Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:37

Hier vloog zo ongeveer de hele ochtend een klein vliegtuigje van links naar rechts over de kuststrook, behoorlijk irritant , zijn de grote vliegtuigen weg komt deze zenuwenlijder lekker de hele ochtend voorbij :')
Hij zal best ingezet zijn om de toestroom naar de kust in de gaten te houden??

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:41

knollentuin schreef:
Hier vloog zo ongeveer de hele ochtend een klein vliegtuigje van links naar rechts over de kuststrook, behoorlijk irritant , zijn de grote vliegtuigen weg komt deze zenuwenlijder lekker de hele ochtend voorbij :')

Rustverstoorder }> En die kleintjes kunnen echt herrie maken :')

Die staat vast in contact met de grondtroepen om samenscholingen te detecteren idd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:43

Ja zoiets had ik ook bedacht, en idd wat een pokkeherrie

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 18:54

Was dit eigenlijk al gedeeld? (het topic gaat zo hard..)
Nadat eerder de maatregelen in Hubei werden versoepeld, wordt nu ook de isolatie in Wuhan zelf gedeeltelijk opgeheven. Mensen mogen de stad weer in (maar nog niet uit). Staat ook een filmpje bij van een heel rij met mensen die de stad weer in willen.

https://nos.nl/artikel/2328637-isolatie ... grens.html

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:12

Vindt het op teletekst een beetje een verwarrende titel : ziekenhuis :patiënten naar Duitsland.

Vervolgens staat er dat het ziekenhuis in zwolle patiënten wil verplaatsen maar dat er nog geen officiële toestemming is. Er staat overigens ook dat ze nog niet vol zijn maar het willen uit voorzorg om de toestroom goed aan te kunnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:19

Hier gaat het ook goed. Wij zijn geen mensen die ergens op bezoek gaan of vaak bezoek ontvangen, leven best teruggetrokken. Eigenlijk kwamen alleen mijn ouders af en toe (1 keer per 2 weken) op bezoek. Morgenvroeg komen ze ook even, om vanuit hier met 2 auto's naar de bossen te rijden en samen in de bossen te wandelen. Zo zien we elkaar toch op een veilige manier, die 1,5 meter is makkelijker in de bossen als in huis (denk maar al aan een kopje koffie bij ze neerzetten, dan zit je er al binnen).
Vandaag ook nog een collega gesproken irl. *\o/* Heel toevallig liepen wij naar huis vanaf stal (overburen) en zij moest haar auto draaien en deed dat precies daar. Totaal verbaasd zag ze ons dus van die oprit af komen. Mooi op afstand even met elkaar gesproken, wel leuk. Dat mis ik toch wel het meeste, mijn collega's. Via Skype is toch anders.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:23

Wij hadden als planning alleen maar via mail contact met collega’s maar even FaceTime met een collega vond ik vrijdag toch echt heel prettig.
Ik ben 4 april jarig en ouders in risicogroep willen graag langs komen en dat kan gewoon niet. Dat niet jarig kunnen zijn vind ik niet zo’n probleem. Maar vind het wel intens sneu voor
mijn ouders. Ze begrijpen het maar wilden zo graag langs komen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:50

Misschien wel leuk om toch mijn ervaring te delen, hier in Spanje. Mijn blog van vandaag:

Ik had een Engelse slager ontdekt die vlees op vooraf afgesproken plaatsen in een gekoelde wagen brengt, op bestelling, met een keurige webshop waarop je de producten kan bestellen. De regels zijn hier veel strenger dan in Nederland, zoals ik al eerder vertelde op mijn blog. Boodschappen doen is dus in het eigen dorp, waar het winkeltje kleiner is dan onze woonkamer. Ik ben er huiverig voor, daar kán je gewoon geen afstand houden. Een wandelingetje mag niet, behalve als je een hond uitlaat binnen 50 meter van je huis. En aangezien wij al 200 meter buiten het dorp wonen, zie je dus gewoon niemand. Wij kijken dan ook met verbazing, maar zonder te weten wat het beste is, naar hoe ´vrij´ Nederland nog is.

Ik dus op pad, vreemd gevoel en 10 kilometer van huis. Maar ook wel lekker om even eruit te zijn. Ik keek mijn ogen uit in het dorp. Toch nog best veel mensen op straat, volgens mij gaan ze gewoon drie keer per dag naar de groenteboer of de slager? Maar ook mannen die op gepaste afstand wel een praatje met elkaar houden. Het valt dus nog wel mee met die strenge handhaving …

Rustig de toegestane snelheid rijdend over de lange tweebaansweg naar de volgende dorpen, werd ik ingehaald door een personenauto én een andere slager die gewoon echt veel te hard reden. Geen politie gezien onderweg, hoewel ik gewapend was met mijn ID-kaart, rijbewijs én de bestelbon van de slager. Want officieel mag ik dus ook niet verder dan de dichtstbijzijnde winkel, maar blijkbaar zijn ze wel gevoelig voor het argument dat je liever één keer goed inkoopt. De slager was er eerder dan ik, hij had keurig gebeld dat hij onderweg was en de overhandiging ging netjes met handschoenen aan, op de vloer van de auto aan de andere kant, mijn betaling met Apple Pay, contactloos met de telefoon dus. We droegen beiden een masker. Veiliger kan niet volgens mij.

Op de terugweg heb ik enorm genoten van de prachtige bloemen overal in de bermen. Veel regen, het is hier echt rotweer eigenlijk, maar daardoor ontploft de natuur. En dan op deze zeldzame zonnige dag vormen de blauwe lucht, witte wolken, grijze bergen en kleurrijke bloemen en planten een schilderij wat je niet kan beschrijven. Zo mooi!
Hoe kan je blij worden van iets wat anders zo gewoon lijkt … ik durfde niet eens te stoppen om een foto te maken, maar het staat op mijn netvlies.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:54

moonsparkle schreef:
Vindt het op teletekst een beetje een verwarrende titel : ziekenhuis :patiënten naar Duitsland.

Vervolgens staat er dat het ziekenhuis in zwolle patiënten wil verplaatsen maar dat er nog geen officiële toestemming is. Er staat overigens ook dat ze nog niet vol zijn maar het willen uit voorzorg om de toestroom goed aan te kunnen.

Snap ik wel, moet je kijken op de kaart hoeveel de gemeenten rondom Zwolle corona patienten zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:57

Leuk Monique ! En smakelijk! :9

Op zulke momenten beseft een mens ineens hoe gewoon en vanzelfsprekend we het leven altijd vinden.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 19:58

MoniqueT schreef:
Misschien wel leuk om toch mijn ervaring te delen, hier in Spanje. Mijn blog van vandaag:

Ik had een Engelse slager ontdekt die vlees op vooraf afgesproken plaatsen in een gekoelde wagen brengt, op bestelling, met een keurige webshop waarop je de producten kan bestellen. De regels zijn hier veel strenger dan in Nederland, zoals ik al eerder vertelde op mijn blog. Boodschappen doen is dus in het eigen dorp, waar het winkeltje kleiner is dan onze woonkamer. Ik ben er huiverig voor, daar kán je gewoon geen afstand houden. Een wandelingetje mag niet, behalve als je een hond uitlaat binnen 50 meter van je huis. En aangezien wij al 200 meter buiten het dorp wonen, zie je dus gewoon niemand. Wij kijken dan ook met verbazing, maar zonder te weten wat het beste is, naar hoe ´vrij´ Nederland nog is.

Ik dus op pad, vreemd gevoel en 10 kilometer van huis. Maar ook wel lekker om even eruit te zijn. Ik keek mijn ogen uit in het dorp. Toch nog best veel mensen op straat, volgens mij gaan ze gewoon drie keer per dag naar de groenteboer of de slager? Maar ook mannen die op gepaste afstand wel een praatje met elkaar houden. Het valt dus nog wel mee met die strenge handhaving …

Rustig de toegestane snelheid rijdend over de lange tweebaansweg naar de volgende dorpen, werd ik ingehaald door een personenauto én een andere slager die gewoon echt veel te hard reden. Geen politie gezien onderweg, hoewel ik gewapend was met mijn ID-kaart, rijbewijs én de bestelbon van de slager. Want officieel mag ik dus ook niet verder dan de dichtstbijzijnde winkel, maar blijkbaar zijn ze wel gevoelig voor het argument dat je liever één keer goed inkoopt. De slager was er eerder dan ik, hij had keurig gebeld dat hij onderweg was en de overhandiging ging netjes met handschoenen aan, op de vloer van de auto aan de andere kant, mijn betaling met Apple Pay, contactloos met de telefoon dus. We droegen beiden een masker. Veiliger kan niet volgens mij.

Op de terugweg heb ik enorm genoten van de prachtige bloemen overal in de bermen. Veel regen, het is hier echt rotweer eigenlijk, maar daardoor ontploft de natuur. En dan op deze zeldzame zonnige dag vormen de blauwe lucht, witte wolken, grijze bergen en kleurrijke bloemen en planten een schilderij wat je niet kan beschrijven. Zo mooi!
Hoe kan je blij worden van iets wat anders zo gewoon lijkt … ik durfde niet eens te stoppen om een foto te maken, maar het staat op mijn netvlies.

<3 <3 <3

Fijn dat je even hebt genoten, gun ik je echt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:01

Mooi MoniqueT. Lekker dat je er even uit kon zijn!
Ik merk ook wel dat ik nu enorm geniet van dingen als een bloeiende boom. Altijd al wel hoor, maar nu nog net een beetje extra.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:09

MoniqueT schreef:

Hier ook zo´n dorpswinkel; mag nu één klant in. Volgende als die eruit is.

Vrijwel níemand op straat. Burgemeester heeft bovenop de staats-instructie een bando uitgevaardigd. Handhaving HEEL streng.

Er is zijn hier in het dorp aardig wat thuisnaaisters en er is een coördinatie tussen hen en iedereen met een 3D printer om maskers te maken. De tandarts regelt steriliseren. Gaan vervolgens naar de medische posten en bejaaardentehuizen in dorp en buurdorp, de rest naar regionale ziekenhuis.

Mediamarkt heeft hier in andaluciá de hele voorraad aan 3D printers ter beschikking gesteld voor maskers printen.

Mijn Málaga-vriendin is ook grootste deel van de dag bezig met maskers maken voor een burgerinitiatief. Ze zet ze in de lift als ze opgehaald worden.

Wat de natuur betreft is het hier zó uitbundig dat ik met mijn auto hier niet meer weg kán. Alles is in twee weken zó gegroeid dat ik de bermen en middenstrook van het toegangspad eerst moet maaien.

p.s. wordt nú live op tv aangekondigd door minister president dat per dinsdag alle niet essentiële werk stilgelegd wordt gedurende huidige noodtoestand.

p.p.s. gewéldig antwoord op de vraag wat hij vindt van de aso houding van NL.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 28-03-20 20:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:11

Ik lees net dat een baby van 7 weken besmet is met Corona, zo triest. Wellicht is dit het moment dat ze eens gaan begrijpen dat ook kinderen gewoon besmet kunnen worden. Ongeacht de symptomen die ze tonen.

Bron: Telegraaf

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:12

In de antwerpse ziekenhuizen is een heuse wasstraat ontworpen voor het wassen en desinfecteren van herbruikbare schorten. Zo hebben ze nooit tekort :)*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:15

Justme_Lisaa schreef:
Ik lees net dat een baby van 7 weken besmet is met Corona, zo triest. Wellicht is dit het moment dat ze eens gaan begrijpen dat ook kinderen gewoon besmet kunnen worden. Ongeacht de symptomen die ze tonen.

Wat erg ... !

Ja, ook hier zijn enorm veel mensen met maskers bezig en zijn er allerlei andere solidariteitsacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:18

Justme_Lisaa schreef:

Heel sneu, ik kan het stuk niet lezen, maar hopelijk is de kleine hummel niet al te ziek.

Wie zijn ze? Niemand heeft gezegd dat ze niet besmet kunnen worden. Wel dat de overgrote meerderheid er goed doorheen komt met milde klachten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:24

Marie_Anne schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Heel sneu, ik kan het stuk niet lezen, maar hopelijk is de kleine hummel niet al te ziek.

Wie zijn ze? Niemand heeft gezegd dat ze niet besmet kunnen worden. Wel dat de overgrote meerderheid er goed doorheen komt met milde klachten.

Dat klopt, de meeste hebben milde of geen klachten, maar een klein kind is lastig om op afstand te houden en daarmee in potentie wel een verspreider.
Ik hoop op echt dat ze de scholen voorlopig nog dicht houden. Zeker tot na de meivakantie

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:29

Spanje dus nu twee weken volledig op slot . Alleen vitale beroepen mogen nog werken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:31

bigone schreef:
Spanje dus nu twee weken volledig op slot . Alleen vitale beroepen mogen nog werken.

Per dinsdag en overlapt met Semana Santa vakantiedagen. Effectief 8 werkdagen. Het idee is die verloren werktijd in te halen door extra werkuren over de rest van het jaar.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:34

In curaçao hebben ze nu een avondklok ingesteld dat vind ik ook wel een goede om wat verspreiding te voorkomen. Alle winkels dicht na 21.00(mag van mij ook 20.00 zijn) en van 21.00 tot 6.00 geldt de avondklok. Misschien nog een tussenstap voor een gehele lockdown mocht het nog nodig zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:41

knollentuin schreef:

Geen drones in de lucht?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:46

Citaat:

Wow....

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:54

Echwel schreef:
Citaat:

Wow....

Houden we het gezellig?

HC waarom reageer je niet op Spaanse sites? {:)-:(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 20:58

Wat was zijn antwoord dan?! :D Heb ik gemist