Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:45

Niobe schreef:
Ook even de remlichten laten zien kan een schrikreactie veroorzaken die gevaarlijk kan zijn.

Dicht bovenop iemand rijden wanneer diegene plotseling écht moet remmen kan ook gevaarlijk zijn.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:46

iirrssjjee schreef:
sureido schreef:
Ik duw ook wel eens hoor als mensen met 100 km per uur inhalen, oh en die zouden eens moeten proberen fratsen uit te halen zoals remmen of met ruitenvloeistof, dan haal ik ze in en kan ik ook mijn ruitenvloeistof aanzetten.

Dat is namelijk ook gevaarlijk. Of met 100 op de middelste rijbaan tukken. Maar als ik al 130 rijd en er zit er een te duwen blijf ik gewoon zo rijden, ga dan ook niet gevaarlijke dingen uithalen.

Maar oprecht he, waarom duwen? Als je sneller gaat dan degene die je inhaalt, maakt het niet uit of je 80 gaat of 130 bij wijze... ja vervelend dat je even wat langzamer moet, maar je komt echt geen minuut later aan op bestemming....

80 rijden op de snelweg wanneer je geen aanhanger of vrachtwagen bent is echt levensgevaarlijk, niemand verwacht dat een personenauto dat doet. Klap je zo achterop als iemand even niet oplet. Ik mag toch hopen dat niemand dat hier doet. En anders vertoon je maar gauw niet meer op de snelweg :')

Adelaide: uiteraard alleen wanneer de situatie er toe doet he. Ga niet met grote drukte lopen ruziën.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:47

Resistance schreef:
Niobe schreef:
Ook even de remlichten laten zien kan een schrikreactie veroorzaken die gevaarlijk kan zijn.

Dicht bovenop iemand rijden wanneer diegene plotseling écht moet remmen kan ook gevaarlijk zijn.

Klopt, maar dat is zijn probleem, even de remlichten laten zien is totaal onnodig en alleen een uiting van irritatie. Gewoon niet gek laten maken, desnoods aan de kant gaan.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:55

sureido schreef:
80 rijden op de snelweg wanneer je geen aanhanger of vrachtwagen bent is echt levensgevaarlijk, niemand verwacht dat een personenauto dat doet. Klap je zo achterop als iemand even niet oplet. Ik mag toch hopen dat niemand dat hier doet. En anders vertoon je maar gauw niet meer op de snelweg :')

Adelaide: uiteraard alleen wanneer de situatie er toe doet he. Ga niet met grote drukte lopen ruziën.

Gevaarlijk is het ja, maar als je dat niet ziet, kijk je niet genoeg vooruit, of rijd je te dicht op je voorganger ;). Het mag gewoon! Je word er niet voor beboet. En dan ben je extra gevaarlijk bezig als je bumperkleeft, want als degene voor je moet remmen voor zo'n auto ben je gewoon te laat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:56

iirrssjjee schreef:
sureido schreef:

Gevaarlijk is het ja, maar als je dat niet ziet, kijk je niet genoeg vooruit, of rijd je te dicht op je voorganger ;). Het mag gewoon! Je word er niet voor beboet. En dan ben je extra gevaarlijk bezig als je bumperkleeft, want als degene voor je moet remmen voor zo'n auto ben je gewoon te laat.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... wegverkeer

Het mag niet, wat een onzin.

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:56

De quad die mij gisteren aan het duwen was en dan maar over het fietspad vloog.... ik rij landcruiser....

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:59

Ik heb een relatie gehad 3 jaar lang met iemand die precies alle ergernissen in het verkeer van hierboven veroorzaakte. Bumperkleven, klemrijden, rechts inhalen, agressie op de weg. Je klem zetten zodat je moet stoppen en dan uitstappen en verhaal halen. :=

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:59

sureido schreef:

60 is de minimumsnelheid, dus ja je mag 80 rijden op de snelweg. Of het verstandig is laten we maar even in het midden. Ik zit ook vloekend achter het stuur als ik met 135 aan kom op de linkerbaan en persoon met zijn Wagon R besluit op het laatste moment met 90 zijn koekblik vlak voor mij te gooien. Ja dan kom ik er ook dicht achter :=

Ik erger me dan meer aan mensen die proberen op de snelweg in te voegen met een snelheid < 90 km/h _-:(

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:02

Nee, je mag met voertuigen die 60 kunnen op de snelweg, maar deze voertuigen zijn waarschijnlijk zoals die transport excepcional (of hoe je het schrijft) dus met alle toeters en bellen dat er 60 gereden wordt.

Als jij als personen auto 70 rijdt word je zeker wel beboet, want dit is gevaarlijk en je hindert. Als je eventjes uit het raam kijkt of niest kan je opeens al erg dichtbij zitten dat is namelijk een verschil van 50/60 km per uur en dat word 100% zeker beboet.
Laatst bijgewerkt door sureido op 05-09-19 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:03

sureido schreef:

Er is geen minimum snelheid, behalve dat je minstens 60 moet kunnen om op de snelweg te mogen. Als jij als auto 80 rijd, rijd je max 50 km/u langzamer dan wat het overige verkeer maximaal mag. Daar krijg je geen boete voor. Je rijd dan net zo hard als de vrachtwagens.

Jammer dat je alleen geen antwoord geeft op de vraag waarom je duwt, maar als je dat niet wilt, ook prima. Maar dan mag je ook anderen niet veroordelen of van de weg "verbannen" omdat ze maar 80 rijden waar dat gewoon mag.

Laatste wat ik hierover zeg, want het is nogal off topic.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:03

iirrssjjee schreef:
sureido schreef:

Er is geen minimum snelheid, behalve dat je minstens 60 moet kunnen om op de snelweg te mogen. Als jij als auto 80 rijd, rijd je max 50 km/u langzamer dan wat het overige verkeer maximaal mag. Daar krijg je geen boete voor. Je rijd dan net zo hard als de vrachtwagens.

Jammer dat je alleen geen antwoord geeft op de vraag waarom je duwt, maar als je dat niet wilt, ook prima. Maar dan mag je ook anderen niet veroordelen of van de weg "verbannen" omdat ze maar 80 rijden waar dat gewoon mag.

Laatste wat ik hierover zeg, want het is nogal off topic.

Omdat je gewoon aan de kant moet als je zo zacht rijdt op de linkerbaan.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:09

Niobe schreef:
Resistance schreef:
Niobe schreef:

Klopt, maar dat is zijn probleem, even de remlichten laten zien is totaal onnodig en alleen een uiting van irritatie. Gewoon niet gek laten maken, desnoods aan de kant gaan.

Zeker niet alleen zijn probleem. Ik heb ervaren hoe een auto van achter met 30 kilometer per uur op je achterkant knalt en dat is zeker niet fijn, laat staan dat je dat overkomt met hogere snelheden. Zijn probleem maakt hij mijn probleem van.

Andere ergernis, zojuist een ontzettend aso bezorger aan de deur (ik en partner hadden niks besteld en verwachtte dus ook niks) omdat ik de deur niet open deed omdat ik op het toilet zat (gezien darmproblemen, kan ik niet zomaar er vanaf gaan).

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:12

Ik bedoel eigenlijk dat je het niet jouw probleem moet maken dat iemand bumperkleeft. Dus niet iets gaan doen wat heel onverwacht afwijkt van wat je aan het doen bent (gewoon aan het doorrijden op de weg). Natuurlijk snap ik ook dat als er een ongeluk veroorzaakt wordt door een bumperklever het ook jouw probleem wordt.....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:13

Ik bumperkleef nooit en hou erg veel afstand. Vind het zo idioot, om welke reden dan ook. Ik rij altijd maximale toegestane snelheid, afgelezen van de telefoon gps en niet van de kilometerteller. Als iemand traag rijdt wacht ik even of pink ik even naar links. Dat gaat altijd prima.

Doordat ik veel afstand houd komen er vaak wel mensen vanaf rechts er nog in voegen. Ook zo irritant. Maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dan zelf dichter te gaan rijden.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:20

Ik erger mij aan onze vreselijke wifi. Kan niet eens normaal een YouTube video kijken, superspannend, maar elke 5 minuten een hapering van een minuut. Tja..

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:48

Dag 3 van thuis zitten en nu een telefoontje nav wat er in de brief van de bedrijfsarts stond. Toch snap ik niet waarom ze sommige dingen zeggen en doen. Ik probeer rust te nemen en nu maak ik me weer druk om wat er gezegd is :(

En ja zeggen niet doen is makkelijker dan gedaan.

Damnit.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 11:52

Gewoon het bumperkleven etc negeren. Das veel beter dan wanneer je een tegenreactie geeft.

Ik irriteer mij eraan dat mijn hond haar voetjes nog niet weer goed geheeld zijn.
Nu al 2 weken dat alle 4 voetjes ontstoken/ wondjes hebben.
Het is heel sneu maar gelukkig wel al redelijk beter

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:07

Resistance schreef:
cursebreaker schreef:
Volgens mij maakt het niet in uit in wat voor auto je rijdt. Ik heb zowel in de Nissan Qashqai van ons als de Nissan Micra van die irritante mensen achter me die duwen, terwijl ik toch echt niet braaf de juiste snelheid rijd en vaak 5-10km harder rijd.

Ik ga dan meestal meteen terug in snelheid en echt tot op de km precies rijden wat mag en als dat niet helpt dan ga ik gewoon een stuk langzamer rijden. Als dat alsnog niet helpt, want sommige etters zijn hardleers, trap ik even de rem in, zodat de rem lichten te zien zijn en dat helpt eigenlijk altijd wel haha. Niks zo irritants als bumperklevers, bah! En je hoeft de rem niet zodanig in te trappen dat je meteen keihard af remt natuurlijk. Als je de rem lichtjes aanraakt gaan de remlichten al aan bv. Het gaat erom dat ze die remlichten zien (en daar is niks gevaarlijks aan) en dat houdt ze normaal wel al op afstand is mijn ervaring.

Ik erger me aan het feit dat onze pup 15min na een uitgebreide wandeling waar ze alles deed, weer een plasje doet binnen, grr.. Oké, ze is pas 1,5 week hier en ik moet geen wonderen verwachten qua zindelijkheid maar frustrerend is het wel :j

Precies dit, ja. Volgens mij nam iedereen aan dat ik met de rem intrappen bedoel dat ik meteen stil sta, maar ik doelde meer op wat jij hier beschrijft.

Dus nee _Sannnee, ik heb m'n rijbewijs niet bij een pakje boter gehaald. Je kan rijschool ANWB best wat meer vertrouwen in de mensen die ze wel en geen rijbewijs geven. ;)

Joh je zegt zelf flink op de rem te trappen. Dat is heel wat anders dan Cursebreaker omschrijft. :roll:

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:10

Aan mijn schoonmoeder die altijd alles beter schijnt te weten en er vaak dan ook nog eens langs zit.

(Al waardeer ik het wel dat mijn schoonouders hier nu 3 hele dagen in huis zijn, om mij te ontlasten met mijn andere zoon tot ik bevallen ben. Dat gesjouw iedere keer naar boven voor luiers en naar bed en uit bed en weet ik wat, werd me toch wat te veel)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:56

xDenies schreef:
Dag 3 van thuis zitten en nu een telefoontje nav wat er in de brief van de bedrijfsarts stond. Toch snap ik niet waarom ze sommige dingen zeggen en doen. Ik probeer rust te nemen en nu maak ik me weer druk om wat er gezegd is :(

Damnit.

Weet er helaas alles van, maar toch proberen van je afschuiven. :(:)

Hhhmm weet het niet meer met mezelf. Soms denk ik gaat best redelijk en dan denk ik gaat weer prut. Heb wel het idee dat drinken van kamille thee en 's avonds voor het slapen munt/tijm goed werk, want slaap erg goed. >;)

Okee was om 08.00 uur wakker omdat kat lief een braakbal eruit gooide, maar daarna t/m 10.00 uur doorgeslapen na het opruimen en gelijk zelf naar de wc geweest.

Het gaat mij eigenlijk gewoon allemaal te langzaam, maar dat heb je al snel. |o

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:37

Dat ik zo verkouden en daardoor zo benauwd ben, zelfs met neusspray en stomen, dat werkt maar heel even |(

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:40

hagelslag schreef:
Gewoon het bumperkleven etc negeren. Das veel beter dan wanneer je een tegenreactie geeft.

<KNIP>

Dit. Tenzij je bereid bent om dan ook echt op de vuist te gaan als je gaat etteren en zo'n gek je vervolgens klem rijdt en met je op de vuist wil.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-19 14:47

Cowboy55 schreef:
hagelslag schreef:

<KNIP>

Dit. Tenzij je bereid bent om dan ook echt op de vuist te gaan als je gaat etteren en zo'n gek je vervolgens klem rijdt en met je op de vuist wil.

Dit idd. Ik ga geen haar harder rijden als ik bumperklevers heb, maar ik ga ook niet brake checken of ruzie zoeken. Ze halen me vanzelf wel in of ze hebben maar te wachten tot ik naar rechts kom.

Kleine notitie dat ik op de snelweg dus wel overal iets boven de maximum snelheid rijdt als het verkeer dat toelaat. Dus ze hebben niks te klagen dat ik niet hard genoeg ga voor de linkerbaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:26

xDenies schreef:

Damnit.

:(:) jemig..... Ik wil je adviseren de bedrijfsarts te bellen en te vertellen wat jouw werkgever doet. Dit is van geen kanten bevorderlijk voor jouw herstel en neigt gewoon naar slecht werkgeverschap.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:29

Anoniem schreef:
:(:) jemig..... Ik wil je adviseren de bedrijfsarts te bellen en te vertellen wat jouw werkgever doet.

Het is goed bedoeld. Door de brief van de bedrijfsarts vroegen ze zich af of ik er nog wel wilde werken, en dat heb ik uitgelegd - dit staat geheel los van mijn werk op zich. Maar door het akefietje met mijn manager word er nu gezegd als 'jij ziet hem als dader en hij ziet zichzelf als slachtoffer' … en ik kan me daar best kwaad om maken. En als ik er aan toe ben kan ik aangeven dat ik een gesprek er over wil, voordat ik kom werken (dat is afhankelijk van het gesprek met de bedrijfsarts).