Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:07

Janine, ik werd ineens uitgelogd en bij het inloggen kreeg ik een melding dat ik gerapporteerd was wegens het gebruik van een 'valse' naam.
Datzelfde gebeurd ook als je om een andere reden gerapporteerd bent.
En nee, ik ben geen copycat maar heb een tijdje geleden ruzie gehad met iemand en diegene kan de boel niet laten rusten. :+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:08

De reden dat ik facebook lekker verwijderd heb :Z

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:10

Daar twijfel ik nu ook over, maar dan 'wint' degene die me gerapporteerd heeft (er vanuit gaand dat ik de juiste voor me heb). -O-

NinaCharlie schreef:
NOOIT zomaar doen. En zeker niet voor een site zoals Facebook! https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-bedrijf

Dacht ik al en was ik ook niet van plan.

xSCWx schreef:
FaceBook wil dat je je echte naam gebruikt dus als ze denken dat je een nep naam gebruikt willen ze inderdaad wel eens vragen naar een identiteitsbewijs. Heel irritant, ik heb het zelf ook gehad. Als je zoiets opstuurt sowieso alles onherkenbaar maken behalve je naam.

Ja dat merk ik.
Ik hoef nu niks op te sturen tenzij er weer een melding komt gok ik.
Ze vroegen ineens niet meer om mijn ID toen ik mijn echte naam invulde.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:15

Ik had iemand die mijn naam en foto’s overnam, mijn moeder vreselijke berichten stuurde en ook mijn jongere broertje. Wist waar mn broertje op school zat, waar ik werkte (heeft bij mn werk staan wachten na sluitingstijd) maar gelukkig niet waar ik woonde. Het gaat mij er echt niet om dat iemand met zn pesterijen dan “wint” ik wil er geen last van hebben, en ook geen dreigberichten ontvangen dus heb ik het opgedoekt, na een tijdje op instagram ook nog berichten en foto’s gehad te hebben van paarden die een doodskist trokken op een wagen is hij uiteindelijk gestopt. Heel lang ook niet geweten wie het was, maar uiteindelijk quotte hij een zin die ik ooit tegen diegene had gezegd toen het contact nog goed was en toen wist ik ook direct wie het was. De moeite doen om te gaan “winnen” van zo’n persoon had ik echt geen zin in. Ben dolblij zonder al dat FB gezeik, ik heb Insta nog wel maar geen volledige naam in gebruik. Heerlijk rustig. Was een vreselijke tijd maar gelukkig is het uit zichzelf gestopt.

Ik zou gewoon niet die moeite nemen om diegene niet zn zin te geven. Laat gaan. (Ligt natuurlijk wel aan je situatie) Succes ermee!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:20

Bij jou ging het wel een heel stuk verder dan bij mij. :oo
Hier is het gewoon ruzie met een voormalige vriendin en ik ga gewoon verder met mijn leven en zij kan daar niet goed tegen (zeker als er weer gezopen is) en wordt hellig. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:21

Janine1990 schreef:
Gracezellaa schreef:
Ik denk omdat er minder concurrentie is. In veel dorpen is het de enige supermarkt, en zoals je zegt, voor het verschil kun je niet naar een andere supermarkt rijden.

Maar de Albert Heijn zat eerst in dat pand en daar kreeg ik wel gewoon 3 paprika's voor 1,19 :P

Ik hou ook van paprika's, maar die zijn echt duurder helaas bij AH. Ik dacht 1,59 voor zo'n zakje met 3 en een euro per stuk los. Dus het verschil valt mee dan.
Of heeft AH verschillende prijzen per regio?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:24

Marie_Anne schreef:
Janine1990 schreef:
Maar de Albert Heijn zat eerst in dat pand en daar kreeg ik wel gewoon 3 paprika's voor 1,19 :P

Ik hou ook van paprika's, maar die zijn echt duurder helaas bij AH. Ik dacht 1,59 voor zo'n zakje met 3 en een euro per stuk los. Dus het verschil valt mee dan.

Ik haal ze bij twee verschillende AH's voor die prijs... Goed, nu is de ene AH dus een Poeisz...

Ik weet wel dat de oude AH die Poeisz is geworden (onder andere eigenaar) geen echte AH was, maar een franchise... En dat af en toe de prijzen wel wat verschilden... Maar dit was nooit zoveel als met de poeisz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:28

Janine1990 schreef:
Marie_Anne schreef:

Ik haal ze bij twee verschillende AH's voor die prijs... Goed, nu is de ene AH dus een Poeisz...

Ik weet wel dat de oude AH die Poeisz is geworden (onder andere eigenaar) geen echte AH was, maar een franchise... En dat af en toe de prijzen wel wat verschilden... Maar dit was nooit zoveel als met de poeisz...

Oh joh, dat scheelt flink dan per regio blijkbaar bij AH.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 20:47

lor1_1984 schreef:
Bij jou ging het wel een heel stuk verder dan bij mij. :oo
Hier is het gewoon ruzie met een voormalige vriendin en ik ga gewoon verder met mijn leven en zij kan daar niet goed tegen (zeker als er weer gezopen is) en wordt hellig. :+

Alsnog is het sneu. Hun zijn degene die sneu zijn door dit te doen, jij moet de meest wijze zijn en het nog steeds laten rusten niet toegeven eraan. Stelletjes sukkels zijn het. Lekker online mensen pesten omdat t niet gaat zoals ze gewilt hadden en dan idd met een slokkie op ook nog :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:02

Waarom staat Bones niet op Netflix NL? Net Netflix aangeschaft om daar achter te komen :')
En ik hou er van om random afleveringten te kijken :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:36

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:45

Chasingmood schreef:
Je kunt gewoon zonder netflix te hebben kijken wat er op netflix staat he :+
http://www.nuopnetflix.nl/

Yeah... I know... vond ik zonet ook :')

Maar vind het sowieso wel chill om te hebben, wanneer er zoals vanavond niets op tv is.
En ik zag Dynasty, die wil ik wel graag zien :D

However, vraag me nog wel af waarom Bones er niet op staat... Toch best een grote en bekende serie, die nog niet heel lang geleden is afgelopen en waar kennelijk nog voldoende kijkers voor zijn op de doordeweekse avond...

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:49

Nou Janine, er staat echt bar weinig op Netflix. Vooral B films, die de bios niet eens gehaald hebben en als je ze kijkt snap je waarom. Als je bij Netflix je land wijzigd kom je de nieuwste films en series tegen, maar de Nederlandse Netflix is helemaal niks. Als een seizoen van een serie al 5 jaar uit is, komt ie pas op Netflix, en de “nieuwste films” zijn al een jaar of 5 oud. Mn vriend heeft Netflix maar zelf zou ik het nooit aanschaffen zonde van je 10,- per maand. :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:50

Er staan heel veel series niet op. Ncis bijvoorbeeld ook niet (de laatste keer dat ik checkte).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:53

SavannahNx schreef:
Nou Janine, er staat echt bar weinig op Netflix. Vooral B films, die de bios niet eens gehaald hebben en als je ze kijkt snap je waarom. Als je bij Netflix je land wijzigd kom je de nieuwste films en series tegen, maar de Nederlandse Netflix is helemaal niks. Als een seizoen van een serie al 5 jaar uit is, komt ie pas op Netflix, en de “nieuwste films” zijn al een jaar of 5 oud. Mn vriend heeft Netflix maar zelf zou ik het nooit aanschaffen zonde van je 10,- per maand. :+

Nu ben ik ook nooit heel erg up to date hoor... Maar qua vermaak staan er wel leuke dingen op...
En als ik met iemand afspreek bij mij thuis is het toch wel lekker om een wat uitgebreider aanbod te hebben dan wat er op tv is, of wat on demand te bieden heeft (slechter dan dat bestaat bijna niet)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:56

Janine1990 schreef:
SavannahNx schreef:

Nu ben ik ook nooit heel erg up to date hoor... Maar qua vermaak staan er wel leuke dingen op...
En als ik met iemand afspreek bij mij thuis is het toch wel lekker om een wat uitgebreider aanbod te hebben dan wat er op tv is, of wat on demand te bieden heeft (slechter dan dat bestaat bijna niet)

Heb je Ziggo On Demand? Dat is idd ook kak hahaha. Aloewel, ik heb vorig jaar een gratis horror gekeken uit 2017 die best bekend was. Dus in die zin vind ik on demand wel oké. Maar Netflix.. Een aantal goeie dingen zijn er wel te vinden en de Netflix Originals zijn wel een aanrader :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:57

SavannahNx schreef:
Heb je Ziggo On Demand? Dat is idd ook kak hahaha. Aloewel, ik heb vorig jaar een gratis horror gekeken uit 2017 die best bekend was. Dus in die zin vind ik on demand wel oké. Maar Netflix.. Een aantal goeie dingen zijn er wel te vinden en de Netflix Originals zijn wel een aanrader :j

Jep, en als het goed is wat extra omdat ik ook Vodafone heb :')
Maar ik vind het niet echt fantastisch... Als ik op zondagmiddag een half uur moet kijken (het is hier ook vrij traag) voordat ik een beetje een halve film heb...
Vind ik de functie op Netflix wel vet handig :P

En als ik me niet meer vermaakt op NL dan verander ik mijn land met dank aan jouw tip :D

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:02

Janine1990 schreef:
SavannahNx schreef:

Jep, en als het goed is wat extra omdat ik ook Vodafone heb :')
Maar ik vind het niet echt fantastisch... Als ik op zondagmiddag een half uur moet kijken (het is hier ook vrij traag) voordat ik een beetje een halve film heb...
Vind ik de functie op Netflix wel vet handig :P

En als ik me niet meer vermaakt op NL dan verander ik mijn land met dank aan jouw tip :D

Je kan je land alleen niet zomaar wijzigen volgens mij :( Is een heel gedoe en achter veel pagina’tjes en dingetjes zit het verstopt. Dus dont ask me how maar ik heb het wel gehoord en gezien dat het kon :D Ja, idd bij ons loopt de box ook regelmatig vast met een harde klik ofzo en dan stopt het beeld en zegt ie “fout opgetreden”. Altijd fijn Ziggo :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:08

Je kunt met een proxy je land wijzigen. Dan kun je het aanbod zien van het andere land, maar als je dan daadwerkelijk iets wil afspelen zegt ie dat je eerst je proxy uit moet zetten..

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:08

Chasingmood schreef:
Je kunt met een proxy je land wijzigen. Dan kun je het aanbod zien van het andere land, maar als je dan daadwerkelijk iets wil afspelen zegt ie dat je eerst je proxy uit moet zetten..

Ik baal nog steeds dat ze dat hebben geblokkeerd :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:10

Chasingmood schreef:

Dat wordt erg lastig op een tv lijkt me :')

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:14

Ja over netflix op een pc heb ik t dan

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:26

eilleen333 schreef:
Is het mogelijk om iemand wel te volgen op Facebook, maar te voorkomen dat deze persoon op mijn tijdlijn kan plaatsen en op mijn openbare (voor vrienden) berichten kan reageren?

Je kunt iemand ook blokkeren. Dan ben je nog vrienden, jij kan diegene volgen, maar diegene ziet niet meer wat jij nieuw plaatst.
Misschien is het al genoemd en heb ik er overheen gelezen, en anders heb je er misschien nog wat aan...

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:30

JustMe8484 schreef:
eilleen333 schreef:
Is het mogelijk om iemand wel te volgen op Facebook, maar te voorkomen dat deze persoon op mijn tijdlijn kan plaatsen en op mijn openbare (voor vrienden) berichten kan reageren?

Je kunt iemand ook blokkeren. Dan ben je nog vrienden, jij kan diegene volgen, maar diegene ziet niet meer wat jij nieuw plaatst.
Misschien is het al genoemd en heb ik er overheen gelezen, en anders heb je er misschien nog wat aan...

Dit klopt niet. Deze melding krijg je als je een vriend wil blokkeren:

"Weet je zeker dat je X wilt blokkeren?
X kan het volgende niet meer doen:

Dingen bekijken die jij op je tijdlijn plaatst
Jou taggen
Je uitnodigen voor evenementen of groepen
Een gesprek met jou beginnen
Jou toevoegen als een vriend

Als jullie vrienden zijn en je X blokkeert, wordt hij ook als vriend verwijderd.
Als je alleen wilt beperken wat je met X deelt of minder van hem op Facebook wilt zien, kun je ook even een pauze nemen van deze persoon."

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:33

_Mirjam schreef:
JustMe8484 schreef:

Dit klopt niet. Deze melding krijg je als je een vriend wil blokkeren:

"Weet je zeker dat je X wilt blokkeren?
X kan het volgende niet meer doen:

Dingen bekijken die jij op je tijdlijn plaatst
Jou taggen
Je uitnodigen voor evenementen of groepen
Een gesprek met jou beginnen
Jou toevoegen als een vriend

Als jullie vrienden zijn en je X blokkeert, wordt hij ook als vriend verwijderd.
Als je alleen wilt beperken wat je met X deelt of minder van hem op Facebook wilt zien, kun je ook even een pauze nemen van deze persoon."

Dit ga ik eens even na kijken. Misschien is het verandert of het heet anders. Maar ik heb een jaar of twee geleden iemand juist zo geblokkeerd dat we nog wel vrienden waren maar hij niks meer kon zien en doen op mijn profiel. Dat was ook iemand die vanwege hersenletsel niet altijd snapte dat je iets niet kon plaatsen maar waar ik wel bevriend mee wilde blijven...

Edit: ik denk dat het idd verandert is naar dat pauzeren