Het weertopic #29!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:52

Ik quote nu.nl even... Voor mensen die de hittegolf zo leuk vinden:

Citaat:
De hittegolf van 2006 kostte in Europa aan 1000 mensen het leven en bracht Nederland in de wereldwijde top 5 van dodelijkste rampen van dat jaar. In de top drie van meeste dodelijke natuurrampen in Nederland sinds 1900 staan twee hittegolven. De overstroming van 1953 wordt gevolgd door de hittegolven van 2006 en 2003.

Leuk hè? Dat warme weer... :\

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:54

_Mondy_ schreef:
Liever verkoeling zoeken dan die rotsneeuw en de hele tijd regen :D Voor de dieren is het wel een beetje te warm nu maar ik geniet met volle teugen. En wordt het vanmiddag te warm ga ik gewoon binnen zitten of zoek ik het water op.

ER WORDT HIER NIET GESCHOLDEN!!!!!!!!!!!!!! -:(-

Ik heb 10.000 keer liever sneeuw dat dit weer. ^)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:56

gohya schreef:
Rienn
Ik heb met koud weer óók last van mijn gewrichten vanwege Artrose en Artritis.Maar ik heb dat er wel voor over,vele malen beter dan dit weer.Natuurlijk gunnen we iedereen mooi weer,zolang het maar niet te overdreven word.En tja, das helaas in Nederland altijd het geval.
Nu 30 graden in de schaduw op het Noorden.
Maar wat héb je aan het weer als je binnen moet gaan zitten omdat het té warm is? helemaal nix toch? Ik moet mezelf binnen opsluiten door die rot hitte.
Maar ach, nog 6 weken en de HERFST begint. *\o/*
Ik zie beweging komen in de bomen! het windje blaast iets.

Keek hoopvol naar buiten , maar helaas geen wind hier...

Agossie

Re: Het weertopic #29!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:57

Jaa! De boomtak beweegt!! Oh wacht... er ging viel een vogeltje uit...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 11:58

Hihi sorry agossie maar zo kijk ik wel naar sneeuw, nou ja eigenlijk vooral naar bijbehorende ijzel !
En ja er sterven veel mensen door hitte, al is dat vaak door niet goed opletten. Mensen die met deze hitte gaan hardlopen, niet genoeg drinken enz. Maar ook het winterweer zorgt voor veel doden. Dus ik kijk niet zozeer naar hoeveel doden het weer brengt maar meer naar hoe ij er zelf mee omga. En ja ook ik vervloek de warmte wel eens als ik snachts lig te woelen van de warmte :')

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:04

Probeer het maar niet mondy. In dit topic zitten vooral mensen die van kou houden :D .

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:07

Zoo he vanmorgen was t al warm , hebben de les maar afgekapt maar jeetje wat een hitte ! Geef mij maar winter :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:11

vanmorgen om 6.30was het even lekker.
Ik heb de zonneschermen laten zakken en de deuren open gezet.
Toen ik daarna weer wakker werd was het al om te stikken.

Gisteravond tot 22 uur bezig geweest met het grote scherm schoonmaken.
Die in de week gezet met sop en ingerolt.
Straks lekker met de hoge druk uitwassen en dan is hij weer als nieuw.
Vinden mijn buren ook fijn want alles spettert op hun ramen :')

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:15

Alle beesten liggen hier in diepe rust, zelfs de cavia's :')
Mijn dochtertje zit in haar onderbroek voor de ventilator met klei te spelen haha
Tis echt al 28 graden in huis :=

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:17

Grappig, zo'n 10 pagina's terug zit iedereen te klagen over hoe koud het is, waar de zomer blijft en de warme temperaturen; stuurt moeder Natuur ons een hittegolf; willen mensen weer koud weer! ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:18

Stalgenootje komt net van stal en het is om te stikken op het land. Paarden willen graag naar binnen nu. Misschien in stal ook warm, maar niet zo warm als op het land zonder wind en zonder beschutting. Gelukkig komt mijn merrie zo ook naar binnen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:19

Matheno
Mij heb je echt niet horen klagen hoor over hoe koud het is en waar de zomer blijft.
En Agossie en Shirley ook niet.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:20

Jullie zijn braaf ~~}>

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:20

Matheno schreef:
Grappig, zo'n 10 pagina's terug zit iedereen te klagen over hoe koud het is, waar de zomer blijft en de warme temperaturen; stuurt moeder Natuur ons een hittegolf; willen mensen weer koud weer! ;)

De mensen die de hittegolf wilde hebben hun zin gekregen, de mensen die nu klagen hebben daar niet om geroepen. Ik ook niet. Ik haat hittegolven en ik geloof wel een flink aantal met mij.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:22

Ik vind het wel leuk om te zien hoe paarden daar ook verschillend op reageren. Mijn fjordje houdt zich angstvallig in de buurt van de box terwijl mijn 2-jarige net nog vrolijk een sprint door het land heen trok met de staart op de rug. Staat ook gewoon lekker in de volle zon te eten en te pitten.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:24

Josien_ schreef:
Probeer het maar niet mondy. In dit topic zitten vooral mensen die van kou houden :D .

Hihi merk t , ach zou een saaie boel zijn als iedereen hetzelfde leuk vindt :D
Ben blij dat de paarden bij ons snachts buiten staan, onze collie is ook wat minder blij met dit weer en hoopt weer op sneeuw :(:)

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:35

ik vind het zelf echt te warm nu
mijn reuma is nu wat aktiever en iets irritanter.

ga zo even wat boodschapjes doen,
verder heb ik thuis alles pot dicht , het is nu binnen 25 graden , wil niet weten hoe warm het nu in de tuin is.

maar goed klaag niet, gister en eergister aan het brielse meer gezeten , en dat was goed te doen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:46

We houden niet zo zeer van alleen kou of regen, maar gewoon van normaal weer wat past bij het seizoen :)

Dus gewoon een lekker zonnetje met een briesje in de zomer is van harte welkom, maar dit weer is extreem :(

Misschien lekker voor de mensen die de hele dag binnen kunnen blijven bij de airco of rond kunnen poedelen in een badje, maar als je je werkzaamheden en dieren buiten hebt en daarvoor ook onder alle omstandigheden gewoon moet zorgen, dan zijn een beetje aangename omstandigheden toch niet teveel gevraagd ?

Trouwens, ook voor de zonaanbidders is dit gevaarlijk weer, wil niet weten hoeveel mensen verbranden met alle gevolgen in de toekomst vandien ...

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:48

Slecht nieuws voor sommigen van ons:

@MeteoConsult: De #hittegolf 'to be' lijkt met de huidige kaarten tot begin volgende week aan te houden.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:48

Shirley schreef:
We houden niet zo zeer van alleen kou of regen, maar gewoon van normaal weer wat past bij het seizoen :)

Dus gewoon een lekker zonnetje met een briesje in de zomer is van harte welkom, maar dit weer is extreem :(

Misschien lekker voor de mensen die de hele dag binnen kunnen blijven bij de airco of rond kunnen poedelen in een badje, maar als je je werkzaamheden en dieren buiten hebt en daarvoor ook onder alle omstandigheden gewoon moet zorgen, dan zijn een beetje aangename omstandigheden toch niet teveel gevraagd ?

Trouwens, ook voor de zonaanbidders is dit gevaarlijk weer, wil niet weten hoeveel mensen verbranden met alle gevolgen in de toekomst vandien ...

Mee eens :j Graadje of 26/27 vind ik prima hoor..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:16

Robin schreef:
Slecht nieuws voor sommigen van ons:

@MeteoConsult: De #hittegolf 'to be' lijkt met de huidige kaarten tot begin volgende week aan te houden.

Ja vrijdag weer 28 graden zag ik bij Piet.
Ze waarschuwen dat je niet in de zon moet gaan zitten,en dat er Code Geel is én dat er smog is. Lang Leve deze Grafzomer. :( ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:21

Oh, dat is een goeie, gohya. De Grafzomer van 2013.

Grappig is dat heel veel mensen die roepen dat ze dit lekker vinden, de grootste slachtoffers zijn met dit weer. Díe verbranden of worden door de hitte bevangen. De mensen die hier niets aan vinden zijn gezonder bezig en blijven uit de zon.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:31

Zucht!

Je kunt in de zon ook gezond bezig zijn. :j Je moet er alleen rekening mee houden dat de zon heel gemeen is op dit moment. Goed smeren, niet in de zon tussen 12 en 15 uur, veel drinken enz enz.

Ik heb ook niet om een hittegolf gevraagd, je wordt ook bruin met 25 graden en dan is de zee ook lekker, maar kun je nog wel fatsoenlijk naar buiten om je ding te doen. :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:44

Het zeewater zal nog wel koud zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:48

29 in huis , net 17 km gefietst man wat heet :')

Afbeeldingdeze stakker probeerde zich te verdrinken in een konijnen waterbak. Ik hem eruit scheppen grijpt hij me vast schrok me wild dacht dat ie dood was :')