Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:46

Relaxed schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik hoop maar dat ze het “noodzakelijke” OV gebruik niet gaan controleren. -O- Dan kan ik mijn vriend namelijk niet meer zien. Samen bij hem of bij mij wonen kan helaas niet. En Zwolle - Nijmegen is aardig ver fietsen. :))

Tja en zo hoopt iedereen iets niet.. Er zal toch iets moeten gebeuren.

Klopt. Bijna iedereen pleit voor strengere maatregelen maar oh wee als het invloed heeft op hun leven. Er zijn mensen die jaren een long distance relatie in stand houden. Je vriend enkele weken of maanden niet zien is ruk, maar niet onoverkomelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:54

purny schreef:
Bloodymary schreef:
Volgens de nieuwsberichten moet de horeca volledig sluiten. Ben benieuwd. Is wel weer heftig hoor...

Ja he.... en weer verplicht thuiswerken

Verplicht thuiswerken was alweer een tijdje zo.
Als je thuis kan werken moet je thuis werken.
Werkgevers kunnen problemen krijgen als ze mensen wel op het werk laten komen als ze gewoon thuis kunnen werken.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:59

Thuiswerken is vanaf het begin het dringende advies geweest maar dat is al heel veel minder geworden .

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:00

rien10 schreef:
Er was hier een link geplaats van een online foto zaak die FFP2 mondkapjes verkocht. Maar die link kan ik niet meer vinden... Had Morrie die link?

Vanaf 10 stuks online te bestellen:
Worden per 10, 50, 100 en meer verkocht.

https://www.fotofransnooren.nl/jxyuexin ... stuks.html

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:08

bigone schreef:
Thuiswerken is vanaf het begin het dringende advies geweest maar dat is al heel veel minder geworden .

Mijn man mocht een tijdje terug weer naar het werk (moest je inboeken ivm beperkte plekken).
Maar laatst werd er weer genoemd mensen echt alleen naar het werk te laten komen als het niet anders kan.
En sinds die tijd moet hij weer 100% thuis werken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:14

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:17

Toch zegt de telegraaf dat er nog over gesproken wordt:
" De horeca minstens twee weken dicht, teamsporten aan banden en groepsgroottes verder terug. Dat zijn enkele van de maatregelen die op tafel liggen om de verdere verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
Dat melden bronnen aan het Binnenhof. Voor de horeca ligt een vroegere sluiting, om zes uur ’s avonds, ook op tafel, net als sluiting voor alleen het weekend. Ook wordt de verkoop van alcohol in de avonduren waarschijnlijk verboden, zoals in sommige veiligheidsregio’s al is gebeurd. De opties zijn nog onderwerp van discussie."

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:20

Horeca geeft veel besmettingen, dat dicht scheelt al. Zwaar voor de ondernemers hoor!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:24

Ik denk wel dat ze steeds vast wat uitlekken zodat de klap minder groot is tijdens een persconferentie, vorige week uitgelekt en nu weer? Dat kan toch geen toeval zijn?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:25

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:31

tienus63 schreef:
Horeca zeer waarschijnlijk 14 dagen dicht.

https://nos.nl/l/2351987#UPDATE-container-48241082

RTLnieuws meldt het nu in het late nieuws.
‘Haagse bronnen zeggen dit tegen RTL nieuws; horeca helemaal dicht.’

Zeer waarschijnlijk voor minimaal 2 weken.
Na 20 uur geen alcohol verkoop meer in winkels.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:40

In Engeland ook zware maatregelen, zoals horeca en sportscholen dicht.
Ook daar lopen de besmettingen weer heel erg op.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 23:52

Ben benieuwd of het dan echt over de horeca gaat, of alleen over de reca. Dat wordt nogal eens verward dit jaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:04

Bloodymary schreef:
Ben benieuwd of het dan echt over de horeca gaat, of alleen over de reca. Dat wordt nogal eens verward dit jaar.

Ik hoorde alleen cafés en restaurants.
Ik begreep net ook, dat ze sportwedstrijden willen verbieden om verplaatsing tegen te gaan.
Er mag wel getraind worden.
Het lijkt erop, dat ze toch vooral inzetten op zoveel mogelijk thuis blijven en zo weinig mogelijk reizen en verplaatsen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:28

Bloodymary schreef:

Vaak vallen hotels er weer buiten om gestrande toeristen onderdak te bieden.

Vanavond een meneer aan de telefoon. "Ja ik zag op het nieuws dat horeca misschien moet sluiten. Zal dit betekenen dat wij ook niet meer kunnen eten in het hotel?" "Sorry, ik zit niet in het OMT meneer. Dus niemand weet wat ze morgen gaan doen, maar dat kan zo zijn. Het is uiteraard uw eigen risico, corona komt niet meer als verrassing"

Waarop die beste man zegt dat ze gewoon komen. Maar als ze niet kunnen dineren toch weer gaan en hun geld terug willen.

De Nederlandse samenleving in een notendop. Want oh wat hebben we het zwaar gehad nu we niet 5x per jaar op vakantie konden maar slechts 2x. "We verdienen het nu wel na al die maanden". Mind blowing..

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:31

Electra63 schreef:
Bloodymary schreef:

Ik hoorde alleen cafés en restaurants.
Ik begreep net ook, dat ze sportwedstrijden willen verbieden om verplaatsing tegen te gaan.
Er mag wel getraind worden.
Het lijkt erop, dat ze toch vooral inzetten op zoveel mogelijk thuis blijven en zo weinig mogelijk reizen en verplaatsen.

Ja, dat iedereen een beetje in zijn eigen bubbel blijft!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 00:52

N0a schreef:
Bloodymary schreef:

Vanavond een meneer aan de telefoon. "Ja ik zag op het nieuws dat horeca misschien moet sluiten. Zal dit betekenen dat wij ook niet meer kunnen eten in het hotel?" "Sorry, ik zit niet in het OMT meneer. Dus niemand weet wat ze morgen gaan doen, maar dat kan zo zijn. Het is uiteraard uw eigen risico, corona komt niet meer als verrassing"

Waarop die beste man zegt dat ze gewoon komen. Maar als ze niet kunnen dineren toch weer gaan en hun geld terug willen.

De Nederlandse samenleving in een notendop. Want oh wat hebben we het zwaar gehad nu we niet 5x per jaar op vakantie konden maar slechts 2x. "We verdienen het nu wel na al die maanden". Mind blowing..

Voor veel mensen is kunnen uit eten eigenlijk wel een beetje de voorwaarde waarvoor ze een hotelletje boeken.

Ik kan me dus héél goed begrijpen dat die man zegt: dan maar omboeken voor een andere keer!

Het gaat toch om een hoop centjes en als je er dan geen plezier in hebt, dan liever een andere keer wanneer de restaurants wél weer open zijn.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 01:03

Maar dan kan hij beter nu op voorhand annuleren en over 'n tijdje nog 'ns boeken. Zou gezien de omstandigheden ook pas iets boeken als het rustig voelt qua coronacijfers, bij voorkeur pas op de dag voordat je weg wil.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 04:41

moonsparkle schreef:
Ik denk wel dat ze steeds vast wat uitlekken zodat de klap minder groot is tijdens een persconferentie, vorige week uitgelekt en nu weer? Dat kan toch geen toeval zijn?

Ik denk eerder dat ze bewust uitlekken zodat men voldoende tijd hebben om de nieuwe regels te implanteren.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:03

elnienjo schreef:
Maar dan kan hij beter nu op voorhand annuleren en over 'n tijdje nog 'ns boeken. Zou gezien de omstandigheden ook pas iets boeken als het rustig voelt qua coronacijfers, bij voorkeur pas op de dag voordat je weg wil.

Ja dit dus. Je weet dat het er aan zit te komen en neemt op dit moment een weloverwogen besluit om toch te komen. Waarom zou het hotel daar dan voor op moeten draaien om hem te compenseren. Waarom verwacht men altijd dat wij dat risico maar moeten dragen. Dat vind ik echt belachelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:09

N0a schreef:
Bloodymary schreef:

In dat soort gevallen is een borg een goede uitkomst. Ik vind het vrij asociaal om te gaan en als je dan niet kan eten in dat geval terug te gaan. Bedrijf heeft toch kosten moeten maken om voedsel te bestellen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:23

elnienjo schreef:
Zo lang disscuseren over sneltesten dat het virus zich in de tussentijd wel 3 keer weet te verdubbelen.

Ze hebben de hele zomer gehad om de boel op orde te krijgen.
Precies!
(Maar ze moesten en zouden zonodig op vakantie... 8)7 )

Een kamerlid heeft als hij geluk heeft 4 weken per jaar vrij. Daarnaast heeft hij nog tal van andere taken, werkbezoeken afleggen, overleggen.
Dus dat ze zo nodig met vakantie moesten vind ik erg kort door de bocht.
En deze mensen werkten 24/7 dus ze hadden wel een paar weken vrij verdiend, anders kregen we weer een Bruno Bruins incident.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:27

Toch denk ik dat het op vakantie gaan en wekenlang geen persconferenties geven geen goed signaal was.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:29

purny schreef:
elnienjo schreef:
Zo lang disscuseren over sneltesten dat het virus zich in de tussentijd wel 3 keer weet te verdubbelen.

Ze hebben de hele zomer gehad om de boel op orde te krijgen.
Precies!
(Maar ze moesten en zouden zonodig op vakantie... 8)7 )

Een kamerlid heeft als hij geluk heeft 4 weken per jaar vrij. Daarnaast heeft hij nog tal van andere taken, werkbezoeken afleggen, overleggen.
Dus dat ze zo nodig met vakantie moesten vind ik erg kort door de bocht.
En deze mensen werkten 24/7 dus ze hadden wel een paar weken vrij verdiend, anders kregen we weer een Bruno Bruins incident.

En zelfs op vakantie zijn ze nog niet vrij. Kennis stond naast de Jonge op de camping. Hugo zat non stop aan de telefoon en vanaf 7 al voor de tent met z'n laptop te werken. Ik heb echt respect voor hun hoor. Was zelf al lang en breed omgevallen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-20 07:32

MarlindeRooz schreef:
Ja en aangezien mijn ouders een auto weg moesten doen kunnen die mij ook niet altijd zomaar ophalen. Dus volgens de regels zou ik dan maanden mijn ouders en mijn vriend niet kunnen zien. :=

Er zijn mensen die hebben hun ouders en geliefden al meer dan 6 maanden niet gezien.