Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elnienjo schreef:nynke55 schreef:Ja, dat gebeurt. Dat is het nadeel van vrijwilligerswerk. Ik doe normaal veel vrijwilligerswerk en dat is nu niet mogelijk. Ik hoor al meer dan een jaar niks meer van mijn "werkgevers". En straks mag ik weer opdraven, want ze kunnen niet zonder mij...
Dat ga je dan toch niet doen zeker? Althans niet gratis.
elnienjo schreef:Echwel schreef:Het zou sommigen sieren om wel wat vrijwilligerswerk te gaan doen en zo de andere kant van de maatschappij leren kennen..
Jezelf gratis laten misbruiken door 'n rijke werkgever, die te beroerd is er 'n salaris tegenover te stellen lijkt me niet goed voor je mentale welzijn. Je weet dat in al dat soort instanties allerlei managementlagen en adviseursfuncties dikke salarissen uitbetaald worden en toch durven ze schaamteloos mensen voor zich te laten werken zonder die 'n redelijke financiele vergoeding te willen betalen.
Echwel schreef:Nou denk dat ze bij vluchtelingenhulp enz wel hulp kunnen gebruiken, misschien een idee?
elnienjo schreef:Doordat veel mensen het gratis doen gaat die werkgever er natuurlijk never nooit een betaalde functie van maken. Met vrijwilligerswerk doen snij je jezelf dus eigenlijk in de vingers.
purny schreef:elnienjo schreef:Doordat veel mensen het gratis doen gaat die werkgever er natuurlijk never nooit een betaalde functie van maken. Met vrijwilligerswerk doen snij je jezelf dus eigenlijk in de vingers.
Of je kan van je luie gat af komen en iets voor de maatschappij betekenen. Zij betekenen ook iets voor jou dus mag het ook omgekeerd.
Vrijwilligers zijn onmisbaar.
purny schreef:maar elnienjo: je kan ook een paar uurtjes vrijwilligerswerk doen per week. Je hoeft geen 40 uur per week vrijwilligerswerk te doen maar een uurtje of 3 per week kan ook.
Kom je ook nog uit je isolement thuis en je bent onder de mensen
purny schreef:Ik waardeer je inzet DP. Het zou sieren dat er meer mensen zoals jij zouden zijn die wel iets voor hun uitkering zouden doen. Al is het maar een paar uur per maand.