Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 08:36

Griekenland laat vanaf vrijdag alleen nog volledig gevaccineerden toe in de horeca bioscopen en theaters.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:18

xxxmh schreef:
Nu heb ik wel corona gehad maar ben niet getest bij de ggd maar had een sneltest.

Als je na een sneltest positief bent moet je je altijd nog bij de GGD laten testen. Kan je nu wel duur komen te staan.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:25

xxxmh schreef:
Ik ga 1 augustus naar Frankrijk om een week te paardrijden. Er is 1 vrije dag en dan gaan we altijd naar carcasonne. Ik heb 1 prik gehad en krijg de dag na dat terug kom mijn 2e prik. Nu heb ik wel corona gehad maar ben niet getest bij de ggd maar had een sneltest. Heb wel de qr code internationale gekregen maar hoop dus dat het genoeg is. Ga wel voor de zekerheid testen voordat ik heen vlieg. En als het moet nog testen voordat we naar carcasonne gaan. Maar begin er een hard hoofd in te krijgen dat het door gaat. Heb nog nooit zoveel stress gehad als voorbereiding voor een vakantie...

Iedereen weet toch dat als je bij een zelf test positief test je een test bij de ggd moet doen.

Misschien dat je nu nog een antigenen test kan doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:27

Neonlight schreef:
xxxmh schreef:
Nu heb ik wel corona gehad maar ben niet getest bij de ggd maar had een sneltest.

Als je na een sneltest positief bent moet je je altijd nog bij de GGD laten testen. Kan je nu wel duur komen te staan.

Dat is ook niet waar. Mijn man was ook positief voor een sneltest en kreeg absoluut geen afspraak bij de GGD daar begonnen ze écht niet aan. Ze namen alles van particulieren bedrijf over. Dossiernummer, bron en contactonderzoek. Hij heeft meerdere malen aangegeven daar nog te willen testen maar dat gebeurde absoluut niet.

Jullie hebben het over een zelftest maar dat is heel wat anders dan een sneltest die xxxmh bij een particulier bedrijf gehad heeft. Dat is gewoon dezelfde test als waar de GGD ook mee testte als je daar een sneltest kreeg. Dan neemt de GGD alles over van dat bedrijf en krijg je echt niet zomaar een test weer bij de GGD.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:32

Oh ok dan heeft ze dus nu de QR code omdat ze Corona gehad heeft. Dan heeft ze toch geen probleem.

Maar als alles geregistreerd zou zijn dan hoeft ze toch nu geen 2e prik.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:45

Spenk, misschien gaat dat nu zo maar mijn vader werd positief getest met een commerciele sneltest en moets vervolgens naar de GGD om te testen. Was geen keuze, anders kon hij op de corona app ook geen code invoeren voor bron en contactonderzoek en zo.

Het lijkt dus afhankelijk van wanneer je getest bent en waar. Of de GGD het wel of niet heeft over genomen.

Xxxmh, dat wordt dan testen voordat je die dag weg gaat. Dan kan je met een negatieve test wel gewoon uit eten, als de regels tegen die tijd in Frankrijk nog gelijk zijn aan nu.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:46

Neonlight schreef:
xxxmh schreef:

Dat is bij mij nooit gezegd dus nooit geweten dus laat me netjes 2 keer prikken en testen voordat ik naar Frankrijk ga.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:51

MarliesV schreef:
Spenk, misschien gaat dat nu zo maar mijn vader werd positief getest met een commerciele sneltest en moets vervolgens naar de GGD om te testen. Was geen keuze, anders kon hij op de corona app ook geen code invoeren voor bron en contactonderzoek en zo.

Het lijkt dus afhankelijk van wanneer je getest bent en waar. Of de GGD het wel of niet heeft over genomen.

Xxxmh, dat wordt dan testen voordat je die dag weg gaat. Dan kan je met een negatieve test wel gewoon uit eten, als de regels tegen die tijd in Frankrijk nog gelijk zijn aan nu.

Dit was in april waarschijnlijk dat ze nu pas bedenken dat dat niet handig is. Maar toen mocht je echt niet nog eens naar de GGD. Kwam je niet doorheen. En de GGD neemt alles wel over hoor dat is geen probleem. Je kunt alleen niks in de app zetten := en dat is wel heel zuur want nu zit je ermee.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:13

Ik lees nu dat het verschil erin zit of het een gevalideerde sneltest is of niet. https://www.ggd.amsterdam.nl/coronaviru ... ab9e0fae8d
Denk dat dat inmiddels veranderd is, een tijd geleden was dat bij alle sneltesten nog zo. Zie nu ook dat bij positieve uitslag van sneltest op het werk er geen afspraak meer gemaakt moet worden bij de GGD, dat was eerder wel zo, toen moest iedereen een PCR test na een positieve sneltest doen en daar ging ik van uit. Heb gelukkig al lang niet meer hoeven testen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:16

Ah zo ja, ja de GGD hier werkte tot 1 juli al maanden enkel met sneltesten. Dus die was gewoon het zelfde :) daarom mocht je niet ook nog een keer GGD testen,enkel wanneer je in de zorg werkte kreeg je pcr.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:26

Laatste keer dat ik getest ben was nog in 2020, op mijn werk hebben ze voor het personeel een commerciele sneltest mogelijkheid. Heb alleen maar sneltesten gehad, maar toen was de policy na een positieve sneltest PCR test bij GGD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:27

Ja precies, nee dat is al langer niet meer zo mede omdat veel GGD ook de sneltesten doen ipv pcr en die dus hetzelfde is. Maar ze hebben er toen dus geen rekening mee gehouden dat ze mensen nu dan geen herstelbewijs willen geven.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:31

Ik denk ook dat wij dit jaar pech hebben. Vorig jaar geluk, toen konden we wel op vakantie. Willen begin augustus naar Frankrijk, maar daar zijn de regels inmiddels aangescherpt. Je moet of volledig gevaccineerd zijn of een negatieve test overhandigen. Voor mij en mijn man geen probleem wij zijn dan gevaccineerd, maar de oudste is 11 en die is nog niet aan de beurt en om voor alles een test te laten doen voelt niet als vakantie. Komt ook nog eens bij de je de testen in Frankrijk kennelijk zelf moet betalen. Als NL dan ook op rood gaat dan vrees ik dat wij niet welkom zijn. Hoop dat de reisorganisatie dan nog steeds zo fijn meewerkend is dan wil ik graag mijn geld terug.

Hopelijk gaat het de komende weken minder worden. Ik duim dat de ziekenhuisopnames niet omhoog schieten. Dan heeft het vaccineren zin gehad.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:41

Egnie voor zover ik weet is de pass sanitaire verplicht vanaf 12 jaar dus jullie vakantie moet geen probleem zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 12:43

Onze vakantie had een heel raar einde. We zouden , zo was gepland, vanochtend om 6 uur naar huis rijden. Gisteren rond 16 uur werden we gebeld door onze zoon waar we bij in huis waren, dat hij covid klachten zou kunnen hebben en naar de testlocatie gaat om getest te worden. Bingo, positief getest. %) Zo balen. 2 weken geleden had hij de eerste pfizer.
Dus wij hals over kop onze spullen gepakt en naar huis gereden nadat we vanuit de verte luchtkussen naar onze zoon hebben gestuurd. Hotel voor deze nacht afgebeld. Manlief en ik hebben 2x pfizer gehad en voelen en voelden ons perfect. Dus reden wij om 17.30 uur onverwacht naar huis nadat we de tank vol hadden gedaan. Dit met de bedoeling om hier in quarantaine te gaan. In 8,5 uur *\o/* waren we thuis en dat is een echte prestatie want ik reed alleen , Parijs was slecht weer en de A86 was afgesloten en dus druk want alles moest via de andere kant (pffff) en tot overmaat van ramp veel regen ook toen het donker was. Maar gelukt en om 2 uur waren we thuis. Vanochtend een sneltest gedaan hier en die was negatief *\o/* en ik hoefde al niet in quarantaine vanwege de 2x pfizer, maar omdat ik per ongeluk uit liefde mijn kleinzoon uit mijn flesje had laten drinken (echt totaal geen erg in gehad op dat moment vanuit het geluksgevoel :oo ) wilde ikzelf persé een sneltest. Dus nu duimen dat de dochter en de kinderen niet besmet zijn door mijn zoon.
Dus wij zaten vannacht lichtelijk euforisch dat ik het gered had (manlief heeft arm in het gips dus kan niet rijden en ik heb dus alles alleen moeten rijden) om 2 uur met een glaasje wijn. Ik was zo hieperdepiep van al die cola en adrenaline dat ik even de "man met de hamer" moest opzoeken door een glaasje wijn te drinken zodat we na een half uur in bed doken en gelijk sliepen _O- .
Wat me opviel gistermiddag toen ik in Nederland de boodschapjes ging doen voor Frankrijk was, dat ik opeens weer veel meer maskertjes zag. Ik wil het ook echt iedereen aanraden want de delta variant is gloeiend besmettelijk!

Egnie, ik begrijp dat je hoopt dat je jouw geld terug krijgt. Als Frankrijk de toeristen gaat weigeren of mensen uit Nederland mogen niet meer vertrekken dan krijg je het geld terug. Als jij gewoon op vakantie mag gaan en thuis blijft omdat je de test op je 11 jarige niet wil doen, dan zul je dat zelf moeten betalen. Of je hebt wel een hele toffe reisorganisatie, maar ik vind eigenlijk dat je dit niet mag vragen. Wij hebben ziekte gehad bij één van de toeristen die daardoor niet kon komen, en de rest is wel gekomen en die ene vrouw heeft geld van de verzekering terug gekregen en mij heeft dat (gelukkig) niets gekost. Ik lees net van Lizy dat het niet hoeft voor 11 jarigen. Dat klopt was ik eventjes kwijt.
Dus het zal wel weer veel geld kosten en tja ik ben daarover wel ontstemd want ik vind dat de overheid het totaal uit de pan swingen van de delta variant en aantal besmettingen echt wel zelf ook mag aanrekenen en ik vind dat ik daar ontstemd over mag zijn, want die hele covid heeft me inmiddels in 2020 al 12000 euro gekost en waarschijnlijk komt daar dan weer een flinke smak verlies bij. Ik vind het erg kwalijk dat er zo slecht met de belangen om wordt gesprongen van uitbaters, toeristensector etc door alles zomaar los te laten paar weken geleden. Het kost verschillende branches heel heel erg veel geld. En als je daar niet mee te maken hebt, dan voel je niet de pijn daarvan, maar die pijn is er wel. En dan kunnen wij het hebben, maar voor ons is 12000 euro heel veel geld dat we eigenlijk niet kunnen missen, daar komt dus wellicht voor dit jaar nog meer verlies bij (16.000??). En dan heb ik het nog niet over anderen die nog veel zwaarder gedupeerd zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:09

Balen Pien! Laat je je op dag 5 nog een keer testen voor de zekerheid?

Ik hoor rondom mij allemaal mensen klagen "m'n vakantie valt nu al in de soep" .. uhm je vindt zelf dat je zonodig middenin een pandemie op vakantie moet. Ga dan niet klagen als het niet door kan gaan of je continu moet testen. Je kan ook gewoon thuis blijven. Maar nee, Pietje heeft recht op vakantie, al valt de halve wereldbevolking dood neer. Zo vermoeiend soms -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:11

Ik heb juist andersom hoop, dat de vakantie niet in het water valt dankzij de vaccinaties. Wij hebben pas in september vakantie, dus dan is het overgrote deel al gevaccineerd, ook in het buitenland. Met al die passen en bewijzen is het voor ons gunstig, mijn man krijgt vrijdag zijn 2de pfizer, ik zondag.
En anders wordt het een rondje Nederland in plaats van rondje Frankrijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:13

Neonlight schreef:
Ik heb juist andersom hoop, dat de vakantie niet in het water valt dankzij de vaccinaties. Wij hebben pas in september vakantie, dus dan is het overgrote deel al gevaccineerd, ook in het buitenland. Met al die passen en bewijzen is het voor ons gunstig, mijn man krijgt vrijdag zijn 2de pfizer, ik zondag.
En anders wordt het een rondje Nederland in plaats van rondje Frankrijk.

Op wereldreis door Nederland dus..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:14

Ja, wij volgen jullie, of jullie ons, in Frankrijk of in Nederland. :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:16

Neonlight schreef:
Ja, wij volgen jullie, of jullie ons, in Frankrijk of in Nederland. :')

Hier kun je ook best wijnproeven..

https://twentewijn.nl/

Echt een aanrader..
Bentelose esch hele fijne camperplaats..

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:16

Het is ook niet zeker dat de corona check app dus werkt voor Frankrijk las ik op nu.nl. de anwb gaat het uitzoeken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:20

Pien, hopen dat de vaccinatie van zoon lief in ieder geval in zoverre werkt dat hij weinig last heeft. En inderdaad Delta is zeer besmettelijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:20

Jeetje, Pien, dat is schrikken. Wel fijn dat jullie nu weer veilig thuis zijn. Rare afloop zo van de vakantie.

Tja, idinn, daar staat iedereen weer anders in. Het ging de goede kant op en door die stomme zet om clubs en het nachtleven open te zetten is het nu weer foute boel. En dan mag je best balen als je al 1,5 jaar thuis werkt en de muren op je afkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:22

idinn schreef:
Balen Pien! Laat je je op dag 5 nog een keer testen voor de zekerheid?

Ik hoor rondom mij allemaal mensen klagen "m'n vakantie valt nu al in de soep" .. uhm je vindt zelf dat je zonodig middenin een pandemie op vakantie moet. Ga dan niet klagen als het niet door kan gaan of je continu moet testen. Je kan ook gewoon thuis blijven. Maar nee, Pietje heeft recht op vakantie, al valt de halve wereldbevolking dood neer. Zo vermoeiend soms -O-

Wat een oordelen weer.. De een baalt dat ie niet naar de kroeg kan, de ander schopte tegen de avondklok en er zijn er ook die vakantie belangrijk vinden. Wie ben jij om daar zo over te oordelen?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 13:30

Ik ben vorig jaar de bergen in geweest met name de natuur. Geen gigantische gedoe wat er nu is.

Dit jaar in nl naar strand geweest paar dagen. Paardrijden en op strand relaxen of wandelen.

Ik ga vaak maar een keer in de Zevenaar na buitenland. Vliegen doe ik al haren niet meer.

Het is voor mensen die normaal vaak vliegenier of privé wel vervelend als het nog jaren duurt.mrt die vaccinatie maf je hopen dat het beter word