Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fjordjes schreef:Een zwembroek voor mannen, zijn bijna overal uitverkocht. En dan niet zo'n korte maar 1 op de knie/net boven de knie. Liefst online, geen donkere kleuren. Ook geen smalle maatjes, man is wat breder.
fjordjes schreef:Amber_anne schreef:
Ja qua model is idd wat hij zoekt, zie alleen dat de grootste maat is uitverkocht.
Die van decathlon lijken zo kort, jammer dat er geen foto's zijn met een persoon die ze aan heeft voor vergelijking.
fjordjes schreef:Amber_anne schreef:
Ja qua model is idd wat hij zoekt, zie alleen dat de grootste maat is uitverkocht.
Die van decathlon lijken zo kort, jammer dat er geen foto's zijn met een persoon die ze aan heeft voor vergelijking.
droomy schreef:tjaakje schreef:Ik ben op zoek naar Fredsted thee, een deens merk en dan specifiek die in het linkje. 1 doosje gekocht op vakantie in Denemarken, super lekker, maar ik heb het in Nederland (of deense site die in NL bezorgd) nog niet kunnen vinden. Ja, op Luxplus, maar daar moet je eerst een betaald account aanmaken voor je kunt bestellen.
Nou ja, iemand met een Luxplus account die voor mij wil bestellen mag ook![]()
https://cupsupply.dk/wp-content/uploads/2021/06/fredsted_hindbaer.png
Hebben ze die in de gemiddelde supermarkt daar?
Mijn man gaat over 2 weken een week voor het werk naar Kopenhagen (op hotel), als je wil kan ik hem vragen of hij daar eens rond wil kijken voor je
Wordt daarna wel opsturen want we zitten aan de andere kant van NL geloof ik haha
mystery1980 schreef:ik zoek een bepaling oid hoe hoog een vliegtuig over huizen mag vliegen. Ergens zijn daar regels voor maar ik kan het niet vinden. Ook als iemand weet hoeveel db aan geluid een vliegtuig max mag maken zou dat welkom zijn.
fransje23 schreef:mystery1980 schreef:ik zoek een bepaling oid hoe hoog een vliegtuig over huizen mag vliegen. Ergens zijn daar regels voor maar ik kan het niet vinden. Ook als iemand weet hoeveel db aan geluid een vliegtuig max mag maken zou dat welkom zijn.
Kun je hiermee uit de voeten?
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geluidsoverlast/vlieglawaai
Volgens mij is het, althans boven ons dorp, minimaal 2000 voet.
fransje23 schreef:4. Gelden er minimale vlieghoogten?
Ja, er zijn regels voor minimale vlieghoogten.
Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen de kleine recreatieve luchtvaart en de grote luchtvaart
Kleine recreatieve luchtvaart
De kleine luchtvaart is vliegverkeer dat op zicht vliegt. Deze vliegtuigen moeten in dichtbebouwde gebieden, het havengebied of het industriegebied minimaal 300 meter boven de hoogste hindernis vliegen.
Boven landelijk/natuur gebied, zowel boven land als boven water, geldt een minimale hoogte van 150 meter. Dit geldt ook voor natura-2000 gebieden, tenzij voor specifieke gebieden nadere regels van toepassing zijn.
Grote luchtvaart
De grote luchtvaart vliegt meestal niet op zicht, maar gebruikt speciale apparatuur (tenzij bijzondere omstandigheden ervoor zorgen dat het niet anders kan). Deze vliegtuigen moeten boven land op een hoogte van minstens 600 meter boven de hoogste hindernis vliegen.
De minimale vlieghoogten zijn altijd van toepassing, behalve wanneer lager vliegen noodzakelijk is om te stijgen of te landen.
https://www.dcmr.nl/veelgestelde-vragen-over-luchtvaart#4
Die 2000 voet was uit mijn hoofd, maar klopt met bovenstaande.
Schiphol en vliegtuigoverlast is wel een item in mijn omgeving.