Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 12:13

Ik ga komend jaar niet door, helaas... Maar misschien kan ik komend jaar dan een leuke danspartner vinden, zodat ik het jaar erop weer gewoon vol op mee kan dansen! Ik ga wel een paar dansavondjes pakken in Hilversum en Amersfoort, zodat ik toch af en toe nog even kan dansen!

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 12:22

Snader schreef:
Gefeliciteerd met het halen van je diploma! Op internet zag ik dat er ook twee dansscholen in Maastricht zitten (Beats & Bars, Bernaards). Je kan natuurlijk overal een proefles nemen om te kijken welke dansschool je het fijnst en gezelligst vindt. :) Of heb je dat al gedaan? Heel veel succes met het zoeken van een dansschool en een danspartner en kom zeker even langs als je begonnen bent. Het is altijd leuk om te horen of het dansen je bevalt!

P.S. Haha. Maastricht ligt iets uit de richting: regio Rotterdam. :D

Ja, die twee dansscholen had ik ook gevonden, maar dat leken me meer, niet denigrerend bedoeld, van die dansscholen waar in spijkerbroek gedanst wordt etc. Maar ga er nog wel kijken iig :)

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 16:24

Ik ga ook door voor latin.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:27

Ja, ik ga ook door, latin en ballroom voor zilver :D
Heb er nu al zin in, en het seizoen begint pas weer in oktober -O-
Weet nog niet of mijn ''partner'' ermee doorgaat, maar aangezien er sowieso niet echt veel vaste paren zijn in mijn groep was ik eigenlijk niet van plan om maar met één persoon te blijven dansen... :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 20:55

Ik heb altijd de luxe gehad om een eigen danspartner te hebben en vanaf topklasse was het bij ons verplicht om een vaste danspartner te hebben. maarja, die heb ik dus niet meer ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:53

In hogere klassen lijkt het mij ook absoluut geen overbodige luxe, maar in mijn 'jaarlaag' zijn er maar twee of drie heren 'begonnen' en de rest zijn allemaal hulpheren. Mijn afdanspartner vorig jaar was wel het hele jaar door zo'n beetje mijn vaste danspartner, maar hij denk erover om te stoppen en dat zou mij om heel eerlijk te zijn niet slecht uitkomen, omdat hij nu niet bepaald maat/ritmegevoel had of uberhaupt 'dansgevoel'. Dat hield mij een beetje tegen en dat vind ik jammer, want ik ben vrees ik toch echt 100% besmet met het dansvirus en dan vind ik 't wel zo leuk als het een beetje goed gaat :Y)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:46

@Lady_M: Haha, ik begrijp precies wat je bedoelt. Maar het is inderdaad altijd een poging waard.

De laatste keer dat ik gedanst heb, is alweer eind mei. Ik begin het wel te missen! :oo :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:31

Ik dans stiekem wel eens alleen in de winkel, als er geen klanten zijn en er is een lekker nummer op, dans ik gewoon even wat figuren solo, haha.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 10:23

Haha. Thuis dans ik wel eens een paar figuren als ik alleen in de kamer ben of over de gang loop. :D

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:16

Het dansseizoen is weer begonnen en het bevalt me goed bij de nieuwe school. :D Het is zeker geen verkeerde keuze geweest! Hoe gaat het bij jullie?

Ik zou het fijn vinden als de wedstrijddansers mij een PB sturen, want ik ben op zoek naar ervaringen. :)

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 10:50

Ik ben dit jaar helaas gestopt met dansen wegens tijd/geld gebrek en blessure. En ow wat mis ik het, ik wil ook weer dansen!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:12

Hier idem, gestop met stijldansen ivm dat we komende weekend gaan verhuizen, dus even geen geld en tijd. En daar komt nog eens bij dat ik niet meer verder wou met mn vorige danspartner, dus ik ben ook weer opzoek naar een nieuwe partner! Ik mis het dansen echt heel erg...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 19:58

Ik heb afgelopen vrijdag sinds lang laaaange tijd weer eens gedanst...

Ik heb voorheen 4 jaar gedanst. Ook wedstrijden. Helaas toen maar 1 seizoen. We gingen veel te hard vooruit, zo snel dat ik het gewoon niet meer leuk vond eigenlijk. Na 5 wedstrijden debutante 3 promoveerde we in Ballroom op een bijzondere regel naar debutante 2. 2 wedstrijden later op het regiokampieonschap werden we 4de en werd ons eventjes leuk verteld dat de hele finale door promoveerd naar Nieuwelingen. Daarna nooit meer echt wedstrijden gedaan. Ik was gewoon niet toe aan de nieuwelingen, laat staan dat ik het geld had voor zo´n jurk.

Toen ik ging studeren moest ik na een half jaar stoppen. Mijn dansles werd verzet van de zondag naar de woensdag. Sindsdien kriebelt het weer als een gek.

Paar weken terug vond ik een advertentie van een jongen die een wedstrijd partner zocht. Hij danste debutante 4. Een stukje lager dus dan wat ik op de top gedaan had. Maar goed, ik heb inmiddels ook al weer 2 jaar niet gedanst en vind het wel fijn dat ik gewoon wat rustiger weer kan beginnen.

Vrijdag voor het eerst geprobeerd. En het was heeeeeeel erg wennen. Andere figuren, andere partner, 2 jaar eruit geweest. Maar ondanks dat ging het echt heel erg goed. Binnenkort weer opnieuw trainen. Idee wordt, privelessen en trainingsavonden.

Heb er echt weer zin in :D

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 22:02

Wij zijn de hele zomer door kijhard aan het trainen geweest! Ook al kan ik door een buitenlandstage maar de helft van het seizoen meedansen, toch willen we er absoluut voor gaan, en gaan knallen op de wedstrijden! Het is zo onwijs moeilijk man.... maar we hebben kijhard getraind, en nog 4 weken tot de eerste wedstrijd te gaan.

Zaterdag beginnen de gewone lessen weer! Ik heb er erg veel zin in!

@Snader, wat voor ervaringen zoek je?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:25

Wat leuk Shiloh dat je op zo'n manier een danspartner heb gevonden :) Hopelijk wennen jullie snel aan elkaar en kun je weer lekker gaan dansen :j

Ik ben wel illegaal in dit topic :)) Zou zelf wel weer willen stijldansen, maar door het vele trainen voor salsa en een paar paarden is er en geen tijd en geen geld meer over :=
Ons eerste optreden was trouwens wel doodeng zeg, stond echt te trillen van de zenuwen net als iedereen. Het ging niet perfect, af en toe zelfs mega ongelijk :') Maar goed het was de eerste keer en dan weet je ook weer waar je naar toe kan werken :) We moeten nog even meer onszelf in de strijd werpen :P
Ik vind vooral het deel van de mannen erg leuk :Y) En de helft van het team is er ook van overtuigd dat we de hemdjes eronder weg moeten laten, maar de andere helft ziet dat niet zo zitten.
Voor de geinteresseerden:
http://www.youtube.com/watch?v=wKGuRYXb_gk

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 22:34

Ziet er leuk uit hoor! Leuke kerels ook :o

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:35

Hahaha :D
Ons volgende optreden staat op 17 oktober gepland, dus volgende keer moet alles perfect. Dit optreden was in augustus dus we hebben 2 maanden om alles te 'cleanen' :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:36

hahaha, sjapaz ik wou net hetzelfde zeggen :P

Ziet er erg leuk uit Goldie... Je ziet nog wel dat het wat ongewennig is, maar absoluut super leuk gedaan!

Wat moet dat trowuens vreselijk dansen zijn zeg, op zo'n vloer!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 22:37

Bedankt :)
Ja dat was idd een beetje jammer, lag ook ergens over een put heen :=

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 23:06

Inderdaad leuk dat je weer een danspartner hebt gevonden Shiloh! ;) Volgens mij moet het echt geweldig zijn om weer opnieuw te beginnen.

Leuk optreden Goldie, het zit goed in elkaar! Jammer genoeg kan je niet alles doen, want ik heb wel een zwak voor salsa. ;)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:03

Waar wil je wedstrijden gaan dansen Sander?

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 13:33

Omgeving Rotterdam. ;) Als je wilt weten bij welke dansschool ik zit, dan stuur ik je liever even een PB.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:02

Ik denk dat ze bedoeld, regionaal (zoals Brado en NDO) of nationaal (Nadb)

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:38

Thanks, die vraag is misschien iets logischer. Ze zijn aangesloten bij NDO en NADB, maar ik heb nog helemaal geen idee of en wat ze van plan zijn hoor. :) Afgelopen les vertelde iemand dat we eruit springen en vroeg ons of we interesse hebben in wedstrijden. Alhoewel ik enthousiast regeerde, was ik eerlijk gezegd een beetje overrompeld. Bij de overstap hoopte ik wel op dit soort mogelijkheden, maar dit lijkt wel erg hard te gaan.

Nu probeer ik er eerst rustig achter te komen of het haalbaar is voor ons qua tijd en geld. Mochten ze er binnenkort op terug komen, dan ben ik graag voorbereid.

dancinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 14:50

Ik ben heel benieuwd waar je terecht bent gekomen!
toch niet in Hoogvliet he :+

Ik kan van wedstrijd dansen alleen maar dromen!