Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:27

nynke55 schreef:
Nee hoor, ik heb op zich geen problemen met spullen uit china, ik bestel er ook wel eens wat. Maar echt, dit is zo simpel, dit leerde ik op de kleuterschool al. Zo'n ding uit china te laten komen vind ik echt van de zotte. En dan ook nog in dit topic, waar mensen hun spullen een 2e kans gunnen. Hierbij een linkje voor sisal touw

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

De verzendkosten van dat sisal touw zijn al 6,95 euro.
Dan kan het nog heel simpel zijn, ik snap wel dat je het voor een paar euro uit China laat komen dan. En ja, het is krom dat dit spotgoedkoop kan maar ja je bestelt het niet omdat het moet maar omdat het kan.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:31

Laat ieder in zijn waarde aub. Waar het voor jou misschien easy is om dit te maken wil een ander het liever kopen. Ik zie het probleem niet, eerder bij de persoon die er een vreemde opmerking over moet maken.

Over dat sim swapping inderdaad eng hoe snel die criminelen met steeds sluwere dingen komen. Bah

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:47

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 01:57

nynke55 schreef:
Nee hoor, ik heb op zich geen problemen met spullen uit china, ik bestel er ook wel eens wat. Maar echt, dit is zo simpel, dit leerde ik op de kleuterschool al. Zo'n ding uit china te laten komen vind ik echt van de zotte. En dan ook nog in dit topic, waar mensen hun spullen een 2e kans gunnen. Hierbij een linkje voor sisal touw

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Als jij uit principe liever ergens voor €15 voor 2e hands betaald dan €1,50 nieuw, omdat het dan uit China moet komen, dan moet je dat helemaal zelf weten.

Ik hoef geen linkjes naar sisal touw, ik wilde meer witte plantenhangers hebben, dus die heb ik lekker goedkoop op Ali besteld, want ik kon nergens geschikt wit touw vinden voor een redelijke prijs. Ik heb 9 plantenhangers voor nog geen €20 besteld en geen verzendkosten hoeven te betalen. Een paar heb ik cadeau gedaan bij plantjes die ik zelf gestekt had.

Ik ben niet heiliger dan de paus en zie Ali gewoon als een webshop waar ik dus af en toe wat bestel.

Trouwens, voor de mensen die zelf plantenhangers knopen, ik heb oude kapotte halsters uit elkaar gehaald, bijna alle halsters hebben namelijk onderaan een ronde ring waar je het halstertouw aan vast maakt. Die ringen zijn ideaal om aan de bovenkant van je plantenhanger te knopen (zeg maar de eerste knoop die je legt), zo kun je jouw zelfgemaakte plantenhanger makkelijker ophangen aan een haakje.

Afijn, weer on topic:

Caira schreef:
Ik had iets gekocht en betaald, en toen kwam ze er opeens mee dat het niet via brievenbus pakket kon, dus ik heb extra betaald voor een gewoon pakket. Nou is het verstuurd in een, ja daar komt ie: brievenbus pakket. Geen big deal, maar ik vind het verre van netjes...

Heb ik ook al meerdere keren gehad. Ik vraag of het als brievenbuspakket kan, nee dat kan niet, dus betaal je voor gewone pakketpost en dan krijg je het nog als brievenbuspakket, de kers op de taart was het pakket wat met 3 postzegels er op verstuurd werd, terwijl ik dus €7,25 voor pakketpost had betaald. Of dat ik betaalde voor pakketpost met PostNL en de verkoper doodleuk via DHL verzond naar een pick-up point, ik geloof dat zoiets €4,50 kost of zo en dan moet je het ook nog ophalen.

De enige manier om dat te voorkomen is dus om een betaalverzoek van MP te vragen, waarbij door de verkoper de optie “verzenden met PostNL” is aangevinkt en jij dus rechtstreeks aan PostNL de verzendkosten betaald. De verkoper krijgt dan automatisch een barcode die ze op elke PostNL locatie kunnen scannen. Kan er ook niet meer mee gesjoemeld worden. Ik snap echt niet dat mensen voor die €2,75 sjoemelen met de verzendkosten.

Jolliegirl

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 07:33

Waar denkt iedereen dat het spul van de action en xenos vandaan komt...

Wish, ali, actoon, xenos..

Het is 1 pot nat.

Leuk die hangers trouwens!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 07:47

Je zal nu wel extra lang moeten wachten op je spullen uit China denk ik, want het containerschip zit nog steeds vast in het Suez kanaal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:24

Ineke2 schreef:
Je zal nu wel extra lang moeten wachten op je spullen uit China denk ik, want het containerschip zit nog steeds vast in het Suez kanaal.

Ja.. Dat gaat weken duren.
Maar wat denk je van de brandstofprijs die straks torenhoog gaat worden.

Ik bestel gelukkig niet veel, zeg gerust bijna nooit. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:27

Jolliegirl schreef:

Het is 1 pot nat.

Er zit wel enig verschil tussen, maar dat geldt vooral als je kleding koopt. Bepaalde keurmerken die je dan mist zodat kleding hormoonverstorende stoffen kan bevatten.

Hoe dan ook, ik kom praktisch nooit bij dat soort budgetwinkels. Bestel ook niet via Ali. Maar ik kan ergens wel begrijpen dat het voor arme mensen handig is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:35

Niet alleen voor arme, voor als je een snuisterijtje wilt.
Ik bestel ook niet vaak bij ali, maar bijvoorbeeld wel telefoonhoesjes.
Ga hier geen 25 euro betalen als ik dezelfde voor 3,95 kan hebben.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:35

Daphara schreef:
Citaat:
Nee, het is zo veel gemakkelijker om een kindje in china dat te laten doen en dan hier naar toe te sturen, voor 1,50 euro. 8)7

Beetje flauw, controleer jij bij alles wat je wil kopen of er niet “made in China” op staat. Kom op zeg. Ik praat kinderarbeid absoluut niet goed, maar ik vind deze opmerking echt te ver gaan.

Dat vond ik dus ook daarom heb ik net zo dom gereageerd. En inderdaad, niet iedereen is even handig. Ik heb artrose in mijn vingers. Daar is prima mee te leven maar het priegelen ook aan mijn poppenhuismeubeltjes heb ik op moeten geven.

Gisteren een oude vaaslamp te koop gezet. Iemand wilde hem hebben en hem op de fiets halen. Dat kan dus niet, ding is veel te groot en moet niet kapot. Zegt ie dan betaal ik je 15 meer, terwijl het ding al 70 Euro kostte. Breng straks mijn tante van 92 naar de kapper, ga hem dan afleveren. Benieuwd of hij hem dan nog wil...

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:43

janna schreef:
Mensen die iets kopen en niet ophalen... Brr... Ik heb soms dingen wel 3 of 4x verkocht voor iemand het echt af kwam halen. Nou ja. Je moet je er maar niet druk over maken maar het is wel vervelend als je er speciaal voor thuis blijft.

Ik had dit gisteravond nog! Zo asociaal!
Iemand zou rond half 5 langskomen om iets op te halen. Rond 7 heb ik nog maar even een berichtje gestuurd. Niks meer gehoord of gezien.

_-:(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:45

Ik heb nu iemand die zegt dat ‘hij het betaalverzoek niet pakt’. Ik had een betaalverzoek gewoon via MP gestuurd. Ik heb nog nooit gehad dat dit niet werkte?

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:46

Suzanne F. schreef:
Ik heb nu iemand die zegt dat ‘hij het betaalverzoek niet pakt’. Ik had een betaalverzoek gewoon via MP gestuurd. Ik heb nog nooit gehad dat dit niet werkte?

Gebeurde mij gister. Gevraagd of ze nieuwe wilden sturen die deed het wel goed.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:48

DuoPenotti schreef:
Niet alleen voor arme, voor als je een snuisterijtje wilt.
Ik bestel ook niet vaak bij ali, maar bijvoorbeeld wel telefoonhoesjes.
Ga hier geen 25 euro betalen als ik dezelfde voor 3,95 kan hebben.

Dat zijn keuzes die je maakt natuurlijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:52

Hier wel een mp ergernis. Iemand biedt 10 euro op een broek van 50 en verwacht dat hij nog als nieuw is. Nee Karen, hij is vaal geworden, lees de advertentie domme poedersuiker.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:57

Klopt zijn zeker keuzes die je maakt, zoals iedereen dat doet :j
En het is een legale optie dus mensen daarop afbranden vind ik niet kunnen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:01

MarcoBorsato schreef:
Jolliegirl schreef:

Het is 1 pot nat.

Er zit wel enig verschil tussen, maar dat geldt vooral als je kleding koopt. Bepaalde keurmerken die je dan mist zodat kleding hormoonverstorende stoffen kan bevatten.

Hoe dan ook, ik kom praktisch nooit bij dat soort budgetwinkels. Bestel ook niet via Ali. Maar ik kan ergens wel begrijpen dat het voor arme mensen handig is.

Het is niet "handig voor arme mensen" - het is "geldbesparend voor eender wie".
Waarom zou ik hier makkelijk 5x zoveel voor iets betalen als ik het geduld heb te wachten op iets dat over de zee zoveel goedkoper is?

Ik bestel niet heel vaak bij ome Ali ed. Pakweg een keer of 5 per jaar. En dan zijn dan vooral dingen die je hier niet/amper vind, of die je hier absurd veel betaalt. Fanmerch, zoals posters van Marvel, kettingen van Harry Potter, de pin van The hunger games. Mijn telefooncovers komen altijd van Ali, gewoon door het belachelijke prijsverschil. Mijn huidige cover (van The hunger games) gebruik ik nu al meer dan een jaar, dus voor de kwaliteit hoef ik het niet te laten.

Ze hebben gewoon leuke spulletjes, voor leuke prijsjes. Dat heeft niks met arm zijn te maken hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:14

DuoPenotti schreef:
Klopt zijn zeker keuzes die je maakt, zoals iedereen dat doet :j
En het is een legale optie dus mensen daarop afbranden vind ik niet kunnen.

Dat mag natuurlijk. Ik vind het niet kunnen dat mensen doelbewust meewerken aan onderdrukking en uitbuiting.

'Leuke spulletjes voor leuke prijsjes'.

Ja, en wie denk je dat de echte prijs betaalt? Maar dit wordt een oeverloze discussie.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:06

En bij dat hoesje van 25 euro, waar zal dat gemaakt zijn?
Ik denk dat ik het wel weet...

Maar inderdaad hier in dit topic niet op de plaats.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:09

Gevraagd wat cross beschermers moesten kosten. Geen reactie, wel gelezen.

Week later nog een x geprobeerd.
"Ben best bereid om een goed bod te doen, maar zou graag willen weten wat je er voor wilt hebben"

Wel gelezen, geen reactie.

Nou... Dan niet hoor!

Is nu drie weken over heen gegaan. Zou ze graag willen, maar op deze manier niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:06

DuoPenotti schreef:
En bij dat hoesje van 25 euro, waar zal dat gemaakt zijn?
Ik denk dat ik het wel weet...

Maar inderdaad hier in dit topic niet op de plaats.

Geen idee, ik ben niet thuis in goedkope hoesjes :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:09

Dat is een normale prijs en niet perse goedkoop.
Maar nee er zit geen duur merkje of zo op voor de kak mensen die moeten snoeven hoe rijk ze zijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:10

DuoPenotti schreef:
Maar nee er zit geen duur merkje of zo op voor de kak mensen die moeten snoeven hoe rijk ze zijn.

:(:)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:12

Ik begrijp je reactie niet Sanne.

Dat is de prijs als ik in het rek kijk bij de gsm winkel.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:13

__Sannne schreef:
DuoPenotti schreef:

:(:)

Pas 10 uur en de eerste zit al op de kast :')