Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:38

idinn schreef:
Balen Pien! Laat je je op dag 5 nog een keer testen voor de zekerheid?

Nee. Ik heb dit echt voor mijn dochter gedaan, want vanuit overlopende oma liefde vond ik het alleen maar leuk dat mijn kleinzoon mijn flesje water pakte om te drinken waar ik hem bij moest helpen. Ik die zo kritisch ben en voorzichtig :oo was de covid echt totaal even vergeten en ik vond het zo erg. Dus zij weet nu dat ik toen niet besmettelijk ben geweest en daar ging het om. Of althans de kans is nu na deze negatieve test zo vreselijk klein geworden.
We leven hier zo afgelegen én ik ben 2x met pfizer gevaccineerd, ik zie voorlopig toch niemand. En als ik iemand zie kan ik heel gemakkelijk afstand houden en heb heel goed maskertje. Ik hoef er ook niet uit voor boodschappen. In Nederland hebben we vooral ingeënte mensen gezien, hier zien we niemand uit vrije wil voorlopig, waren we toch al van plan want Nederland is echt heel rood vergeleken bij hier.Als ik klachten krijg dan ga ik wel even maar dan officieel naar de teststraat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:40

Tja, 'terug naar het oude normaal'.

Lijkt me prima : dat was met de trein of de fiets naar een tentje op de Veluwe.

Kun je heerlijke vakanties houden en het is volledig toegestaan.
Vaccinatie wordt uiteraard aangeraden.

Luxe zaken waar onze planeet sowieso al niet tegen kan zoals vliegvakanties - tja, "jammer dan".
(Ik snap de teleurstelling, maar please get real.)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:46

Janneke2 schreef:
Tja, 'terug naar het oude normaal'.

Lijkt me prima : dat was met de trein of de fiets naar een tentje op de Veluwe.

Kun je heerlijke vakanties houden en het is volledig toegestaan.
Vaccinatie wordt uiteraard aangeraden.

Luxe zaken waar onze planeet sowieso al niet tegen kan zoals vliegvakanties - tja, "jammer dan".
(Ik snap de teleurstelling, maar please get real.)

Dat is natuurlijk wel heel lang geleden.
Mijn beide ouders gingen al met hun ouders en de auto Europa door. 62-65 jaar :j

Janneke2

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 14:53

Ik praat over 50 jaar geleden.

('Toen oma nog jong was'.)

Maar het ging er over dat 'terug naar wat men anno 2019 normaal was gaan vinden, domweg simpelweg gewoon weg niet kan'.
Toen niet en in 2021 nog steeds niet.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:04

Janneke2 schreef:
Ik praat over 50 jaar geleden.

('Toen oma nog jong was'.)

Maar het ging er over dat 'terug naar wat men anno 2019 normaal was gaan vinden, domweg simpelweg gewoon weg niet kan'.
Toen niet en in 2021 nog steeds niet.

En ik dus ook.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-07-21 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:05

Ik kan je vertellen dat men 50 jaar geleden ook al naar Zuid-Frankrijk ging ;)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:05

Fitzroy schreef:

Nou dat probeerde ik dus ook inderdaad.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:09

Fitzroy schreef:

Klopt en ook naar Spanje. Ik was 13 jaar en mijn ouders mochten in het huisje in Spanje bij vrienden.

Een ding is wel zo, moeder aarde kan het wel gebruiken minder vliegen en minder verplaatsingen. Die is de enige die zich er wat beter bij voelt.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:09

Ik heb handdoeken uit 1978 die mijn oma in Vancouver heeft gekocht in de kast liggen O:)

Maar ik heb er zelf geen moeite mee om in nederland te blijven *\o/* Mijn man mist de zon wel heel erg :o

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:14

Tja en dan belt de garage dat de factuur is opgemaakt of we eventjes komen betalen. uuuuuh, dus situatie uitgelegd. Pas soucis → geen probleem, dus met goed maskertje op en handen ontsmet gauw betaald. Buiten gewacht, ik moest wel pinnen waarna de vrouw op mijn advies het apparaat helemaal schoon veegde met desinfectans. En zelf daarna handen ontsmette. Geen klink of niets aangeraakt. := Dus de "lepra" }> vrouw vertrok en bij vertrek zei de vrouw van de garage: als nu iedereen eens zo eerlijk is als u, en zich zo precies aan alles houdt, dan hadden we niet al die besmettingen gehad.
Toen ik vertrok deed ze de deur en raam open en ging ze zelf even buiten iemand bellen→ +:)+ en alle maskertjes gingen weer af want ze werken daar in hun eigen bubbel en de Haut Vienne heeft amper of geen besmettingen per dag.
Leuk even op vakantie en alle kindjes zien na anderhalf jaar <3 . Bizarre tijden zijn het. Maar met oma gaat het heel erg goed→ dat is een feit. Ze straalt van binnen en de stress en heimwee van het alsmaar niet zien is helemaal weg. Het was fantastisch om iedereen weer te zien en met name die hele kleintjes. Het was het wel waard want ik werd ziek van het gemis.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:19

lizy29 schreef:
Egnie voor zover ik weet is de pass sanitaire verplicht vanaf 12 jaar dus jullie vakantie moet geen probleem zijn.

O dat zou ideaal zijn. Ik las vanaf 11 jaar. Al je naar een restaurant, winkel enz wil moet hij dus ook. Ik vind testen niet erg maar voor elk bezoek is geen vakantie en ik vind het ook niet wat om een kind van 11 om de zoveel dgn te moeten laten testen. Voor het reizen geen probleem, maar voor elk uitstapje geen doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:22

Wat een naar einde van je vakantie Pien! Hopelijk loopt het verder met een sisser af :)

Wat betreft vakantie hoop ik vooral dat het warmer wordt hier, ik word echt chagrijnig van deze kou en regen. Maar de voorspellingen zien er komende week goed uit *\o/* Ik wil toch graag even opladen voor volgend jaar.
Als niet niet verplicht vrij was geweest had ik nu overigens geen vakantie opgenomen :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 15:30

Ik ken heel veel mensen die naar Italië gaan nu dat groen is. Ik vraag me wel af of dat goed blijft gaan als er veel toeristen komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 16:45

Relaxed schreef:
Wat een oordelen weer.. De een baalt dat ie niet naar de kroeg kan, de ander schopte tegen de avondklok en er zijn er ook die vakantie belangrijk vinden. Wie ben jij om daar zo over te oordelen?

Jij noemt dat oordelen.. ik kan me er alleen maar over verbazen :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:06

Ik kan wel stellen dat als ze zouden zeggen je kan nooit meer de grens over dat ik diep ongelukkig zou zijn.

Maar inderdaad voor iedereen is dat anders, de een zal zeggen ik kan niet zonder paard de ander ik kan niet zonder muziek etc

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 17:21

Moonsparkle, gelukkig zal die situatie nooit gebeuren. We zijn zo geglobaliseerd. We zitten met elkaar vast en zullen het ook met elkaar moeten doen. Nederland in EU verband met zijn bondgenoten etc. Dus jij kunt nog vaak de grens over. Af en toe daar eens over mijmeren kan nooit kwaad, want dat zet alles wat we zelf zoooo belangrijk vinden in perspectief.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:05

Weer terug in nederland. Ik moest vanmiddag helaas weer hondenvoer halen en wederom geen mondkapje gezien, nagenoeg geen afstand ook.

Echt het verschil is zo enorm groot. Nu valt pas op hoe het lijkt dat de meeste nederlanders gewoon poep hebben aan covid. Na me dagen veilig gevoelt te hebben was dat meteen weer weg.

Overigens de toespraak gister geluisterd. Voor Frankrijk zou er voor gevaccineerden niet zoveel veranderen behalve dat je de q code moet laten zien vaker. Wat opviel was dat op heel veel plekken de regels werden gemeld voor mondkapjes en de verdere regels

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:09

Karuna voor mij was het naast fantastisch enz. ook een covid cultuur schok in Nederland.
Hopelijk was het leuk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:16

Het was echt heerlijk. <3 Voor mij best bekende plekken laten zien. Zijn echt net de grens over geweest, begonnen bij Rocroi, (weggegaan daar omdat de camperplek opeens enorm druk werd met nederlanders en belgen die geen afstand wilden houden) via tussenstop om te kanoen bij lac de vieliie forge (veel mondkapjes ook daar buiten ivm sportgebied) en de municipal camping in montmedy (uitgestorven leeg) en afgelopen nacht in luxemburg geslapen waar ook bij tanken goed afstand werd gehouden.

Bij boodschappen en de bakker gewoon netjes afstand, geen gedrang of wat ook en een heel goed mondkapjes beleid (op de parkeerplaats al kapje opdoen) . :j Naast voldoende waspoeder ook nu de koelkast vol met melkvrije en sojavrije toetjes en mjammie abrikozenmoes :~ . :Y)

En dan kom je hier in nederland in overvolle drukte zonder mondkapjes, ontsmette handen of afstand. En een blik alsof je lepra hebt met je mondkapje op. >;)

Maar wat betreft voorraad kan ik nu goed vooruit. :)) Bij de super u ook nog extra waspoeder meegenomen, handzeep en schoonmaakspul. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:28

Vriendin die net over de grens woont geeft ook al aan, Nederland en Duitsland ,vlak naast elkaar maar echt een wereld van verschil. Duitsers hebben discipline, Nederlanders doen gewoon wat ze zelf willen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:28

Duitsers komen in Basel en Zurich feesten bedoel je _O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:32

Sizzle schreef:
Duitsers komen in Basel en Zurich feesten bedoel je _O-

Dat is hoe zij het ziet, is de grensstreek en ongetwijfeld zijn er ook genoeg Duitsers die er vrolijk op los gaan. Zij is als chronisch zieke maar wat blij met haar dorpsgenoten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:34

Ik denk dat het in NL ook nogal uit maakt waar je woont, net als in Duitsland.
Tijdens de winterse lockdown kwam ik regelmatig in Duitsland en daar zaten ook gewoon overal hangjongeren in zogenaamd verboden groepen.

Wat je in Duitsland nog wel veel meer hebt is angst voor de buren. Dus binnenshuis durven mensen niet zo snel want dan belt de buurman de politie.
Zo kan een dochterje van een vriendin niet op het lege grasveld voor de flat spelen want dat tolereren de buren niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:37

Hier in het dorp is het keurig
2 personen binnen bij de bakker de rest wacht netjes buiten op afstand
Ook bij de andere.winkels

Met mijn twee weekse uitje vanmorgen bloedprikken iedereen keurig mondkapje op

Mijn nichtje in Genève die ook in Frankrijk boodschappen doet zegt dat het overal hetzelfde is...
Mensen toch overal de grenzen opzoeken

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 20:52

bigone schreef:
Vriendin die net over de grens woont geeft ook al aan, Nederland en Duitsland ,vlak naast elkaar maar echt een wereld van verschil. Duitsers hebben discipline, Nederlanders doen gewoon wat ze zelf willen.

Ik merkte juist totaal geen verschil maar goed de Nederlanders die er liepen hadden keurig zo’n medisch mondkapje op en de Duitsers de gewone blauwe. :+

Dat mocht blijkbaar ook hoor. Je hoefde niet persé zo’n kapje. Die blauwe zijn ook medisch.