Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:09

Wella heeft ook bepaalde kleur maskers die het koel kunnen maken zonder dat het snel uit slaat naar paars. De pearl blonde gaf mij een mooie koele toon in de tijd van covid toen ik niet voor een toner naar de kapper kon;

https://www.salontopper.nl/product/well ... 30185a1cb1

denisesilver

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:22

Dit:
Afbeelding

En omdat de NPO het nodig vond om hem als slachtoffer van de Britse pers neer te zetten, is dat dus de smoes die iedereen klakkeloos overneemt, alsof hij geen 12-jarige heeft verkracht :r

Als ik topsporter was zou ik echt gereld hebben tegen zijn deelname en verheerlijking. Maar de medailles zijn schijnbaar belangrijker.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:26

''na een lastige periode''

En het slachtoffer ontkomt niet aan die lastige periode, die heeft levenslang.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:35

We hadden het er laatst aan tafel over, kwam mijn broer aanzetten met "hij wist niet dat ze 12 was, hij dacht dat ze 16 was." Alsof hij bij de rechtzaak niet had toegegeven zich bewust te zijn van haar leeftijd..

Kijk dat mensen voor zijn familie kwamen kan ook absoluut niet, maar meneer zelf is echt geen slachtoffer en verdient alle kritiek. Al helemaal omdat ik nog niks voorbij heb zien komen waarin hij ook maar iets van spijt of schuld laat zien

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:46

En dan nog hè. Welke 19-jarige gaat achter een 16-jarige aan. Dan ben je toch wel het kneusje van de samenleving. Waarom vond hij het nodig om haar dronken te voeren? Hoe blind ben je als je een 12-jarige vergist voor een 16-jarige?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:48

Aan de andere kant, hij heeft zijn straf uitgezeten. Mag hij dan nooit meer een sport beoefenen op hoog niveau? En wat mag hij dan nog wel?

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:50

denisesilver schreef:
En dan nog hè. Welke 19-jarige gaat achter een 16-jarige aan. Dan ben je toch wel het kneusje van de samenleving. Waarom vond hij het nodig om haar dronken te voeren? Hoe blind ben je als je een 12-jarige vergist voor een 16-jarige?

Mijn man was ook 20 en ik 16 toen wij elkaar leerde kennen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:51

meeste meiskes van 16 zijn ook niet geïnteresseerd in jongens van 16

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:54

Reïntegratie in de maatschappij prima, individueel op hoog niveau sporten soit (al zal ik dan zijn teamgenoot met een scheef oog aankijken), maar uitkomen voor je land met zoiets op je kerfstok? Nee. Sorry, maar daarvoor heb ikzelf van te dichtbij te maken gehad met een pedofiel die zonder pardon opgenomen werd in de familie. Dat ging ook fout.

fokfanaat schreef:

Jawel hoor. Bij mij op school liepen de meiden weg met een van de leerkrachten, die vond dat allemaal heerlijk, en deed er niks aan om dat af te wenden. Ook een zeer kwade zaak.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:00

En dan ook nog het deel dat het in een groot deel van de media nu uitgemaakt wordt dat hij het slachtoffer is, omdat er kritiek op hem is. Reintegratie is geen probleem, maar erken dan wel dat het niet even een klein dingetje is wat je hebt gedaan en accepteer dat mensen kritiek en vragen gaan hebben, al helemaal als je voor je land uit komt en een groot internationaal platform hebt daardoor

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:17

denisesilver schreef:

Dit vind ik erg kort door de bocht. Ik had als 16 jarige ook iets met een jongen van 19 zonder dat hier iets fout aan was. Jongens van mijn leeftijd waren nog zo kinderachtig vaak en tja… Mijn man was 23 toen ik hem leerde kennen toen ik 17 was en nu 18 jaar later zijn we nog steeds gelukkig samen (we schelen ons 5,5 jaar in leeftijd). Maar ik was ook heel atypisch al met 20 getrouwd en had met 22 een kind dus misschien ben ik sowieso geen voorbeeld :')

De situatie met die verkrachting van een 12 jarige vind ik wel echt vreselijk en is om te huilen. En als er dan ook nog zo mee omgegaan word is helemaal bizar. Maar tussen 12-19 en 16-19 zit nogal een verschil vind ik wel, dat is niet echt een vergelijk. Meisjes van 16 kunnen imo prima een relatie met een 19 jarige hebben afhankelijk van de situatie en individuen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 19-08-24 14:19, in het totaal 3 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:17

denisesilver schreef:
Reïntegratie in de maatschappij prima, individueel op hoog niveau sporten soit (al zal ik dan zijn teamgenoot met een scheef oog aankijken), maar uitkomen voor je land met zoiets op je kerfstok? Nee. Sorry, maar daarvoor heb ikzelf van te dichtbij te maken gehad met een pedofiel die zonder pardon opgenomen werd in de familie. Dat ging ook fout.

fokfanaat schreef:

Jawel hoor. Bij mij op school liepen de meiden weg met een van de leerkrachten, die vond dat allemaal heerlijk, en deed er niks aan om dat af te wenden. Ook een zeer kwade zaak.

Die was dan ook geen 16 denk ik?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:27

We hebben bhv en gelukkig zat er een stootkussen tussen maar ik krijg toch een klap op mijn ribben en buik.

Ik ging bijna over mijn nek :+

Leuk zulke vrienden, liefde direct over :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:37

denisesilver schreef:

Hij heeft tijdens de rechtszaak toegegeven dat hij zich wel bewust was van haar leeftijd, zo staat het in ongeveer alle bronnen die je hierover kunt vinden

"The court heard he was aware of the girl's age, having had conversations on various social networking sites."

klik klik2

Dus alle argumenten over wel of geen relatie tussen jongeren van 16 en 19 zijn IMO totaal niet relevant. Meisje was 12, geen 16, en hij wist verdomd goed dat zij slechts 12 was en maakte er misbruik van :r

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:34

denisesilver schreef:

Beetje kansloze opmerking, ik vind 16-19 best wel normaal?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:39

Ivm niet verdragen van tomaat door dochter zoek ik een recept voor paella zonder tomaat via google… zucht ieder resultaat is met tomaat of tomatenblokjes…. Nou dan maar weer zelf verzinnen….

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:40

Heel stuk geschreven is het weg. Ik had FF's reactie fout gelezen, dacht dat er jongens van 19 stond ipv 16.

Ik kon me destijds als 16-jarige al niet voorstellen dat ik thuis zou komen met een 19-jarige, en als 19-jarige moest ik ook niks hebben van 16-jarigen. Kansloos? Mwah, ik denk dat ik over zoiets mijn mening mag hebben

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:44

denisesilver schreef:
Heel stuk geschreven is het weg. Ik had FF's reactie fout gelezen, dacht dat er jongens van 19 stond ipv 16.

Ik kon me destijds als 16-jarige al niet voorstellen dat ik thuis zou komen met een 19-jarige, en als 19-jarige moest ik ook niks hebben van 16-jarigen. Kansloos? Mwah, ik denk dat ik over zoiets mijn mening mag hebben

Ja hoor, dat mag. Ik mag dat ook.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:21

Het is trouwens verkrachting genoemd vanwege de leeftijd. Het schijnt wel met instemming te zijn geweest maar met 12 jaar is het altijd verkrachting. Niet dat ik het goed praat want je blijft gewoon af van een 12 jarige maar er is wel iets nuance. Sommige 12 jarige meisjes zijn echt mooie jonge vrouwen met alles er op en eraan en willen zelf ook al vanalles. Als je dan een beetje jonge jongen van 19 bent met razende hormonen dan kan het fout gaan. Hij beseft nu zelf ook dat het fout was. En het was geen gewelddadige verkrachting, dat maakt in mijn ogen wel echt verschil.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:24

Bloemetje75 schreef:
Ivm niet verdragen van tomaat door dochter zoek ik een recept voor paella zonder tomaat via google… zucht ieder resultaat is met tomaat of tomatenblokjes…. Nou dan maar weer zelf verzinnen….

Eeeh, tomaat weglaten?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:28

Suzanne F. schreef:
Het is trouwens verkrachting genoemd vanwege de leeftijd. Het schijnt wel met instemming te zijn geweest maar met 12 jaar is het altijd verkrachting. Niet dat ik het goed praat want je blijft gewoon af van een 12 jarige maar er is wel iets nuance. Sommige 12 jarige meisjes zijn echt mooie jonge vrouwen met alles er op en eraan en willen zelf ook al vanalles. Als je dan een beetje jonge jongen van 19 bent met razende hormonen dan kan het fout gaan. Hij beseft nu zelf ook dat het fout was. En het was geen gewelddadige verkrachting, dat maakt in mijn ogen wel echt verschil.

Nee zeg houd op, 12 = 12.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:44

Suzanne F. schreef:

Als volwassene weet je beter, als puber kun je geen volwaardige informed decisions maken. Stop met dit soort dingen proberen goed te praten, het is gewoon walgelijk.

En ja, mijn vent is ook ouder. Maar ik was zelf 19 en hij net 25. Dat is gewoon een heel ander verhaal.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:50

dat is waar, maar er is wel een verschil tussen fysiek afgedwongen sex en geen volwaardige informed decision..
Beide is vreselijk, strafbaar en niet goed te praten, maar er is wel een verschil.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-24 16:54

fokfanaat schreef:
dat is waar, maar er is wel een verschil tussen fysiek afgedwongen sex en geen volwaardige informed decision..
Beide is vreselijk, strafbaar en niet goed te praten, maar er is wel een verschil.

Waar zit het verschil in dan? Puur dat er geen geweld is gebruikt? Fysiek geweld?

Ik vind het nog veel erger dat zo'n jong iemand psychologisch "verleid" wordt tot iets. Ja het is anders, maar het is minstens net zo erg zo niet erger. Psychisch geweld is ook geweld, al valt het misschien minder op en ziet het er minder erg uit vor de buitenwereld.

Vraag me af of deze jongeman ook spijt had gehad als niemand erachter was gekomen. Bij dit soort zaken krijg ik altijd het gevoel dat die gasten spijt hebben omdat er ineens consequenties aan vast zitten en zo maar proberen hun eigen hachje te redden.

Geen medelijden mee.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:00

Maar waarom is het psychisch geweld? Als de 12 jarige zelf zo graag wilde is het toch geen geweld?
Nee het is niet oké. Maar tegen je zin in bruut verkracht worden is wel iets anders lijkt me.