Niobe schreef:Ook even de remlichten laten zien kan een schrikreactie veroorzaken die gevaarlijk kan zijn.
Dicht bovenop iemand rijden wanneer diegene plotseling écht moet remmen kan ook gevaarlijk zijn.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
iirrssjjee schreef:sureido schreef:Ik duw ook wel eens hoor als mensen met 100 km per uur inhalen, oh en die zouden eens moeten proberen fratsen uit te halen zoals remmen of met ruitenvloeistof, dan haal ik ze in en kan ik ook mijn ruitenvloeistof aanzetten.
Dat is namelijk ook gevaarlijk. Of met 100 op de middelste rijbaan tukken. Maar als ik al 130 rijd en er zit er een te duwen blijf ik gewoon zo rijden, ga dan ook niet gevaarlijke dingen uithalen.
Maar oprecht he, waarom duwen? Als je sneller gaat dan degene die je inhaalt, maakt het niet uit of je 80 gaat of 130 bij wijze... ja vervelend dat je even wat langzamer moet, maar je komt echt geen minuut later aan op bestemming....
Resistance schreef:Niobe schreef:Ook even de remlichten laten zien kan een schrikreactie veroorzaken die gevaarlijk kan zijn.
Dicht bovenop iemand rijden wanneer diegene plotseling écht moet remmen kan ook gevaarlijk zijn.
sureido schreef:80 rijden op de snelweg wanneer je geen aanhanger of vrachtwagen bent is echt levensgevaarlijk, niemand verwacht dat een personenauto dat doet. Klap je zo achterop als iemand even niet oplet. Ik mag toch hopen dat niemand dat hier doet. En anders vertoon je maar gauw niet meer op de snelweg![]()
Adelaide: uiteraard alleen wanneer de situatie er toe doet he. Ga niet met grote drukte lopen ruziën.
iirrssjjee schreef:sureido schreef:80 rijden op de snelweg wanneer je geen aanhanger of vrachtwagen bent is echt levensgevaarlijk, niemand verwacht dat een personenauto dat doet. Klap je zo achterop als iemand even niet oplet. Ik mag toch hopen dat niemand dat hier doet. En anders vertoon je maar gauw niet meer op de snelweg![]()
Adelaide: uiteraard alleen wanneer de situatie er toe doet he. Ga niet met grote drukte lopen ruziën.
Gevaarlijk is het ja, maar als je dat niet ziet, kijk je niet genoeg vooruit, of rijd je te dicht op je voorganger. Het mag gewoon! Je word er niet voor beboet. En dan ben je extra gevaarlijk bezig als je bumperkleeft, want als degene voor je moet remmen voor zo'n auto ben je gewoon te laat.
sureido schreef:
sureido schreef:
iirrssjjee schreef:sureido schreef:
Er is geen minimum snelheid, behalve dat je minstens 60 moet kunnen om op de snelweg te mogen. Als jij als auto 80 rijd, rijd je max 50 km/u langzamer dan wat het overige verkeer maximaal mag. Daar krijg je geen boete voor. Je rijd dan net zo hard als de vrachtwagens.
Jammer dat je alleen geen antwoord geeft op de vraag waarom je duwt, maar als je dat niet wilt, ook prima. Maar dan mag je ook anderen niet veroordelen of van de weg "verbannen" omdat ze maar 80 rijden waar dat gewoon mag.
Laatste wat ik hierover zeg, want het is nogal off topic.
Niobe schreef:Resistance schreef:Niobe schreef:Ook even de remlichten laten zien kan een schrikreactie veroorzaken die gevaarlijk kan zijn.
Klopt, maar dat is zijn probleem, even de remlichten laten zien is totaal onnodig en alleen een uiting van irritatie. Gewoon niet gek laten maken, desnoods aan de kant gaan.
Resistance schreef:cursebreaker schreef:Volgens mij maakt het niet in uit in wat voor auto je rijdt. Ik heb zowel in de Nissan Qashqai van ons als de Nissan Micra van die irritante mensen achter me die duwen, terwijl ik toch echt niet braaf de juiste snelheid rijd en vaak 5-10km harder rijd.
Ik ga dan meestal meteen terug in snelheid en echt tot op de km precies rijden wat mag en als dat niet helpt dan ga ik gewoon een stuk langzamer rijden. Als dat alsnog niet helpt, want sommige etters zijn hardleers, trap ik even de rem in, zodat de rem lichten te zien zijn en dat helpt eigenlijk altijd wel haha. Niks zo irritants als bumperklevers, bah! En je hoeft de rem niet zodanig in te trappen dat je meteen keihard af remt natuurlijk. Als je de rem lichtjes aanraakt gaan de remlichten al aan bv. Het gaat erom dat ze die remlichten zien (en daar is niks gevaarlijks aan) en dat houdt ze normaal wel al op afstand is mijn ervaring.
Ik erger me aan het feit dat onze pup 15min na een uitgebreide wandeling waar ze alles deed, weer een plasje doet binnen, grr.. Oké, ze is pas 1,5 week hier en ik moet geen wonderen verwachten qua zindelijkheid maar frustrerend is het wel
Precies dit, ja. Volgens mij nam iedereen aan dat ik met de rem intrappen bedoel dat ik meteen stil sta, maar ik doelde meer op wat jij hier beschrijft.
Dus nee _Sannnee, ik heb m'n rijbewijs niet bij een pakje boter gehaald. Je kan rijschool ANWB best wat meer vertrouwen in de mensen die ze wel en geen rijbewijs geven.
xDenies schreef:Dag 3 van thuis zitten en nu een telefoontje nav wat er in de brief van de bedrijfsarts stond. Toch snap ik niet waarom ze sommige dingen zeggen en doen. Ik probeer rust te nemen en nu maak ik me weer druk om wat er gezegd is
En ja zeggen niet doen is makkelijker dan gedaan.
Damnit.
Cowboy55 schreef:hagelslag schreef:Gewoon het bumperkleven etc negeren. Das veel beter dan wanneer je een tegenreactie geeft.
<KNIP>
Dit. Tenzij je bereid bent om dan ook echt op de vuist te gaan als je gaat etteren en zo'n gek je vervolgens klem rijdt en met je op de vuist wil.
xDenies schreef:Dag 3 van thuis zitten en nu een telefoontje nav wat er in de brief van de bedrijfsarts stond. Toch snap ik niet waarom ze sommige dingen zeggen en doen. Ik probeer rust te nemen en nu maak ik me weer druk om wat er gezegd is
En ja zeggen niet doen is makkelijker dan gedaan.
Damnit.
Anoniem schreef:jemig..... Ik wil je adviseren de bedrijfsarts te bellen en te vertellen wat jouw werkgever doet.