Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:15

ynskek schreef:
Even voor mijn beeldvorming ... heb je een foto van wat jullie onder boterkoeken verstaan? Ik denk dat ik daar namelijk een heel ander beeld bij heb.

https://vandemoortele.com/nl-be/node/29226
Dit zijn boterkoeken, met of zonder rozijnen.

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:38

Daarvan kan ik inderdaad snappen dat je die rond 8 uur wel lust in het kader van ontbijt :j Van de Nederlandse variant kon ik me al niet voostellen dat je die als ontbijt lekker zou vinden :o

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:38

Dat is hier een koffiebroodje.. boterkoek is wat Ynskek laat zien. Mierzoet stuk ‘boterdeeg’..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:42

Jullie boterkoek ken ik dan weer niet haha.

Sowieso vind ik alles wel prima als mensen komen helpen verhuizen. Wil je eerst even zitten doe je maar. Wil je er gelijk invliegen ook goed. Ik ben al blij met de hulp. Ik vlieg er ook liever meteen in en probeer het ook goed voor te bereiden.

Het is wel echt een rotklus vind ik zelf. Wat dozen slepen is nog niets maar lopen sukkelen met zware meubels de trap af die dan maar krap passen. Pfffff. De volgende keer laat ik het doen denk ik :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:45

Zullen we het weer over gierig hebben ipv koffiekoeken? :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 10:49

MarliesV schreef:
Behalve die croissants links onder is de rest hier in NL voor bij de koffie van 10-11 uur en niet voor het ontbijt. Cultuur verschil idd.

:? Ik zie alleen maar ontbijtbroodjes eerlijk gezegd. Deze zijn toch niet voor bij de koffie, ze zijn een complete maaltijd!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:29

ynskek schreef:
Daarvan kan ik inderdaad snappen dat je die rond 8 uur wel lust in het kader van ontbijt :j Van de Nederlandse variant kon ik me al niet voostellen dat je die als ontbijt lekker zou vinden :o

Ik moet nog ontbijten en heb nu trek in boterkoek. Hollandsche.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:39

Maar even 15 min wat drinken vtv is toch niet raar om ondertussen te bespreken hoe en wat? anders rent iedereen als een kip zonder kop door het huis

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:41

Vjestagirl schreef:
MarliesV schreef:
Behalve die croissants links onder is de rest hier in NL voor bij de koffie van 10-11 uur en niet voor het ontbijt. Cultuur verschil idd.

:? Ik zie alleen maar ontbijtbroodjes eerlijk gezegd. Deze zijn toch niet voor bij de koffie, ze zijn een complete maaltijd!

Aja wij noemen dat gewoon koffiekoeken maar bij jullie is dat dan ontbijtbroodjes?

Ashley: ook heel waar!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:49

De naam boeit mij niet maar ik zit hier gewoon te balen dat belgie zo ver weg ik, ik zou dat best eens willen proeven allemaal :D
Ik zal hierna ook weer ontopic reageren, maar dat wou ik even kwijt, ik kan naar die koeken blijven kijken... Jum jum jum

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:51

Hahahaha ze zijn ook heel lekker! Maar zit veel verschil op qua kwaliteit. Bij de grote ketens is het vaak maar heel matig en bij de lokale bakkers heel wisselend! De 1 super en de ander slecht en het gros verkoopt de zelfde diepvrieskoeken (meestal La Lorraine) als de ketens.

Ok nu hou ik erover op sorry :+

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:07

Vjestagirl schreef:
MarliesV schreef:

Een complete maaltijd kan prima bij koffie. Typisch 'Hollands' is volgens mij om bij de koffie enkel één koekje aan te bieden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 12:52

oomens schreef:
Een complete maaltijd kan prima bij koffie. Typisch 'Hollands' is volgens mij om bij de koffie enkel één koekje aan te bieden.

Gezien de steeds hogere incidentie van obesitas is die gierigheid misschien niet eens zo slecht :')

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:09

Ik had laatst aangeboden om te helpen en toen was er een exacte planning gemaakt wat iedereen moest doen zonder overleg. Dit vond ik persoonlijk wel bijzonder, wij maken gewoon een lijstje met dingen die gedaan moeten worden en dan kan men zelf kiezen wat ze willen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:13

Oja dat vind ik ook altijd vervelend als je iets toegewezen wordt haha.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:15

Oh wij delen ook iedereen in waar we het willen hebben :Y) Wel obv kwaliteiten natuurlijk.
Ik hou van zo snel mogelijk van start. Als we eerst nog uitgebreid moeten eten en dimdammen wie wat gaat doen schiet het niet op.

Aankomst; bakkie koffie en 1(! :')) koek, en aan de slag. Als ik zelf ergens help vind ik het ook fijn om gelijk te horen te krijgen wat mijn taak is.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:33

poes schreef:
Oja dat vind ik ook altijd vervelend als je iets toegewezen wordt haha.

Maar soms wil je gewoon ook niet dat bepaalde mensen bepaalde klussen doen :+

iemand die schilderen wel leuk vind maar waar je vervolgens de druipers weg moet werken en nog een keer erachteraan omdat het niet netjes genoeg is/niet dekt wil je niet laten schilderen, als het voor je eigen huis.
Of iig niet de woonkamer, zolder/kamer die je weinig gebruikt is minder erg

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 15:56

Oh verhuisperikelen :')

Een vriend van ons verhuisde zo eens per 3 jaar. Het toppunt was toen hij van Den Haag naar ergens Belgisch Limburg ging verhuizen. Helemaal prima, wij zouden komen helpen. Hij gaf aan dat in België er vervolgens een BBQ was als we klaar waren.

Wij zouden de huurbus ophalen en dan hem in Den Haag zien. Zo gezegd, zo gedaan. Aangekomen in Den Haag bleek dat hij een groot gedeelte nog niet had ingepakt, de koelkast was bijvoorbeeld nog vol en aangesloten. Ook bleek dat een deel van de spullen helemaal niet naar België moest, maar naar een opslag in Amsterdam :roll:

Dus eerst die dingen inladen, naar Amsterdam, in de opslag zetten, terug naar Den Haag, helpen inpakken, alles in het busje, naar Belgie, uitladen.

En vervolgens was er nog de BBQ terwijl het al erg laat werd, wij inmiddels moe waren en ook nog dat busje terug gebracht moest worden naar de verhuurder :O

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:24

Mijn favoriete gierige verhuisding heb ik vast al eens verteld, maar dat waren vrienden van me die van Tilburg & Velp samen naar Arnhem gingen. Ze hadden dus besloten dat ze meerdere teams wilden hebben.
- Één team in Tilburg in te pakken, in te laden en naar Arnhem te rijden. Ze gaven aan dat het waarschijnlijk twee of drie keer rijden was. Met je eigen auto. Op eigen kosten.
- Één team in Velp om hetzelfde te doen, waarschijnlijk twee keer rijden. Met je eigen auto. Op eigen kosten.
- Één team in Arnhem om 's morgens het huis schoon te maken en daarna te helpen de wagens uit te laden en meubels terug in elkaar te zetten. Bij voorkeur waren dit mensen die het hele weekend konden blijven.

Er stond bij in de mail dat het parkeren in Arnhem betaald was, en dat dat voor eigen rekening was, zowel voor de teams uit Tilburg en Velp, als voor het team wat de hele dag in Arnhem zou zijn. Als je 's avonds wilde blijven eten dan kon dat, er werd friet gehaald, maar dat moest je dan wel zelf betalen, want zo'n verhuizing was al duur genoeg...

Ik heb toch maar bedankt voor deze eer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:31

Heeft er überhaupt iemand wel geholpen? :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:32

Heeft iemand dat gedaan? :')

Ik ben niet beroerd om vrienden te helpen, maar een kostprijs van (schat ik) dik boven 100 euro aan naft, eten en parkeren om te mogen helpen zou ik toch ook wel vriendelijk voor bedanken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:42

Ik geloof het wel, gek genoeg.

Hij was nogal een innemende persoonlijkheid, dus ik kan me zomaar voorstellen dat hij mensen bereid heeft gevonden om dit te doen.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:45

Heel bijzonder Vjestagirl , zo iemand wens je toch veel succes in zijn eentje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:50

Urona447 schreef:
Heel bijzonder Vjestagirl , zo iemand wens je toch veel succes in zijn eentje.

Hahahaha ja ik wel! Ik had er totáál geen behoefte aan (ook omdat ik nog voordat ik kon reageren al ingedeeld was in 'team Tilburg').
Ze hadden ook echt bedacht dat ze zelf in hun studentenhuizen (Tilburg en Velp) alleen vanuit de algemene ruimtes hun eigen spullen naar hun kamers zouden slepen aan pannen en voorraden eten en doucheproducten en weet ik het wat, en dat de teams het dan in zouden pakken en mee zouden nemen.

Tilburg Arnhem is een uur rijden.
Dus je begint om 8 uur 's morgens met inpakken, zeg dat je daar 2 uur mee bezig bent. Dan mag je een uur rijden, naar Arnhem, daar alles weer uitladen, dan een uur terug rijden (en ergens onderweg je lunch kopen). Dan kun je wéér een uur in gaan staan pakken, wéér een uur rijden... etc etc etc

Het is gewoon een dag vullend programma, waarbij je waarschijnlijk de tank van je auto leegrijdt (als niet vaker dan eens), om aan het einde van de dag ook nog je eigen frietje te moeten betalen...

Heel gek, maar daar had ik toch geen zin in.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 16:56

Zo, die durven. Wij zijn afgelopen jaar 2x verhuisd en hebben wel gezorgd dat iedereen ook 2x wilden helpen :D al het “losse” spul hebben we zelf verhuisd, dus het was beide keren echt de zware meubels, wasmachine, enzo. Met flinke lading koffiekoeken s ochtends bij de koffie en uitgebreide lunch als afsluiter. En uiteraard benzine vergoed voor degene die met eigen busje mee hielp. Lijkt mij niet meer dan logisch, die hulp is “onbetaalbaar”, de rest graag goed vergoeden ;)