Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 19:28

Ik ben op zoek naar een manege omgeving Amsterdam/Amstelveen die in het Engels kunnen lesgeven en op korte termijn nog wat plek hebben.

Voor een leerling van mij, dochter van een expat familie.
Ze rijdt al een paar jaar en kan al zelfstandig galopperen. Ze wil later heel graag heel goed rijden, wedstrijden ook. Dus wel ambitieus. Maar liefst wel les in een klein groepje.

Gooi en Eemland, de Brink, de Eenhoorn en manege Vossenberg al getipt aan ze. Maar ze hebben nog geen geluk gehad om een les in te plannen bij deze maneges.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:05

Ook een zoekvraag van mijn kant af: ik ben namelijk op zoek naar AA-batterijen die écht lang meegaan. Straks in september ga ik bijna twee weken (ruim 10 dagen) op vakantie naar Zwitserland en dan gaat de Fujifilm digitale fotocamera natuurlijk mee. Hier moeten 2 AA-batterijen in, maar ik heb bij een vorige vakantie gemerkt dat hij niet echt zuinigjes is... Moest af en toe op de meest gekke momenten ineens nieuwe batterijen erin stoppen en dan mis je soms nét dat ene mooie fotomomentje. En ik heb geen zin om een groot pak batterijen mee te slepen... Dus ik wil deze vakantie écht goede AA-batterijen hebben die écht lang mee in zo'n fototoestel. Wat raden jullie mij aan, waar moet ik kijken?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:08

Waarom geen oplaadbare batterijen met een ladertje mee :) ?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:09

Je kunt beter investeren in een compact opladertje en twee setjes oplaadbare batterijen. Een setje voor in de camera, en eentje "reserve" in een apart vakje. Zodra je de reserve gebruikt, gaat het lege setje in de lader op het moment dat je 's avonds in je hotel/vakantiehuisje/etc. binnen stapt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:09

Dat is ook een optie, heb ik ook over nagedacht en ik heb ook twee opladers en een zwikkie oplaadbare batterijen. Alleen zijn mijn opladers niet zo snel... Zijn nogal ouderwetse types. Zit ik alsnog met half opgeladen batterijen straks...

APCIII

Re: Ik zoek, ik zoek... Wie zoekt mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:11

In een hele avond (en eventueel nacht) kunnen ze toch wel één setje batterijen vol krijgen?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:34

In de nacht laat ik ze liever niet in het stopcontact zitten terwijl ik slaap. Vind dat een beetje spannend met risico op brand. Of valt dat mee bij zo'n oplader?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 21:42

Goede oplaadbare batterijen geschikt voor fototoestellen gaan in elk geval veel langer mee dan welke normale batterijen ook. Dus dat zou ik mijn investering zijn. En dan desnoods 1 setje van 4 normale mee als back-up

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:04

Dat klinkt interessant Lalidan. Zijn die ook in een gewone oplader op te laden? Of moet je daar weer een aparte lader voor hebben?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 22:54

Kelly_ann schreef:
Ik ben op zoek naar een manege omgeving Amsterdam/Amstelveen die in het Engels kunnen lesgeven en op korte termijn nog wat plek hebben.

Voor een leerling van mij, dochter van een expat familie.
Ze rijdt al een paar jaar en kan al zelfstandig galopperen. Ze wil later heel graag heel goed rijden, wedstrijden ook. Dus wel ambitieus. Maar liefst wel les in een klein groepje.

Gooi en Eemland, de Brink, de Eenhoorn en manege Vossenberg al getipt aan ze. Maar ze hebben nog geen geluk gehad om een les in te plannen bij deze maneges.

De Amsterdamse manege al geprobeerd?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:13

Amber_anne schreef:
De Amsterdamse manege al geprobeerd?

Gaan we proberen, destijds vond ik de groepen daar wat groot. Maar als ze graag wil rijden misschien toch de moeite waard. Dankjewel!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 23:29

Roodvos schreef:
Lalidan schreef:
Er staat wel een logo op, maar ik vind hem niet super groot. Verder voldoet hij volgens mij aan al je wensen: https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-bove ... tjas-Janna

Als fleece een optie is, heb je meer keuze overigens.

Nee, fleece heb ik wel. En eigenlijk wil ik fleece minderen vanwege de nanoplastics die er bij het wassen vanaf komen. En ik vind fleece op zich wel fijn, maar die sweatstof net even meer comfi om te relaxen.

Deze had ik idd ook gevonden.
Dank Rien, dat ik weet dat het vest goed bevalt. Prijs is ook aantrekkelijk, dus ga deze bestellen +:)+ .

Besteld (2 stuks, oeps) ontvangen, gepast en goedgekeurd :#.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 00:02

Ik had het vest aan vandaag. Ben veel afgevallen. Mijn directe dochter: Mam, leuk vest, maar te groot.

Oeps. Ik moet nog wennen aan kleinere kleding kopen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 09:21

Dat is een mooi excuus beloning om een nieuwe te bestellen O:) :D
Ik heb deze erbij besteld, is ook erg fijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:33

Ik ben op zoek naar stevige! pijpenragers of chenilledraad voor in een knuffeltje. Degene die ik nu heb (van de Pipoos) zijn veel te slap, waardoor de armpjes en benen niet echt blijven zitten wanneer je ze buigt. Online bestellen is prima, maar een fysieke winkel in Den Haag mag ook.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:03

Foaly schreef:
Ik ben op zoek naar stevige! pijpenragers of chenilledraad voor in een knuffeltje. Degene die ik nu heb (van de Pipoos) zijn veel te slap, waardoor de armpjes en benen niet echt blijven zitten wanneer je ze buigt. Online bestellen is prima, maar een fysieke winkel in Den Haag mag ook.

Ik zou eens bellen met: http://www.handwerkateliersari.nl//index.php , misschien hebben ze ze daar?

En hier staan er ook een aantal tussen waar je kans maakt: https://www.hobbywinkel.org/den-haag .

En online: https://www.cchobby.nl/catalog/product/ ... zeEALw_wcB . Er staan er ook een heel aantal onder, ook die nog dikker/steviger zijn.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 10:51

Thanks, ik ga die onderste eens bekijken!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:48

Ik heb even niet de mentale energie om uit te zoeken hoe ik morgen het beste van vliegveld Charles De Galle vliegveld in Parijs naar mijn hotel kom…
Mijn hotel zit net naast Neuilly - Porte Maillot/ porte maillot RER station.
En daarnaast, is dat een enigszins veilige route?
Is er iemand met een tip qua website/reisadvies?
Google Maps heeft het over eerst een bus en dan een metro????

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 21:45

Sodera schreef:
Ik heb even niet de mentale energie om uit te zoeken hoe ik morgen het beste van vliegveld Charles De Galle vliegveld in Parijs naar mijn hotel kom…
Mijn hotel zit net naast Neuilly - Porte Maillot/ porte maillot RER station.
En daarnaast, is dat een enigszins veilige route?
Is er iemand met een tip qua website/reisadvies?
Google Maps heeft het over eerst een bus en dan een metro????

Misschien kan je hier iets mee? Verschillende opties, goedkoop en wat duurder: https://www.rome2rio.com/s/Paris-Charle ... ot-Station . WEl in het Engels.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 01:07

Iemand of een webshop die een betonnen bord heeft/kan maken van het PSV logo.

Ik heb het bord van m'n man laten vallen, maar kan nergens een nieuw exemplaar vinden :=

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 09:41

Foaly schreef:

Heb je een Hornbach in de buurt? Daar heb ik ooit een setje gekocht. Anders eens binnenlopen bij een andere bouwmarkt in de buurt.
Anders even zoeken op pijpborstel of buizenborstel.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:11

Ik ben op zoek naar Fredsted thee, een deens merk en dan specifiek die in het linkje. 1 doosje gekocht op vakantie in Denemarken, super lekker, maar ik heb het in Nederland (of deense site die in NL bezorgd) nog niet kunnen vinden. Ja, op Luxplus, maar daar moet je eerst een betaald account aanmaken voor je kunt bestellen.

Nou ja, iemand met een Luxplus account die voor mij wil bestellen mag ook :D

https://cupsupply.dk/wp-content/uploads/2021/06/fredsted_hindbaer.png

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:41

tjaakje schreef:
Ik ben op zoek naar Fredsted thee, een deens merk en dan specifiek die in het linkje. 1 doosje gekocht op vakantie in Denemarken, super lekker, maar ik heb het in Nederland (of deense site die in NL bezorgd) nog niet kunnen vinden. Ja, op Luxplus, maar daar moet je eerst een betaald account aanmaken voor je kunt bestellen.

Nou ja, iemand met een Luxplus account die voor mij wil bestellen mag ook :D

https://cupsupply.dk/wp-content/uploads/2021/06/fredsted_hindbaer.png

Hebben ze die in de gemiddelde supermarkt daar?
Mijn man gaat over 2 weken een week voor het werk naar Kopenhagen (op hotel), als je wil kan ik hem vragen of hij daar eens rond wil kijken voor je :)
Wordt daarna wel opsturen want we zitten aan de andere kant van NL geloof ik haha

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:29

Een zwembroek voor mannen, zijn bijna overal uitverkocht. En dan niet zo'n korte maar 1 op de knie/net boven de knie. Liefst online, geen donkere kleuren. Ook geen smalle maatjes, man is wat breder.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:32

fjordjes schreef:
Een zwembroek voor mannen, zijn bijna overal uitverkocht. En dan niet zo'n korte maar 1 op de knie/net boven de knie. Liefst online, geen donkere kleuren. Ook geen smalle maatjes, man is wat breder.

Mijn vriend is geslaagd via Wehkamp voor een Muchachomalo. Hij is 2 m en heeft flink gespierde bovenbenen, deze zwembroek is niet te kort.