Nu op Ned 1. Rondom 10 over 'kindervrijen'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:47

sando, ze zouden het tegen mijn ook niet moeten zeggen van, ik haat kinderen vooral als mijn zoon erbij staat, want wie aan mijn kinderen komt komt aan mijn, logisch toch, ik kan alleen maar zeggen, wie mijn zoon haat moet niet bij mijn wezen want dan haat ie mijn ook! dus ik geef er je helemaal gelijk in hoor Ach gut

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:48

Tuurlijk zit ik ook wel eens met de gedachten te spelen hoe het zou zijn om een Mini me of Menno Jr te hebben. Maar eenmaal een bezoekje van mijn zwager en zwagerinnetje met hun 1 jarige zoontje achter de rug te hebben, wacht ik liever toch even een paar jaartjes Haha!

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:50

de leeftijd van 1.. hahaha.... lopen en stieren, alles vastpakken en knoeien, uitproberen en rotzooi maken... Ik geef je helemaal gelijk hoor Tyrza Haha!

isabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 23:51

Sando schreef:
de leeftijd van 1.. hahaha.... lopen en stieren, alles vastpakken en knoeien, uitproberen en rotzooi maken... Ik geef je helemaal gelijk hoor Tyrza Haha!

ik probeer weer zwanger te raken en jij legt me ff in het kort uit wat ik weer te wachten sta...HELP! hahah

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 00:03

hihihi... ja ik open je ogen weer even... daar ben ik helemaal niets te beroerd voor hoor... Haha!

Maar ik krijg het ook nog want Qiana is pas 9 maanden.

Ach, ik snap natuuurlijk best dat er veel bokkers zijn die (nog geen of geen kids willen. Het zijn handenbindertjes. Het is een keuze en die is voor de rest van je leven......

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:45

Op dit moment zie ik het nog veel te veel als een beperking op mijn vrijheid. En een te grote verantwoordelijkheid, ik weet niet of ik die wil nemen en vooral of ik er wel toe in staat ben of ooit zal zijn Scheve mond
Maar misschien komt er ooit nog eens een dag dat ik er wel aan toe ben Lachen
En dan nog is het natuurlijk maar de vraag of je wel zwanger kan worden.

Op dit moment heb ik eigenlijk helemaal niks met kinderen. Heb echt geen hekel aan ze hoor, ik irriteer me hoogstens af en toe aan de onopgevoede, asociale versie Haha! Maar dat heb ik ook met volwassenen *LOL*
Ik zie ook wel eens lieverdjes hoor. Maar ik geef ze altijd graag snel weer terug. Weet absoluut niet wat ik ermee moet. Kinderen lachen wel altijd om me Haha!

Wat ik wel heb, is dat ik graag zou willen weten hoe een nakomeling van mij en mijn vriend er uit zou zien. Maar om daarom kinderen te 'nemen', dàt vind ik eigenlijk pas egoïstisch!
Ik weet ook niet of de wereld daar zo blij mee is, zo'n nakomeling van ons Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 09:58

Remy schreef:
Fasel, voor zover ik het hier begrepen heb zijn sando en griebels vriendinnen die ook bij elkaar over de vloer komen..

Vind jij het normaal om altijd je mening te verkondigen, ook al weet je bij voorbaat dat je je vriendin daarmee kwetst? Soms kun je je mening ook voor je houden of het op een andere manier brengen, hoor..

En als je vind dat iedereen zijn rechten heeft, zoals je zelf zegt, dan mag ze toch ook op haar manier terug reageren? Ik zie eigenlijk niet wat jij daarmee te maken hebt..

Als je het openlijk op internet neerzet dan moet je kunnen verwachten dat mensen reageren. Ook mensen waar je dat niet van wil horen Knipoog.

Verder heb ik niet gezegd dat ze niet mag reageren. Dat moet ze helemaal zelf weten. Alleen als iemand bij mij over de vloer komt en zegt 'ik haat katten' dan zeg ik vrij laconiek 'dan heb je pech want ze lopen hier wel met z'n vijven en je accepteert het of je gaat weer weg. Maar iedereen mag van mij alles zeggen. Liever zelfs wnat dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Vind het veel erger om achteraf van iemand anders te horen 'ja, die was bij je toen en ze zei nog dat ze een hekel aan katten had'.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:03

Sando schreef:
nee, dan heb je het niet goed gelezen. Ik ben een echte dierenliefhebber. Ik doe alles voor mijn dieren. Als mensen mijn honden niet leuk vinden, dan blijven ze maar weg. Maar met paarden ligt dat net even wat anders.
En ik ben ook geen type om de hele dag tegen andere mensen over mijn honden , paarden en kind te praten. Mensen zitten daar niet op te wachten. wel als ze er naar vragen, maar wat moet ik tegen iemand zeggen die helemaal niets met paarden heeft, of honden, of kinderen?

Ik wilde ook niet beweren dat je niet van je dieren houdt. Integendeel. Alleen wilde ik zeggen dat ik zo'n persoon ben die het verschil niet begrijpt tussen kinderen en dieren. Voor mij is alles leven, leven waar je zuinig op moet zijn en leven waar je respect voor moet hebben. Of het nou een kind of een dier is, je hebt verantwoording.

Dat was wat ik wilde zeggen. Sorry wanneer het anders over kwam.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:04

Kom ik weer; dat verschil zal je ook niet kunnen begrijpen als je geen kinderen hebt Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:05

sterker nog, dat verschil HOEF je niet te begrijpen als je geen kinderen hebt, want dan bestaat het niet voor jou.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:07

Precies.
Dus je kan het gewoon van de ervaringsdeskundigen aannemen en er verder niet meer over nadenken Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:10

en waar moeten we dan nog over discussieren hier, dat wordt zo saai Extreme duivel

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:19

Mwoah, ik denk graag na dus zomaar aannemen neuh, zit er niet in. Ik kijk ook graag om me heen en dan zie ik verschillende ervaringen. Mensen met kinderen en dieren die inderdaad dit verschil bewoorden. Mensen met kinderen die het absolute tegengestelde beweren EN ook laten zien. Mijn moeder is er 1 voorbeeld van maar ik kan er nog ik weet niet hoeveel opnoemen die er net zo over denken.

Voor jullie overigens gaan denken dat ik de pest aan kinderen heb, neuh, absoluut niet. Zal zelf ook ooit een kind krijgen hoop ik. Alleen nog niet nu, nu nog even van de dingen genieten die ik nu heb Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:20

Jullie zijn trouwens aan het slowchatten en dat mag niet Boos!. Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:22

Bloos!

en ook nog een wanlainer Haha!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 10:47

Stoutert Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:11

Leuke discussie hier. Maar wat kunnen mensen zich druk maken zeg!

Ik wil later wel kinderen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik ze niet zou krijgen. Het lijkt me gewoon hardstikke leuk (en natuurlijk hoop ik dat ze ook gaan paardrijden haha *LOL* )

Ik kan mensen die geen kinderen willen ook prima accepteren. Ik voel me daardoor zeker niet aangevallen. Kinderen kunnen ook mega irritant zijn. Als ik dus ooit kinderen krijg, zal ik mijn best doen om ze heel goed op te voeden. En in ieder gavel zorgen dat andere mensen geen last van ze hebben.

Er zijn zoveel mensen die helemaal niks met paarden hebben. Laat ze mij maar een "paardengek" noemen en zich er niks bij voor kunnen stellen, ik doe het lekker toch Tong uitsteken

Leven en laten leven he....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:24

Remy schreef:
Nee, Lovely, ik vind niet dat je moet liegen. Ik vind dat je, als het je gevraagd wordt, gewoon de (harde) waarheid moet kunnen zeggen. Meestal weten de ouders van kinderen echt wel of ze met iemand te maken hebben die wel of geen affiniteit met kinderen heeft, dat heb je zó door. Dus als je het dan aan zo'n iemand vraagt, dan moet je niet piepen als je iets te horen krijgt wat je niet leuk vind.

Maar om uit jezelf, als je ergens op visite bent waar net een baby geboren is, te gaan zitten verkondigen dat je een hekel aan kinderen hebt, dat vind ik onnodig grof.

Ben weer terug!
Zal even iets toelichten aangezien ik wel vind dat Sando hier erg overtrokken reageert.
Sando ken ik al van voor de geboorte van Qiana. Ook wist ze van tevoren al dat ik een hekel heb aan kinderen.
Ik heb echt niet gezegt op kraamvisite ofzo dat ik een hekel heb aan kinderen (Het woord 'haten' gebruik ik trouwens niet), maar ons gesprek zal wel weer over kinderen zijn gegaan en als ik dan op zo'n moment zeg dat het niets voor mij is om ze te krijgen, omdat ik een hekel heb aan kinderen, kan ik me niet voorstellen dat ik Sando er persoonlijk mee gekwetst heb. Het is immers niet iets nieuws voor Sando wat ik op dat moment zeg. Ze wist van tevoren al dat ik dat kon gaan zeggen. Als ik dat niet deed, wist ze ook dat ik zat te liegen...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:29

Sando schreef:
Maar mijn kind woont uiteraard in hetzelfde huis, Griebels komt over de vloer en ik weet dat ze een hekel heeft aan kinderen. Dat geeft mij een heel raar gevoel, ik voel me daar niet prettig bij.

Beetje raar om dat na bijna een jaar op bokt te verkondigen!!!
Maar is goed, meid! Dan kom ik toch niet meer...

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:37

Lekkere situatie zitten jullie in. Is het niet mogelijk om de vriendschap een eigen plekje te geven, dat jullie elkaar blijven zien, zonder dat de baby erbij is?
Het zou toch zonde zijn als een vriendschap om zo'n meningsverschil kapot zou gaan, er zijn vast ook zat dingen waar jullie wel allebei van houden, kunnen jullie je dan niet daarop richten?

Vriendschap gooi je toch niet zomaar weg, ook al ben je nog zo verschillend?

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:43

Zo'n leuke reactie had ik ook van mijn schoonmoeder ( die al 100 procent zeker weet dat mijn vriend en ik kinderen willen ).
Ze zei eens op en verjaardag, Als brenda haar paard er niet meer is gaan ze eerst aan kinderen beginnen, waarop ik zei, Ja dat doe ik alleen mijn paard is 10 en kan 30 worden, dus dat is over 20 jaar.
Ze schrok hiervan en concludeerde dat ik dan te oud ben ( 47 ).
Tja ze kwam toch zelf met dat idee ?

groetjes Pharlap.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:46

Remy schreef:
Lekkere situatie zitten jullie in. Is het niet mogelijk om de vriendschap een eigen plekje te geven, dat jullie elkaar blijven zien, zonder dat de baby erbij is?
Het zou toch zonde zijn als een vriendschap om zo'n meningsverschil kapot zou gaan, er zijn vast ook zat dingen waar jullie wel allebei van houden, kunnen jullie je dan niet daarop richten?

Vriendschap gooi je toch niet zomaar weg, ook al ben je nog zo verschillend?

Nee met vriendschap ga je zo om
Waarom zou ze Qiana weg moeten doen? Is ze bang dat ik haar iets aan zou doen ofzo???
Ik heb er nog nooit iets lelijks over gezegt, of lelijk tegen gedaan... Sterker nog, ik heb er gewoon niet zo'n interesse in. Kijk er weleens naar, maar dan houdt het voor mij op. Beetje raar om daar een slecht gevoel bij te krijgen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 11:47

Pharlap schreef:
Ze zei eens op en verjaardag, Als brenda haar paard er niet meer is gaan ze eerst aan kinderen beginnen.

Sodeju. Daar had ik wat minder elegant op gereageerd ben ik bang. Ik kan het niet uitstaan als mensen mij beter te denken kennen als ik mezelf.

Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:06

Geweldig onderwerp en ook ik voel me aangesproken. Niet negatief of positief, maar gewoon aangesproken.

Vroeger had ik ronduit een hekel aan kinderen. Ze zijn vaak nogal aanwezig…vooral met paarden (dus als ze op stal rondlopen te rennen, herrie maken en mijn paard de stuipen op het lijf jagen) kan ik wel eens grrrrommen als ik ze zie. Maar een ‘hekel’ heb ik niet meer aan ze, mijn mening is door een aantal kinderen genuanceerd. Zo heeft een van mijn beste vriendinnen een geweldig zoontje, waar ik echt dol op ben en waar ik graag oppas. En probeert mijn zus en een andere vriendin al jaren kinderen te krijgen wat niet lukt. Dus meer ook uit een soort respect voor de grote liefde die ouders voor hun kinderen hebben houd ik me in.

Maar…het is absoluut waar dat het maatschappelijk meer geaccepteerd is dat je wel kinderen wil en in ieder geval van ze houdt. Een collega viel me een keer praktisch aan toen ik zei dat ik geen kinderen wilde, ze gilde dat de mensen die dat zeiden het vaak het hardste wilden en dat zij een miskraam had gehad en dat dat het ergste was wat haar was overkomen…ja heel erg, maar uh, daar kan ik toch niks aan doen? Ik zeg toch ook niet dat ik dat niet erg vind?
Ik zie in mijn omgeving wat je er voor op moet geven en dat wil ik (nog) niet. Weet niet of ik het ooit ga willen. Moet er niet aan denken (tijdelijk) niet meer te kunnen rijden. Kinderen en werk en paarden combineren lijkt me lastig zonder schuldgevoel te ontwikkelen. De moeders die ik ken bezorgen in mijn ogen minder tijd aan hun paard dan ik persoonlijk zou willen.
Je kan een kind niet met een paard vergelijken, oke, maar voor een ouder is een kind het meest dierbare in hun leven, voor mij zijn dat – naast familie en vrienden - mijn dieren. Daar draag ik zorg voor. Die heb ik elke dag om me heen. Dus kan je het wel vergelijken in die zin dat in hun geval een kind en in mijn geval een dier het dierbaarste is dat je in je huis hebt en waar je voor zorgt.

Een bewust kindvrije vriendin van me woont in een gehorig buurtje. Haar buren hebben een kind gekregen en zij heeft een drukke baan maar doet geen oog meer dicht omdat het kind als het ’s nachts gaat huilen naar de slaapkamer wordt gehaald die pal naast hun slaapkamer ligt en zo wordt haar nachtrust 1 tot 2 x per nacht langdurig gestoord. Ze trok het niet meer dus heeft geprobeerd zo vriendelijk mogelijk bij de buren te vragen of ze ’s nachts het kind op de kamer van het kind kunnen voeden ipv in hun slaapkamer, omdat ze een beetje erg moe wordt. Gevolg: de buurvrouw pissed want Sas had last van háár allermooiste baby. Tja…da’s lastig hoor.

Laatst zei een moeder me ook toen ik zei dat ik liever niet te lang op vakantie ging omdat ik dan mijn dieren mis “Dat gaat allemaal over als je een kind hebt”, oftewel, dan is je kind zo belangrijk dat je de dieren lang niet meer zo belangrijk vindt. Tja, toen bedacht ik me echt dat ik dat helemaal niet zo’n positieve ontwikkeling vind. Ik geniet juist van mijn beesten en wil dat heel graag blijven doen.

Maar ja, ik zal niet zeggen dat ik nóóit een kind wil, maar voorlopig niet en ik ben al bijna 35, dus uh…
Bloos! Haha!

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-04 12:47

isabelle schreef:
het leuke aan dit topic is, wij lopen onze kinderen te verdedigen tegen de soms groffe uitspraken van de kinderloze mensen die dan vervolgens lopen te roepen van, ik wil me niet constant verdedigen waarom ik geen kinderen wil!

het punt is alleen, er heeft hier nog niemand tegen een bewust kinderloze persoon gezegd van, het komt nog wel en dit en toch zitten die mensen zich te verdedigen in dit topic!
WAAROM lopen jullie zich constant te verdedigen, loop jullie reacties eens na en dan zie je dat je vuur spuugt op de kinderen!
als je echt bewust geen kinderen wil zeg dan gewoon ik heb andere prioriteiten in het leven en daarom wil ik geen kinderen maar loop niet te schelden van, kinderen zijn etter en kinderen zijn maar dat en kinderen zijn maar dit, als je dit blijft roepen, verdedig je jezelf over het feit datje geen kids wil tot het eind van je leven

En als het nu gewoon gevoelsmatig is dat ik ze niet wil en het niks met prioriteiten te maken heeft.
En toevallig wordt in dit topic er niks van gezegd dat we geen kinderen willen maar in het dagelijks leven kan ik er goed ziek van worden.
Vorig jaar kregen mijn vriend en ik een eensgezinswoning, mijn schoonzus van zijn kant wist gelijk tegen mijn moeder te vertellen dat we dat jaar daarop in oktober ( nu dus ) een kind zouden hebben.
Leuk dat opdringerige.
Ik heb trouwens niks tegen en niks met kinderen.
En mijn paard voelt voor mij zoiets als een kind voor iemand anders, ik ben er namelijk net zo bezeten van en soms bestaat er voor mij ook even niks anders, daarbij was hij al jaren zeer gewenst.
Groetjes pharlap.