Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mii_Jessica schreef:Bij ons is het als er maandag weer kinderen missen uit de les moeten ze alles dubbel inhalen
@Myrt( weet je naam verder niet meer) Zit je ook op het Da Vinci toevallig? Heb ff in je profiel gespiekt,, ben jessica die vriendin van kelly
MiloFriendly schreef:Liezel1 schreef:kan iemand mij uitleggen hoe scholieren verder denken te komen met acties zoals hierboven?
uhmm door te staken eisen wij minder uren
Citaat:Onderwijstijd
De onderwijstijd waarborgt niet de kwaliteit van het onderwijs, maar de kwaniteit. Scholen zijn door een te hoge norm gedwongen om nutteloze studie- en werkuren in te stellen. Het LAKS wil dat de norm verlaagd wordt en op de langere termijn gekeken wordt naar een vervanging.
bron: http://www.laks.nl
Malibu_ schreef:MiloFriendly schreef:uhmm door te staken eisen wij minder uren
ofdat je het zo moeilijk heb.. tsssssss verwend idd
ad0rey0u schreef:Ze zouden bij ons ook steeds staken, maar er komt steeds niks van. Hoeft voor mij ook niet, het helpt meestal toch geen bal.
Onze school hangt een boete van 2 ton boven het hoofd en nu komen ze met het leuke idee om te lessen met 5 minuten te verlengen.
Onze lesuren zijn al 60 minuten dus dan zou er een half uur per dag bij komen.
Dan zou ik dus tot 5 over 5 op school moeten zitten.
Dat gaat me toch echt te ver!
Dan verwachten ze nog dat je huiswerk gaat maken. Ik moet ook nog werken?
En wat denk je van vrije tijd?
Laat ze dan eerst maar eens wat aan die tussenuren doen.
En dan gaan ze vergaderen over die boete waardoor er voor ons weer een uur uitviel, beetje dubbel :}
Redrumfox schreef:
MiloFriendly schreef:ad0rey0u schreef:Ze zouden bij ons ook steeds staken, maar er komt steeds niks van. Hoeft voor mij ook niet, het helpt meestal toch geen bal.
Onze school hangt een boete van 2 ton boven het hoofd en nu komen ze met het leuke idee om te lessen met 5 minuten te verlengen.
Onze lesuren zijn al 60 minuten dus dan zou er een half uur per dag bij komen.
Dan zou ik dus tot 5 over 5 op school moeten zitten.
Dat gaat me toch echt te ver!
Dan verwachten ze nog dat je huiswerk gaat maken. Ik moet ook nog werken?
En wat denk je van vrije tijd?
Laat ze dan eerst maar eens wat aan die tussenuren doen.
En dan gaan ze vergaderen over die boete waardoor er voor ons weer een uur uitviel, beetje dubbel :}
Ooh das gemeen
ad0rey0u schreef:MiloFriendly schreef:
Ooh das gemeen
Ja best wel ja.
Die boete is er omdat ze vorig jaar niet genoeg uren gedraaid hebben, en daarom zijn wij daar nu een beetje 'de dupe' van
MiloFriendly schreef:tjhaa daar baal je behoorlijk van
MyStar schreef:We zijn het niet eens met de 1040 uren regeling, omdat scholen te hoge boetes krijgen waardoor ze geen geld hebben om die extra uren nuttig in te vullen.
Rijan_ schreef:dit kreeg ik vai de msn naar me toe gestuurt !
Sint en piet zaten te bedenkeee.. wat ze de regering zoude schenken
Morgen na de kleine pauze allemaal naar het plein
Om zo op tijd bij het gemeentehuis te zijn!!
Daar zal een staking komen..
Omdat die motherfockers ons met meer uren willen belonen!!
Geef het door aan iedereen, nu meteen
lottehorse schreef:Rijan_ schreef:dit kreeg ik vai de msn naar me toe gestuurt !
Sint en piet zaten te bedenkeee.. wat ze de regering zoude schenken
Morgen na de kleine pauze allemaal naar het plein
Om zo op tijd bij het gemeentehuis te zijn!!
Daar zal een staking komen..
Omdat die motherfockers ons met meer uren willen belonen!!
Geef het door aan iedereen, nu meteen
leuk gedichtje maar wel heeel jammer dat deze mensen niet snapte dat deze uren al Zijn ingevoerd!!.
al een tijd terug (wel jammer dat heel veel mensen niet weten waar ze voor staken zeg)
Jimb0o schreef:Ik word echt een beetje gestoord van al die reacties over de 'grotemensenwereld' en dat wij zo ontzettend verwend en verwaand zijn. De meesten van ons hebben niet meegedaan aan de stakingen en het rellen, maar toch word er hier op ons af gegeven. Ik ben het ook totaal niet eens met de rellen en het vandalisme en dat zeggen een heleboel andere scholieren hier ook. Maar toch blijven mensen maar denken dat wij geen zin hebben om een uurtje langer op school te zitten, maar dat is het dus niet. (voor een enkeling in dit topic wel)
Ik hebt het al eerder gezegd het gaat niet om dat ik langer op school zit, maar om de opvulling van die uren
Maureenn schreef:Het boeit me niet zozeer dat ik dan langer naar school moet maar wel dat ik doordeweeks niet meer naar mijn paard kan! als ik dan uitschool kom meteen eten daarna hw maken Pw/SO/MO leren en mijn paarden staan 20 minuten fietsen weg en mijn ouders vinden het echt niet goed als ik daar tot 11 uur ofzo ben!
michelle__ schreef:ja dat is ook mijn probleem
Emike schreef:komaan he :d
ik heb elke weekdag tot van half 9 tot half 5 les...
was is er nu zo raar aan om een uurtje langer op school te zitten?
leer er mee leven... :d