[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 14:59

Ik kwam deze tegen op 9gag, een röntgenfoto van een nogal gebroken bekken/heupen/benen. Persoon lag met de voeten op het dashboard toen ze een ongeluk kregen

Spoiler:
Afbeelding

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:02

Ja die zag ik vanochtend ook langskomen.

Persoon zal veel pijn hebben gok ik.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:26

Auw....

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 15:29

Ik vraag me af of dat echt is... als je bot zo uit je dijbeen steekt, is er een dikke kans dat je slagader ook aan gort is. En dan leef je echt niet lang meer :=

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:20

Onali schreef:
nine1987 schreef:
Als een bepaalde (chronische) ziekte wel erfelijk is voor een meisje, maar niet voor een jongen, dan heb ik er wel weer begrip voor als mensen het geslacht bepalen..

Moeilijk..

Persoonlijk vind ik dan weer wel dat als je idd ziektes door kan geven je jezelf überhaupt moet afvragen of je je wel moet voortplanten. Want dragers zullen er altijd blijven.
Of als toevallig de toekomstige partner van je kind ook drager is het kleinkind dan wel weer lijder kan zijn.

Is het dan niet beter om het dan gewoon niet door te geven en dus niet aan kinderen te beginnen.

Dit is natuurlijk niet bij elke ziekte zo en van veel weten we het nog niet.

Dat is weer een ander ethisch vraagstuk.. Al ben ik 't deels met je eens hoor.. Maar ik blijf 't enorm lastig vinden..

Waarom zou een gezond persoon met weinig tot geen hart voor de eigen kinderen zich wel naar hartelust voort mogen planten en iemand met een gigantisch kidnerhart en een (door selectie uit te bannen) "defect" niet voort mogen planten?

Ik vind 't heel lastig om daar over te kunnen oordelen..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 16:20

Steeph schreef:
nine1987 schreef:
Omdat standje a of b gokken is en je met geselecteerd sperma daadwerkelijk het geslacht van het kind kunt bepalen..

Ik vind het in den beginne een hele slechte zaak dat de mens maar voor God moet spelen (of voor vliegend spaghettimonster, geef 't beestje een naam) al kan ik wel begrijpen dat het om medische redenen gedaan wordt..

Als een bepaalde (chronische) ziekte wel erfelijk is voor een meisje, maar niet voor een jongen, dan heb ik er wel weer begrip voor als mensen het geslacht bepalen..

Moeilijk..

Maar dat is dus met die methode helemaal niet zo nauwkeurig te beslissen. De kans dat je een meisje krijgt als je een meisje wil is 8 uit 10 en om een jongetje te krijgen als je een jongetje wil is 6 uit 10. 6 uit 20 is dus nog steeds het niet het 'gewenste' geslacht.

Waar, maar de slagingskans ligt nog altijd hoger dan standje a en b..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:11

moonsparkle schreef:
Nee, is dat nog ergens te zien?

Vanuit Nederland geen idee. Het werd op vtm uitgezonden. Misschien kan je eens op hun website kijken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 17:35

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 20:56

Jojoju schreef:
Ik kwam deze tegen op 9gag, een röntgenfoto van een nogal gebroken bekken/heupen/benen. Persoon lag met de voeten op het dashboard toen ze een ongeluk kregen

Spoiler:
[ [url=m/9z4eTj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is nog een kind :oo Het zal nog geen 16 zijn geweest, gezien de groeischijven.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 21:53

Wow die röntgenfoto van benen op dat dashboard.

Nooit dat ik nog zo in de auto ga zitten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:03

Er heeft hier ook een foto gestaan toch van iemand die ook zo zat en die nu een flinke deuk in haar hoofd heeft?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:30

capopjekop schreef:
Er heeft hier ook een foto gestaan toch van iemand die ook zo zat en die nu een flinke deuk in haar hoofd heeft?

Gráinne Kealy

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 22:49

Ik heb even gegoogeld op dat voorhoofd. Ook flink verminkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 23:59

Nu we het toch over dat soort zaken hebben: iemand brak zijn enkel.....op letterlijk 10 centimeter van mijn oor. Dat geluid is wel even blijven hangen.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 01:05

Onali schreef:
nine1987 schreef:

Moeilijk..

Persoonlijk vind ik dan weer wel dat als je idd ziektes door kan geven je jezelf überhaupt moet afvragen of je je wel moet voortplanten. Want dragers zullen er altijd blijven.
Of als toevallig de toekomstige partner van je kind ook drager is het kleinkind dan wel weer lijder kan zijn.

Is het dan niet beter om het dan gewoon niet door te geven en dus niet aan kinderen te beginnen.

Dit is natuurlijk niet bij elke ziekte zo en van veel weten we het nog niet.

Heb hier zelf mee te maken gehad. Kreeg op mijn 29e borstkanker. Omdat de kans op onvruchtbaarheid door de behandelingen aanwezig is hebben ze voor de de behandelingen spoed ivf gedaan waar bij embryo's gevormd zijn voor later.

Toen is ook gekeken of ik het borstkanker gen had. Dit was niet zo. Maar als dit wel zo was geweest hadden ze dus in Maastricht een selectie gemaakt van de embryo's die het gen niet hadden en alleen die bewaard voor terug plaatsing. Dus dat gebeurt al wel even. En om dan maar te zeggen dat je je niet meer voort mag planten gaat ook wat ver als dat op deze manier de risico's weg kan halen toch ;)

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 01:21

We gaan heel ver voor nieuw leven tegenwoordig.

Ik vind het ook wel eng dat ‘nee, het gaat niet lukken’ voor veel mensen geen optie meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 01:24

Failure is not an option

En geen kinderen hebben zonder ook maar alles uit de kast getrokken te hebben wordt gezien als falen? Omdat je niet voldoet aan het standaard huisje boompje beestje?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 02:58

Luxorvalkje schreef:

Ik vind het ook wel eng dat ‘nee, het gaat niet lukken’ voor veel mensen geen optie meer is.

Is ook een generalisatie. Volgens mij worden nog steeds relatief heel veel mensen op de gewone manier zwanger.

En voor mij is failure ook een optie hoor. Als het niet lukt, dan maar niet. Er zitten ook nadelen aan hormoonbehandelingen, die ik liever niet heb :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:18

Varekaj schreef:
Failure is not an option

En geen kinderen hebben zonder ook maar alles uit de kast getrokken te hebben wordt gezien als falen? Omdat je niet voldoet aan het standaard huisje boompje beestje?

Dit dus.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:05

Ik heb liever dat mensen dan met medisch ingrijpen dat soort dingen voorkomen dan met zware genetische ziektes zonder testen en tussenkomen gewoon kinderen willen en dan die kinderen opzadelen met hun eigen oliebol. Terwijl je het kan voorkomen. Huntington enzo bijvoorbeeld...

Ik heb zelf geen kinderwens. Dus ik weet niet hoe het voelt om dat te moeten missen als je dat wel heel graag wilt etc. Dus ik vind wel dat als je dat perse wilt, je je kind ook moet beschermen voor dingen die te voorkomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 12:16

Luxorvalkje schreef:
capopjekop schreef:

Gráinne Kealy

Confession; ik zit dus echt áltijd zo in de auto. Vooral op lange stukken. Na deze foto + de rongtenfoto denk ik niet dat ik dat nog ga doen. :+

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:32

Avalanche81 schreef:
Luxorvalkje schreef:

Is ook een generalisatie. Volgens mij worden nog steeds relatief heel veel mensen op de gewone manier zwanger.

En voor mij is failure ook een optie hoor. Als het niet lukt, dan maar niet. Er zitten ook nadelen aan hormoonbehandelingen, die ik liever niet heb :)

Zo was hij ook bedoeld. Ik vind het moeilijk dat er zoveel mensen zijn die op allerlei medische manieren proberen zwanger te worden. Als dat niet lukt, dan hebben ze gefaald of is het leven voorbij.
Nee is dan geen optie voor veel mensen. Er zal koste wat het kost een kind komen.

En sommige mensen zullen dit een lugubere gedachte vinden, maar natuurlijke selectie bestaat bij mensen (als soort beschouwd) niet meer.

Simpel voorbeeld: ik heb een grote min sterkte op mijn ogen. Het is bekend dat slechte ogen erfelijk zijn.Zonder bril /lenzen/laseren zou ik de straat niet opgaan, is de kans op een partner en dus voortplanting kleiner. Dan zou ik dit ook niet doorgeven. Daar wordt de soort ‘mensen’ beter van.

In China en Rusland wordt hier wel wat mee gedaan op het gebied van sport. Twee goede turners bij elkaar zetten bijvoorbeeld. Even kijken waar het stond. Volgens mij Harvard Medical een jaar of 5-10 geleden

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 16:59

Sanet schreef:
k heb liever dat mensen dan met medisch ingrijpen dat soort dingen voorkomen dan met zware genetische ziektes zonder testen en tussenkomen gewoon kinderen willen en dan die kinderen opzadelen met hun eigen oliebol. Terwijl je het kan voorkomen. Huntington enzo bijvoorbeeld...

Dit absoluut. Kinderen hebben ook recht op kwaliteit van leven. Mensen hebben niet per se recht op kinderen, dus om daar dan voorzichtig in te zijn, vind ik verstandig.
Luxorvalkje schreef:
Zo was hij ook bedoeld. Ik vind het moeilijk dat er zoveel mensen zijn die op allerlei medische manieren proberen zwanger te worden. Als dat niet lukt, dan hebben ze gefaald of is het leven voorbij.
Nee is dan geen optie voor veel mensen. Er zal koste wat het kost een kind komen.

Ja, dat vind ik idd wel erg dramatisch.
Mijn uitgangspunt is dat een kind recht heeft op een stabiele thuis, kwaliteit van leven. Maar ik heb niet per se recht op kinderen, en als ik er niet enorm van overtuigd ben dat ik de allerbeste ouder ooit ben (en dat ben ik niet, er zijn mensen die veel beter zijn dan ik) vind ik het gewoon niet nodig om er zo ver voor te gaan. Dat een ander dat wil, moet die persoon zelf weten, voor mij voegt het gewoon niet genoeg toe. Ik vind mijn leven zo ook prima :)

Maar nogmaals: ik heb niet het idee dat het buitensporig veel mensen zijn, die dat doen.

Luxorvalkje schreef:
En sommige mensen zullen dit een lugubere gedachte vinden, maar natuurlijke selectie bestaat bij mensen (als soort beschouwd) niet meer.

Dan kun je ook stellen dat we als soort enorm succesvol zijn geweest. Voor moeder aarde een beetje te succesvol.

Luxorvalkje schreef:
In China en Rusland wordt hier wel wat mee gedaan op het gebied van sport. Twee goede turners bij elkaar zetten bijvoorbeeld. Even kijken waar het stond. Volgens mij Harvard Medical een jaar of 5-10 geleden

Vind ik dan wel weer heel erg richting design baby gaan. We hebben honden al zo vreselijk verkloot met al dat fokken, laten we het alsjeblieft bij onszelf niet doen......

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 17:47

moonsparkle schreef:
Nee, is dat nog ergens te zien?

Jep, op videoland staat het.
Serie noemt Cordon en heeft 2 seizoenen

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 18:24

Niet overdrijven dames. Het grootste deel van de zwangerschappen ontstaat buiten het ziekenhuis. Daarbij moet je ook niet een te Westerse bril opzetten. In andere continenten is er genoeg natuurlijke selectie.

Verder is het makkelijk praten vanaf de zijlijn om te bepalen "hoe ver iemand mag gaan", maar elke casus is anders. Ik heb nooit de indruk gehad in mijn omgeving dat iemand het als falen ziet als je geen kinderen krijgt. In welke omgeving is dat wel het geval dan? Dan zou ik echt andere vrienden zoeken ;-)