Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:50

Isegrim schreef:
Echt walgelijk inderdaad...

Die man had een vrouw neergeschoten en levend begraven, kan er geen medelijden mee hebben, denk alleen 'karma is a bitch'... Verder wel heel goed dat Obama zich erover gaat buigen, ben niet vòòr de doodstraf namelijk, zou wat mij betreft beter afgeschaft worden.

Isegrim

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 04:59

Het gaat niet om medelijden of sympathie (al kun je dat wel degelijk hebben voor bijvoorbeeld de moeder van deze man, waaraan heeft zij het verdiend om te zien hoe haar zoon wordt doodgemarteld?).

Het gaat erom waartoe wij ons verlagen als we dit doen. Het maakt dat wij geen haar beter zijn dan die moordenaar.

Overigens is de moeder van het slachtoffer in deze zaak tégen de doodstraf. Dus voor wie was dit nou precies?

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 15:57

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier in het topic.
Ik wilde graag aanhaken, ik schrijf ook met twee gevangene. Ben er eigenlijk een beetje mee begonnen door dit topic. Het zat al langer in mijn hoofd, maar in maart dan toch echt de eerste brief de deur uit gedaan. Ik schrijf met twee jongens van een jaar of 25. De post gaat me verrassend snel, van een van de jongens heb ik met 1,5 week al reactie. Ik voel me soms wel ongeduldig, ik ben zo gewend aan whatsapp en e-mail, dat een brief moeten sturen en dan een periode moeten wachten op reactie mijn geduld wel eens op de proef stelt. Voornamelijk omdat ik het niet meer gewend ben.

Isegrim, ik heb laatst jouw blog gelezen, onwijs heftig! Ik vind het bewonderenswaardig dat je dit zo mooi verwoord hebt, ik weet niet wat de gebeurtenissen (van zo dichtbij ook!) met mij en mijn emotie's gedaan zou hebben. Ik vind het dan ook een goed initiatief waarvoor je je inzet en ik hoop dat de doodstraf ook daadwerkelijk afgeschaft gaat worden.

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:53

Leuk, welkom!! :) In welke staat zitten jouw penpals?

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:54

Bedankt!
Ik kan gewoon hun namen noemen toch? Jon zit in South Dakota & Robert in Texas. Hebben jullie jullie inmates ook gegoogeld?

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:14

Ja hoor, kan wel :) Ja ik heb ze allemaal gegoogled. Wilde wel even weten of ze niet al enorm bekend waren ofzo (en dus heel veel post kregen) en wie het ongeveer is :)

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:24

Welkom Amandaa_ ! Ik heb ze ook gegoogled hoor. Kon bij eentje zelfs een document van de jury vinden van 10 jaar geleden.
Ik hoop deze week weer post te mogen ontvangen :) En daar word ik ook af en toe ongeduldig van hoor! Maar dat zal ook wel weer wennen, hoop ik :P

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 11:49

Rianne11_42 schreef:
Zoekt er iemand nog een penpal om mee te mailen (via Corrlinks)? Ernesto vraagt of ik iemand voor zijn cellmate weet :)

En Gerald geeft aan dat hij ook nog wel wat inmates weet die een penpal zoeken (Texas DR). Geef even een gil als je meer wilt weten!

Mijn vriend lijkt het leuk om met iemand te mailen, dus als je nog mensen hebt? (moet het wel even navragen, hij riep dat laatst toen hij mij zag mailen met mijn pp)

Amandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 22:51

Wat grappig dat je ook kan mailen, dat gaat vast sneller dan via de post? :=

Ik verwacht ook deze week post van Jon. Vorige keer een leuke enthousiaste brief van hem gekregen (zonder alinea's, even wennen met lezen. Bijna 1 lange zin haha). Naar Robert heb ik afgelopen vrijdag pas op de post gedaan, dus ik denk dat ik daar volgende week of die week daarop weer reactie op heb. Hij was afgelopen maand jarig, had hem een kaartje gestuurd. Hij was er onwijs blij mee, had spontaan twee brieven in de brievenbus de laatste keer. Super leuk!

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:51

miekel92 schreef:
Rianne11_42 schreef:
Zoekt er iemand nog een penpal om mee te mailen (via Corrlinks)? Ernesto vraagt of ik iemand voor zijn cellmate weet :)

En Gerald geeft aan dat hij ook nog wel wat inmates weet die een penpal zoeken (Texas DR). Geef even een gil als je meer wilt weten!

Mijn vriend lijkt het leuk om met iemand te mailen, dus als je nog mensen hebt? (moet het wel even navragen, hij riep dat laatst toen hij mij zag mailen met mijn pp)

Leuk! Ik ga het even vragen :) Je kunt als je wil het e-mailadres alvast in een dm naar me sturen, dan kan de inmate hem gelijk toevoegen.

Ja, mail is inderdaad veel sneller dan post. Máár ik vind post wel veel en veel leuker. Het is inhoudelijker, gaat dieper, is uitgebreider... Ik ken mijn brief-penpals denk ik beter dan mijn mail penpals. Maar het is wel een leuke aanvulling, zeker als je met een leuk persoon mailt :)

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:30

Zeg, hoe gaat het hier allemaal? :) Ik heb weer post van 9 kantjes ontvangen, jeuj! Nu op werk, maar vanavond kan ik uitgebreid lezen :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:34

Dit is misschien een hele stomme vraag hoor maar; komen jullie penpals ook nog vrij of dat niet meer?
Het lijkt mij dan namelijk best ''risky'' om te schrijven met zo'n iemand als die ook nog vrij komt..

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 11:40

Hoezo risky? Ze doen je niks hoor... 1 komt wel vrij, 2 andere niet

Rianne11_42

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:16

De kans dat ze je op komen zoeken is nihil.. Vaak mogen ze het land niet eens uit, laat staan dat ze het geld hebben :) Daarnaast, als je iemand uit zoekt die nog een paar jaar moet zitten, dan kun je er wel vanuit gaan dat er niet een heel ander persoon zit dan uit de brieven lijkt. Zo'n schone schijn houdt iemand nooit jarenlang vol met het idee je daarna op te zoeken denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:23

ik maak er wel een thuis grapjes over.. papa scant altijd foto's in die ik ontvang zodat ik ze in meervoud terug kan sturen. Zeg ik: '' Als je de foto kwijt rijkt staat er een gevangene op de stoep hoor!'' Maar dat kan niet eens. Aan de ene kant goed natuurlijk, maar aan de andere kant ook wel onwijs jammer, want dan moet je zelf daar dus heen mocht je ze willen bezoeken.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 15:40

Ik had gisteren weer post, 3 kantjes, wel weer leuk! Was een tijdje stil geweest. Deze penpal zit op DR dus komt hoogstwaarschijnlijk niet meer vrij.
Eerder heb ik wel met iemand geschreven die vrij is gekomen en daar vind ik persoonlijk niets riskants aan na jaren schrijven. Ik ben ook naar hem toe geweest toen hij een tijd vrij was. Nog steeds niet riskant ;)

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 16:30

Ik snap nooit zo goed waar mensen dan precies bang voor zijn, voor als ze ooit vrij zijn? Dat ze je in je slaap komen vermoorden ofzo? :')

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:53

Ik had eergisteren weer 7 kantjes te lezen. Heerlijk :) Hij wilde zelfs wel wat meer weten over natural horsemanship, dus ik heb hem wat artikelen meegestuurd. Mijn PP's komen allemaal weer vrij. Varieert tussen de 2 en 14 jaar.

En ja, ben je eindelijk vrij, stap je op het vliegtuig naar Nederland om een meisje te vermoorden. Tuurlijk :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:04

Ik heb eind maart voor het laatst een brief gehad. Neigde naar een liefdesbrief en ik heb heel kort geantwoord dat dit voor mij de bedoeling niet is en in de rest van de brief gewoon geschreven wat ik anders ook had geschreven. Maar nu vraag ik me wel af of Eddie mijn brief nooit heeft gehad, of misschien weigert wat terug te sturen. :') Zal ik er zelf nog een brief achteraan sturen of niet?

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 15:48

Met hoeveel schrijf jij larakuhr? Leuk dat hij zo geinteresseerd is in NH!

Hmm, hoe sta je er zelf in Nissima? Wil je nog wel door schrijven? Zo ja, dan zou ik er nog een briefje/kaartje achteraan doen :J Het gebeurt blijkbaar wel eens dat ze een adres kwijt raken of iets dergelijks...

LLennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:13

Ik heb nu 3 PP's, Targaryen :) Ja, ontzettend leuk! Ik vertelde hem over wat ik allemaal met mijn paarden doe, en toen gaf hij aan dat hij heel graag wel eens wat meer over de psychologie erachter zou willen lezen (hint hint).

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 11:03

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 14:04

Daar was ik al bang voor... :\ %) 8)7 -O-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 19:09

Targaryen schreef:
Hmm, hoe sta je er zelf in Nissima? Wil je nog wel door schrijven? Zo ja, dan zou ik er nog een briefje/kaartje achteraan doen :J Het gebeurt blijkbaar wel eens dat ze een adres kwijt raken of iets dergelijks...

Een kaartje er achteraan is wel een goed idee inderdaad. :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:39

Zojuist The Undutchables besteld voor mn penpal! Ik hoop dat ie 'm leuk vind :)