Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:14

Mijn ex, die met onze kinderen, zijn vriendin en haar kinderen naar de duinen is geweest. Voor hem gelden de regels blijkbaar niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:38

Ik ga mn arm afschroeven |o |o |o
Wat een onding....
Beetje geprutst met mn zusje in de tuin en eigenlijk zo goed als niks gedaan en t kreng doet pijn... Dus ehm ja

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:51

Sureiro, heb je wel ontvangst dan? :Y)

Dat ik een logo heb gemaakt voor iemand, volledig op maat gemaakt, voor niks want ik dacht een vriendendienst te doen. En nu krijg ik niks meer dan ondankbaarheid. Zo jammer dat er op die manier misbruik wordt gemaakt van mijn goodwill. Misschien voortaan maar weer de boeman uitgangen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:28

De verpakking van mijn broodmix die het verkeerde aantal graden op de mix had gezet. Erg donker brood nu. Verder wel mooi geworden dus ben benieuwd of hij nog smaakt.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:38

casperzazoe schreef:
Appje van iemand uit Tanzania. Hij werkt als tourguide en heeft een hostel, volledig afhankelijk van toursime dus. Hij vraagt of ik hem wat geld kan geven om in iedergeval voor z'n zoontje wat eten te kunnen kopen. Ruim één jaar geleden dat ik hem heb gezien. Tussendoor nooit gesproken maar volgen elkaar wel op Insta en FB dus wel iets van 'contact'.
Ik twijfel om geld over te maken want ik doe zoiets noóit, niet aan organisaties en niet aan bedelaars op straat maar dit raakt me zo. Dat hij nu al in de oliebol zit terwijl dit coronagedoe nog lang niet op z'n einde is. Voordeel is wel dat als ik een tientje overmaak hij daar echt heel erg veel van kan kopen.

Kwam hij in de tijd dat hij kende als een betrouwbaar persoon over, hoe was je relatie toen met deze persoon? Was het een vriend of is het een toevallig iemand die ooit je levensweg passeerde maar daar geen grote rol in innam?

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:49

Dat het tijdens het bbqen begon te regenen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:50

Waarom iPhone backups altijd zo lang moeten duren... :roll:

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:02

Dat ik wéér met Ziggo aan de gang moet, omdat internet weer ruk doet. Het ligt er constant uit. ^)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:06

dat ik had gehoopt dat mijn deur droog genoeg zou zijn zodat ik die voor 2e keer in verf kon zetten. hopen dat morgen nog maar redelijk weer is dan.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:17

Dat mijn bovenbenen als een idioot gaan jeuken als ik even aan het wandelen ben. |o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:47

Aan de man die zogenaamd zijn hond niet kwijt was in het bos... kwamen een hond tegen en die besloot onze hond leuk te vinden. Dacht zij anders over. Die hond was niet van plan zijn eigen weg te volgen. We zijn terug gelopen en geen baas. Rondje afgelopen en geen baas (ook 0,0 geroep ...) ondertussen al 2x gebeld (hond droeg een penning en geen gehoor)
Uiteindelijk dierenambulance gebeld en zij stelde voor de hond dan mee te nemen. Zouden zij na een uur hem ophalen. Prima trouwens!

Wij wat twijfel, niet de grote auto mee dus niet ideaal om een hond mee te nemen...
hoorde we toch uiteindelijk een man wat roepen.. wij naar het paviljoen gelopen en ja man en kind. Dus wij hond u bent u hond kwijt? Zijn reactie neuh niet echt en u hond zou wel loops zijn. Nou ook echt niet. Dat is al 2 maand geleden en zij is stipt om het halfjaar loops.
Heel irritant!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:18

Lau: ik kan me zo voorstellen dat dit echt is. Afrika is geen Europa e. Het vangnet is daar onbestaande. Mensen gaan daar nog altijd dood van honger en erbarmelijke levensomstandigheden. Je oordeel is imo te hard.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:21

poes schreef:
Lau: ik kan me zo voorstellen dat dit echt is. Afrika is geen Europa e. Het vangnet is daar onbestaande. Mensen gaan daar nog altijd dood van honger en erbarmelijke levensomstandigheden. Je oordeel is imo te hard.

Waarom hard? Ja het is rot dat er geen vangnet is. Maar ik vind het heel erg dat je mensen om geld gaat vragen waar je verder geen contact mee hebt. Je hebt nooit meer gevraagd hoe het is enz. Maar nu er een probleem is mag ze ineens geld over maken? Dat is niet zielig dat is ronduit asociaal...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:22

poes schreef:

Volgens mij betwijfelt ze ook nergens dat het echt is, maar vindt ze de motieven apart. Als je nooit wat van je laat horen, tot je geld nodig hebt, sja. Dat is wel een beetje apart. Ik laat niks van me horen, tot ik je nodig heb, of zo. Ik snap het wel, want wanhopig. En waarschijnlijk zou ik alsnog wel wat overmaken. Maar ik zou het alsnog wel een beetje raar vinden.

Mijn vriend heeft vrienden in Afrika (Gambia), wij hebben geld naar hen overgemaakt. Het leven staat daar volledig op zijn kop, middelen worden twee, drie keer zo duur (veel import in Gambia), mensen kunnen het niet meer betalen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:23

Lau: Tot je zo wanhopig bent dat je geen eten voor je kind kunt kopen.

Afrika is heel anders e. Wij kennen dat soort armoede gewoon niet.

Asociaal is hard.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:24

poes schreef:

Asociaal is hard.

Dan houd je die wanhoop maar bij je. als jij nooit interesse in mij en mijn leven toont noot vraagt hoe het is. Maar mij nu ineens nodig hebt omdat er een probleem is. Nee sorry dat kan je echt vergeten. Als je heel close bent is het anders. Maar als je praktisch een vreemde bent nee bedankt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:27

Ok. Duidelijk en ook zeker ok dat jij die keuze maakt. Ikzelf kan het niet meer na enkele keren Afrika.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:29

Lau schreef:
poes schreef:

Asociaal is hard.

Dan houd je die wanhoop maar bij je. als jij nooit interesse in mij en mijn leven toont noot vraagt hoe het is. Maar mij nu ineens nodig hebt omdat er een probleem is. Nee sorry dat kan je echt vergeten. Als je heel close bent is het anders. Maar als je praktisch een vreemde bent nee bedankt.

Als je wanhopig bent, staat sociale etiquette waarschijnlijk niet hoog op de prioriteitenlijst.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:31

Ik vind het wel grappig nu omdat het iemand in Afrika is is het zielig. Maar als het een vage kennis was uit Nederland zou iedereen ook zeggen dat je gek bent dat je het doet :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:39

Lau schreef:
Ik vind het wel grappig nu omdat het iemand in Afrika is is het zielig. Maar als het een vage kennis was uit Nederland zou iedereen ook zeggen dat je gek bent dat je het doet :')

Jij weet niet aan wie ik wat geef. En Afrika is wel heel anders ja.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:41

poes schreef:
Lau schreef:

Jij weet niet aan wie ik wat geef. En Afrika is wel heel anders ja.

Dat klopt maar dat ben jij, en ja het vertrouwen wat jij in de mens hebt is prachtig. Maar ik heb dat vertrouwen echt niet. En ik kan er ook gewoon niet bij dat je zoiets zou vragen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:45

Ben het wel eens met Lau...
Had je nou eens per maand ofzo contact en wederzijds interesse hoe het gaat met de ander, is zoiets toch anders.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:46

Dat is ook prima. Ik stond daar vroeger ook heel anders in moet ik zeggen! Toen had ik wrs hetzelfde gereageerd.

CaptainJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 21:50

Je kan twee landen niet met elkaar vergelijken. Dus over deze situatie is niet vanachter een scherm te oordelen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:09

CaptainJS schreef:
Je kan twee landen niet met elkaar vergelijken. Dus over deze situatie is niet vanachter een scherm te oordelen.

Hoezo niet?

Je hebt al een jaar geen contact, het is iemand die je ‘ kent’ van een keer vakantie. Opeens heeft die persoon geld nodig. Tja ik vind dat op zijn minst nogal ongemakkelijk.