Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:02

Echwel schreef:
Citaat:
p.p.s. gewéldig antwoord op de vraag wat hij vindt van de aso houding van NL.

Wow....

Paardenfan25 schreef:
Houden we het gezellig?

HC waarom reageer je niet op Spaanse sites? {:)-:(

Jeetje dames kan het wat minder? HC citeert toch gewoon een journalist?

MoniqueT

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:05

Het voelt niet lekker hoor, naast alle ellende ook nog strijd tussen je woonland en het land waar je staatsburger bent ...

Babootje

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:06

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:07

Maar misschien ieder in zijn waarde laten en niet met een belerend vingertje gaan wijzen..

Pas na de crisis kun je zeggen wat wijs was en wat niet
Laatst bijgewerkt door Echwel op 28-03-20 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

zonnebloem18

knollentuin schreef:
Hier vloog zo ongeveer de hele ochtend een klein vliegtuigje van links naar rechts over de kuststrook, behoorlijk irritant , zijn de grote vliegtuigen weg komt deze zenuwenlijder lekker de hele ochtend voorbij :')
Hij zal best ingezet zijn om de toestroom naar de kust in de gaten te houden??

Kan ook een vliegtuig zijn die het land in kaart brengt. Zoals je dan de beelden van google maps krijgt, ze waren afgelopen week hier in het noorden ook bezig.
https://www.destentor.nl/veluwe/dit-is- ... oogle.com/
Het is vrijwel onbewolkt en dat zijn ideale omstandigheden om opnames vanuit de lucht te maken

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:10

Verontrustend dat het dagelijkse dodental in Italië niet afneemt, die zitten toch echt al langere tijd in lockdown
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 28-03-20 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:10

Ik lees dat de helft van de mondkapjes die binnen zijn gekomen uit China niet voldoen aan de veiligheids eisen. Gelukkig let iemand in Nederland daar blijkbaar op, maar ik hoop dat we dan wel nog lang vooruit kunnen met de helft die we binnen hebben gekregen. Kan me voorstellen dat er in sommige andere landen niet zo nauw naar gekeken wordt en het onveilige situaties op kan leveren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:11

fokfanaat schreef:
Verontrustend dat het dagelijkse dodental in Italië niet afneemt, die zitten toch echt al langere tijd in lockdown

Dat vind ik ook wel heel erg verontrustend worden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:13

fokfanaat schreef:

Dodental blijft natuurlijk als langste oplopen.
De 6 duizend nieuwe gevallen is mogelijk nog verontrustender.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:15

fokfanaat schreef:

Het aantal nieuwe besmettingen neemt wel iets af en de groei van IC patienten stabiliseert. Dus dat is op zich ook wel weer goed nieuws.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:18

10.000 doden op nog geen 100.000 gevallen is dus meer dan 10%, dat is echt bizar hoog.
Omgerekend overlijden daar 166 op de 1 miljoen inwoners, alleen san marino heeft meer doden per 1 miljoen inwoners, maar dat vertekend nogal omdat het zo'n klein landje is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:19

moonsparkle schreef:
Kan me voorstellen dat er in sommige andere landen niet zo nauw naar gekeken wordt en het onveilige situaties op kan leveren.

Het niet-gebruik levert nu ook al onveilige situaties op (vooral bij thuissituaties waar de zorg ofwel gewoon gestopt is, of niet veilig gedaan kan worden.)

Wat dat betreft merk ik wel veel vrij star denken in 'volgens protocol of helemaal niks' en dat helpt ook niet. Iedere kleine barriere is er een, de goeie maskers op de juiste plaatsen maar de mindere maskers kunnen wel degelijk ook nuttig ingezet worden. (En daarin merk ik wel echt wat weinig creativiteit en voortouw vanuit de overheid.)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:23

Babootje schreef:
knollentuin schreef:
Hier vloog zo ongeveer de hele ochtend een klein vliegtuigje van links naar rechts over de kuststrook, behoorlijk irritant , zijn de grote vliegtuigen weg komt deze zenuwenlijder lekker de hele ochtend voorbij :')

Geen drones in de lucht?

Nee ik heb geen drone gezien vandaag, die zullen wel echt langs de kust gebruikt zijn

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:23

Huertecilla schreef:
MoniqueT schreef:
Misschien wel leuk om toch mijn ervaring te delen, hier in Spanje. Mijn blog van vandaag:

Ik had een Engelse slager ontdekt die vlees op vooraf afgesproken plaatsen in een gekoelde wagen brengt, op bestelling, met een keurige webshop waarop je de producten kan bestellen. De regels zijn hier veel strenger dan in Nederland, zoals ik al eerder vertelde op mijn blog. Boodschappen doen is dus in het eigen dorp, waar het winkeltje kleiner is dan onze woonkamer. Ik ben er huiverig voor, daar kán je gewoon geen afstand houden. Een wandelingetje mag niet, behalve als je een hond uitlaat binnen 50 meter van je huis. En aangezien wij al 200 meter buiten het dorp wonen, zie je dus gewoon niemand. Wij kijken dan ook met verbazing, maar zonder te weten wat het beste is, naar hoe ´vrij´ Nederland nog is.

Ik dus op pad, vreemd gevoel en 10 kilometer van huis. Maar ook wel lekker om even eruit te zijn. Ik keek mijn ogen uit in het dorp. Toch nog best veel mensen op straat, volgens mij gaan ze gewoon drie keer per dag naar de groenteboer of de slager? Maar ook mannen die op gepaste afstand wel een praatje met elkaar houden. Het valt dus nog wel mee met die strenge handhaving …

Rustig de toegestane snelheid rijdend over de lange tweebaansweg naar de volgende dorpen, werd ik ingehaald door een personenauto én een andere slager die gewoon echt veel te hard reden. Geen politie gezien onderweg, hoewel ik gewapend was met mijn ID-kaart, rijbewijs én de bestelbon van de slager. Want officieel mag ik dus ook niet verder dan de dichtstbijzijnde winkel, maar blijkbaar zijn ze wel gevoelig voor het argument dat je liever één keer goed inkoopt. De slager was er eerder dan ik, hij had keurig gebeld dat hij onderweg was en de overhandiging ging netjes met handschoenen aan, op de vloer van de auto aan de andere kant, mijn betaling met Apple Pay, contactloos met de telefoon dus. We droegen beiden een masker. Veiliger kan niet volgens mij.

Op de terugweg heb ik enorm genoten van de prachtige bloemen overal in de bermen. Veel regen, het is hier echt rotweer eigenlijk, maar daardoor ontploft de natuur. En dan op deze zeldzame zonnige dag vormen de blauwe lucht, witte wolken, grijze bergen en kleurrijke bloemen en planten een schilderij wat je niet kan beschrijven. Zo mooi!
Hoe kan je blij worden van iets wat anders zo gewoon lijkt … ik durfde niet eens te stoppen om een foto te maken, maar het staat op mijn netvlies.

Hier ook zo´n dorpswinkel; mag nu één klant in. Volgende als die eruit is.

Vrijwel níemand op straat. Burgemeester heeft bovenop de staats-instructie een bando uitgevaardigd. Handhaving HEEL streng.

Er is zijn hier in het dorp aardig wat thuisnaaisters en er is een coördinatie tussen hen en iedereen met een 3D printer om maskers te maken. De tandarts regelt steriliseren. Gaan vervolgens naar de medische posten en bejaaardentehuizen in dorp en buurdorp, de rest naar regionale ziekenhuis.

Mediamarkt heeft hier in andaluciá de hele voorraad aan 3D printers ter beschikking gesteld voor maskers printen.

Mijn Málaga-vriendin is ook grootste deel van de dag bezig met maskers maken voor een burgerinitiatief. Ze zet ze in de lift als ze opgehaald worden.

Wat de natuur betreft is het hier zó uitbundig dat ik met mijn auto hier niet meer weg kán. Alles is in twee weken zó gegroeid dat ik de bermen en middenstrook van het toegangspad eerst moet maaien.

p.s. wordt nú live op tv aangekondigd door minister president dat per dinsdag alle niet essentiële werk stilgelegd wordt gedurende huidige noodtoestand.

p.p.s. gewéldig antwoord op de vraag wat hij vindt van de aso houding van NL.

Wordt dat pas vanaf dinsdag stilgelegd? Hadden ze dat nog niet gedaan dan? Beetje laat zeg.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:24

Echwel schreef:

Je kunt wel nu opmerken wat je vindt van de opmerkingen van NL politici mbt EU solidariteit.
De Vokskrant gebruikt heel wat hardere woorden dan ik zou doen.

Sanchez was geniaal. Geen negatief woord in reactie op de scherpe vragen.

Inderdaad MoniqueT; ik zou me rót kunnen schamen voor NL als ik me met NL nationaliteit of welke nationaliteit ook verbonden zou voelen.
De huidige NL houding staat overigens in schrille tegenstelling met dat NL tot de eerste lidstaten van de EG behoorde en is erg moeilijk te begrijpen in het grotere plaatje van de economische positie in de wereldeconomie de komende jaren.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:24

Shadow0 schreef:
moonsparkle schreef:
Kan me voorstellen dat er in sommige andere landen niet zo nauw naar gekeken wordt en het onveilige situaties op kan leveren.

Het niet-gebruik levert nu ook al onveilige situaties op (vooral bij thuissituaties waar de zorg ofwel gewoon gestopt is, of niet veilig gedaan kan worden.)

Wat dat betreft merk ik wel veel vrij star denken in 'volgens protocol of helemaal niks' en dat helpt ook niet. Iedere kleine barriere is er een, de goeie maskers op de juiste plaatsen maar de mindere maskers kunnen wel degelijk ook nuttig ingezet worden. (En daarin merk ik wel echt wat weinig creativiteit en voortouw vanuit de overheid.)

Mijn gedachte, niet geschikt om op een Corona afdeling te gebruiken maakt niet dat ze geschikt zijn om ouderen te beschermen bij verzorging door de thuiszorg

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:25

zonnebloem18 schreef:
knollentuin schreef:

Kan ook een vliegtuig zijn die het land in kaart brengt. Zoals je dan de beelden van google maps krijgt, ze waren afgelopen week hier in het noorden ook bezig.
https://www.destentor.nl/veluwe/dit-is- ... oogle.com/
Het is vrijwel onbewolkt en dat zijn ideale omstandigheden om opnames vanuit de lucht te maken

Ja dat kan natuurlijk ook, hopelijk zijn ze dan klaar, morgen weer rust *D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:30

Vandaag was het ontzettend mooi weer en ik was zo ontzettend blij dat ik daar uitgebreid van heb kunnen genieten met mijn paard. Ik voel echt mee met de mensen die in steden in hun woning opgesloten zitten :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:31

MoniqueT schreef:
Het voelt niet lekker hoor, naast alle ellende ook nog strijd tussen je woonland en het land waar je staatsburger bent ...

Ben het met je eens, maar misschien is het ook wel logisch in deze situatie een hoop klopt gewoon niet.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:31

moonsparkle schreef:
Ik lees dat de helft van de mondkapjes die binnen zijn gekomen uit China niet voldoen aan de veiligheids eisen. Gelukkig let iemand in Nederland daar blijkbaar op, maar ik hoop dat we dan wel nog lang vooruit kunnen met de helft die we binnen hebben gekregen. Kan me voorstellen dat er in sommige andere landen niet zo nauw naar gekeken wordt en het onveilige situaties op kan leveren.

Hier ook.
Zo is er een zending tests teruggestuurd.
Met mondkapjes is het een ´geluk´ bij een ongeluk dat er verschillende niveaus van veiligheidseisen zijn en er ook met minder barriere nodig zijn.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:33

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Je kunt wel nu opmerken wat je vindt van de opmerkingen van NL politici mbt EU solidariteit.
De Vokskrant gebruikt heel wat hardere woorden dan ik zou doen.

Sanchez was geniaal. Geen negatief woord in reactie op de scherpe vragen.

Inderdaad MoniqueT; ik zou me rót kunnen schamen voor NL als ik me met NL nationaliteit of welke nationaliteit ook verbonden zou voelen.
De huidige NL houding staat overigens in schrille tegenstelling met dat NL tot de eerste lidstaten van de EG behoorde en is erg moeilijk te begrijpen in het grotere plaatje van de economische positie in de wereldeconomie de komende jaren.

Ja Sanchez was geniaal en ook heb ik ontzettend veel vertrouwen in Simon.
Wil zo graag meer zeggen maar laat ik dat maar niet doen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:44

blensink schreef:
Ja Sanchez was geniaal en ook heb ik ontzettend veel vertrouwen in Simon.

Idem hier Blensink.
Die man is zó deskundig. Er zijn er heel weinig op zijn niveau en op het politieke niveau waar die man zit, gewoon geen.
Ik heb er geen twijfel over dat advies van hem over de pandemie de onderbouwing van het antwoord van Sanchez is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:45

Er is al eens eerder iets over geplaatst, Amerikanen die massaal wapens en munitie kopen. Maar het blijft een eng idee. Hoewel het deels natuurlijk is om te jagen, is het ook een deel zelfbescherming, en dus angst voor de medemens, denk ik.
Dan maar liever een beetje mopperen omdat het wc-papier op is.
https://nos.nl/l/2328663

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 21:46

Laat ieder land die het al moeilijk genoeg heeft om de Corona in eigen land onder controle te krijgen, hun energie daar volledig op richting ipv vingertje wijzen en commentaar leveren op anderen. :o