Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:30

Wij halen dozen bij o.a. supermarkten, tuincentra en af en toe uit het magazijn van mn werk. Hebben een paar keer van een paar dozen 1 grote gemaakt :P
Rol bubbeltjesfolie gekocht voor echt breekbare dingen, rest maken we proppen van kranten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:08

Kentaro schreef:
Wij halen dozen bij o.a. supermarkten, tuincentra en af en toe uit het magazijn van mn werk. Hebben een paar keer van een paar dozen 1 grote gemaakt :P
Rol bubbeltjesfolie gekocht voor echt breekbare dingen, rest maken we proppen van kranten.

M'n moeder neemt inderdaad ook altijd dozen mee van het boodschappen doen... Bananendozen... :')
Dus daar heb ik echt niets aan... :') Maar gewoon dozen ophalen daarvoor... daar staan ze toch niet echt voor?? :o?
Tenminste, bij ons in het dorp heeft de AH maar heel weinig dozen, althans, ik neem aan dat ze meer binnenkrijgen dan daar ligt...

Breekbare dingen pak ik op mijn werk inderdaad even in wat bubbeltjesfolie.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:24

Lang niet meer actief geweest op MP.
Nu een tijdje terug weer een advertentie gezet, krijg ik een bod van 100 euro op iets.
Ik vond dat een prima bod, en mailde om te laten weten dat ik akkoord ging.
Krijg ik een mailtje terug: "Fijn, maar ik heb maar 40 euro."

Waarom bied je dan? -:(- _-:(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:25

Wolkje schreef:
Lang niet meer actief geweest op MP.
Nu een tijdje terug weer een advertentie gezet, krijg ik een bod van 100 euro op iets.
Ik vond dat een prima bod, en mailde om te laten weten dat ik akkoord ging.
Krijg ik een mailtje terug: "Fijn, maar ik heb maar 40 euro."

Waarom bied je dan? -:(- _-:(

|o |o |o

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:33

Zelf ook veel kopen, dan krijg je ook dozen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:37

Alja schreef:
Zelf ook veel kopen, dan krijg je ook dozen :)

Verder dan een keertje boodschappen doen voor het eten kom ik niet :') Woon nog thuis.
Maar dan moet ik die paar keertjes toch maar doosjes gaan inslaan. _O-

Oooh je bedoelt op MP... :D
Hahahaha, ja, dan moet het wel door te verkopen zijn met winst, dat lijkt me nogal lastig.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:44

Bij een tuincentrum hier in de buurt hebben ze veel dozen. Al koop ik er maar 1 plantje of een zakje snoepjes voor de honden, dan neem ik 1 of 2 dozen mee.
Doosjes bewaren van dingen die ik gekocht heb (kan uiteraard ook bij nieuwe dingen uit de winkel)
Voor grotere dozen zou je in geval van nood ook een verhuisdoos kunnen kopen (als ik het goed zeg, 1 euro bij de Action)
Bij de supermarkt ga ik er niet alleen voor heen, maar als we boodschappen doen en er staat een geschikte doos, nemen we hem mee.

wolkje, zó waardeloos dat soort dingen -O-

Ik had van de week een bod van de vraagprijs. Ik gereageerd dat ik akkoord ging en of ze het wilden komen halen of het verzonden moest worden. Redelijk snel een reactie terug. Waar ik precies woonde. Blijkbaar te ver, want ik hoor niets meer }:0 Als je dingen alleen wilt halen, check dan van te vóren waar een aanbieder woont.. :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:44

Kentaro schreef:
Wij hebben 1x gehad, en we moesten uiteraard precies een behoorlijk stuk ervoor rijden..., dat we ergens aan de deur stonden (keurig op tijd!) en dat er niemand was. Gelukkig hadden we van te voren het telefoon nummer gevraagd. Wij gebeld. Hij was onderweg. Een half uur later :( weer gebeld. Ja hij was onderweg....
Uiteindelijk dus bijna een uur staan wachten ... Maar uiteindelijk toch met het artikel naar huis.

Wij gingen ooit een crosstrainer bij iemand ophalen. Het adres was op zo'n 40 minuten van huis. Komen we daar op de afgesproken tijd aan (19:30 uur in de winter, dus het was donker buiten), en aanbellen... Niemand doet open.. Nog een keer.. Nee, nog steeds niemand. Er kwam overigens wel keihard housemuziek uit huis, maar verder niemand te zien. Nog een keer aangebeld en op de ramen geklopt.. Nog niets. Maar even het telefoonnummer opgebeld en toen kwam er opeens beweging in huis :D
Een minuut later stond er een verhitte dame met een rood hoofd (gok een jaar of 30) aan de deur. Jaja, ze had het erg druk met iets en hoorde daarom de bel niet. Achter haar stond een net zo verhit uitziende man met zijn shirt half uit de broek. De vrouw zag er bij nader inzien ook niet al te gekleed uit (blouse net 2 knoopjes te wijd open, haar in de klit). Ja, die hadden het vast erg druk met iets :D

Maar goed, crosstrainer mee en werkte prima. Ik hoop dat ze hun vrijpartijtje de volgende keer niet inplannen wanneer ze kopers verwachten _O-
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-10-14 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:56

Ze waren aan 't hakken op housemuziek? O:) :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:59

Een ander soort hakken misschien :')
Mijn vader was ook mee (want zo'n crosstrainer weegt een ton) en die stond enorm te grijnzen omdat hij meteen door had wat er aan de hand was. Ik was wat trager van begrip :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:00

Whahahaha Cayenne _O-
Gênant!!! :')

Kentaro, hmmm, dan toch maar eens zo aanpakken :)
Vind dat altijd zo griezelig dat mensen vragen om je gegevens en dan niets meer laten horen. Nu heb ik tot nu toe alles verstuurd, maar ik vind ophalen geen probleem.

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:32

Ik kom ook even binnenvallen. :P

Ik heb een aantal paardenspullen op MP staan. Nu kreeg ik een week geleden een bericht van iemand die een dekje wou hebben en ze wou het graag ophalen. Vond ik prima dus ik vroeg wanneer ze hem wou komen halen. Stuurde ze terug: Zaterdag rond 11 uur? Wat is het adres?. Dus ik teruggemaild dat het prima was en het adres erbij. Hoor ik vervolgens niks meer.. Dus dacht nou dan willen ze hem vast niet hebben.

Gaat opeens gisterochtend de deurbel om half 11 (lag nog in mn bed :Y) ) staat ze voor de deur om het dekje op te halen.
Nu mijn vraag, als iemand zegt dat het goed is en het adres mailt, stuur je toch een bevestigingsmail terug? Als ik iets koop dan stuur ik ook altijd nog terug van oke tot dan.
Of ben ik nou gek? :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:33

In haar ogen wellicht wel Saabine :')
In mijn ogen niet _O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:34

Euh nou ja. Ja en nee. Ik vind een bevestigingsmail zoals tot dan wel logisch, maar je hebt wel een afspraak gemaakt dus om in je bed te liggen of weg gaan rond dat tijdstip zou ook raar zijn geweest.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:38

Als ik met iemand rond 11 uur afspreek, dan zou ik ook niet al om half 11 klaar zitten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:42

Als je rond 11 uur afspreekt is half idd wel aardig vroeg. Denk zelf zo rond tien voor en tien na ofzo. Tussen klaar zitten en nog in je bed liggen zit een groot verschil.

saabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:44

Het was meer dat ik dus dacht dat ze niet zou komen omdat ik niks meer hoorde.. anders had ik natuurlijk niet nog in bed gelegen. ;)

Dit was de eerste keer dat ik als iemand het kwam ophalen geen 'bevestigingsmail' terugkreeg zegmaar, dus daarom was ik er niet op voorbereid.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:45

Ik zou dan ook iets van 10 á 15 minuten aanhouden, maar als ik die dag verder geen plannen zou hebben, dan zou ik op zo'n moment maar 5 minuutjes nodig hebben om even snel mijn kleren aan te doen om vervolgens weer onder de wol te kruipen zodra diegene weer weg is.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:10

Als ik een afspraak zou maken en geen bevestiging zou krijgen dan zou ik er zelf nog eens achteraan mailen met de vraag of ze nou wel of niet komen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:13

Ik heb dat ook een paar keer gehad, terwijl ik het zelf normaal vind dat je altijd even een bevestiging stuurt over de gemaakte afspraak. Sindsdien vermeld ik dus altijd dat ik nog wel graag een bevestiging terugkrijg en dat ik er anders vanuit ga dat de afspraak niet doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:41

Nou, had gereageerd op een zoekertje. Betrof een complete set van fotografie (zoek wat uitbreidingen) voor €200. Gereageerd dat ik interesse had. Vrij snel een mail terug: Ja, maar eigenlijk wil ik wel minstens €350 want dit en dit koste zo veel etc.

Ja daaaaag, mooi niet. Als er €200 staat ga ik ook niet bijna het dubbele geven.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:28

Mijn zadel is verkocht :) Het is echt wonderlijk om te zien hoeveel mensen krap de helft van de vraagprijs bieden en ook nog verwachten dat je ermee akkoord gaat. Gelukkig nu voor een normale prijs verkocht en fijn contact met de koper dus dat is mooi. Nu zo snel mogelijk op de post doen.

Verder zelf een nagenoeg nieuw zadel gekocht via MP, leuke ervaring erbij. Prijs overeengekomen en het pakket is donderdag op de post gegaan. Ik kreeg een mailtje dat de post al opgehaald was (was al vijf uur geweest) dus dat het zaterdag pas zou aankomen. Prima, die ene dag maakt me niet zoveel uit. Track&Trace gaf echter stug aan dat het vrijdag al bezorgd zou worden, maar goed, dat verandert wel vaker dus ik nam het niet al te serieus. Staat toch vrijdag opeens een doos voor de deur en lees ik later hier op Bokt een berichtje dat het pakket misschien stiekem tóch nog met de post is meegegaan... :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 12:11

Ik heb een enorme berg kwaliteitsspullen om mee te scrapbooken op marktplaats staan. Aanschafwaarde ligt in totaal boven de 400 euro.

Dus ik heb het geheel voor bieden vanaf 100 euro erop staan.

Krijg ik gisteren een bericht dat de koopster wel even wil komen kijken en daarna het hele spul wel mee wil nemen voor 50 euro..

Ja, dat zal best! :') maar voor dat bedrag gaat het dus niet weg! _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:40

DeMolenhoek, dat is een hele rare manier van verkopen zeg :')
Ik zet er altijd stug een verkoopprijs bij, wat ik denk dat het wel waard is, maar wat ik er uiteindelijk vast niet voor ga krijgen.

Kirsha, altijd leuk zulke dingen!! Serieuze kopers komen meestal niet met zulke onzinbiedingen hoor. ;) Merk ik op het werk ook altijd wel.

Tallie1979 jij ook al zo'n mafkees dus :+

Vandaag twee hoofdstellen op de post gedaan en een bod ontvangen op een boek, die ik denk ik maar ga aanvaarden. Nog ff kort over nadenken. 5 euro, vraagprijs is 7,50...

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 17:44

Boeken zijn heel moeilijk vind ik zelf. Zou hem voor het bod gelijk wegdoen. Ik heb onlangs voor drie (!!) euro The Godfather splinternieuw en nooit gelezen gekocht.