Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Remy schreef:Fasel, voor zover ik het hier begrepen heb zijn sando en griebels vriendinnen die ook bij elkaar over de vloer komen..
Vind jij het normaal om altijd je mening te verkondigen, ook al weet je bij voorbaat dat je je vriendin daarmee kwetst? Soms kun je je mening ook voor je houden of het op een andere manier brengen, hoor..
En als je vind dat iedereen zijn rechten heeft, zoals je zelf zegt, dan mag ze toch ook op haar manier terug reageren? Ik zie eigenlijk niet wat jij daarmee te maken hebt..
Sando schreef:nee, dan heb je het niet goed gelezen. Ik ben een echte dierenliefhebber. Ik doe alles voor mijn dieren. Als mensen mijn honden niet leuk vinden, dan blijven ze maar weg. Maar met paarden ligt dat net even wat anders.
En ik ben ook geen type om de hele dag tegen andere mensen over mijn honden , paarden en kind te praten. Mensen zitten daar niet op te wachten. wel als ze er naar vragen, maar wat moet ik tegen iemand zeggen die helemaal niets met paarden heeft, of honden, of kinderen?
Remy schreef:Nee, Lovely, ik vind niet dat je moet liegen. Ik vind dat je, als het je gevraagd wordt, gewoon de (harde) waarheid moet kunnen zeggen. Meestal weten de ouders van kinderen echt wel of ze met iemand te maken hebben die wel of geen affiniteit met kinderen heeft, dat heb je zó door. Dus als je het dan aan zo'n iemand vraagt, dan moet je niet piepen als je iets te horen krijgt wat je niet leuk vind.
Maar om uit jezelf, als je ergens op visite bent waar net een baby geboren is, te gaan zitten verkondigen dat je een hekel aan kinderen hebt, dat vind ik onnodig grof.
Sando schreef:Maar mijn kind woont uiteraard in hetzelfde huis, Griebels komt over de vloer en ik weet dat ze een hekel heeft aan kinderen. Dat geeft mij een heel raar gevoel, ik voel me daar niet prettig bij.
Remy schreef:Lekkere situatie zitten jullie in. Is het niet mogelijk om de vriendschap een eigen plekje te geven, dat jullie elkaar blijven zien, zonder dat de baby erbij is?
Het zou toch zonde zijn als een vriendschap om zo'n meningsverschil kapot zou gaan, er zijn vast ook zat dingen waar jullie wel allebei van houden, kunnen jullie je dan niet daarop richten?
Vriendschap gooi je toch niet zomaar weg, ook al ben je nog zo verschillend?
isabelle schreef:het leuke aan dit topic is, wij lopen onze kinderen te verdedigen tegen de soms groffe uitspraken van de kinderloze mensen die dan vervolgens lopen te roepen van, ik wil me niet constant verdedigen waarom ik geen kinderen wil!
het punt is alleen, er heeft hier nog niemand tegen een bewust kinderloze persoon gezegd van, het komt nog wel en dit en toch zitten die mensen zich te verdedigen in dit topic!
WAAROM lopen jullie zich constant te verdedigen, loop jullie reacties eens na en dan zie je dat je vuur spuugt op de kinderen!
als je echt bewust geen kinderen wil zeg dan gewoon ik heb andere prioriteiten in het leven en daarom wil ik geen kinderen maar loop niet te schelden van, kinderen zijn etter en kinderen zijn maar dat en kinderen zijn maar dit, als je dit blijft roepen, verdedig je jezelf over het feit datje geen kids wil tot het eind van je leven