[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:23

Ik vind de iets getailleerde kleding bij mannen wel echt beter staan. Zeker bij een goed lijf :o

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:23

Ik heb prima sandalen.
Van die wandel outdoor dingen.

Die dingen die iedereen lelijk vindt zeg maar.

Loop er graag op.

Op mijn werk kreeg ik er vorig jaar wat -grappend bedoeld- commentaar op.

Da's primaaaaa.

Heb daarna héél bewust 2 dagen met grijze wollen sokken ín die dingen gelopen }:) Benen tijdens het zitten ook net ff verder gestrekt dan normaal enzo.
Was niet te missen zeg maar.

Daarna zélden meer commentaar gehad op mijn kleding.

Ach, je bent een bio-nerd of je bent het niet.
Ze doen het er maar lekker mee... :D

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:27

MarlindeRooz schreef:
Ik moet ook nog fijne sandaaltjes vinden... die niet lelijk zijn.

TEVA's! Zijn de laatste jaren helaas wel extreem hip geworden, met bijbehorende uitwassen. Voor dames hebben ze geloof ik nu ook van die onhandige modellen met te smalle bandjes en hakken. Meer modieus en elegant dus dan praktisch en onverwoestbaar -O-
Columbia's zijn trouwens ook een fijn alternatief.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:36

Ik heb ook van die lelijke sandalen, van die eccos. Zitten heerlijk, kan er tenminste 8 uur op staan. Dat vind ik toch belangrijker dan mooi zijn. Draag tegenwoordig ook graag mn mieindl wandelschoenen. Ook gekocht voor werk, bruin leren. Lekker burgelijk

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:38

Ik heb ook Teva's, drie jaar geleden gekocht, drie zomers echt goed op gelopen maar aan de zool zie je het echt nog niet! <3

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:39

Kunnen we het weer hebben over vervelende kinderen, want er loopt gewoon een kledingtopic hoor :o

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:52

wittepit schreef:
Dammie schreef:
King Louie met westernlaarzen erbij plus zo'n zogenaamd casual knot in het haar.....

Westernlaarzen? Shabbies. En dan zo’n babboebakfiets... horror!

Ik heb trouwens wel n king louie jurk. Die is zwart!

Ik wil ook een (elektrische) bakfiets kopen om mijn hond en mijn boodschappen te vervoeren als ik volgend jaar niet meer in de stad woon. Mijn opa en oma vroegen of ik dan ook stoffen broeken ging dragen en een hippie werd :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:28

Ik had zaterdag ook wat, waren in de dierentuin, staan te kijken welke ijsjes we willen bestellen en staat er een jongen (schat een jaar of 15) voor me die heel enthousiast hallo zegt.. Ik denk dat is een bekende, maar niet dus, dus ik zeg hoi terug en denk wtf :roll: Blijkbaar straalt mijn gezicht dat dan ook uit, komt moeders eraan.. :+ Of ik het zo raar vindt dat hij hallo zegt en dat ie het goed bedoeld.. Euh ja, dat zal best, maar ik ken hem helemaal niet en ben dan gewoon verbaasd.. Toen ik ff iets beter keek zag ik wel dat hij verstandelijk beperkt was. Moeders maakt er dus vervolgens een heel ding van en blijft maar doorgaan.. God wat zal zij het zwaar hebben als je alles zo op jezelf betrekt :') Ik heb maar niet meer gereageerd en ben mijn ijsje gaan bestellen ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:33

Ik heb het omgekeerd meegemaakt dat een oudere onbekende man die we tegenkwamen in het bos een volledige normen en waarden preek afstak omdat onze dochter (toen 4) hem niet gegroet had in het voorbij gaan >;)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:33

Haha ik zeg ook altijd hallo tegen mensen die ik tegenkom, dat is waar ik woon vrij normaal, maar laatst was ik in Eindhoven en stapte ik net in mijn auto toen de gene naast mij uitstapte, dus ik groet uit automatisme. Kreeg ook een heel vreemde blik terug :') 'oh ja, dat is niet overal normaal'

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:40

Ja, wij hallo-en ons ook te pletter inderdaad. Met wandelen op een zonnige dag wordt ik er wel eens simpel van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:40

Relaxed schreef:
Ik had zaterdag ook wat, waren in de dierentuin, staan te kijken welke ijsjes we willen bestellen en staat er een jongen (schat een jaar of 15) voor me die heel enthousiast hallo zegt.. Ik denk dat is een bekende, maar niet dus, dus ik zeg hoi terug en denk wtf :roll: Blijkbaar straalt mijn gezicht dat dan ook uit, komt moeders eraan.. :+ Of ik het zo raar vindt dat hij hallo zegt en dat ie het goed bedoeld.. Euh ja, dat zal best, maar ik ken hem helemaal niet en ben dan gewoon verbaasd.. Toen ik ff iets beter keek zag ik wel dat hij verstandelijk beperkt was. Moeders maakt er dus vervolgens een heel ding van en blijft maar doorgaan.. God wat zal zij het zwaar hebben als je alles zo op jezelf betrekt :') Ik heb maar niet meer gereageerd en ben mijn ijsje gaan bestellen ;)

Ja jeetje := of was het zo iemand die graag aandacht wil voor haar beperkte kind? Die heb je ook nog, dat is echt de ergste soort :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:41

Nou bij ons is dat ook wel normaal, maar niet als je in de dierentuin loopt en daar op een bord voor ijsjes staat te kijken :+ En daarbij stond ie ook echt tegenover me, dus het was niet gewoon in het voorbijgaan ofzo..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:00

Tja ik werd ook geacht het leuk te vinden dat dat down kind er een sport van maakte om op mijn zere voet te gaan staan (is hem gelukkig niet gelukt).
Kind bleek trouwens 22 :+ . Maar elke keer als ik ergens anders ging zitten kwam hij achter me aan, wilde op schoot en weet ik veel wat allemaal. Ik zat telkens in kleermakers zit op de bank, of met mijn voet over de leuning de andere kant op en heb hem ook een paar keer gewaarschuwd/afgesnauwd maar dat was alleen maar leuk. Sowieso was hij het enige onderwerp de hele dag -O- .

Pas toen ik ging opperen dat ik anders wel vast in de auto ging zitten werd hij haastig weggeplukt en ergens anders neergezet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:19

Ik ben wel gevoelig voor opmerkingen over Down kinderen.Nichtje en schoonzusje met Down.Maar je heb wel gelijk.Ze kunnen soms wat opdringerig zijn en als ouders of als je met ze op stap bent moet je dat wel in de gaten houden.Het viel mij op hoeveel opa's en oma's met de kleinkonderen op pad zijn in de winkel.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:21

Ik had gisteren een feestje met net iets teveel kinderen. Inmiddels zijn ze wel op de leeftijd dat ze zelf kunnen spelen, maar dat is meteen ook het laatste pluspunt :x

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:39

Qimm schreef:
Haha ik zeg ook altijd hallo tegen mensen die ik tegenkom, dat is waar ik woon vrij normaal, maar laatst was ik in Eindhoven en stapte ik net in mijn auto toen de gene naast mij uitstapte, dus ik groet uit automatisme. Kreeg ook een heel vreemde blik terug :') 'oh ja, dat is niet overal normaal'

Ik ben er ook te stads voor, zo ongemakkelijk als mensen groeten :') . Ik ken mijn buren ook niet gewoon.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:41

Britta31 schreef:
Ik ben wel gevoelig voor opmerkingen over Down kinderen.Nichtje en schoonzusje met Down.Maar je heb wel gelijk.Ze kunnen soms wat opdringerig zijn en als ouders of als je met ze op stap bent moet je dat wel in de gaten houden.

Ja hier ook hoor maar ik herken wel wat Sintara zegt. Ik denk dan, het zijn ook gewoon kinderen die gebaat zijn bij grenzen/duidelijkheid etc., waarom alles wat van normale kinderen niet geaccepteerd wordt bij down kinderen ineens leuk en grappig is is me nog altijd een raadsel

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:57

Ik vind opdringerige kinderen per definitie ergerlijk, met of zonder down...
Maar inderdaad, als je er iets van zegt bij een kind met down heb je nog sneller boze ouders dan bij een kind zonder (zichtbare) beperking. :=

Mijn buren hebben een dochter die is nog sociaal onhandiger dan ik _O-
Die gaat serieus stilstaan onderaan de trap en heeeel aandachtig haar schoenen inspecteren zodat ze je niet aan hoeft te kijken of te groeten als je haar tegemoet komt.
Waren ze allemaal maar zo. :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:08

Tja ik snap heus wel dat het moeilijker is met downies, maar toen hij eenmaal apart zat viel hij vrijwel meteen in slaap. Ik denk dat hij niet goed begreep wat hij moest doen en dat hij zich daarom zo aan het misdragen was.

Maar dat maakt het niet minder vervelend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:15

Of een kind down heeft of niet, ze zijn allemaal gebaat met duidelijkheid en opvoeding. Het is misschien moeilijker maar je kan ze toch vast wel bijbrengen dat je niet opdringerig mag zijn? Of als je het ziet als ouder dat iemand er moeite mee heeft, dan grijp je toch gewoon in?

Intussen is gebleken dat ze in de muur van het appartement naast mijn krijsend buurtje hebben gereden met een vrachtwagen vanochtend. Het appartement op het 1e steekt iets uit boven het voetpad en de brokstukken lagen op het voetpad. Vermoedelijk met een zijspiegel of de opligger te ver doorgedraaid en schade gereden.
Kind zal van die klap wakker geworden zijn. Eigenaar van het appartement is verwittigd, die was niet thuis en de dader is gewoon doorgereden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 15:30

Zaterdag in de dierentuin ook een jochie van een jaar of 2/3 ontzettend aan het krijsen, want blijkbaar vonden ouders dat het tijd was voor zijn middagslaapje.. Dus de wandelwagen in de ligstand en kind was vastgesnoerd. Kind helemaal over de zeik en die ging dus sowieso echt niet slapen :+ Ik zo tegen mijn neefje (ook 2,5, maar die denderde, ondanks dat ie duidelijk moe was, gewoon door :') ) "als jij zo begint te krijsen mieter ik je bij de ijsberen in" want daar liepen we toen ergens..
Zwager lachen, zusje boos :+ Ik heb niet zo'n goede band met mijn zusje :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:27

Sta net in een schoenenwinkel als er een moeke naar de verkoopster komt vragen om hulp. "Ja mijn zoon moet nieuwe schoenen maar hij wil niks passen' := Ff serieus?
Verkoopster deed nog leuk haar best maar het joch stond alleen maar nee te schudden, wilde niks aan, vond niks mooi etc. Zou me kapot schamen als moeder zijnde, waarom daar ook nog een verkoopster mee lastigvallen? Uiteindelijk was het 'geeft niet hoor Dylano, we gaan wel een ijsje halen'. Gezien Dylano zijn aanwezige buik kon hij dat ijsje wel missen, maar waarom een jong dat niks wil en alleen maar nee roept ook nog ijs geven? Ik zal wel weer te ouderwets zijn, maar wat is daar het idee toch bij?

Verkooster en de rest van de klanten waren blij toen het zooitje eindelijk weg was.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:32

Dan maar geen nieuwe schoenen en pijn in je voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:46

Ik zou de meest lelijke kopen. Op de gok, te klein of te groot? Jammer dan.. zoek het lekker uit. En 1 ijsje.. niet voor meneertje zeiksnor , maar mezelf. Ik zou geen leuke moeder zijn op dat moment.

Voordeel van kinderloos: de dag na een rodeo gewoon in bed kunnen kruipen wanneer je wilt met al je stijve spieren en hoofdpijn.