Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:01

Mijn pakket is een maand geleden bij de post verwisseld, ik heb netjes contact opgenomen met DHL...

Degene die mijn pakket heeft ontvangen, niet.. Die denkt wss ook, de waarde van het ontvangen pakket is zoveel hoger, dat houden we mooi stil :+

En nou heb ik m'n geld teruggekregen van de webshop, maar wat ik besteld had is uitverkocht.. Komt ook niet terug |o

_chou

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:08

Dat is wel heel zuur inderdaad.

Mijn ergenis: ik moet nu 20 minuten wachten totdat ik de lunch kan klaarmaken, maar weet niet wat ik in die tijd kan doen, dus zit ik maar op bokt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:11

Verkeerde topic sorry..
Zaten onder elkaar :D
Laatst bijgewerkt door Echwel op 06-04-25 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:37

Echwel schreef:
Je hebt ook mensen in dorpen die altijd klagen over westerlingen enz
Alsof het buitenlanders zijn.
Jeetje Nederland is zo klein we zijn bijna net zo groot als.Parijs, dus hoezo westerlingen,oosterlingen enz

https://youtu.be/4nBWemJVYx4?feature=shared een mooie Varkentje Rund daarover.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:44

Echwel schreef:
Je hebt ook mensen in dorpen die altijd klagen over westerlingen enz
Alsof het buitenlanders zijn.
Jeetje Nederland is zo klein we zijn bijna net zo groot als.Parijs, dus hoezo westerlingen,oosterlingen enz

Ik klaag vooral over motorrijders :o. Dat geluid is zo hard, zo vaak en zo lang... Interesseert me niet waar ze vandaan komen, tyft op met die herriemachines.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:49

Nou echt he… daarnet ook weer. Over een fietspad langs huis notabene.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 12:50

Aan de automobilist die ons afsneed bij wegrijden stoplicht...

Ware het dat er politie reed..stop politie..
Is het zwarte busje sneaky van baan gewisseld, ander zwart busje ervoor, en nu hebben ze de verkeerde meegenomen...
Politie gebeld... doorverbonden aar de meldkamer...ze hebben gekeken of ze de eenheid konden traceren.. Ik heb kenteken genoteerd want ze reden doodleuk achter ons op de snelweg met 50... Wij op de rechterbaan met 60 bij de invoeg.. zodat ik kenteken kon noteren...

Word ik net teruggebeld door de agente uit de politiebus. Ze gaan de boete opsturen want ze vonden dit echt een achterlijke actie...
Ze kwamen er in gesprek met de andere bestuurder idd achter dat ze de verkeerde hadden :')
En ze was erg blij dat ik de politie gebeld had, scheelde hun onwijs veel zoeken en regelwerk.

Maar echt...wat een idioot... Wij moesten vol op de rem...met een kindje van 4 weken in de auto..

2 banen...een voor enkel linksaf...en de ander voor links en rechtdoor.
Pak je lekker op de linkerbaan de buitenbocht...de idioot...

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 13:17

Aan m'n zoontje van 3 die al het hele weekend
Pieter Pieter Pieter pieeeeeter zingt :Y) we kennen geen eens een Pieter

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:26

Toch een stukje tand afgebroken. Had het van de week gevoeld, maar het is alleen langs de zijkant te zien. Verdorie nog een (kunst)voortand ook. Heb zo’n hekel aan mijn tanden soms en hoe achterlijk beroerd onze orthodontist is geweest. Ruim twee jaar gebeugeld en je ziet er niks van, omdat ze gewoon kiezen hadden moeten trekken, zodat die voortanden niet voor elkaar konden schuiven. Heb al niet zo’n mooie kop, dan maken die tanden het er niet beter op.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:29

karuna schreef:
Hoewel ik tegen wraak ben en dergelijke dingen denk ik nu. Mooi toch te zot dat iemand die als beroep gaat krijgen met vrouwen en hun vagina en baarmoeder iemand verkracht en daarmee weg komt omdat hij "talentvol" is. Je zult hem als arts krijgen brrrr

Precies... die persoon heeft imo precies het verkeerde beroep gekozen.

Ik vond de uitspraak van de rechter behoorlijk rieken naar klassenjustitie. Gelukkig vindt zijn opleider wat hij uithaalde wèl een reden om hem te schorsen.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 14:50

'Even snel wat halen'.
Getsie, wat een drukte in de stad. Het lijkt wel aldsof ik in een rij voor de achtbaan sta i.p.v. de rij voor de kassa.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:07

Lekker m’n beddengoed buiten aan de lijn. Denk ineens te ruiken dat buren gaan barbecueën. Vond het wat vroeg, maar goed. Tot ik ineens sirenes hoor. Blijk hier op nog geen 200m afstand een brand te zijn. Snel de was van de lijn gehaald, maar de geur zit er al in. Ruik het zelfs al in mijn haar van dat eventjes :r

Gaat om een schuurtje, inmiddels onder controle gelukkig.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 15:43

Aan de zondag klusser….

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:13

Gisteren verkeerde spierspanning gehad zit nu verkeerd in mijn nek. Als in ga kapot van de pijn.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:31

De buren die precies naast onze zithoek aan hun kant van de schutting hun jacuzzi hebben opgezet en dat ding maakt een herrie en hun praten er hard bij om boven het lawaai uit te komen. |o
Vreselijk lieve mensen hoor, maar daar gaat de rust

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:33

Brand in de buurt, maar kunnen niet goed vinden waar..

edit:
Inmiddels gevonden, gaat gelukkig geen gevaar vormen voor ons.
Maar wel balen voor het bedrijf, zijn historische bouwmaterialen..

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 16:42

saskiaojan schreef:
De buren die precies naast onze zithoek aan hun kant van de schutting hun jacuzzi hebben opgezet en dat ding maakt een herrie en hun praten er hard bij om boven het lawaai uit te komen. |o
Vreselijk lieve mensen hoor, maar daar gaat de rust

Oefff hier zou ik ook van balen!
Wel lekker voor de buren natuurlijk maar voor jullie wel echt prut om relaxed in het zonnetje te zitten

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:01

Ik was in slaap gevallen op de vloer (lig wel vaker op de vloer, dat is niet zo apart) en in plaats van mij wakker te maken hebben mijn ouders me gewoon een uur lang laten liggen midden in de woonkamer :+

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 17:33

Spammail waarbij ik de behoefte voel om terug te mailen. :')

"Dagvaarding door de directeur van politie."
Ga andere dingen doen met dit mooie weer...
En.
"Hoi! Hier nieuws van Andreas, u bent fonds begunstigde!"

Afgelopen week werd ik weer gebeld.
Een dame aan de telefoon. Gaf wel haar naam maar niet het bedrijf.
Ik. "Is dit.... Bedrijf??"
Beaamde ze.
"Heel snel mijn nummer blokkeren, want ik doe absoluut geen zaken met jullie. Jullie hebben een agressieve verkoop houding waar ik echt geen belang bij heb."

Geen woord van gelogen, want het jaar ervoor kreeg ik ook telefoon, wilde ze mij een warmtepomp aansmeren.
Aangegeven dat ik deze aanbieding per mail wilde bekijken en geen zaken doe als ik handsfree auto rijd.
Kreeg ik inderdaad mail, maar ook direct met een plaatsingsdatum?
Heel snel een boze mail achteraan gestuurd.
Ze hebben hun keutel ingetrokken... Maar dat bedrijf hoeft echt niet meer te bellen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 19:10

Een uur op de Decathlon website zitten shoppen, wil ik afrekenen: kan ik niet verder want er kan zogezegd niet geleverd worden? :( Ik snap het probleem niet

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:28

Vandaag toch wel ff lastig dat ik heel veel dingen niet meer kan eten en dat ik merk dat ik heel veel dingen ook niet meer durf te eten.

2 maanden geleden een gastroscopie gehad naar aanleiding van het vermoeden voor coeliakie, bij de gastroscopie al schade gezien en sindsdien al gestopt met gluten eten. Eind februari de definitieve diagnose gehad en nu al ruim een maand heel erg zoekende. Gelukkig heel veel dingen die ik wel kan, maar word er zo moe van dat ik mezelf moet dwingen om eigenlijk alles te bekijken of ik het wel of niet kan eten. Ik ben zo gewend om gewoon lekker te kunnen eten wat ik wil en nu niet meer.
In de pasen tijd is er in mijn omgeving (barneveld en omstreken) een paasbroodje, het Haantje Pik, en dat kan ik nu ook niet meer eten. Maar ook zoveel paaseitjes niet omdat de kans gewoon te groot is dat ze in aanraking zijn geweest met gluten of glutenbevattende granen dat ik dat risico gewoon niet kan en wil lopen. Want heel poedersuiker gezegd is iedere gluten die ik binnen krijg direct schadelijk.

Gelukkig merk ik wel al verandering aan m'n eigen lichaam, nauwelijks meer buikpijn, nauwelijks opgeblazen buik en het lijkt also m'n energie niveau wat omhoog komt. Ik ben ontzettend blij dat we best heel snel tot een diagnose zijn gekomen, maar het is wel even pittig dat je na bijna 30 jaar alles zorgeloos eten ineens je hele voedingspatroon moet omgooien.

Zo, dat was even mijn klaagminuut :')

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:32

taartjee schreef:
Vandaag toch wel ff lastig dat ik heel veel dingen niet meer kan eten en dat ik merk dat ik heel veel dingen ook niet meer durf te eten.

2 maanden geleden een gastroscopie gehad naar aanleiding van het vermoeden voor coeliakie, bij de gastroscopie al schade gezien en sindsdien al gestopt met gluten eten. Eind februari de definitieve diagnose gehad en nu al ruim een maand heel erg zoekende. Gelukkig heel veel dingen die ik wel kan, maar word er zo moe van dat ik mezelf moet dwingen om eigenlijk alles te bekijken of ik het wel of niet kan eten. Ik ben zo gewend om gewoon lekker te kunnen eten wat ik wil en nu niet meer.
In de pasen tijd is er in mijn omgeving (barneveld en omstreken) een paasbroodje, het Haantje Pik, en dat kan ik nu ook niet meer eten. Maar ook zoveel paaseitjes niet omdat de kans gewoon te groot is dat ze in aanraking zijn geweest met gluten of glutenbevattende granen dat ik dat risico gewoon niet kan en wil lopen. Want heel poedersuiker gezegd is iedere gluten die ik binnen krijg direct schadelijk.

Gelukkig merk ik wel al verandering aan m'n eigen lichaam, nauwelijks meer buikpijn, nauwelijks opgeblazen buik en het lijkt also m'n energie niveau wat omhoog komt. Ik ben ontzettend blij dat we best heel snel tot een diagnose zijn gekomen, maar het is wel even pittig dat je na bijna 30 jaar alles zorgeloos eten ineens je hele voedingspatroon moet omgooien.

Je mag mij altijd een berichtje doen!
Ik heb al vanaf dat ik anderhalf ben Coeliakie mijn dochter van 9 heeft ook Coeliakie en ik blijk ook nog de ziekte van Dühring te hebben ;)

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:56

Froukje_J schreef:
taartjee schreef:

Je mag mij altijd een berichtje doen!
Ik heb al vanaf dat ik anderhalf ben Coeliakie mijn dochter van 9 heeft ook Coeliakie en ik blijk ook nog de ziekte van Dühring te hebben ;)

Oh jeetje! Goeie jackpot wel :(

Ik ben de eerste in mijn familie die deze diagnose heeft. Ik heb het eigenlijk altijd gegooid onder gevoelige darmen omdat ik echt flare ups had en dan best hele lange perioden geen buikpijn. Wel altijd opgeblazen en de wisselende stoelgang.

Ik merk nu vooral dat ik te weinig vezels binnen krijg en vind het lastig om ze aan te vullen zonder meteen aan die psylium oliebol te moeten. Ik stop al (glutenvrije) havervlokken in m'n smoothie voor de extra vezels, ik probeer extra snoepgroenten te eten, ik eet sowieso al veel fruit. Dat is nu even de grootste zoektocht.
Heb wel al koekjes gevonden "to die for". De Chocolate Chip Cookies van Made Good zijn echt geweldig! geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, maar koekje is crunchie, valt niet te makkelijk uit elkaar maar is ook geen baksteen en dat zonder super veel allergenen. Tot nu toe echt de favoriet qua snacks :D

Letten jullie dan ook heel erg op de "Kan sporen van gluten bevatten"? De dietste raadde aan om deze producten nu te laten staan. Gelukkig wordt het met de nieuwe wetgeving wel makkelijker, maar hoe gaan jullie daar nu mee om?

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 22:59

Wel heel terecht om daarover te klagen hoor, heftig dat je nog maar zo weinig mag eten!

Vandaar heb ik echt een goeie dag, en ik wil nog zo veel doen maar het is bedtijd en ik moet morgen vroeg op :') zo jammer

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 23:03

Das wel pittig Taartje..
Dan pas kom je er achter in hoeveel producten gluten zitten verstopt %)
Kan me ook heel goed voorstellen dat je 'bang' bent om te eten. Stel dat..

Maar als je zo lang wel gluten hebt gegeten (even de aanname dat je regelmatig brood at of pasta en dus best veel gluten binnen kreeg), is het dan echt nodig om ook producten te vermijden met "kan sporen van gluten bevatten"?