Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 12:59

Ladygiroc schreef:
Prrrr schreef:
Da's eenmalig. Elke keer als ik een computer vervang koop ik weer zo'n licentie. Beetje afhankelijk van het moment, maar ik heb er nooit meer dan 35 euro voor betaald.

https://www.actievandedag.nl/aanbiedingen/thuisvermaak

Kan je nog kiezen voor 2021 of 2019. Er zijn ook nog goedkopere aanbieders, maar dit is een vertrouwde aanbieder met een serviceorganisatie erachter. En dit is een volledige Office, niet een thuisversie.

Vraag van een blontjuh, heb je dan word en excel die je zelf kan bewerken?

Word, Excel, Powerpoint, Outlook, Teams, OneNote, Publisher en Access. Volledig bewerkbaar.
(Klik de link, daar staat het ook in...)

Ik ben het overigens met Fleurtjuh eens dat voor sommige dingen LibreOffice net zo handig of zelfs beter is dan Office. Ik gebruik voor huistuinenkeuken spreadsheets bijvoorbeeld liever sCalc dan Excel. Ik heb ze ook altijd naast elkaar geïnstalleerd staan. Maar Word is dan weer handiger met velden dan Write. Vind ik. Je moet het even uitproberen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 16:59

gomir schreef:
Nikass schreef:
Als je een paard koopt, hoe kun je dan de chipregistratie laten aanpassen?

In Nederland meestal via de paspoortuitgevende instantie.
Kosten en eventuele verplichting tot aangaan lidmaatschap t.b.v. overschrijven wisselen per instantie.

Ik dacht dat het bij mijn honden bij de dierenarts gebeurde. De paspoort uitgevende instantie heeft toch weinig met de chip van doen? Of is dat bij paarden wel zo?

rien10

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:10

Bij honden en katten moet je dit zelf online doen. Kan bij paarden ook.

Hier bijvoorbeeld https://ndg.nl/

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:25

Ah thanks! :)
Als de chip dan wordt afgelezen dan lees je daar ook een andere eigenaar?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 17:41

Dan moet je eerst die mutatie maken. Daarna dus ; ja.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:01

Wacht, moet deze mutatie ook als je adres veranderd?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:14

Macs schreef:
Wacht, moet deze mutatie ook als je adres veranderd?

Ja, je moet bij de instantie waar je dier zijn of haar chip geregistreerd staat, alle veranderingen doorgeven. Bij verhuizingen, een nieuw telefoonnummer, nieuwe eigenaar, etc. Als de chip dan wordt uitgelezen staan er de juiste gegevens.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 19:19

Hmm oke, nooit aan gedacht!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 23:51

Wb ziektewet uitkering via UWV.
Januari in de ziektewet gegaan. Contract is recent afgelopen. Dan krijg ik toch gewoon de komende 1,5 jaar x procent salaris van het UWV? (65% volgens mij maar weet het even niet meer zeker)

Even heel kort geformuleerd en er van uitgaande dat er geen bijzonderheden zijn. M'n moeder blijft zeuren dat het om gewerkte jaren gaat, dus 4 jaar gewerkt is 4 maanden uitbetaling maar dat is toch helemaal niet met deze uitkering?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 00:08

Nyaleti schreef:
Januari in de ziektewet gegaan. Contract is recent afgelopen. Dan krijg ik toch gewoon de komende 1,5 jaar x procent salaris van het UWV? (65% volgens mij maar weet het even niet meer zeker)

Even heel kort geformuleerd en er van uitgaande dat er geen bijzonderheden zijn. M'n moeder blijft zeuren dat het om gewerkte jaren gaat, dus 4 jaar gewerkt is 4 maanden uitbetaling maar dat is toch helemaal niet met deze uitkering?

https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... -uitkering

Ziektewet kan na twee jaar ziekte uitlopen op een WIA-uitkering. Geen beperking in de duur op grond van arbeidsverleden. Geef haar die link maar.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 07:51

Nyaleti schreef:

Ik denk dat je moeder in de war is met WW. Dan klopt wel wat ze zegt in jouw geval.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:31

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:37

En een vraag van mij: ik krijg van de bouwer regelmatig nieuwsbrieven die ik via het klantportaal een link zodat ik die inhoud kan bekijken. Als dat heb geopend staat onderin mijn scherm mailchi.mp/ daar de naam van de website van de bouwer en dan nog een / en dan naam van het bestand.

hoe krijg ik dat geprint? Want ik wil ze graag bewaren.
Zo ook met de chat die ik via dat portaal met de klantbegeleiding heb.

Hoop dat er iemand hier een gouden tip voor heeft.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 08:43

Screenprint maken en dan plakken in word of paint en dan uitprinten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 09:07

Ja dat is idd een mogelijkheid maar…een behoorlijk omslachtige. Zou het de enige manier zijn?

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-23 10:25

Op een windows computer open je het knipprogramma en klikt op nieuw of je kiest: Windows logotoets + Shift + S. Je scherm wordt grijs en je kan een kadertje trekken om wat je wil printen. De uitsnede verschijnt in het knipprogramma. Vanaf daar kan je opslaan als jpg of rechtstreeks printen. Je kan zelfs een vrije vorm uitsnede maken als je dat zou willen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:45

Waarom bestaan er gluten vrije viltstiften? En wat is het nut er van? Zodat kinderen met coeliakie ook aan de stiften kunnen likken? :? Of mis ik nu echt een serieus punt?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:49

Moeten fietsers op een 30 km/u weg zich ook aan deze snelheid houden?

Werd vandaag een wandelaar van de sokken gereden door een wielrenner.

Ik reed zelf met de auto 30 km/u. De wielrenner sjeesde mij voorbij en liep flink uit. Dus reed overduidelijk harder.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:31

Lalidan schreef:
Waarom bestaan er gluten vrije viltstiften? En wat is het nut er van? Zodat kinderen met coeliakie ook aan de stiften kunnen likken? :? Of mis ik nu echt een serieus punt?

Misschien om kruisbesmetting te voorkomen. Als er anders stift op de handen zit en er dan iets vanuit de hand gegeten wordt het al besmet is.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 16:44

Stal_Fiore schreef:

Ik reed zelf met de auto 30 km/u. De wielrenner sjeesde mij voorbij en liep flink uit. Dus reed overduidelijk harder.

Lijkt me in principe wel al heeft een gewone fiets natuurlijk geen snelheidsmeter en halen de meeste fietsers die snelheid niet zodat er zelden wat te handhaven is. (Met "langzaam" verkeer is het wel een beetje grijs gebied wat je moet handhaven. Want een fietser, hardloper en spelend kind op een woonerf gaan daar ook niet stapvoets terwijl de auto dat wel moet.) Ik denk dat een agent die wielrenner eerder zou beboeten voor gevaarlijk rijgedrag dan voor te hard rijden. (Die agent en die handhaving zijn natuurlijk geheel hypothetisch aangezien de verkeersagent een met uitsterven bedreigde soort is die al bijna de mythische status van de eenhoorn berijkt heeft. :+ )

Maar met de opkomst van de E-bike en de speedpedelec gaan hier denk ik ook nog wel de nodige woorden en regelgeving aan vuil gemaakt worden. In mijn eigen vakgebied gaan al vragen rond of de fiets en de speedpedelec nog wel op hetzelfde fietspad thuis horen of dat de speedpedelec in de nieuwste inrichtingsplannen samen met de brommer op een apart pad of op de rijbaan moet komen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 22:48

Hoe werkt mobiel internet? Waar ik woon (3km lange straat, zijstraatjes, overal huizen en ik vermoed dat daar allemaal mensen met een mobieltje wonen :+ ) heb ik bij vlagen verschrikkelijk slecht internet. Traag, pagina's laden duurt ellenlang, berichten versturen is bijna een tragedie, etc. En soms ook gewoon goed.

Nu heb ik een stuk grond in het noorden. Met vijf huizen op ruime afstand. En daar heb ik met dezelfde foon altijd snel internet!

Kan ern mobiel netwerk dus slecht leveren bij overbelasting? Ik dacht dat dat tegenwoordig onmogelijk is?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 02:46

Palmera schreef:
Hoe werkt mobiel internet? Waar ik woon (3km lange straat, zijstraatjes, overal huizen en ik vermoed dat daar allemaal mensen met een mobieltje wonen :+ ) heb ik bij vlagen verschrikkelijk slecht internet. Traag, pagina's laden duurt ellenlang, berichten versturen is bijna een tragedie, etc. En soms ook gewoon goed.

Nu heb ik een stuk grond in het noorden. Met vijf huizen op ruime afstand. En daar heb ik met dezelfde foon altijd snel internet!

Kan ern mobiel netwerk dus slecht leveren bij overbelasting? Ik dacht dat dat tegenwoordig onmogelijk is?

Heel simpel/vereenvoudigd, deel je "jouw" zendmast van het mobiele netwerk met iedereen die daar gebruik van maakt. Dat geldt voor het traject zendmast --> internet maar ook voor de beschikbare ruimte in de lucht (frequenties/banden) tussen zendmast en mobieltjes. Bij teveel gebruikers per mast, moet je dus wachten totdat jouw signaal/gegevens verwerkt kunnen worden.

Samengevat, in jouw woonbuurt is dus te weinig capaciteit om alle signalen snel genoeg te verwerken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 08:49

axel_1997 schreef:
Stal_Fiore schreef:

Lijkt me in principe wel al heeft een gewone fiets natuurlijk geen snelheidsmeter en halen de meeste fietsers die snelheid niet zodat er zelden wat te handhaven is. (Met "langzaam" verkeer is het wel een beetje grijs gebied wat je moet handhaven. Want een fietser, hardloper en spelend kind op een woonerf gaan daar ook niet stapvoets terwijl de auto dat wel moet.) Ik denk dat een agent die wielrenner eerder zou beboeten voor gevaarlijk rijgedrag dan voor te hard rijden. (Die agent en die handhaving zijn natuurlijk geheel hypothetisch aangezien de verkeersagent een met uitsterven bedreigde soort is die al bijna de mythische status van de eenhoorn berijkt heeft. :+ )

Maar met de opkomst van de E-bike en de speedpedelec gaan hier denk ik ook nog wel de nodige woorden en regelgeving aan vuil gemaakt worden. In mijn eigen vakgebied gaan al vragen rond of de fiets en de speedpedelec nog wel op hetzelfde fietspad thuis horen of dat de speedpedelec in de nieuwste inrichtingsplannen samen met de brommer op een apart pad of op de rijbaan moet komen.

Ja met al het snellere verkeer aan fietsen ed zal er nog wel wat gaan volgen denk ik aan regels.

Gevaarlijk rijgedrag was het zeker. Gelukkig was de mevrouw in orde die gevallen was.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 13:01

Iemand een idee of Steam ook een emailadres heeft? Ik kom niet door de Captcha heen om mijn wachtwoord te resetten, mijn vader heeft het ook geprobeerd, maar die lukt het ook niet. :')

Laat maar, klagen helpt blijkbaar, want kreeg op mijn telefoon ineens een captcha die wel werkte :')

Bloesem21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 16:56

Kairos schreef:
Iemand een idee of Steam ook een emailadres heeft? Ik kom niet door de Captcha heen om mijn wachtwoord te resetten, mijn vader heeft het ook geprobeerd, maar die lukt het ook niet. :')

Laat maar, klagen helpt blijkbaar, want kreeg op mijn telefoon ineens een captcha die wel werkte :')

Had ik laatst ook! Ik ging echt aan m'n eigen capaciteit om een stoplicht aan te klikken, twijfelen haha

Was trouwens een andere website