Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
casperzazoe schreef:Appje van iemand uit Tanzania. Hij werkt als tourguide en heeft een hostel, volledig afhankelijk van toursime dus. Hij vraagt of ik hem wat geld kan geven om in iedergeval voor z'n zoontje wat eten te kunnen kopen. Ruim één jaar geleden dat ik hem heb gezien. Tussendoor nooit gesproken maar volgen elkaar wel op Insta en FB dus wel iets van 'contact'.
Ik twijfel om geld over te maken want ik doe zoiets noóit, niet aan organisaties en niet aan bedelaars op straat maar dit raakt me zo. Dat hij nu al in de oliebol zit terwijl dit coronagedoe nog lang niet op z'n einde is. Voordeel is wel dat als ik een tientje overmaak hij daar echt heel erg veel van kan kopen.
poes schreef:Lau: ik kan me zo voorstellen dat dit echt is. Afrika is geen Europa e. Het vangnet is daar onbestaande. Mensen gaan daar nog altijd dood van honger en erbarmelijke levensomstandigheden. Je oordeel is imo te hard.
poes schreef:Lau: ik kan me zo voorstellen dat dit echt is. Afrika is geen Europa e. Het vangnet is daar onbestaande. Mensen gaan daar nog altijd dood van honger en erbarmelijke levensomstandigheden. Je oordeel is imo te hard.
poes schreef:Lau: Tot je zo wanhopig bent dat je geen eten voor je kind kunt kopen.
Afrika is heel anders e. Wij kennen dat soort armoede gewoon niet.
Asociaal is hard.
Lau schreef:poes schreef:Lau: Tot je zo wanhopig bent dat je geen eten voor je kind kunt kopen.
Afrika is heel anders e. Wij kennen dat soort armoede gewoon niet.
Asociaal is hard.
Dan houd je die wanhoop maar bij je. als jij nooit interesse in mij en mijn leven toont noot vraagt hoe het is. Maar mij nu ineens nodig hebt omdat er een probleem is. Nee sorry dat kan je echt vergeten. Als je heel close bent is het anders. Maar als je praktisch een vreemde bent nee bedankt.
poes schreef:Lau schreef:Ik vind het wel grappig nu omdat het iemand in Afrika is is het zielig. Maar als het een vage kennis was uit Nederland zou iedereen ook zeggen dat je gek bent dat je het doet
Jij weet niet aan wie ik wat geef. En Afrika is wel heel anders ja.
CaptainJS schreef:Je kan twee landen niet met elkaar vergelijken. Dus over deze situatie is niet vanachter een scherm te oordelen.