. Maar als iedereen dus niet alleen het kabinet het goede voorbeeld zou geven nemen mensen het ook sneller over, als een vriendin zegt zullen we afspreken maar je kiest ervoor om nee te zeggen dan gaat ze er misschien ook nog een keer over nadenken of het wel zo handig was geweest. Mondkapjes, veel mensen schaamde zich er denk ik ook voor, nu loopt toch de meerderheid er mee en zie ik soms mensen eerst zonder binnen komen, kijken naar de rest en dan toch op doen.

Edit: mijn passie is reizen en ik heb het nu dan ook heel erg moeilijk, klinkt voor sommige misschien als luxe, maar waar andere kiezen hun geluk halen uit vrienden, familie, misschien kinderen, sporten, dieren, haal ik dat uit vooral uit reizen, maar ook ik ga nu niet want ik hoop dat het zo snel mogelijk wel weer kan en dat gaat misschien pas als het virus weg is.

Ik las net trouwens dat het leidse vaccin op pauze is gezet omdat iemand er een onverklaarbare ziekte door heeft gekregen. Volgens mij had ik dat eerder ook over een ander vaccin gelezen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:43

Vakantie in eigen land is geen vakantie vind ik..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:46

purny schreef:

Waarom niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:49

purny schreef:

Want? Niet hoeven werken en niet thuis zijn is toch gewoon vakantie? Al zit je op een camping 5 minuten verderop..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:50

Destination schreef:
purny schreef:

Waarom niet?

Inderdaad waarom niet? Nederland kent zoveel mooie gebieden. Ik vind het buitenland geweldig maar ik kan enorm genieten van de Nederlandse natuur. Kust, meren, Veluwe, zuid Limburg. Ik vergeet vast nog wat haha.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:50

Ik ben er dan 1 nachtje in eigen stad weggeweest, maar had niet het vakantiegevoel. Misschien als ik langer was geweest of in een vakantiepark wel.
Ik wil altijd veel zien in een andere omgeving

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:51

En toch... ik ben bijv heel benieuwd of Aboutaleb weet hoe hij aan Corona gekomen is... Want ik kan me voorstellen dat hij voorzichtig is, ook met zn voorbeeldfunctie. Dus als iemand die de regels in acht neemt, het wel krijgt, en mensen die de regels niet in acht nemen (VirusWaanzin, demonstranten etc) het niet krijgen.. hoe werkt het dan?
Ik zou ook niet meer weten waar ik goed aan doe... Dus ik wil me prima aan regels houden, maar ik heb momenteel geen flauw idee hoe en waar ik het voor doe..

Ook met de moralistische berichten uit andere landen (ja ontsmettingsmiddel, ja afstand, ja mondkapjes, kijk hun eens goed bezig) waar de besmettingen óók stijgen... Hoe dan -O-

En je mag nu gewoon eigenlijk heel niet verplaatsen, dus ook niet in eigen land.. hoe mooi NL ook kan zijn

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:53

purny schreef:
Ik ben er dan 1 nachtje in eigen stad weggeweest, maar had niet het vakantiegevoel. Misschien als ik langer was geweest of in een vakantiepark wel.

Ik heb genoten van mijn weekendje weg op 30 km van huis. Nauwelijks mensen gezien. Zou ook niet weten waarom het niet Corona proof zou zijn. M’n werk is verder weg.
En toch een vakantie gevoel.

Die moralistische verhalen hoor je over Nederland toch ook?
Ik hoor ze hier onder andere over Spanje. Vervolgens zie ik op Instagram hele andere plaatjes voorbij komen zonder mondkapjes.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 08:57

Als ik een week op Texel had gezeten voelde toch echt wel als vakantie. Heerlijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:01

Het is nu iig geen noodzakelijke verplaatsing meer, vakantie. Dus als dat een regel zou worden, is het in eigen land ook niet meer mogelijk :)
Ik vind zelfs thuis een paar dagen vrij zijn heerlijk.. ik hoef niet perse ergens heen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:03

Ik ben dan denk ik ook wel verwend aangezien ik alleen verre reizen maak...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:04

Cer schreef:
En toch... ik ben bijv heel benieuwd of Aboutaleb weet hoe hij aan Corona gekomen is... Want ik kan me voorstellen dat hij voorzichtig is, ook met zn voorbeeldfunctie. Dus als iemand die de regels in acht neemt, het wel krijgt, en mensen die de regels niet in acht nemen (VirusWaanzin, demonstranten etc) het niet krijgen.. hoe werkt het dan?
Ik zou ook niet meer weten waar ik goed aan doe... Dus ik wil me prima aan regels houden, maar ik heb momenteel geen flauw idee hoe en waar ik het voor doe..

Ook met de moralistische berichten uit andere landen (ja ontsmettingsmiddel, ja afstand, ja mondkapjes, kijk hun eens goed bezig) waar de besmettingen óók stijgen... Hoe dan -O-

En je mag nu gewoon eigenlijk heel niet verplaatsen, dus ook niet in eigen land.. hoe mooi NL ook kan zijn

Ook al kan je nog zo voorzichtig zijn, als je het krijgt dan krijg je het.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:04

Cer schreef:
Het is nu iig geen noodzakelijke verplaatsing meer, vakantie. Dus als dat een regel zou worden, is het in eigen land ook niet meer mogelijk :)
Ik vind zelfs thuis een paar dagen vrij zijn heerlijk.. ik hoef niet perse ergens heen..

Nee maar voor nu mocht het nog. Zoals ik het lees gaat het om noodzakelijke verplaatsingen met het ov.
Anders mag ik toch op 5 km van huis ook de hond in het bos niet meer uitlaten. Dat zou strenger zijn dan in maart.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-10-20 09:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:08

Electra63 schreef:
Bloodymary schreef:
Ben benieuwd of het dan echt over de horeca gaat, of alleen over de reca. Dat wordt nogal eens verward dit jaar.

Ik hoorde alleen cafés en restaurants.
Ik begreep net ook, dat ze sportwedstrijden willen verbieden om verplaatsing tegen te gaan.
Er mag wel getraind worden.
Het lijkt erop, dat ze toch vooral inzetten op zoveel mogelijk thuis blijven en zo weinig mogelijk reizen en verplaatsen.

Ik hoop dat het alleen maar dit is.. Ik had begrepen dat ze alle groepssporten gaan verbieden. Dat zou echt funest zijn voor mijn dansschool :( Terwijl wij er echt alles aan doen om het dansen corona proof te maken (alleen met vaste partner, 1,5 meter afstand op de dansvloer, handen ontsmetten voor en na het dansen, registratie van wie er binnen is geweest, maximaal 8 koppels in de les, uiteraard niet komen met klachten, etc.). Tot nu toe nog geen besmettingen meegemaakt.

Terwijl op de school waar ik werk (MBO onderwijs), er steeds opnieuw uitbraken zijn in klassen. Die studenten zitten praktisch bij elkaar op schoot zodra ze pauze hebben. In de les houden ze wel afstand ja, want wij moeten dat reguleren. Maar zodra wij docenten niet meer in de buurt zijn gaan ze allemaal op een kluitje zitten. Echt al meerdere corona uitbraken gehad. Ik wil graag voor mijn studenten dat de scholen open blijven omdat live les veel fijner/beter voor ze is dan online, maar het voelt wel een beetje krom.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 09:09

purny schreef:

En in Groningen, Drenthe, Limburg of Noord-Brabant is niets te zien? Nederland is groter dan de randstad.