Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:21

poes schreef:
Jullie boterkoek ken ik dan weer niet haha.

Sowieso vind ik alles wel prima als mensen komen helpen verhuizen. Wil je eerst even zitten doe je maar. Wil je er gelijk invliegen ook goed. Ik ben al blij met de hulp. Ik vlieg er ook liever meteen in en probeer het ook goed voor te bereiden.

Het is wel echt een rotklus vind ik zelf. Wat dozen slepen is nog niets maar lopen sukkelen met zware meubels de trap af die dan maar krap passen. Pfffff. De volgende keer laat ik het doen denk ik :+

Pivot!
PIVOT!!

Sorry :+

poes

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:24

:D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 17:31

:D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:05

Optiwolk schreef:
poes schreef:
Jullie boterkoek ken ik dan weer niet haha.

Sowieso vind ik alles wel prima als mensen komen helpen verhuizen. Wil je eerst even zitten doe je maar. Wil je er gelijk invliegen ook goed. Ik ben al blij met de hulp. Ik vlieg er ook liever meteen in en probeer het ook goed voor te bereiden.

Het is wel echt een rotklus vind ik zelf. Wat dozen slepen is nog niets maar lopen sukkelen met zware meubels de trap af die dan maar krap passen. Pfffff. De volgende keer laat ik het doen denk ik :+

Pivot!
PIVOT!!

Sorry :+

Yeah I don't think it's gonna pivot anymore. *D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:22

Shut up,
Shut up,
SHUT UHHHHPPP...
:') _O-

Ik moet eerlijk zeggen dat ik een enorme kneus ben met verhuizen...
Door alle chaos en mijn adhd, verlies ik al heel snel het overzicht, vergeet ik dingen, zie ik dingen over het hoofd, raak ik enorm overprikkeld etc etc etc...

Dus ik zorg dat ik altijd team catering ben, ook bij mijn eigen verhuizingen :')
Verfen etc doe ik dan wel weer zelf en met plezier, maar die dozen en die chaos en, nee... Dat trekt mijn hoofd gewoon niet zo goed :n

Gelukkig weten de mensen om mij heen dat ook, dus dat scheelt.

Wij hebben wel gehad dat vrienden van ons spontaan langs kwamen om het nieuwe huis te bewonderen, en dat we die even snel rond geleid hebben en een kort praatje mee gemaakt hadden en dat we vervolgens uitgescholden werden door 1 van de helpers die aan het verfen was, want we konden toch best was zelf doen.
Toen was ik wel even verbouwereerd, want we waren ons echt niet aan het drukken, maar we konden deze mensen ook moeilijk laten staan, dat is ook zo onbeschoft.
Dus ik had tegen iedereen gezegd, laten we even een pauze nemen, schenk ik ff koffie in etc, zodat iedereen even tot rust kwam. Maar zij weigerde dat en schold ons vervolgens uit omdat wij netjes die vrienden te woord stonden...

Ik was echt heel verbaasd.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:35

Ik zou iemand die me uitscheld in mijn eigen huis de deur uit zetten, helpende of niet...

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 18:40

Bwa ik vind dat dubbel… zelf wordt ik er verschrikkelijk lastig van als ik ergens aan het werk ben voor iemand en dan begint die persoon te lummelen met gasten. Uitschelden is niet ok, maar ik zou zelf ook wel iets gezegd hebben dat we allemaal aan het werk zijn en het nu echt wel moeilijk is.

Van de gasten zelf vind ik het eigelijk ook wel ontzettend ongepast als je ziet dat je ongelegen komt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:52

Maar een pauze was voorgesteld en die wilde ze zelf niet, terwijl het wel rond lunchtijd was en we nauwelijks 5 minuten met die mensen stonden te praten.
Lummelen is echt wel wat anders dan wij toen deden.
Ik vond het heel overdreven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 19:53

Vjestagirl schreef:
Ik zou iemand die me uitscheld in mijn eigen huis de deur uit zetten, helpende of niet...

Nou idd...

Ik heb ook 1 keer geholpen waar ze kasten nog niet leeg hadden gordijnen hingen nog.. dingen aan de muur planken met spul.ect ect keuken vol.

Op den duur zijn we met 3 doorpakken gewoon alles in tassen en dozen gaan doen. En de laden vol met kleding zo maar in de auto. Tjonge wat was dat lastig ze wou overal bij zijn en soort bij soort kleur bij kleur bijwijze van.

Daar was de lunch geregeld door een van de helpers die was zelf op eigen kosten kibbeling gaan halen.

Zaten hun met heeel veel brood . Maar dat kwam s avond nog wel op.

En de geld wou die niet voor de kibbeling.tegen overgestelde van gierig

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:37

M_D_H schreef:
Maar een pauze was voorgesteld en die wilde ze zelf niet, terwijl het wel rond lunchtijd was en we nauwelijks 5 minuten met die mensen stonden te praten.

Ze was aan het verven toch? Ik weet de situatie niet goed, maar halverwege een muur ofzo pauze nemen zal je denk ik wel heel hard zien in het eindresultaat?
Rondleiding geven en praten in 5 min lijkt mij wel heel knap ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:45

Poekkie schreef:
M_D_H schreef:

Ze was aan het verven toch? Ik weet de situatie niet goed, maar halverwege een muur ofzo pauze nemen zal je denk ik wel heel hard zien in het eindresultaat?
Rondleiding geven en praten in 5 min lijkt mij wel heel knap ;)

Je begrijpt mij verkeerd,
Wij waren nog geen 5 minuten aan het rondleiden toen ze al van leer trok.

En we hadden op dat moment net de gehele muur en plafond al gedaan, de rest nam gebruik van een pauze terwijl alles aan het drogen was, zij wilde verder met de deuren.

Je neemt het wel allemaal heel erg letterlijk en ik moet wel een heleboel uitleggen, het lijkt er op dat je dit gedrag normaal vind. Ik vind het niet normaal, tijdens het verhuizen zijn er altijd momenten dat de eigenaar of huurder van de woning even uit de situatie moet stappen om bijvoorbeeld begeleiding te geven elders.

Het maakt hierin niet uit of wij pas 5 minuten bezig waren met een rondleiding, of mensen instructies aan het geven waren, feit blijft dat het onbeschoft was en ik er ook wat van gezegd heb.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:53

Ik vraag je niet om uitleg he? :)

Schelden is niet ok, dat heb ik in mijn eerste post al gezegd.
Maar beginnen rondleidingen geven op die moment vind ik van jou ook wel spelen met de grenzen. Iedereen is daar om jou gratis te helpen toch? Vreemden rondleiden is iets anders dan begeleiding geven.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 01-02-22 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:55

Stellen jullie eisen aan het helpen van anderen dan? :o

Dus jij wil alleen iemand helpen als diegene zelf ook heel hard mee helpt. Zonder pauzes te nemen of wat anders te doen.

Wordt nog lastig, als ik straks ga verhuizen moet ik gewoon naar de universiteit terwijl er waarschijnlijk mensen in mijn huis bezig zijn.

Mag toch hopen dat mijn naasten minder veeleisend zijn als het gaat om mij helpen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:58

Werk en universiteit is wel iets anders, en op voorhand gecommuniceerd denk ik zo?
Als ik van gedachte was dat jij een dag zou helpen en na een paar uur zeg je opeens ‘doei ik ben naar de uni’, dan ben ik idd ook wel naar huis :')

Maar ja… ik heb een drukke planning en moet echt tijd vrijmaken om te kunnen komen helpen. En daarna staan er nog 8 paarden en stallen op mij te wachten… Dan verwacht ik van de gastheer/vrouw dat die ook meewerkt in een gelijkaardig ritme.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:04

Ja helaas kan ik niet zomaar vrij nemen haha. Mijn partner zal er dan wel zijn natuurlijk. Maar het is toch geen zakelijke deal met voorwaarden als je iemand helpt. :P

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:08

Een zakelijke deal niet, maar je wil ergens wel weten wat de planning is natuurlijk :). Als je op voorhand zegt dat je maar tot xx uur kan blijven en daarna naar de les moet, is dat prima toch? Lijkt me gewoon basiscommunicatie?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:39

Of gewoon überhaupt niet anderen met jouw verhuizing opzadelen, ook geen kans op gezeik. :)) Wanneer wij weer gaan verhuizen, huren we gewoon een bedrijf in. Ga absoluut niet anderen er in hun vrije tijd mee lastig vallen. Heb zelf dan ook een pleurishekel aan verhuizen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 21:44

__Sannne schreef:
Of gewoon überhaupt niet anderen met jouw verhuizing opzadelen, ook geen kans op gezeik. :)) Wanneer wij weer gaan verhuizen, huren we gewoon een bedrijf in. Ga absoluut niet anderen er in hun vrije tijd mee lastig vallen. Heb zelf dan ook een pleurishekel aan verhuizen.

Denk dat ik dat de volgende keer ga doen, als je al niet eens met mensen mag praten houd het voor mij snel op hoor :o
Dan neem ik liever mensen in dienst dan gebruik te maken van vrienden...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:57

Wat een verhuisperikelen hier. Ik laat het doen door een erkende verhuizer en neem aan dat die hun eigen eten meenemen _O- Koffie kunnen ze dan weer wel krijgen.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:05

Als je mij komt helpen ben ik allang blij dat je er bent. Al gooi je maar 1 doos m’n huis uit, dan heb ik die niet hoeven tillen. En ik vind het ook gewoon gezelliger dan zonder jou.
Als je eisen aan mij zou gaan stellen in m’n eigen huis is tijdens mijn verhuizing en dan ook nog op zo’n onbeschofte manier mag je echt meteen naar huis. Als je het zo’n serieuze zware verplichting vindt moet je het maar lekker laten. Gelukkig heb ik dat soort mensen niet dichtbij me staan :D
Familie en vrienden staan met mij de billen te schudden tijdens het verven en te kliederen met behang, vloekend dozen en meubels versjouwen en langs de McDrive tijdens het heen en weer rijden. Verhuizen met z’n allen moet ook een gezellig feestje zijn vind ik.

Wij huren voor de aankomende verhuizing gewoon lekker een bedrijf in trouwens :))

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:45

Bij ons is schilderen en verhuizen nooit een feestje geweest, maar een moment dat iedereen zijn schouders eronder zet en doorwerkt. Jazeker, er zijn momenten waarop eens gelachen wordt, maar zeker niet zoals jij beschrijft. Ik ben dan ook opgevoed met dat je zelf ook bepaalde verantwoordelijkheden hebt tegenover je (gratis!) helpers. Ondertussen geen random ‘fun’ dingen in je eentje is daar een voorbeeld van, net als alleen op een stoel gaan zitten met je broodje zoals eerder aangehaald. ‘Mijn huis, mijn verhuizing, dus ik kan alles maken’, gaat hier thuis zeker en vast niet op.

Je post klinkt alsof je het erg vanzelfsprekend vindt dat mensen je komen helpen en het zien als een ‘happy party event’.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:49

ik ben opgevoed met "werkers hou je lekker aan het eten" dus of het nou vrienden of werklui zijn, hier is altijd veel en lekker eten en drinken

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:53

Haha ga je het nou op opvoeden met verantwoordelijkheden gooien? Beetje kinderachtig. Alsof je dat niet kent als je wat losser omgaat met poedersuiker. Doe eens een beetje aardig joh.

Ik vind het helemaal niet vanzelfsprekend dat mensen je komen helpen. Juist niet. Daarom moet je het een beetje gezellig en luchtig maken vind ik. Ploeteren bewaar je maar voor je werkweek. Als je dat heel graag wil, geen probleem natuurlijk, maar ik waardeer het alvast niet als je dan met een stok in je reet gaat lopen commanderen.
En als ik schrijf een bedrijf in te huren voor de komende verhuizing is het een beetje gekke conclusie dat ik het maar vanzelfsprekend vind :+ Overigens kun je dansend heel goed verven. Binnen ons groepje wordt er altijd een playlist voorbereid en snacks verzorgd en we helpen elkaar inderdaad lachend, maar ook vloekend met verhuizen. Ook met takenlijstjes ja.
Als je het ziet alsof je met de zweep erover zwetend moet zwoegen snap ik wel dat het niet gezellig is en het gedoe oplevert.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:56

Poekkie schreef:
Ik vraag je niet om uitleg he? :)

Schelden is niet ok, dat heb ik in mijn eerste post al gezegd.
Maar beginnen rondleidingen geven op die moment vind ik van jou ook wel spelen met de grenzen. Iedereen is daar om jou gratis te helpen toch? Vreemden rondleiden is iets anders dan begeleiding geven.

Ik zou het echt heel raar vinden dat je als 'helper' daar wat van zegt. Dat er mensen komen aanwaaien zonder aankondiging, daar kan je niets aan doen. En dat je daar even tijd voor maakt, dat is een keuze.

Ik moet dus vrienden bij de deur laten staan, omdat jij aan het helpen bent? En vind dat ik dus niet 10 minuten aan wat anders mag besteden dan het klussen.
Als jij daar wat van zou zeggen, waren wij geen vrienden meer. Succes, doei, de groeten.

Maar goed, gierig is het niet :P O:)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:20

Nouja, dan gaan jullie duidelijk anders om met verhuizen dan wij. Ik denk dat ik bij de meesten van jullie als ‘helper’ gewoon weg zou gaan na een paar uur.

Vorige keer toen we aan het schilderen waren bij mijn beste vriendin, ze ze tegen haar vader dat het even niet uit kwam toen die langskwam. Wij vonden dat allemaal de enige normale reactie. Maargoed, als je verhuizen ziet als een feestje dan kan alles natuurlijk :p