Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denisesilver schreef:En dan nog hè. Welke 19-jarige gaat achter een 16-jarige aan. Dan ben je toch wel het kneusje van de samenleving. Waarom vond hij het nodig om haar dronken te voeren? Hoe blind ben je als je een 12-jarige vergist voor een 16-jarige?
fokfanaat schreef:meeste meiskes van 16 zijn ook niet geïnteresseerd in jongens van 16
denisesilver schreef:En dan nog hè. Welke 19-jarige gaat achter een 16-jarige aan. Dan ben je toch wel het kneusje van de samenleving. Waarom vond hij het nodig om haar dronken te voeren? Hoe blind ben je als je een 12-jarige vergist voor een 16-jarige?
denisesilver schreef:Reïntegratie in de maatschappij prima, individueel op hoog niveau sporten soit (al zal ik dan zijn teamgenoot met een scheef oog aankijken), maar uitkomen voor je land met zoiets op je kerfstok? Nee. Sorry, maar daarvoor heb ikzelf van te dichtbij te maken gehad met een pedofiel die zonder pardon opgenomen werd in de familie. Dat ging ook fout.fokfanaat schreef:meeste meiskes van 16 zijn ook niet geïnteresseerd in jongens van 16
Jawel hoor. Bij mij op school liepen de meiden weg met een van de leerkrachten, die vond dat allemaal heerlijk, en deed er niks aan om dat af te wenden. Ook een zeer kwade zaak.
denisesilver schreef:Heel stuk geschreven is het weg. Ik had FF's reactie fout gelezen, dacht dat er jongens van 19 stond ipv 16.
Ik kon me destijds als 16-jarige al niet voorstellen dat ik thuis zou komen met een 19-jarige, en als 19-jarige moest ik ook niks hebben van 16-jarigen. Kansloos? Mwah, ik denk dat ik over zoiets mijn mening mag hebben
Suzanne F. schreef:Het is trouwens verkrachting genoemd vanwege de leeftijd. Het schijnt wel met instemming te zijn geweest maar met 12 jaar is het altijd verkrachting. Niet dat ik het goed praat want je blijft gewoon af van een 12 jarige maar er is wel iets nuance. Sommige 12 jarige meisjes zijn echt mooie jonge vrouwen met alles er op en eraan en willen zelf ook al vanalles. Als je dan een beetje jonge jongen van 19 bent met razende hormonen dan kan het fout gaan. Hij beseft nu zelf ook dat het fout was. En het was geen gewelddadige verkrachting, dat maakt in mijn ogen wel echt verschil.
Suzanne F. schreef:Het is trouwens verkrachting genoemd vanwege de leeftijd. Het schijnt wel met instemming te zijn geweest maar met 12 jaar is het altijd verkrachting. Niet dat ik het goed praat want je blijft gewoon af van een 12 jarige maar er is wel iets nuance. Sommige 12 jarige meisjes zijn echt mooie jonge vrouwen met alles er op en eraan en willen zelf ook al vanalles. Als je dan een beetje jonge jongen van 19 bent met razende hormonen dan kan het fout gaan. Hij beseft nu zelf ook dat het fout was. En het was geen gewelddadige verkrachting, dat maakt in mijn ogen wel echt verschil.
fokfanaat schreef:dat is waar, maar er is wel een verschil tussen fysiek afgedwongen sex en geen volwaardige informed decision..
Beide is vreselijk, strafbaar en niet goed te praten, maar er is wel een verschil.