Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jen schreef:Even een vraagje, ik heb eindelijk de doorverwijzing gekregen van de huisarts naar de gynaecoloog. Ik wil graag gesteriliseerd worden, ben ondertussen 34. Heb 2 april de eerste afspraak staan, wat kan ik van zo'n eerste gesprek gaan verwachten? Weet dat er hier al meerdere gesteriliseerd zijn dus alle tips en info is welkom
elnienjo schreef:Die jongeren lopen niet binnen bij de VU en laten zich ter plekke opereren, daar gaat een jarenlang traject aan vooraf waarin er veel gesprekken gevoerd worden met onder anderen psychiaters. Die vergelijking gaat dus volledig mank en vind ik eerlijk gezegd niet zo gepast. Zelfs zonder het bestaan van geslachtsverandere operaties is het bezopen dat het zo moeilijk is om je als (jonge) vrouw te laten steriliseren.Ik vind het best bijzonder dat jongeren van wie de hersenen nog niet volgroeid zijn hele complexe geslachtsveranderende operaties mogen ondergaan (die tevens tot onvruchtbaarheid leiden), maar een volwassen 30-plusser zich in allerlei bochten moet wringen om zich te mogen laten steriliseren.
Mkango schreef:elnienjo schreef:Die jongeren lopen niet binnen bij de VU en laten zich ter plekke opereren, daar gaat een jarenlang traject aan vooraf waarin er veel gesprekken gevoerd worden met onder anderen psychiaters. Die vergelijking gaat dus volledig mank en vind ik eerlijk gezegd niet zo gepast. Zelfs zonder het bestaan van geslachtsverandere operaties is het bezopen dat het zo moeilijk is om je als (jonge) vrouw te laten steriliseren.Ik vind het best bijzonder dat jongeren van wie de hersenen nog niet volgroeid zijn hele complexe geslachtsveranderende operaties mogen ondergaan (die tevens tot onvruchtbaarheid leiden), maar een volwassen 30-plusser zich in allerlei bochten moet wringen om zich te mogen laten steriliseren.
jen schreef:Even een vraagje, ik heb eindelijk de doorverwijzing gekregen van de huisarts naar de gynaecoloog. Ik wil graag gesteriliseerd worden, ben ondertussen 34. Heb 2 april de eerste afspraak staan, wat kan ik van zo'n eerste gesprek gaan verwachten? Weet dat er hier al meerdere gesteriliseerd zijn dus alle tips en info is welkom
idinn schreef:Mijn vriend heb ik op date 1 duidelijk gemaakt dat ik geen kinderen wil, ik krijg wurgneigingen als zo'n worm gaat staan krijsen en hoe kan je jezelf in deze tijd nog wijsmaken dat het een briljant idee is om op deze rotte aardbol nog een extra parasiet erbij te plaatsen. Kinderen nemen is puur egoïsme. Een uitstervende mensheid is het allerbeste wat de aarde zou kunnen overkomen. Waarom moet men trouwens tot in den treure motiveren er geen te willen, terwijl elke idioot die incapabel is een heel elftal bij elkaar mag fokken.
En ik heb wel wat beters te doen met m'n tijd dan achter zo'n worm aan te lopen. Qua kosten heb ik al een dure hobby in de wei staan, dus ook op dat vlak dank je vriendelijk.
Zou zoiets voldoende wezen?
En ja, ik vind het dus volstrekt absurd en de omgekeerde wereld dat je een half kruisverhoor moet doorlopen om vervolgens besproken te worden. Het gaat ze geen reet aan, ik wil ze niet, heb daar goed over nagedacht en snap de consequenties van een sterilisatie. Bij twijfel niet doen. Punt
Wie was die heks? Dan weten we vast voor wie we bij voorbaat moeten bedanken haha
Ceffyl schreef:jen schreef:Even een vraagje, ik heb eindelijk de doorverwijzing gekregen van de huisarts naar de gynaecoloog. Ik wil graag gesteriliseerd worden, ben ondertussen 34. Heb 2 april de eerste afspraak staan, wat kan ik van zo'n eerste gesprek gaan verwachten? Weet dat er hier al meerdere gesteriliseerd zijn dus alle tips en info is welkom
Ik ben 37 en bij mijn arts is het voor mijn 40ste niet bespreekbaarBen nu op een lichtere pil over omdat ik voorheen wel last had van stemmingswisselingen. Die zijn nu wel weg, maar ik slik al sinds mn 16de aaneengesloten de pil, ruim 20 jaar. Zou er ook wel eens vanaf willen.
idinn schreef:Wie was die heks? Dan weten we vast voor wie we bij voorbaat moeten bedanken haha