Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:29

drawerlover schreef:
<3
In Nijverdal is iets van een windhoos geweest :oo
Waarom verdorie niet in mijn dorp :')

En hier is ie op beeld:

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:30

Iris82 schreef:
drawerlover schreef:
<3
In Nijverdal is iets van een windhoos geweest :oo
Waarom verdorie niet in mijn dorp :')

En hier is ie op beeld:

[ Video ]

Hebben we niet van Jolien hoor :')

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:39

Hier ook een mooi buitje overheen gekomen! En in een deel van de bui zat zelfs rotatie *\o/* en de regen hoorde je mooi aankomen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:45

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-15 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:47

Kijk dat is nou een leuke bescheiden shelfcloud Robin :D

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:49

Heel vet :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:53

Hier komen toch weer wolken binnendrijven :oo
Denk geen onweer....maar een regenbuitje wordt het.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 19:57

Afbeelding
He he, dat geknoei met foto's
Duurde effe maar deze met het zonnetje er tegen was ook wel het schelden waard

Ponylover_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:04

Omfg, ik kwam net de deur uit met de hond en toen begon het me toch keihard te regenen, ontdekte ik boven me super mooie structuren! Joolien, is er iets van een shelf gezien in Zuid-Limburg? Helaas kon ik de bui niet zien aankomen, maar toen het was overgetrokken zag ik duidelijk een laaghangende wolkenstrook zegmaar...
Ik heb zelfs één keer flits+donder gezien/gehoord! Bijzonder voor hier, blijkbaar :P

En toen de bui was weggetrokken werd de lucht mooi roze van de zonsondergang, inclusief de bui die een halve regenboog onder zich had hangen <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 20:11

Wow wat een beeldmateriaal! <3

Gaaf Robin!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:30

Patrice wat een gave mooie foto's met dat lichte 'randje'!
Magda, wat gaaaaaaaf! En die foto's van Ronbin ook!

Hier viel het gelukkig mee, van mij hoeft die regen even niet. de paarden heb ik op het land gelaten tegen beter weten in en ik hoop dat ze zich gedragen :P

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 22:51

Joolien schreef:
Kijk dat is nou een leuke bescheiden shelfcloud Robin :D

Dat dacht ik al ja! :) achterin was er ook duidelijke rotatie te zien.
Heb geluk dat ik zo kan uitkijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 23:02

Deze bui trok vanmiddag naar Leeuwarden. Zou me qua tijd en bui niet verbazen als dit de voorloper van de shelfcloud was :)
We waren met de pony 'lol met je knol' aan het vieren buiten toen het losbarsste..Afbeelding

Rond 5 uur vele gave wolken en regenbogen mogen zien!
Afbeelding

Gaaf als je zo'n mooie scheiding over je heen hebt met links grote bloemkolen in aantocht en rechts een onbewolkte lucht!
Afbeelding

Ijskapje?
Afbeelding

En dit zag er wel heel gek uit :P
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:22

Hier is veel rotatie aanwezig

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:44

drawerlover schreef:

Uhg serieus, ik snap dat je enthousiast bent enzo maar ik word er een klein beetje moe van dat ik dit topic aanklik omdat er nieuwe berichten zijn en dat ik dan tig berichten bij moet lezen die voor 80% uit die van jouw bestaan waar je van alles roept waarvan de helft niet eens zo kan zijn, en meestal nog zonder foto's.
Kijk hier hangt ook vaak een mooie lucht met mooie structuren maar who cares, als er echt iets spectaculairs zou zijn (zoals rotatie of een shelf of iets dergelijks) dan weet half storm-chasend nederland dat.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:52

MonteKarlo schreef:
drawerlover schreef:

Uhg serieus, ik snap dat je enthousiast bent enzo maar ik word er een klein beetje moe van dat ik dit topic aanklik omdat er nieuwe berichten zijn en dat ik dan tig berichten bij moet lezen die voor 80% uit die van jouw bestaan waar je van alles roept waarvan de helft niet eens zo kan zijn, en meestal nog zonder foto's.
Kijk hier hangt ook vaak een mooie lucht met mooie structuren maar who cares, als er echt iets spectaculairs zou zijn (zoals rotatie of een shelf of iets dergelijks) dan weet half storm-chasend nederland dat.

*ontstipt het topic*
Ja ik kan slecht tegen kritiek op

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:57

Magda en Robin onwijs mooie foto's zeg!

Jolien jij nog wat spannends gezien?

Hier viel het reuze mee, jaloers op jullie beelden dat dan weer wel :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 09:58

Drawerlover niet doen, gewoon blijven. Iedereen mag blij en enthausiast zijn.

Hier wel winderig en niet bepaald joepie weer. Wolken racen flink voorbij maar het lijkt rustiger dan gister. Alleen redelijk egaal grijs met af en toe een lichter stukje grijs. De onrust is eigenlijk de hele avond doorgegaan tot een uur of 11 denk ik.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:00

karuna schreef:

Hier wel winderig en niet bepaald joepie weer. Wolken racen flink voorbij maar het lijkt rustiger dan gister. Alleen redelijk egaal grijs met af en toe een lichter stukje grijs. De onrust is eigenlijk de hele avond doorgegaan tot een uur of 11 denk ik.

Maar het voelde voor mij al alsof ik best wel werd genegeerd. Daarom. Dan maar doei.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:04

drawerlover schreef:
karuna schreef:

Maar het voelde voor mij al alsof ik best wel werd genegeerd. Daarom. Dan maar doei.

Dat zag ik ook, maar dat komt door de reden die ik beschrijf, snap je?
Als jij iets meer probeert al je berichten gewoon in 1 keer te plaatsen, zoals Iris ook al aangaf, en gewoon lekker blijven kijken naar de wolken en de lucht dan leer je vanzelf een hoop meer over alle verschillende verschijnselen. Dan kan je over een tijdje mooie fotos posten waar van je precies weet wat je gezien hebt :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:06

Drawerlover, enthousiasme is niet erg. Ik denk alleen dat je, in je enthousiasme, ineens heel fanatiek naar de lucht bent gaan kijken en dat je het verschil nog niet goed herkent tussen normaal wolken'gedrag' en iets echt bijzonders. :) Onthoud maar dat shelfs, rotaties, en andere speciale weerfenomenen behoorlijk zeldzaam zijn.

Sommige van je berichten werden vast ook genegeerd. Het waren er ook best een boel. En moet je eens opletten, heel veel mensen krijgen geen reactie op hun berichtje hoor. Dat betekent niet dat het niet gelezen of gewaardeerd wordt. :)

Je wil graag leren over het weer toch, je vindt het interessant? Dan is dit topic toch hartstikke leuk? En dan kan je ook je eigen foto's posten en vragen om uitleg, zodat je weer iets kunt leren. Dan herken je het straks als je wél een echte shelf ziet. ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:11

En ook ik leer hier iedere dag weer bij, kijk al mijn hele leven wolken. Heb er voldoende mooie duidelijke boeken met plaatjes over zelfs. Maar ook ik moet soms heel,veel moeite zien iets te herkennen.

Een goede mooie rolwolk bijvoorbeeld. Jaren geleden een perfecte gezien. Was heel,bedreigend en vies groen een massieve bult lucht die in hoge snelheid op je afstormd. Was grappig Erwin Krol had hem kenelijk ook gezien op de film gezet en in het nos journaal vol trots laten zien. :D hoe verrassend was dat het precies hetzelfde was wat ik had gezien. Hij woonde namelijk een straat verderop in Lelystad en we hebben dus samen hetzelfde gezien alleen stond hij aan de andere kant van de huizenrij. :j

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:13

@ drawerlover, niet iedereen heeft ook de tijd om overal op te reageren :) Ik werk gewoon 5 dagen en volg het topic tussendoor een beetje en als er wat bijzonders is dan is dat leuk om te zien. Heb zelf de ballen verstand van wolken :') en post alleen als ik iets zie waarvan ik denk dat zie ik niet vaak en dan met foto zodat mensen kunnen aangeven of het bijzonder is of niet.

Dus het is niet persoonlijk..

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:23

Joaltijd schreef:
Deze bui trok vanmiddag naar Leeuwarden. Zou me qua tijd en bui niet verbazen als dit de voorloper van de shelfcloud was :)

Is het ook;-)
Afbeelding
Foto van uur of zeven gisteravond, gemaakt in leeuwarden.

Zelf ook wat mooie plaatjes kunnen maken, laatste steeds meer, ga hier toch maar eens volgen als jullie het goed vinden;-)

Fotos van mezelf zijn ook allemaal van ongeveer 19.00 gisteravond, vanaf zelfde punt gemaakt, maar mooie verschillen.

Net buiten het dorp, Burgum (friesland)
Afbeelding

En ingezoomd, op bovenste foto is dit bovenaan rechts:
Afbeelding

Mooi "Hollands" plaatje:
Afbeelding

En weer wat verder naar links gezien.
Afbeelding

Toch nog een plaatje op stal gemaakt, paardlief is net een verzopen katje;-)
Afbeelding

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:29

MonteKarlo schreef:
drawerlover schreef:

Ik lees mee in dit topic voor de super gave foto's.Af en toe reageer ik.
Ik vind dat je gelijk hebt MonteKarlo,ik vind het ook best irri hoor.Denk ik steeds dat er weer gave foto's zijn gepost,staan er allerlei berichtjes die eigenlijk nergens op slaan en niet eens kloppen.
En als je niet tegen kritiek kunt? dan kan je idd beter niet in een topic reageren? in elk topic kan je n.l. kritiek krijgen.

Ik verheug me weer op prachtige foto's in dit topic. <3

risje foto 1 is gaaf! <3