Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xxxmh schreef:Ik ga 1 augustus naar Frankrijk om een week te paardrijden. Er is 1 vrije dag en dan gaan we altijd naar carcasonne. Ik heb 1 prik gehad en krijg de dag na dat terug kom mijn 2e prik. Nu heb ik wel corona gehad maar ben niet getest bij de ggd maar had een sneltest. Heb wel de qr code internationale gekregen maar hoop dus dat het genoeg is. Ga wel voor de zekerheid testen voordat ik heen vlieg. En als het moet nog testen voordat we naar carcasonne gaan. Maar begin er een hard hoofd in te krijgen dat het door gaat. Heb nog nooit zoveel stress gehad als voorbereiding voor een vakantie...
Neonlight schreef:xxxmh schreef:Nu heb ik wel corona gehad maar ben niet getest bij de ggd maar had een sneltest.
Als je na een sneltest positief bent moet je je altijd nog bij de GGD laten testen. Kan je nu wel duur komen te staan.
Neonlight schreef:xxxmh schreef:Nu heb ik wel corona gehad maar ben niet getest bij de ggd maar had een sneltest.
Als je na een sneltest positief bent moet je je altijd nog bij de GGD laten testen. Kan je nu wel duur komen te staan.
MarliesV schreef:Spenk, misschien gaat dat nu zo maar mijn vader werd positief getest met een commerciele sneltest en moets vervolgens naar de GGD om te testen. Was geen keuze, anders kon hij op de corona app ook geen code invoeren voor bron en contactonderzoek en zo.
Het lijkt dus afhankelijk van wanneer je getest bent en waar. Of de GGD het wel of niet heeft over genomen.
Xxxmh, dat wordt dan testen voordat je die dag weg gaat. Dan kan je met een negatieve test wel gewoon uit eten, als de regels tegen die tijd in Frankrijk nog gelijk zijn aan nu.
Neonlight schreef:Ik heb juist andersom hoop, dat de vakantie niet in het water valt dankzij de vaccinaties. Wij hebben pas in september vakantie, dus dan is het overgrote deel al gevaccineerd, ook in het buitenland. Met al die passen en bewijzen is het voor ons gunstig, mijn man krijgt vrijdag zijn 2de pfizer, ik zondag.
En anders wordt het een rondje Nederland in plaats van rondje Frankrijk.
Neonlight schreef:Ja, wij volgen jullie, of jullie ons, in Frankrijk of in Nederland.
idinn schreef:Balen Pien! Laat je je op dag 5 nog een keer testen voor de zekerheid?
Ik hoor rondom mij allemaal mensen klagen "m'n vakantie valt nu al in de soep" .. uhm je vindt zelf dat je zonodig middenin een pandemie op vakantie moet. Ga dan niet klagen als het niet door kan gaan of je continu moet testen. Je kan ook gewoon thuis blijven. Maar nee, Pietje heeft recht op vakantie, al valt de halve wereldbevolking dood neer. Zo vermoeiend soms