Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 09:57

pien_2010 schreef:
Rutten, vind ik doet het heel goed. Als Groen links stemmer zal ik nooit op hem stemmen, want we liggen als het om onze politieke ideeën gaat te ver uit elkaar. Maar ik sta achter hem nu. Ik vind dat hij het heel erg goed doet en dat hij boven alle partijen in het langsbelang uitstijgt. Zo hoort een premier te zijn in mijn ogen.

Baudet moet je nooit stemmen want er staat letterlijk in op hun pagina's dat als zij aan de macht zijn, ze gelijk beginnen om op de posities die er toe doen hun mensen te zetten. Dat betekent (Trump doet het zelfde), dat je dus op een partij stemt die tot doel heeft de democratie en de vrijheid van meningsuiting te elimineren.
Dat moet je nooit, maar dan ook nooit willen.
Als Groen Links met die onzin zou komen, ook al zouden het allemaal mijn ideeën zijn, dan zou ik nooit meer op die partij gaan stemmen. Want dat is gevaarlijk. Democratie houdt namelijk in dat je ook met de grote of kleine minderheid rekening houdt in je beleid en dat je die meningen moet kunnen horen evenals op lokaal niveau dat beleid hoort te zien.

Ik huiver van arrogante witte Baudet mannen die denken dat zij de wijsheid in pacht hebben en het wel eens allemaal gaan regelen.

Rutten en ik, zouden heel goed samen een gezellige avond kunnen hebben, want Rutten net als ik, omarmt de democratie met daarin al de verschillende opvattingen, mensen, huidskleuren, achtergronden, geloven etc.

Moo gezegd Pien!!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:42

elnienjo schreef:
Ik vind dat we niet op partijen, maar op beleid zouden moeten kunnen stemmen. En dan mag Rutte het managen. Daar vind ik 'm verdomd goed in.

Maar dat doen we toch al? Ik stel op een partij die dat beleid, die plannen hebben. Dat ze kunnen worden uitgevoerd of niet is een tweede

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:50

purny schreef:
elnienjo schreef:
Ik vind dat we niet op partijen, maar op beleid zouden moeten kunnen stemmen. En dan mag Rutte het managen. Daar vind ik 'm verdomd goed in.

Maar dat doen we toch al? Ik stel op een partij die dat beleid, die plannen hebben. Dat ze kunnen worden uitgevoerd of niet is een tweede

Ik vind dat niet. Het is een mengeltje van plannen wat partijen aanbieden. En soms twee tegenstrijdige plannen waar ik voor eentje vóór ben en de andere juist tegen.
Ik zou het fijn vinden over de grote lijnen een voor of tegen stem uit te kunnen brengen en dat mensen met kwaliteiten (zoals Rutte) dat meest gekozen beleid dan uitvoeren.

Tancreda4

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:14

Zijn er mensen die nog wel voor 'simpele' dingen bij hun HA terecht kunnen of nog steeds niet? Ik wilde mijn HA bellen omdat ik pijn aan m'n knie blijf houden. Inmiddels ruim 5 maanden en fysio verder, maar schiet niet op. Maar het menu dat je van te voren hoort heeft mij doen afhaken. Komt er op neer dat niet bedreigende klachten hoe vervelend ook, vaka nog worden afgezegd en verplaatst. En vooral omdat ik bij een fysio loopt (en m'n huisarts mij niet altijd even goed heeft geholpen met andere klachten) gaf ik direct al de moed op.

Ben benieuwd hoe het bij anderen gaat en hoe de reguliere zorg loopt en of deze loopt?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:17

Tancreda4 schreef:
Zijn er mensen die nog wel voor 'simpele' dingen bij hun HA terecht kunnen of nog steeds niet? Ik wilde mijn HA bellen omdat ik pijn aan m'n knie blijf houden. Inmiddels ruim 5 maanden en fysio verder, maar schiet niet op. Maar het menu dat je van te voren hoort heeft mij doen afhaken. Komt er op neer dat niet bedreigende klachten hoe vervelend ook, vaka nog worden afgezegd en verplaatst. En vooral omdat ik bij een fysio loopt (en m'n huisarts mij niet altijd even goed heeft geholpen met andere klachten) gaf ik direct al de moed op.

Ben benieuwd hoe het bij anderen gaat en hoe de reguliere zorg loopt en of deze loopt?

Ja hoor bij ons is het menu ook niet anders dan normaal. Volgens mij behandelen ze wel het liefst op afstand. Maar ingeval was ik zo geholpen (niet langs geweest maar dat wilde ik ook niet haha)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:19

@elnienjo dat werkt toch alleen als er iemand die jou aanstaat aan de macht is? Of wil je dat mensen niet meer kunnen kiezen?
En hoezo een mengelmoes van partijen wat plannen aanbied? Zo werkt het helemaal niet...
Ik vind het meer dan terecht dag een wet niet zomaar aangenomen kan worden door het kabinet. Ook de mensen in de tweede kamer zijn gekozen en die stellen soms ook hele terechte vragen.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 26-05-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:20

Mmm misschien moet ik blijven hangen en de assistente spreken. Maar moed zakte mij gelijk in m'n schoenen. Ik hik er al tegenaan omdat eerdere ervaringen niet zo positief waren en de drempel al best hoog was en dan zo'n menu en tekst...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:22

Tancreda4 schreef:
Mmm misschien moet ik blijven hangen en de assistente spreken. Maar moed zakte mij gelijk in m'n schoenen. Ik hik er al tegenaan omdat eerdere ervaringen niet zo positief waren en de drempel al best hoog was en dan zo'n menu en tekst...

Gewoon doen hoor! Er is geen reden dat ze je niet te woord zal staan.

LadyMadonna

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:36

Tancreda: ja hoor, ik ben gister geweest ivm verschrikkelijk jeuk aan mijn voeten. Bl kijkt eczeem te zijn, zalfje voor gehad.

In made is een lerares vermoord enkele dagen terug. Zag net foto's van een erehaag bij haar uitvaart, iedereen hutje mutje.... maar je mag er niks van zeggen, dan wordt je nog net niet gelynched

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:44

pien_2010 schreef:
Rutten, vind ik doet het heel goed. Als Groen links stemmer zal ik nooit op hem stemmen, want we liggen als het om onze politieke ideeën gaat te ver uit elkaar. Maar ik sta achter hem nu. Ik vind dat hij het heel erg goed doet en dat hij boven alle partijen in het langsbelang uitstijgt. Zo hoort een premier te zijn in mijn ogen.

Baudet moet je nooit stemmen want er staat letterlijk in op hun pagina's dat als zij aan de macht zijn, ze gelijk beginnen om op de posities die er toe doen hun mensen te zetten. Dat betekent (Trump doet het zelfde), dat je dus op een partij stemt die tot doel heeft de democratie en de vrijheid van meningsuiting te elimineren.
Als Groen Links met die onzin zou komen, ook al zouden het allemaal mijn ideeën zijn, dan zou ik nooit meer op die partij gaan stemmen. Want dat is gevaarlijk. Democratie houdt namelijk in dat je ook met de grote of kleine minderheid rekening houdt in je beleid en dat je die meningen moet kunnen horen evenals op lokaal niveau dat beleid hoort te zien.

Ik huiver van arrogante witte Baudet mannen die denken dat zij de wijsheid in pacht hebben en het wel eens allemaal gaan regelen.

Rutten en ik, zouden heel goed samen een gezellige avond kunnen hebben, want Rutten net als ik, omarmt de democratie met daarin al de verschillende opvattingen, mensen, huidskleuren, achtergronden, geloven etc.

Helemaal mee eens Pien. De ideale staatsvorm bestaat niet. De democratie is de minst slechte.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:47

Het is gelukkig wel zo dat in onze parlementaire democratie met zoveel partijen, een partij als FvD of PVV niet zo snel in de regering komt. Dit omdat ze niet aan een meerderheid gaan komen. Tenzij de meerderheid van de stemmen naar deze twee partijen gaat. Dan zouden ze een coalitie kunnen vormen. Het is daarom ook verstandiger om op bijvoorbeeld de VVD of een andere grotere partij te stemmen dan op bijvoorbeeld PvdD of DENK. Dat is strategisch stemmen, om zo te voorkomen dat partijen gerund door rechtse gekkies in de coalitie kunnen komen.

Daarom maak ik mij ook niet zo druk om PVV en FvD. Omdat zij toch niet zo snel aan "de macht" komen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:53

Tancreda4 schreef:

Hier is bij de HA prima reguliere zorg. Gisteren gebeld voor een doorverwijzing naar ziekenhuis en die wordt dezelfde dag nog geregeld. Ook oren uitspuiten e.d. kan gewoon.
Ziekenhuis nog wel drama, krijg in September pas te horen wanneer ik überhaupt terecht kan (dus niet in September terecht, ze gaan dan pas nieuwe vervolgbehandelingen inzetten, tot die tijd pakken ze alleen de afgebroken behandelingen op). Dat doet wel even pijn, ondanks dat het geen spoedzorg is had ik toch graag eerder langs willen komen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:54

LadyMadonna schreef:
In made is een lerares vermoord enkele dagen terug. Zag net foto's van een erehaag bij haar uitvaart, iedereen hutje mutje.... maar je mag er niks van zeggen, dan wordt je nog net niet gelynched

Ik zag het ook.
Maar ik zag juist gezinnen bij elkaar staan en tussen de gezinnen wel afstand.
Vergeet niet dat camerahoek alles gigantisch vertekend.
We hebben dat gezien toen mijn broer en schoonzus trouwfoto’s maakten bij met mijn moeder, bij de kist en met ons.

Als je foto’s ziet, lijkt het alsof we naast en voor elkaar staan.
Irl zat er minimaal 2,5 meter tussen.

Sindsdien kijk ik met andere blik naar dergelijke foto’s.

Bij de herdenking voor de surfers in Scheveningen stonden ze letterlijk schouder aan schouder, in elkaar gearmd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:10

MoniqueT schreef:
bigone schreef:
En heel eerlijk, ik heb nog wel wat vertrouwen in het gezonde verstand van veel medelanders om te zorgen dat één van deze twee heren niet in die positie komt.

Ik hoop met heel mijn hart dat je gelijk hebt!

Ik had ook nooit verwacht dat Trump gekozen zou worden... En het verbaasd me nu weer dat hij nog zo'n grote achterban heeft en misschien wel weer herkozen wordt.

Kan alleen maar hopen dat we in NL betere keuzes maken. :j

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:11

Hier ook gewoon terecht bij de huisarts afgelopen tijd. Mijn dochter van 15maanden had flink koorts (40graden in de ochtend) en kon gewoon direct komen. En maar goed ook want nierbekkenontsteking.
En gisteren ook uitgebreid telefonisch overleg toen diezelfde dochter een steentje (met niet gladde randen) had doorgeslikt 8)7
Hier staan ze echt laagdrempelig open voor zorg.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:13

Maar vergeten we voor het gemak wel even dat Rutte de zorg behoorlijk heeft afgebrokkeld?
Dat we de corona niet tot een enorm grote gezondheids crisis hebben laten komen door hem, maar door de medewerkers in de ziekenhuizen die 300% inzet hebben laten zien.
Over gewerkt hebben, vakantiedagen niet op konden nemen enz.
Terwijl er al te weinig mensen op de vloer zijn. Te laag betaald.

Maar hey, we hebben even om 8 uur voor ze geklapt.
En hoeveel geld word er wel in bedrijven als KLM gestoken door VVD?!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:17

_lautje_ schreef:
Hier ook gewoon terecht bij de huisarts afgelopen tijd. Mijn dochter van 15maanden had flink koorts (40graden in de ochtend) en kon gewoon direct komen. En maar goed ook want nierbekkenontsteking.
En gisteren ook uitgebreid telefonisch overleg toen diezelfde dochter een steentje (met niet gladde randen) had doorgeslikt 8)7
Hier staan ze echt laagdrempelig open voor zorg.

Het is ook wel een rauwdouwer die jongste van jou he ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:22

secricible schreef:
Tancreda4 schreef:

Hier is bij de HA prima reguliere zorg. Gisteren gebeld voor een doorverwijzing naar ziekenhuis en die wordt dezelfde dag nog geregeld. Ook oren uitspuiten e.d. kan gewoon.
Ziekenhuis nog wel drama, krijg in September pas te horen wanneer ik überhaupt terecht kan (dus niet in September terecht, ze gaan dan pas nieuwe vervolgbehandelingen inzetten, tot die tijd pakken ze alleen de afgebroken behandelingen op). Dat doet wel even pijn, ondanks dat het geen spoedzorg is had ik toch graag eerder langs willen komen.

Ik had eerst een foto moeten sturen van mijn hoofd maar het ging niet zo makkelijk. Toen kon ik langs komen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:25

_Penotti schreef:
Maar vergeten we voor het gemak wel even dat Rutte de zorg behoorlijk heeft afgebrokkeld?
Dat we de corona niet tot een enorm grote gezondheids crisis hebben laten komen door hem, maar door de medewerkers in de ziekenhuizen die 300% inzet hebben laten zien.
Over gewerkt hebben, vakantiedagen niet op konden nemen enz.
Terwijl er al te weinig mensen op de vloer zijn. Te laag betaald.

Maar hey, we hebben even om 8 uur voor ze geklapt.
En hoeveel geld word er wel in bedrijven als KLM gestoken door VVD?!

Dat is de regering en niet alleen de vvd. Weet je wel hoe ontzettend veel banen er ook afhangen van Schiphol/klm ? En dat kun je failliet laten gaan maar daar los je het probleem in de zorg niet mee op. En nu zijn er problemen, tijdens een pandemie die eens in de honderd jaar voorkomt en die niemand had kunnen voorspellen . Iedereen wijst ook naar Duitsland, die hebben het goed voor elkaar met al die ic bedden ware het niet dat veertig % niet gebruikt kan worden wegens personeelsgebrek. Dat er veel fout gaat is duidelijk , niet alleen in de zorg en ik ben voor een flinke omslag in diezelfde zorg want op veel zaken kan er flink wat wijzigen. Feit blijft ook dat de zorgkosten door vergrijzing torenhoog zijn en dat wel betaald moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:30

pien_2010 schreef:

Je omarmt iedereen ongeacht huidskleur, geslacht, etc, maar je moet wel expliciet "witte mannen" benoemen want daar huiver je het meeste van.

:+

Je mag ook van iedere Baudet stemmer gelijkwaardig huiveren, ongeacht huidskleur of geslacht.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:33

In Rotterdam hebben ze in de parken cirkels gemaakt op het gras om de 1,5 m te kunnen handhaven. Binnen die kleine cirkels kan je met 2 of 3 zitten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:38

LadyMadonna schreef:
Tancreda: ja hoor, ik ben gister geweest ivm verschrikkelijk jeuk aan mijn voeten. Bl kijkt eczeem te zijn, zalfje voor gehad.

Ik heb de foto's niet gezien, maar deze fotoreeks op fb heeft wel mijn ogen geopend

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:46

mysa schreef:
pien_2010 schreef:

Helemaal mee eens Pien. De ideale staatsvorm bestaat niet. De democratie is de minst slechte.

Dank jullie wel. Het is natuurlijk wel Rutte. Sorry voor dat.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:51

LadyMadonna schreef:

Zo, echt!! Ik kom dus uit Made, we hebben daar ons appartement. Ik zag de foto´s ook en schrok me echt rot. Allemaal heel verdrietig (en bizar ook trouwens, dat hele verhaal), maar al die huilende en snotterende mensen op een hoop, doodeng.

Ik heb ook maar niks gezegd .. ik hoop dat het inderdaad vertekende beelden zijn.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 26-05-20 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:51

nav de post van Pien: Daarom zal ik nooit op een partij stemmen die op grond van geloof gebaseerd is. GPV, CDA, noem ze maar. Kerk en staat dienen gescheiden te blijven.1