Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:47

Je kan het ook van de andere kant bekijken: Ik vind het vooral heftig dat iemand, een volwassen man, zo over zijn trots heen moet stappen om geld te vragen aan iemand die hij vaag kent.
Nu zullen er veel al vooroordelen hebben omdat het een man uit Afrika betreft en het daardoor meteen niet te vertrouwen vinden (even de Nigeriaanse prins-mailtjes in je achterhoofd).

Het zijn inderdaad twee compleet verschillende werelden die je ab-so-luut niet met elkaar kan vergelijken. Had hier een oud-klasgenoot mij een berichtje gestuurd, zou ik gezegt hebben: nee ga maar in de bijstand (even kort door de bocht) of vraag het maar aan je familie. Maar dat gaat niet in Tanzania, familie is ook arm, op de overheid kunnen ze niet terugvallen, ze hebben geen spaarpotje en een heel groot deel van de bevolking leeft van loonstrook tot loonstrook, óók als zij een prima huis bezitten en niet in een sloppenwijk wonen.

Tuurlijk, heb je eigen mening maar het zit niet zo simpel in elkaar. Ik ben blij dat ik iemand kan helpen in nood ipv geld over te maken naar Unicef (waarvan dus een groot deel in 'eigen zak' gaat en er van een klein deel voedsel wordt gekocht).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:04

Eerlijk gezegd geef ik ook niet aan ‘ goede’ doelen als Unicef en dergelijke. Dat is een bodemloze put wat mij betreft.

Ik doe liever lokaal hier in Nederland helpen. Zo doneer ik bijvb aan de voedselbank en help ik daar ook pakketten uit te delen. ( momenteel deel ik overigens niet uit ivm Corona )

En ik doneer aan stichting het vergeten kind.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:17

Ineke2 schreef:
CaptainJS schreef:
Je kan twee landen niet met elkaar vergelijken. Dus over deze situatie is niet vanachter een scherm te oordelen.

Hoezo niet?

Je hebt al een jaar geen contact, het is iemand die je ‘ kent’ van een keer vakantie. Opeens heeft die persoon geld nodig. Tja ik vind dat op zijn minst nogal ongemakkelijk.

Ik snap je helemaal maar qua situatie zitten we met alle landen op een ander niveau. Ja het gast er daar anders aan toe maar hier ook. Dat is gewoon niet te vergelijken. Ikzelf zou er geen geld naartoe sturen als je diegenen nooit meer gesproken hebt in een jaar tijd. Maar dat is wat ik zou doen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:23

CaptainJS schreef:
Ineke2 schreef:
Hoezo niet?

Je hebt al een jaar geen contact, het is iemand die je ‘ kent’ van een keer vakantie. Opeens heeft die persoon geld nodig. Tja ik vind dat op zijn minst nogal ongemakkelijk.

Ik snap je helemaal maar qua situatie zitten we met alle landen op een ander niveau. Ja het gast er daar anders aan toe maar hier ook. Dat is gewoon niet te vergelijken. Ikzelf zou er geen geld naartoe sturen als je diegenen nooit meer gesproken hebt in een jaar tijd. Maar dat is wat ik zou doen.

Dat zeg ik toch ook?
Ik persoonlijk zou geen geld sturen, maar als iemand anders het wel doet, helemaal prima mag iedereen zelf weten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 09:36

Dat ik al twee dagen vergeet m'n kip in de marinade te mikken die 24u moet marineren |o

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:47

Twijfel twijfel twijfel... Ik kan voor 330€ een nintendo switch ophalen, maar ik kan gewoon niet kiezen |o Wat zouden jullie doen?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:50

Wil je het heel graag hebben?En heb je het geld ervoor.En hoeveel kost het nieuw.Als alle antwoorden ja is dan zou ik het doen.En gebruik je het dan veel,niet dat het met een half jaar in de kast staat.
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 13-04-20 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:50

Escamilla schreef:
Twijfel twijfel twijfel... Ik kan voor 330€ een nintendo switch ophalen, maar ik kan gewoon niet kiezen |o Wat zouden jullie doen?

Als je er qua geld niet krom voor hoeft te liggen is dat wel een enorm leuke afleiding in deze tijden

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 10:53

Princess_ schreef:
Escamilla schreef:

Als je er qua geld niet krom voor hoeft te liggen is dat wel een enorm leuke afleiding in deze tijden

Britta31 schreef:
Wil je het heel graag hebben?En heb je het geld ervoor.En hoeveel kost het nieuw.Als alle antwoorden ja is dan zou ik het doen.En gebruik je het dan veel,niet dat het met een half jaar in de kast staat.

Ja ik vind het wel heel leuk.. Toen ik een DSI had heb ik daar ook super veel opgespeeld dus ga er ook vanuit dat dat nu ook zo is. Nieuw is hij rond de 400€ maar overal uit voorraad door de crisis.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:04

Hele nacht in de weer omdat puppy al twee nachten diarree heeft. Slapen we eindelijk door beginnen de overburen om half 10 schreeuwend paaseitjes te zoeken. Ze schreeuwde zo hard dat de paaseitjes spontaan zijn weggerend …

Maar oké, het was half 10. Sinds kwart voor 10 is het weer dood stil |o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:05

Dat is met spel die switch hoop ik? Hier 285 nieuw betaald...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:07

lenaa_tje schreef:
Dat is met spel die switch hoop ik? Hier 290 nieuw betaald...

Doordat er nu een run op is zijn de prijzen omhoog gegaan. Maar heb je een light of een gewone ook dat maakt een verschil. Ik heb ook 320 nieuw betaald een tijd terug voor mijn switch. Wat heel normaal is.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:08

1 van mijn jonge shetlanders die nu zijn moeder is vertrokken naar de hengst... zich ontpopt tot een ware draak.
Echt op de vroege ochtend al een klopjacht op een rennende hem gehad :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:09

Lau schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat is met spel die switch hoop ik? Hier 290 nieuw betaald...

Doordat er nu een run op is zijn de prijzen omhoog gegaan. Maar heb je een light of een gewone ook dat maakt een verschil. Ik heb ook 320 nieuw betaald een tijd terug voor mijn switch. Wat heel normaal is.

Gewoon wel al bijna jaar in huis en bij de Makro gekocht. Kan ook verschil maken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:15

Ja volgens mij betaal je bij de Makro geen btw omdat je er alleen als bedrijf kan kopen :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:16

Lau schreef:
Ja volgens mij betaal je bij de Makro geen btw omdat je er alleen als bedrijf kan kopen :)

Ja hoor gewoon btw dit was inclusief. Btw kan je terug vragen als bedrijf maar dat niet op een switch. ;)

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:20

Nieuw heb ik ze voorbij zien komen voor €349 maar ze zijn idd bijna overal uitverkocht.
Ik heb al wel ergens voorbij zien komen dat ze voor eind juni weer te reserveren waren (weet alleen niet meer waar)

Ik zou hem zelf niet kopen 2de hands voor €320. Of er moeten wat spellen bij zitten.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:26

Ligt er ook aan van wie je het koopt.Een vage kennis of iemand die je goed kent en goed met de spullen omgegaan is.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:27

Ik heb net gezien dat ze bij de Makro de 15e weer de nintendo Switch binnen krijgen. Voor €337. Die 2de handse die ik net kon kopen had de garantie papieren niet meer. Voor deze betaal ik dan 7€ meer maar dan wel met garantie. En een extra controller twv 25€. Lijkt mij een betere deal?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:29

Escamilla schreef:
Ik heb net gezien dat ze bij de Makro de 15e weer de nintendo Switch binnen krijgen. Voor €337. Die 2de handse die ik net kon kopen had de garantie papieren niet meer. Voor deze betaal ik dan 7€ meer maar dan wel met garantie. En een extra controller twv 25€. Lijkt mij een betere deal?

Dat zou ik inderdaad eerder doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:30

Enorme koppijn hebben, fles drinken open willen draaien om cocktail pijnstillers te nemen. En dan hoppppa alles spuit als een gek uit die fles. Het is weer maandag joe doei ik ga op de bank liggen.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:20

Aan dat mensen in het park wel hun vuilnis bij de afval bak deponeren maar te beroerd zijn het erin te gooien.

Zelfs in losloop gebieden voor honden moet ik m'n honden aan de riem houden. Die vinden dat een groot vreet festijn!

Vind het dus ook irritant dat mijn pup doet alsof ze nooit wat te eten krijgt en alles naar binnen schrokt wat ze tegen komt.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:22

ANDERHALVE METER afstand stelletje seniele bejaarden!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:23

"Je moet de groeten hebben van An!".
"Wie is An?"
"ANDERHALVE METER!"

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:26

Flying_Angel schreef:
"Je moet de groeten hebben van An!".
"Wie is An?"
"ANDERHALVE METER!"