Janine1990 schreef:Misschien een beetje een ongevraagd advies... Maar zo iemand wil graag vrienden met je zijn, omdat diegene aandacht wil... Negatieve aandacht is ook aandacht.
Als iemand gelukkig wordt van het schrijven van dergelijke berichten, is dat waarschijnlijk voornamelijk omdat jij hapt. Ontvrienden dus, en lekker in zijn eigen sop gaar laten koken.
Blijft het doorgaan, laat je vrienden er een printscreen van maken en stap er mee naar de politie, elke keer opnieuw (dossieropbouw). Onaangekondigd, want aankondigen dat 'hij moet ophouden of anders...' zal hij alleen maar meer van genieten. En als vrienden hem geloven, dan moet je ook heel snel van die mensen afscheid nemen. Facebook moet wel het laatste zijn dat jouw leven beïnvloed hoor!!
Totaal niet te vergelijken natuurlijk, maar een nicht van mij had er ook een handje van om heel schijnheilig lief te reageren als mijn moeder iets over me schreef (trots of weet ik het wat, wat moeders doen en denken), maar zodra ik zelf iets schreef en ze had de kans, dan kwam ze altijd met een hele lelijke krenkende opmerking. Mijn zusje is hierin heel onpartijdig (familie van mams kant, dus mams zag het niet) en vond het zelfs absurd... Ik heb haar gewoon verwijderd. Familie of niet, praatjes of niet... Ik heb geen zin om mezelf rottig te voelen omdat die lelijke jaloerse nicht van me weer haar zegje moet doen. En het zal me werkelijk een zorg zijn wat anderen daarvan vinden. Als ze echt zo nodig iets van me moet, zoekt ze me maar op in het echte leven, kijken of ze dan nog zo'n grote bek heeft.
Zag trouwens in je profiel dat je 29 bent, dus het zal wel een wat zorgelijkere situatie zijn dan een klasgenootje die lelijk doet. Wat overigens net zo goed heel erg naar is. Maar laat FB je leven niet bepalen!
Ik snap je, en het is een beetje lastig ivm privacy gooi ik liever niet teveel op het openbare net.
Het gaat om een persoon met een geestesziekte. Te ver heen om te snappen dat die berichten openbaar op facebook staan, maar te helder om niet te verlangen naar connectie met (oude) bekenden.
De persoon zit in een instelling, dus het is mogelijk om de toegang tot een smartphone of internet te ontzeggen, alleen door de mentale toestand kan deze persoon al vrijwel niets meer (persoon zit in een gesloten instelling, dus een dagje zwemmen of naar de kroeg oid kan/mag niet zomaar). Het internet is eigenlijk het enige dat deze persoon heeft, dus het is discutabel of dat zomaar ontzegd zou moeten kunnen worden.
Het zijn geen berichten die mij of anderen echt schaden, maar wel persoonlijke dingen die gedeeld worden, waardoor er soms ook een stukje schaamte om de hoek komt kijken. Niet iedereen weet namelijk van de geestelijke gezondheidstoestand van deze persoon (denk aan vakantievrienden van mij bv, ik hoef niet elke vriend in te lichten over de mentale toestand van een andere vriend, maar er verschijnen dan wel aparte berichten op facebook).