Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 07:53

Janine1990 schreef:
Ik wil ooit, eigenlijk in de nabije toekomst... Een keer een fotoshoot doen. Boho chic met paard...
Dus ik maak een mood board op Pinterest.

Maar waarom zie je nooit dat mensen een bril dragen?

Ik draag een bril, dat hoort bij mij. Lenzen zijn geen optie. Kunnen fotograven daar niet mee omgaan? Worden de foto's er lelijker van?

Als je echt je bril wil aanpassen op de boho chic stijl hoort daar zo’n grote ronde bril bij denk ik haha. Ik denk dat gewoon je bril dragen niet afdoet aan de sfeer van de foto’s hoor.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 08:32

lenaa_tje schreef:
Janine1990 schreef:
Ik wil ooit, eigenlijk in de nabije toekomst... Een keer een fotoshoot doen. Boho chic met paard...
Dus ik maak een mood board op Pinterest.

Maar waarom zie je nooit dat mensen een bril dragen?

Ik draag een bril, dat hoort bij mij. Lenzen zijn geen optie. Kunnen fotograven daar niet mee omgaan? Worden de foto's er lelijker van?

Als je echt je bril wil aanpassen op de boho chic stijl hoort daar zo’n grote ronde bril bij denk ik haha. Ik denk dat gewoon je bril dragen niet afdoet aan de sfeer van de foto’s hoor.

Daar dacht ik idd ook aan. En anders, waarom zou je niet de eerste zijn? :))

Janine1990

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:10

Nee maar ik vraag me vooral af: waarom zie je het nauwelijks?

Terwijl ik zoveel mensen met bril zie...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:15

Maar dat is in mode bladen algemeen toch ook zo?
Geen brillen of geen moedervlekken, geen vetrollen, want zelfs de plus sizes modellen lijken nog strak in het vel te zitten.
Dus ik denk dat als mensen een fotoshoot doen dat ze dat beeld zoveel mogelijk willen evenaren.
Jammer, want dat is dan niet wie ze zijn.
Dus fijn die bril op, dat hoort bij jou.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:16

Janine1990 schreef:

Tja ik zie op trouwerijen vaak ook dat vriendinnen met bril toch lenzen doen voor een dag. Is voor zo’n shoot niet anders denk ik. Fotograaf moet met de weerspiegeling van een bril vaak ook wat meer zijn best doen.
Maar toch zou ik het zelf niet doen. Mijn bril past bij mij en ik vind het gewoon veel fijner dan lenzen. Dus ook bij een shoot.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:18

Een bril kan natuurlijk altijd voor een weerspiegeling zorgen. Een goede fotograaf weet daar wel weg mee, maar het is uiteraard gemakkelijker zonder.
Daarnaast denk ik dat het ook vaak een vraag vanuit de modellen is. Ik moet zeggen dat ik mezelf ook net ietsje "mooier" vind zonder dan met bril, maarja kijk, ik vind 'kunnen zien' nog net wat belangrijker. :D

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:52

Ik had altijd meekleurende glazen in mijn bril, dat was gewoon altijd 'lelijk' op buitenfoto's, omdat de glazen dan altijd wel wat gekleurd waren. Toch deed ik mijn bril alleen verplicht af voor paspoortfoto's, want mijn bril hoorde gewoon bij mij. Nu draag ik tegenwoordig bijna altijd lenzen, dus heb ik dat 'probleem' niet meer :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 10:56

lenaa_tje schreef:
Janine1990 schreef:

Tja ik zie op trouwerijen vaak ook dat vriendinnen met bril toch lenzen doen voor een dag. Is voor zo’n shoot niet anders denk ik. Fotograaf moet met de weerspiegeling van een bril vaak ook wat meer zijn best doen.
Maar toch zou ik het zelf niet doen. Mijn bril past bij mij en ik vind het gewoon veel fijner dan lenzen. Dus ook bij een shoot.

Ik ben scheel, dus lenzen zijn geen optie. :')

_Penotti schreef:
Maar dat is in mode bladen algemeen toch ook zo?
Geen brillen of geen moedervlekken, geen vetrollen, want zelfs de plus sizes modellen lijken nog strak in het vel te zitten.
Dus ik denk dat als mensen een fotoshoot doen dat ze dat beeld zoveel mogelijk willen evenaren.
Jammer, want dat is dan niet wie ze zijn.
Dus fijn die bril op, dat hoort bij jou.

Maar een bril is toch juist een mooie accessoire, dus makes no sense Voor mij...

Wat modellen in modebladen betreft, die hoeven zichzelf niet te representen natuurlijk ;)

Ik ben er trouwens niet onzeker over, maar wil gewoon weten hoe het zit. De tip van de weerspiegeling vind ik een goede... Het is dus wel een ding om echt te overleggen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:20

Helpt al als je glazen ontspiegeld zijn.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:30

Of er hier iemand een abonnement heeft op de volkskrant en me even een berichtje kan sturen?

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:36

CalipsoLover schreef:
Of er hier iemand een abonnement heeft op de volkskrant en me even een berichtje kan sturen?

Gedaan..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:32

Misschien een rare vraag, maar ik las net een oud bericht over een grote orka die een aantal jaar geleden is overleden in SeaWorld...
Wat doe je met een overleden orka? Cremeren lijkt me moeilijk? De orka in kwestie was echt gigantisch..
Voeren aan andere dieren in dierentuinen? Maar zou je bijvoorbeeld een tijger dan wel orkavlees kunnen geven? Dat eten ze in het wild immers ook niet.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:35

Misschien worden ze opgehaald door een wetenschappelijke instantie die sectie verricht?

Op zich blijft de vraag daarna hetzelfde :) In stukjes in eenzelfde soort container als waar hij de DA de ingeslapen dieren in gaan die niet door de eigenaren worden meegenomen?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:37

Cayenne schreef:
Misschien een rare vraag, maar ik las net een oud bericht over een grote orka die een aantal jaar geleden is overleden in SeaWorld...
Wat doe je met een overleden orka? Cremeren lijkt me moeilijk? De orka in kwestie was echt gigantisch..
Voeren aan andere dieren in dierentuinen? Maar zou je bijvoorbeeld een tijger dan wel orkavlees kunnen geven? Dat eten ze in het wild immers ook niet.

Volgende vraag, krijgt de Rendac die wel in hun wagen als je ze langs laat komen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:54

_O-
Zo'n beest ontploft ook wanneer het te lang blijft liggen, dus ze zullen er wel snel vanaf moeten?
En om zo'n mega zoogdier te ontleden om af te voeren lijkt me ook een flinke klus?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 21:56

Goeie vraag! Ik heb geen idee hoor, maar ik zou me wel kunnen voorstellen dat de botten bijvoorbeeld naar een universiteit of museum gaan, bijvoorbeeld voor een referentiecollectie. Wat er dan met de rest gebeurt, geen idee!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:00

In het verlengde daarvan... Waar vind je die mega ranzige video van die potvissen in de jaren 90? :')

Oké even serieus... Ik heb een keer een reactie gehad op antibiotica, een psychische reactie. Weet niet meer hoe het heette maar het voelde alsof ik in een film zat in plaats van in mijn lijf.

Maar kunnen dieren ook zo'n reactie op AB krijgen?

In mijn geval had ik 3 soorten AB gehad in een weekje tijd, terwijl ik eigenlijk gewoon pfeiffer had. Dus van de eerste kreeg ik een allergische reactie en van de tweede die psychische reactie. Pas na de 3e kwam ik op de SEH terecht. Dus ik weet ook niet of nummer 2 kwam door nummer 1 en de reactie van mijn lichaam. Maar het was een bekende bijwerking ervan. Dus ik vraag me af of dit bij dieren ook kan...

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:11

Cayenne schreef:
_O-
Zo'n beest ontploft ook wanneer het te lang blijft liggen, dus ze zullen er wel snel vanaf moeten?
En om zo'n mega zoogdier te ontleden om af te voeren lijkt me ook een flinke klus?

Die aangespoelde potvissen hier in Nederland worden toch ook nog wel eens opgehaald door Naturalis ofzo?

Goh, hoe langer ik er over denk, hoe meer complicaties ik kan bedenken.
(En wat een rare zin. Klopt dat wel?)

Edit: Dit artikel gevonden over aangespoelde walvissen in Nederland. https://www.ad.nl/westland/wat-gebeurt- ... ~a7fbfd7a/

Er bestaat dus een speciaal team van oa. Naturalis en de universiteit Utrecht, dat ter plaatse de walvissen ontleed, interessante onderdelen meeneemt voor studie. De rest gaat daarna naar de rendac.
Ik neem aan dat iets soortgelijks gebeurd met dieren die in een zeeaquarium overlijden. Vraag is dan of die ter plaatse ontleed worden (hoe krijg je dat weer toonbaar? Mentale schade voor de andere bewoners die het moeten aanzien? :') ) of dat het overleden dier naar een geschikte locatie word gebracht. Vervoer van dergelijke dieren zal een zee-aquarium ervaring mee en het materieel voor hebben, lijkt me.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:14

Stel je vind het fontein van de eeuwige jeugd,kan je dan toch door een ongeval om het leven komen?Of heb je dan ook het eeuwig leven?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:20

Een vampier valt ook te doden }>

Ik vind dat eeuwige jeugd wel te doden is :)

En ergens zou ik dat ook wel willen, eeuwig jong en andere om je heen verliezen, verschrikkelijk.
Ook geen levensfases meer hebben, nee.

De fontein dat je gezond en fit blijft tot je 100ste en dan overlijd aan een hartinarct, die wil ik wel vinden :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:23

Britta31 schreef:
Stel je vind het fontein van de eeuwige jeugd,kan je dan toch door een ongeval om het leven komen?Of heb je dan ook het eeuwig leven?

Ja.
Dat is het mooie van fantasie. Je kunt zelf bedenken wat een verzonnen object voor effect heeft.

Daarbij: als er één leeftijdsgroep is die bovenmatig vaak door ongevallen overlijdt, dan zijn het de jongeren en jongvolwassenen.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:37

Maar wordt je dan toch ouder?En als je dan dood gaat als je 100 bent er nog als een jonge meid uit ziet.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:45

Als je mijn fontein zou bedoelen, ja dan word je ouder.
Mij lijkt het verschrikkelijk altijd 22 te blijven als voorbeeld.
Ik denk dat veel leeftijden hun charmes hebben.
Alleen die gebreken, jasses die moeten er niet bij horen :D
Dus wel ouder worden, maar geen ouderdomskwalen, en dan met de 100 zonder lijden weg.

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:47

Waarom mijn smoothie met diepvriesfruit naar niets smaakt.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:49

Ik heb op mijn kamer een kleine orchidee. Alleen was ik even vergeten dat die met dit weer toch wat meer water nodig hebben dan normaal.. Ik heb de verdorde bloempjes eraf gehaald, groeien er uiteindelijk weer bloempjes aan of is het einde verhaal?